[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:52

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:20

Ik heb niet één aquarium ik heb er wel 21 :') Dat heb je als je in een dierenwinkel werkt hele dag visjes kijken ;)
ziet er erg leuk uit allemaal! Helaas heb ik er geen foto's van.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:00

Casarell schreef:
Zo.. net even wat calciumsulfaat in de bak gedaan, nadat ik deze eerst heb aangemaakt met water.
Maar.. ik heb ondertussen een veel simpelere oplossing gevonden!! *\o/* *\o/*
https://www.boerenbond.nl/vis/verzorgin ... s~M-650740
Morgen maar eens even halen dus.. :D

Ik las/hoorde wel dat die bruisstenen zegmaar, zoals die schelp, heel erg je planten aantasten. Hij zou voor meer zuurstof moeten zorgen, maar daar zijn de meningen over verdeeld..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:44

Tja.. mijn planten zijn nu ook niet wat het zijn moet..

En ik gebruik hem niet voor de zuurstof he?

LoveUggs

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:57

Ohja, dat puntje had ik in de link even overheen gelezen :+
Ik hoop dat het niet schadelijk is voor je al beschadigde planten zegmaar, als je snapt wat ik bedoel :+

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:08

Zo.. weer een jonge panda-man verhuist naar de testosteronbak.. :+
Deze is echter wel heel mooi, met echt zwarte vinnen en staart.. dus die blijft..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:02

Kelly_ann schreef:
Misschien is 15 garnaaltjes dan toch teveel op 30 liter.

Ze rekenen pas van overbevolking op 20 garnalen per liter, dan heb je nog wel even te gaan :P

Casarell, dan gaat de hardheid van je water en je pH ook omhoog, dus goed blijven meten als je die wil gaan gebruiken :) Daarnaast heb je ook vissoorten die er niet goed tegen kunnen, teveel kalk in het water.

Lillian, welkom! Wat voor soorten bakken heb je? :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:08

Hardheid zou best wat omhoog mogen, maar ze zeggen juist dat de PH wat gaat zakken??
Maar bedankt voor de tip..! Ik hou het in de gaten..

Voor nu ben ik heel stapsgewijs (50 ml calciumsulfaat gemengt met water om de 2 uur) aan het toevoegen.
Zo kunnen de vissen er langzaam aan wennen, en toch hebben de planten wat voeding hiervan.. ook al is het nog niet optimaal.. :o
Laatst bijgewerkt door Casarell op 02-02-16 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:12

Mijn planten gaan ook iets langzamer sinds ik aan het afbouwen ben met voeding etc. Maar dat vind ik niet zo erg.

Spoiler:
krijg net even van mijn 'vriend' te horen via whatsapp dat ie toch niet met mij verder wil.. En dat ik 'het' toch niet ben. Nou fijn dan. Heb n bestje anger therapie nodig nu hoor :') maarja ik ben nog jong en er zijn genoeg visjes in de zee maar toch wel een beetje k*t..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:20

Joh.. iemand die dat zo even meedeelt via whatsapp is toch geen knip voor zijn neus waard.. :+
Er is vast iemand die jou wel met respect behandeld.. je moet hem alleen nog tegen komen.. ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:25

@kozbi eens met casarell... als hij via whatsapp zoiets zegt, is t geen vent. Dan had die gestuurd kunnen we even praten face 2 face, en niet zo via dom berichtje.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:33

Zo dacht mam en vriendinnen er ook al over, maarja t gevoel is er toch al had ik de laatste tijd ook al zoiets van iets klikt gewoon niet lekker, maar iemand kan ook gewoon even niet goed in zijn vel zitten?

Laat maar weer zien dat je eerste gevoel meestal goed is :/

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:34

Via WhatsApp? Wat een losert.... _-:(

Ik kan me je gevoel goed voorstellen. Gewoon een weg zoeken om je emoties ff te laten gaan. Kan heerlijk zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:44

Casarell, zuur reageert op calcium (kalk). Dit komt omdat calcium (kalk) basisch is. Wanneer het reageert met het zure van het water zal het vrij komen en de basische eigenschappen zullen de pH (onder de 7 wordt zuur genoemd) omhoog brengen en dus basisch maken.

Kozbi, wat een zak hooi! Inderdaad, beter kwijt dan rijk, ook al zul je dat nu nog niet zo voelen.. :(:)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:50

Ja.. maar.. calcium lost alleen op met zuren.. niet met basen.
Mijn ph is 7 (niet zuur en niet basisch), dus verwacht daar eigenlijk niet veel verandering in.. :o

Maar nogmaals goed dat je me erop attendeerd.. water zal dagelijks getest gaan worden.. ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:54

Nogal triest via whatsapp Kozbi..
Je verdient veel beter dan zo'n persoon.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:57

Spruit schreef:
Kelly_ann schreef:
Misschien is 15 garnaaltjes dan toch teveel op 30 liter.

Ze rekenen pas van overbevolking op 20 garnalen per liter, dan heb je nog wel even te gaan :P

Casarell, dan gaat de hardheid van je water en je pH ook omhoog, dus goed blijven meten als je die wil gaan gebruiken :) Daarnaast heb je ook vissoorten die er niet goed tegen kunnen, teveel kalk in het water.

Lillian, welkom! Wat voor soorten bakken heb je? :D

Haha in de winkel hebben we één groot show aquarium met discussen (á 280l) , maanvissen en een White spot algeneter. Verder hebben we zo'n beetje alle vissen die in een winkel voorkomen, erg leuk, kost wel een hele hoop tijd ;) van alle dieren zijn we met de vissen het drukst, om de 2 weken de filter sponsen uitspoelen en twee weken erna de toplaag spoelen, er zijn een aantal bakken die extra toevoegingen aan het water krijgen om planten goed te houden (easylife) iedere week ruitjes poetsen, alle vissen 2x pd eten... ect. ect. :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:06

Ja! Idd het is een dikke loser!
Ik ben er eigenlijk ook klaar mee, ik heb zoveel leuke dinge om naa uit te kijken en ook iets mindere dan, maar ook dat overleef ik wel zonder hem!
Tis over een week carnavak dus daar zuip ik me wel door heen hahahaha!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:15

Jeetje wat een mietje zeg Kozbi! Is hij zijn ballen verloren? :+
Sterkte! Moet er niet aan denken als mijn huidige vriend zo iets zou flikken..

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:21

Oh dat is heftig Kozbi, knap dat je er zo nuchter onder kunt blijven. Als ik zoiets zou meemaken zou ik toch echt kapot zijn. Maar het feit dat hij het uitmaakt via de App zegt misschien al voldoende ;) Jullie woonde nog niet samen o.i.d.? En inderdaad het is bijna carnaval, al sla ik die dit jaar weer lekker over.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:37

Nou.. ik ben een rasechte brabander, maar heb nooit wat om carnaval gegeven..
Sterker nog.. ik heb er een hekel aan.. al dat gezuip.. :x

Hier inmiddels een zuurstofsteen in mijn bak gelegd.. ben benieuwd..
Vanavond de waterwaardes maar weer eens meten.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:45

Oh carnaval is iets waar je van houdt of niet! Hier is het altijd rete gezellif dus das altijd wel leuk!

Ik woonde niet met hem samen nee, en ik kan er redelijk nuchter onder blijven maar ik voel me hier zeker wel een tijdje rot door. Alleen al t gevoel dat je weer niet goed genoeg bent ofzoiets..
Niet eens goed genoeg om het even te bespreken face 2 face..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:53

ik trek de stoute schoenen aan :P heb de 60cm naar binnen gehaald en ga ik klaar maken als uitgroeibak voor o.a. de cory en de garnalen komen erin :P de kleine superfish van me zoontje zit nu aardig vol garnalen en word beetje druk in de bak. De betta die ik nog heb (kleintjes) gaan ook erin.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:53

Hoho.. jij bent wel goed genoeg.. hij is het niet.. anders had hij je wel als gelijke gezien en je met respect behandeld.
Je moet blij zijn dat je nú weet waar je aan toe bent, en er niet over zoveel jaar achter moet komen.. ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:55

En kozbi, was nog bij lezen, maar je moet het niet bij jouw leggen. Als een man/jongen denkt via whatsapp zo het uit te maken en bericht zo te sturen is hij niks waard. Niet eens een echte vent. Dan ben jij gewoonweg te goed voor hem ;) Als hij geen eens respect heeft voor andere om het in het gezicht uit te praten en dergelijke en eventueel als vrienden uit elkaar te gaan, is hij gewoon een slappe zak.