Anne_mieke88 schreef:wat een nare ervaring!
Eigenlijk zou een cursus verplicht moeten zijn na aanschaf hond.
laat die van jullie ook zukke vieze scheten?
Nee, hetzelfde als Kiwi, alleen tijdens de dracht/zogen en dan ga je ook echt rennen.
 Maar dan krijgt onze teef ook melkproducten bijgevoerd en veel te eten dus dat in combinatie met het zogen en de hormonen vind ik die scheten niet gek. Luna2006 schreef:Wij hebben de luxe dat we losloopgebieden in België kunnen hebben die we kunnen afhuren. Dan ben je enkel met je eigen honden daar. Super fijn vind ik dat
Ja! Dat zit er eentje relatief kortbij voor ons, daar wil ik nog altijd een keertje naar toe, lijkt me erg leuk!
 om moe van te worden. Herkenbaar voor jullie? Ik probeer het voor te zijn door de lijn even kort te houden maar momenteel voelt het als een gebed zonder einde 

Heerlijk hè die slapende honden. Kan er de hele dag naar kijken. 
  Ze is er 1 keer tussenuit gespookt toen we een labrador met een piepbal tegenkwamen. Dat was echt de oliebol en moest ik haar echt komen halen want te hoog in opwinding en niet te bereiken. Verder waren er een paar momenten waarbij ik al anticipeerde dat ze teveel opwinding zou krijgen en dus voortijdig aangelijnd en contactmomentjes geoefend. Dat frustreert haar dan wel want ze gaat veel liever de ramptoerist uithangen en zich bemoeien met alles  

). 
 maar ja, dit gaat dan soms wel gepaard met frustratie bv bij mezelf wat ik dan voel, maar jij als begeleider moet ook gewoon leren en samen groeien met je hond en dat heeft ook tijd nodig. En met 17 weken denk ik echt dat je gewoon ook nog niet teveel mag verwachten, hoe lastig het soms is als je ergens tegenaan loopt.