Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Christina

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 12:33

Ben je niet bang dat die bij een ongeluk inklapt? Ik vind het er niet fijn uit zien.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 12:35

StalMelyn schreef:
Ik ben er heel blij mee maar zou het niet als bench gebruiken. Daar wordt het te snel (zeker met Bonne zijn vacht) te warm voor.

Nu je het zegt het is misschien wel wat warm ook voor in de auto.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 12:47

Christina, nee eigenlijk helemaal niet. Als er echt een ongeluk gebeurd denk ik dat Bonne in de kennel veiliger zit dan los aan het voeteneinde bij de passagiersstoel. Maar ik hoop dan ook nooit een ongeluk te krijgen. Dit is echt tijdelijk en dan komt Bonne dus los te zitten (mag je ook wat van vinden uiteraard).

Moonsparkle, de auto heeft airconditioning dus dat scheelt. Bonne zit er max een half uur in en dat gaat prima. Het heeft voor en nadelen want doordat het zo dicht is is het echt een rustplek voor Bonne. Ook op stal als het druk is. Aan de andere kant, qua warmte zou een heel kleine bench misschien beter zijn. Dat waait meer door.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 12:48

StalMelyn schreef:
Ik ben er heel blij mee maar zou het niet als bench gebruiken. Daar wordt het te snel (zeker met Bonne zijn vacht) te warm voor.

Hmmm, daar zeg je wat. Wij krijgen een aussie. Dus ook veel haar en snel warm.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 12:53

Ja niemand plant een ongeluk, je kunt alleen plannen dat een ongeluk zo goed mogelijk afloopt.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 12:57

Gezien de auto-bench discussie...

Ik heb nu bijna 3 jaar een station(nu net een nieuwe auto) en daarin de deurtjes van Variogate. Mezzy is altijd heel erg wagenziek geweest en zit niet graag meer in een bench in de auto.

Eerst had zij de hele kofferbak, maar zij deed erg lelijk tegen Benno(de hond van mn tante, waar ik nog elke week mee train) dus besloten om nu een tussenrek te nemen.

Ik dacht eerst dat het te klein zou zijn, maar dat valt reuze mee en ze vind deze auto prettiger dan mijn vorige, dus dat is een fijne bijkomstigheid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 13:03

_Christina schreef:
Ja niemand plant een ongeluk, je kunt alleen plannen dat een ongeluk zo goed mogelijk afloopt.

Hierover verschillen we van mening. De afloop is mijn inziens ook niet te plannen.

Maar goed. Mocht ik ooit een eigen auto hebben en veel meer reizen met Bonne zou ik wel gaan voor een vaste autobench. Bonne zit nu voornamelijk in de fietsmand:
Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 13:07

De exacte afloop is niet te plannen nee, maar dat zei ik ook niet.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 13:19

EmptyWords schreef:
En als je de bench een kwartslag draait?

Dat zou misschien kunnen maar voor nu niet nodig. Er zit zelden iemand op de achterbank en puck zit dagelijks in de auto.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 19:48

Roetsj zit in de achterbak met een hondenrek tussen de achterstoelen en de kofferbak. Pixy zit nu in een reisbench op de achterbank, die klem staat tussen mijn stoel en de leuning van de achterbank. Ik wil straks nog wel of een autobench of een rek, zodat de achterdeur ( 5 deurs van Toyota rav4), open kan blijven.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 20:26

Moonsparkle:
Zo zit onze bench!
Afbeelding
Afbeelding

Hij lijkt wat klein, maar is optisch bedrog denk ik haha. Ze kan er in de lengte makkelijk in liggen. En dan de spanband om de achterbank heen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 21:19

Wij beginnen met een autobench. En inmiddels hetzelfde als Nicky91. Alle andere opties zijn te klein.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 21:26

Ik heb twee kennels van Variocage achterin mijn Volkswagen Caddy. Daar ben ik erg tevreden over en vind het een fijn idee dat ze veilig mee kunnen reizen. De kennels zijn ook makkelijk schoon te maken en ze liggen er erg graag in.

Wij zijn vanochtend op Texel aangekomen en Melle en Elvis vinden het echt fantastisch! Ze hebben allebei al even gezwommen en vinden het strand helemaal te gek. Hier vermaken we ons wel de komende dagen. :D

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 22:11

Ah bedankt Sanne! De bench zit dus wel ook in de kofferbak maar ik denk dat ik ditzelfde kan creëren op de achterbank met de banden achter de stoel langs

Lugea heerlijk! Hoe is het daar nu qua drukte?

Hebben jullie trouwens tips voor stranden waar het niet zo druk is?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 22:16

Jaa achterbak! Maar inderdaad, bench op de achterbank kan natuurlijk ook. Dan zou ik wel een bench nemen met een opening aan de korte kant haha. Want anders krijg je de hond er moeilijk in vanaf de zijdeur :P

Als we een iets grotere achterbak hebben ooit dan komt er wel zo'n metalen bench denk ik. In deze lukt dat niet zo.

Genieten Lugea! Veel plezier :+:

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 05:44

Dankjewel xSannee!

Het valt me qua drukte erg mee, maar dat schijnt in de Koog wel anders te zijn. Ik zit in de buurt van de Cocksdorp omdat een vriendin van mij hier woont en hier is het echt heel goed te doen. Dat schijnt over een week of twee ook wel anders te worden volgens haar, maar het schijnt hier altijd wel rustiger te blijven in vergelijking met het meer populaire de Koog of de stranden bij den Hoorn. :j Wij zijn gisteren op het strand misschien tien honden in totaal tegengekomen. Bij de strandopgang was het iets drukker omdat daar wat mensen lagen te zonnen enz., maar zeker niet zo druk als het naar mijn idee rond deze tijd op andere stranden in Nederland is. Ze mogen ook op best veel plekken het hele jaar door los op het strand, daar verbaasde ik me eigenlijk over. Zeker in het noordelijke deel van Texel mag dat op het grootste gedeelte van het strand.

Ik woon zelf niet in de buurt van een strand, dus heb geen tips voor rustige stranden (op Texel op dit moment na). Om er een keer heen te gaan met de hond is wat mij betreft echt een aanrader: die van mij vinden het fantastisch. Wij wonen bijna ín het bos, dus ze kennen dat vooral. Hier hebben ze echt zoiets van “Hier kunnen we pas hard racen” en zwemmen / in het water lopen is wel echt hun hobby.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 11:00

0hh heerlijk! Texel is ook zo leuk :+:
Wil ik ook nog wel heen met Evi! Die vond het strand ook echt fantastisch.

Mevrouw is alweer een half jaar oud <3 Y)(^)
Afbeelding

Kwamen vandaag een volwassen Corgi teefje tegen en ze waren gewoon even groot haha. Maar die was wel redelijk klein :P

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 11:41

Ahh, Evi alweer een half jaar oud. <3 Het gaat zo snel hè!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:18

Happy half jaar :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:36

Evi gefeliciteerd met je 1/2 jaar!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 22:55

Gefeliciteerd Evi! <3 <3

Wij hadden een stoffen reisbench achterin maar die heeft meneer Appa gesloopt, nadat Otje een voorzetje gegeven had :+
Nu zitten ze even tijdelijk met een gordeltje op de achterbank, is niet m'n favoriet maar is even niet anders. Ik heb namelijk een bench op maat laten maken bij Kelders Kooien, en die levertijd was 6 weken. Aankomende week is de 6e week, dus ik verwacht elk moment bericht dat 'ie er is! (en ik weer 2 uur enkele reis in de auto mag zitten om 'm op te halen :') :') )

Ze hadden toen een heel frame gemaakt in de auto, zodat ze ook konden kijken of 'ie er nog goed uit kon enzo. Was blij dat ik ervoor gekozen had om daarheen te rijden iig haha. Onze auto heeft een dorpel dus bv VarioCage kon niet helaas. Of het paste allemaal net niet, of de benches die dan wel pasten waren echt te klein voor 2 honden. Dus nu maar voor maatwerk gegaan. Ik heb gekozen voor een 1 vaks bench omdat ze dat gewend zijn, en dan heeft Appa ook wat meer ruimte. Die lange lijs had anders wel een erg krap hokje.

Afbeelding

We hebben onlangs een 2e sup aangeschaft en zijn vandaag lekker wezen suppen met de honden bij de Vlietlanden, het was echt heerlijk <3 Ik heb nog even gezwommen met beide honden en ze waren echt super braaf. Eerst wel weer even onwennig maar na een kwartiertje ofzo waren ze wel relaxed. Alleen paste Appa z'n zwemvest niet meer oeps _O- Gelukkig paste hij die van Otje wel, en paste Otje zijn oude net aan haha. Dus Appa was pretty in pink vandaag {:}
Inmiddels is hetzelfde vest maar dan in het blauw voor hem onderweg haha.

Afbeelding

Even ter vergelijking, dit was vorig jaar met droog oefenen op de sup:

Afbeelding
Vraag me nog steeds af wat die gigantische reus met m'n lieve kleine mini pupje gedaan heeft :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 23:06

Heerlijk zo samen bezig te zijn op het water! Leuke zwemvesten ook! Waar komen die vandaan?

Wat kost zo'n bench op maat ongeveer? Mooi dat die optie er is. Ik weet niet of het wat voor ons is hoor, ik heb een kleine kofferbak en mijn man heeft wel een bus maar die gebruikt hij in principe :P

Over een week is het de eerste week van juli, ik denk geen nieuws voor nu van de fokker is neem ik aan goed nieuws tot nu toe :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 23:18

Oh dat suppen ik krijg al kriebels , rillingen en een halve paniek aanval als ik t alleen al zie _O-
Ik hou niet zo van water… ja tot mn knieen.. in heel helder water _O-

Maar jullie hebben genoten zo te zien <3
En echte mannen dragen roze..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 23:19

Die roze is een Ezy Dog!

Uhmm weet even niet precies wat 'ie kost, dacht ergens richting de 450-500, ben het vergeten :Y) Tweevaks is wel een stuk duurder! Je kan natuurlijk altijd informeren, bij kleine kofferbakken is het soms handig om een bench te hebben met de deur aan de lange zijde :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 23:42

Heerlijk die SUP foto's <3 Echt genieten met dit weer!

Wij zijn vandaag ook onze nieuwe SUP gaan uittesten. Nog niet net Fitz, eerst even zelf het gevoel krijgen. Was echt heerlijk. <3 Echt top dat we lopend heen kunnen ook.
Afbeelding
Afbeelding

Verder had Fitz vandaag zijn eerste assessment in zijn pad om therapiehond te worden. Er waren onvoorzien moeilijke omstandigheden maar desondanks deed mijn mannetje het écht knap. We kunnen in ieder geval door <3