Maar.. ik heb ondertussen een veel simpelere oplossing gevonden!!
https://www.boerenbond.nl/vis/verzorgin ... s~M-650740
Morgen maar eens even halen dus..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Casarell schreef:Zo.. net even wat calciumsulfaat in de bak gedaan, nadat ik deze eerst heb aangemaakt met water.
Maar.. ik heb ondertussen een veel simpelere oplossing gevonden!!![]()
![]()
https://www.boerenbond.nl/vis/verzorgin ... s~M-650740
Morgen maar eens even halen dus..

Kelly_ann schreef:Misschien is 15 garnaaltjes dan toch teveel op 30 liter.
Daarnaast heb je ook vissoorten die er niet goed tegen kunnen, teveel kalk in het water.
maarja ik ben nog jong en er zijn genoeg visjes in de zee maar toch wel een beetje k*t..
Spruit schreef:Kelly_ann schreef:Misschien is 15 garnaaltjes dan toch teveel op 30 liter.
Ze rekenen pas van overbevolking op 20 garnalen per liter, dan heb je nog wel even te gaan![]()
Casarell, dan gaat de hardheid van je water en je pH ook omhoog, dus goed blijven meten als je die wil gaan gebruikenDaarnaast heb je ook vissoorten die er niet goed tegen kunnen, teveel kalk in het water.
Lillian, welkom! Wat voor soorten bakken heb je?
van alle dieren zijn we met de vissen het drukst, om de 2 weken de filter sponsen uitspoelen en twee weken erna de toplaag spoelen, er zijn een aantal bakken die extra toevoegingen aan het water krijgen om planten goed te houden (easylife) iedere week ruitjes poetsen, alle vissen 2x pd eten... ect. ect.

Jullie woonde nog niet samen o.i.d.? En inderdaad het is bijna carnaval, al sla ik die dit jaar weer lekker over.
heb de 60cm naar binnen gehaald en ga ik klaar maken als uitgroeibak voor o.a. de cory en de garnalen komen erin
de kleine superfish van me zoontje zit nu aardig vol garnalen en word beetje druk in de bak. De betta die ik nog heb (kleintjes) gaan ook erin.
Als hij geen eens respect heeft voor andere om het in het gezicht uit te praten en dergelijke en eventueel als vrienden uit elkaar te gaan, is hij gewoon een slappe zak.