Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:26

Oja, sorry, helemaal vergeten :D druk druk druk :o

Hierbij de foto's, hij vind mij nog erg eng maar dat went vanzelf, het gaat al iets beter :j
Hij heeft de eerste 2 jaar van zijn leven aan een touwtje bij iemand binnen gezeten dus moet weer een beetje vertrouwen krijgen in de mens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trouwens, deze buizerd hoort hier helemaal niet, want het zijn geen huisdieren :')
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 21-06-14 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

DezeNaam

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:28

Jeetje wat een prachtig beest.:D Lijkt me heel cool om met zo'n vogel te kunnen werken. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:30

Wij 'hebben' een tamme kraai (hij woont op t moment bij ons in de tuin). Ook erg leuke beesten.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:31

Kraaien lijken me ook heel cool indeed. :)) Maar die vliegen meestal (helaas) na een tijdje toch weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:32

Jep dezenaam, na een jaar vliegen ze meestal uit...

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:46

Ja klopt, kauwtjes, kraaien, raven, eksters, vlaamse gaaien etc kiezen uiteindelijk voor de vrijheid :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:10

Knappe buizerd! Wel bizar dat men zo'n dier twee jaar in huis opgesloten houdt.

'k Zag net toch zo'n koopje, een aquarium van 1m60 lang voor 130 euro, mét onderkast :D maar meteen gereageerd, zou cool zijn voor de axolotl's, ze beginnen met hun 24 cm een beetje uit hun meteraquarium te groeien :=

Het nestje baby-egels begint alleen op pad te gaan zonder mama. Met als gevolg dat we al dagen achter elkaar baby egels van de honden moeten 'redden' *zucht* (honden doen er niks aan hoor, maar gaan er heel opgewonden tegenaan blaffen). Eén egeltje was ff de kluts kwijt, dus heeft een dag in een doos aangesterkt hier in huis. Jeetje wat eten egels grappig :D ze knoeien wel veel, géén tafelmanieren _O-

Tegen de avond kwamen we zijn broertje/zusje in de tuin tegen, dus nu zit 'ie daar gezellig bij, 's ochtends waren ze weg dus hopelijk hebben ze nu een goede rustplaats gevonden. Vond het wel eng hoor, zo'n kleine egeltjes terug de natuur "ingooien", ze lijken nog zo klein en kwetsbaar. Maar las op internet dat egels na twee maanden er al alleen op uittrekken dus ze zullen toch al wel zelfstandig zijn..

Schattig he? :)
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... b54db98426

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:29

Die zullen zich best redden. Mams zal ook misschien nog wel in de buurt zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:22

Mooi dier die buizerd, hoe heet hij? En wat sneu dat hij alleen maar in huis heeft gezeten, zoiets snap je toch niet :n

Onze tamme kraai is zo'n 2 jaar bij ons gebleven (zat los in de tuin) kan die van jullie ook praten?

Denk dat het wel goed komt met die egels :j die kunnen al snel vrij veel en blijven niet heel lang bij de moeder. Ze smakken inderdaad enorm en wilde egels maken echt overal een bende van, niet normaal :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:36

Ik heb fotos gezien van jouw kraai fiffil, zat te zoeken en kwam die tegen.. was hij zo ineens weg?
Hij zit hier nog maar n paar dagen.. heb m nu een tijdje niet gezien, hoop dat hij zich weer meld maar hij is in elk geval weer op krachen nu :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:25

Ik haal zaterdag 4 albino axolotls op, waarvan 2 voor de verkoop.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:24

Leuk, axolotl's! Hier de mijne nogmaals :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooie vogel hierboven!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:26

VivaLaVida schreef:
Ik heb fotos gezien van jouw kraai fiffil, zat te zoeken en kwam die tegen.. was hij zo ineens weg?
Hij zit hier nog maar n paar dagen.. heb m nu een tijdje niet gezien, hoop dat hij zich weer meld maar hij is in elk geval weer op krachen nu :j

Ja, maar die van ons was uit het nest gevallen en had last van een vleugel dus die kon eerst ook nog niet (goed) vliegen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:33

Leuk Donja, ik had ze ook al gespot op het axolotlforum. :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:06

Fiffill schreef:
Mooi dier die buizerd, hoe heet hij? En wat sneu dat hij alleen maar in huis heeft gezeten, zoiets snap je toch niet :n

Onze tamme kraai is zo'n 2 jaar bij ons gebleven (zat los in de tuin) kan die van jullie ook praten?

Denk dat het wel goed komt met die egels :j die kunnen al snel vrij veel en blijven niet heel lang bij de moeder. Ze smakken inderdaad enorm en wilde egels maken echt overal een bende van, niet normaal :')

Cayden :)
Spreek je uit als keyden

Hij heeft vandaag mijn geduld op de proef gesteld maar hij heeft vanmiddag voor het eerst van de handschoen af gegeten :D
Hij begint een beetje.. héél klein beetje aan mij te wennen. Daarna toen ik hem terugzette ging hij weer boos naar mij schreeuwen :+
We komen er wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:18

Fiffill schreef:
VivaLaVida schreef:

Ja, maar die van ons was uit het nest gevallen en had last van een vleugel dus die kon
eerst ook nog niet (goed) vliegen.

Poeh.. dat zal wel moeilijk voor je geweest zijn. Ik heb de onze nu vandaag nog niet gezien en ik betrap me er steeds op dat ik denk dat ik hem hoor of zie. Zit tussen mn oren denk ik :')
Je weet dat ze uitvliegen en toch is het rot. Al helemaal na 2 jaar denk ik dan!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 00:49

wij hebben een tamme ekster. van mij mag hij ondertussen wel uitvliegen hoor, pest alle andere huisdieren. Komt er weer een paard in galop voorbij omdat hij aan een oor hangt en niet loslaat.
Laat staan alle spullen die verdwijnen haha :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 00:50

Pelryo schreef:
Komt er weer een paard in galop voorbij omdat hij aan een oor hangt en niet loslaat.

What? _O- Ik wil dat je dat filmt. :')

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 01:25

Mojo is zojuist in mijn handen overleden. Hij ging vandaag ineens heel erg hard achteruit. Nog met de dierenarts overlegd, maar ook die kon niets doen, het was erop of eronder en helaas heeft hij het niet gered ;( Morgen breng ik hem denk ik weg voor autopsie

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:44

Wat was mojo voor een dier? Y;(

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:55

Ooh wat erg ;( heel veel sterkte Y;(

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:56

Chimene15 schreef:
Wat was mojo voor een dier? Y;(

Mojo is een sugarglider .
Hij had waarschijnlijk iets van een longontsteking o.i.d. , maar dat zal autopsie uitwijzen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:15

Pelryo schreef:
wij hebben een tamme ekster. van mij mag hij ondertussen wel uitvliegen hoor, pest alle andere huisdieren. Komt er weer een paard in galop voorbij omdat hij aan een oor hangt en niet loslaat.
Laat staan alle spullen die verdwijnen haha :)

Ik kom m halen goed :Y)
Onze kraai is niet zo brutaal eigenlijk. Hij heeft een keer in mn schoenen gepikt en toen zei ik HE en daar schrok hij zo van dat hij t niet meer heeft gedaan :') hij is overigens nog niet terug, zag er net wel 5 overvliegen dus ik denk dat hij op eigen pootjes kan staan en is vertrokken!

Edit; wat naar van mojo Y;(

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:17

Door mijn eigen achtergrond en opleiding durf ik inderdaad met 90% zekerheid te zeggen dat het een longontsteking was. De symptomen van gisteravond waren zeer typerend. Na overleg met de dierenarts heb ik dan ook besloten om hem niet weg te brengen voor autopsie. In plaats daarvan heeft Mojo een eervolle begravenis gekregen in mijn tuin.

Zoals ik al zei, het was gisteren erop of eronder. Mijn vriend en ik zijn opgebleven om Mojo te 'begeleiden'. Ik heb hem warm gehouden onder mijn shirt, en gevoed middels een spuitje, maar het risico op verslikking was heel groot, en de gevolgen van een verslikking ook. Om iets na 01:00 uur is hij in mijn handen gestorven. Zich met zijn voorpootjes vastklampend aan mijn wijsvinger. Ben er echt verdrietig van. Bah! Naar om ondanks alles toch zo machteloos te staan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:21

Ach nee, wat ontzettend jammer zeg :(:)