[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boemklatsch

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:12

Ik probeer hem zo moe mogelijk in de bench te stoppen. Zijn een eindje wezen wandelen, heeft gepoept en 2 keer geplast. Binnen doen we nog wat oefeningen van de cursus en als hij dan in slaap valt leg ik hem in de bench met iets te kluiven.

Ik krijg er iig flink de stress van, over 2 weken begint mijn nieuwe baan en dan valt er met vriendlief zijn werk nog wel iets te schuiven, maar dan moet hij toch echt 3 uurtjes rond kunnen komen in die bench. :\

Fijn dat het bij de DA goed ging Classic! Zul je altijd net zien dat ze dan de commando's even 'vergeten' zijn. ;)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:06

Fijn dat Tara zo goed ging!
Bench probleem, hmmm, milo heeft dat alleen zijn ook een tijdje verschrikkelijk gevonden. Piepen vooral. Ik hem het genegeerd, en als hij echt te lawaaierig werd ff een brul. En ik kwam pas weer terug als hij stil was. Daarmee was het bij Milo vrij snel over.

petitparis, nadeel van vasten is dat hij wel trek had en dan de neiging heeft om alles maar in zn mond te stoppen.

En Milo is een nogal klein uitgevallen Cane Corso kruising met kwart American bulldog. Runt of the litter, hehe, zn broers zijn 5-10 cm hoger, die hebben mama's lange benen, Milo heeft pap's korte pootjes.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:49

Daeva doet het erg goed :D is weer haar oude zelf. Nu vrijdag mdr-1 testen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:21

Fijn dat het met Daeva goed gaat!

Benchprobleem, ik weet het niet. Kiko heeft er nooit problemen mee gehad, en heeft er vanaf het moment dat wij haar hadden in gelegen. Gaat er ook nooit met tegenzin in.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:05

Fijn dat het met Daeva goed gaat!

Ik heb iets te vroeg gesproken.. Was net ff kort rondje door het bos aan het doen omdat milo echt barste van de energie. In het bos super blij en enthausiast en druk (en stevige poep). Nu toch weer dunne :( Toch nog maar een paar dagen op de kip en rijst...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:07

@airborn: het is niet abnormaal dat ze aan het einde van een wandeling plattere poep hebben. Tenzij het weer eerder gekleurd water is natuurlijk.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:10

Hmmm, dit was dunner dan smurrie helaas. Denk dat de toevoeging van zn gewone voer iets te vroeg kwam. Of de wandeling toch echt te druk, hij was flink aan het stuiteren omdat hij zo blij was weer in het bos te zijn. En heeft water uit plassen gedronken. Hmz... Ff kijken hoe hij het verder doet vandaag.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:02

Wij hadden de bench bij ons in de keuken gezet maar hij zag de bench de laatste paar dagen meer als een straf ipv een slaapplek, gister wou hij de hele dag niet slapen en was hij heel vervelend dus we hadden hem even in de bench gelaten in de hoop dat hij eindelijk zou gaan slapen. Hij heeft 10 minuten zitten piepen en huilen, ik heb toen de bench maar in de woonkamer naast de bank gezet en nu gaat hij er uit zichzelf in slapen en spelen en ziet het dus niet als een straf. :)

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:35

Wat fijn dat Daeva het weer goed doet!
En way vervelend dat Milo weer aan de dunne is, nog een paar daagjes rijst met kip zal hij vast niet erg vinden.

Voor Tara zelf was het beste nieuws gister bij de DA toch wel dat ze haar romper niet meer aan hoefde. Ze was blij dat die uit kon blijven gister avond :')

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 07:57

Afbeelding
Ohhhhhhhhhhhhh. Hij is vannacht zooooooooo stout geweest!

Afbeelding

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:21

Classic, waarvoor was Tara geopereerd? Castratie? Ja het zijn echte monsters af en toe. Daarom gaan we ook veel cursussen doen etc.

Bloemklatsch, ja ik snap wel dat dat je stress geeft. Misschien even contact opnemen met een hondenschool om te kijken wat voor tips zij hebben? Want hoe meer stress jij van de situatie krijgt hoe meer dat ook effect op hem heeft.

Airborn: Ik weet niet hoe snel je de brokken er weer bij hebt gedaan? Maar wat ik weet van mijn zus is dat zij als een hond een tijdje rijst of macaroni had gehad dat ze dan begon met opbouwen weer. Dus eerst zoveel dagen 10 gram brok bij elke maaltijd, dan een paar dagen 20 etc. Ik weet niet of je daar wat aan hebt. Misschien dat zijn drukke bui ook effect had op zijn stoelgang.

Haha dat koppie ook, arm kussen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:33

Amanda, hij krijgt vers vlees en ik heb gisteren 1/3 staaf door het rijst en kip mengsel gemixt. Relatief weinig dus, normaal krijgt hij een hele staat. Vanmorgen was het weer solide. Vandaag nog dagje kip en rijst, en dan morgen weer langzaam vers er door. Denk dat ik voor gemak ff in de super wat haal zodat ik niet een hele staat hoef te ontdooien.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:48

Airborn schreef:
Amanda, hij krijgt vers vlees en ik heb gisteren 1/3 staaf door het rijst en kip mengsel gemixt. Relatief weinig dus, normaal krijgt hij een hele staat. Vanmorgen was het weer solide. Vandaag nog dagje kip en rijst, en dan morgen weer langzaam vers er door. Denk dat ik voor gemak ff in de super wat haal zodat ik niet een hele staat hoef te ontdooien.

Dan zal het waarschijnlijk zijn enthousiasme zijn geweest.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:56

Waarschijnlijk, enthausiastme had hij genoeg gisteren *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* Iedere hond die we tegen kwamen werd super onbeleeft met energie 3000 begroet alsof hij al maanden geen andere honden had gezien :j Ik geloof dat hij zichzelf beter vind en de verveling van het hele weekeind er in 1 dag uit moest *\%/* :):) *\%/* :):) 8)7 Met als coup de grace zn bedje |o :x

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:44

O Airborn, wat een boef!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:50

Dat is nog eens grondig huishouden, hahahaha. Wat een boef, Airborn. Hij heeft zichzelf duidelijk beter verklaard. 8-)

Oh, wat duurt aftellen lang! Nog 25 dagen tot de teef is uitgerekend. En we hebben nog een clubmatch om te bezoeken voor die tijd en nog mijn dochters verjaardag en afscheid kdv. Dus zat te doen... maar de tijd kruipt gewoon. -O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:36

Oh zo ligt zijn bed natuurlijk beter :p

Net fotoshoot gehad met Daeva en Kenai. De apen zijn zo in een beek gedoken. Ben benieuwd naar de foto's

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:28

Oei Airborn wat een rotzooi! :oo

Haha Zoë wat zullen ze vies zijn geweest! :))

Vraagje uit nieuwschierigheid: ik was net met Mika onderweg naar het losloopveldje waar ik en een aantal voorgangers met reuen standvastig geweigerd werden ivm een loopse teef op het veldje. Nu ben ik niet zo flauw en wil ik met iedereen rekening houden, maar ik ben wel van mening dat een losloopveld gewoon toegankelijk moet zijn voor elke (sociale) hond. Als jouw hond om eender welke reden niet met andere honden kan (loopsheid, onsociaal gedrag oid) je niet dat veld opeist. Was het theekransje (ze zaten er al een dikke 2 uur, kijk op het veldje uit) het niet mee eens. :+
Maar ze kunnen toch niet de hele buurt wegsturen om 1 loopse teef? :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:35

ik ga met mijn loopse teef ook gewoon naar de weide. zijn er intacte reuen al op he ik pech, komen er intacte reuen na mij hebben die pech.
bij ons zijn er wel bij ijn huis 2 velden en wat verderop nog 4. dus kan me niet inbeelden dat op elke weide een loopse teef loopt :p
Ik ben van menng dat wie het eerst komt eerst recht heeft, maar ik blijf dan ook gaan 2 uur :p hooguit een halfuurtje

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:40

Amandavd schreef:
Classic, waarvoor was Tara geopereerd? Castratie? Ja het zijn echte monsters af en toe. Daarom gaan we ook veel cursussen doen etc.

Tara had 40 graden koorts met een baarmoederontsteking. Die hebben ze er dus samen met de eierstokken uit gehaald..

Jaa echte monstertjes inderdaad! Nu waren die beagles ookal een half jaar of ouder en totaal niet opgevoed. Ze konden nog helemaal niks, dus ik heb ook een beetje vooroordelen :')

Met cursus moet het vast wel goed komen, het zijn verder super leuke beestjes! De meeste beagles die ik ken zijn wel vreetzakjes en meester ontsnappers haha.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:42

Loopje teef vind ik lastig, durf ik niets over te zeggen.

En 2 honden in de sloot, oeps.

Ik heb besloten dat milo best op een kapot bed kan slapen, wonder boven wonder is de hoes nog heel dus dab maar een half gevulde hoes. Jammer dan, eigen schuld.

Oh, hij is echt weer beter. Hij ging helemaal los met een andere pup van zelfde leeftijd en een leuke golden. Zo leuk om te zien!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:45

Zoe_97 schreef:
ik ga met mijn loopse teef ook gewoon naar de weide. zijn er intacte reuen al op he ik pech, komen er intacte reuen na mij hebben die pech.
bij ons zijn er wel bij ijn huis 2 velden en wat verderop nog 4. dus kan me niet inbeelden dat op elke weide een loopse teef loopt :p
Ik ben van menng dat wie het eerst komt eerst recht heeft, maar ik blijf dan ook gaan 2 uur :p hooguit een halfuurtje

Het gaat mij vooral om de duur inderdaad. Ik vind het niet erg om een rondje extra te lopen maar uiteindelijk wil die van mij ook even kunnen rennen. Ik hoorde daarna van de buurman dat ze vorig jaar op mooie dagen daar rustig van 11 - 16 gingen zitten, ook met een loopse teef en het zelfde verhaal. >;)
Gecastreerde reuen werden overigens ook geweigerd. :=

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:45

Airborn, je zou er eventueel een oude matras hoes oid om heen kunnen binden, dan trekt hij het niet nog verder uit elkaar.
Dat heb ik toen ook met Tara haar kussen gedaan. Die bleef de losse deeltjes er maar uit trekken zonder een hoes erom heen.

En tsja, ik vind persoonlijk dat een loopse teef onder je eigen verantwoordig vallen. Om daar nu de hele buurt voor te blokkeren vind ik wel een beetje raar..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:50

Airborne, liever dat ze zo sociaal zijn als helemaal niet, dat vind ik zelf fijner. Hij zal net zo goed slapen op dat kapotte bed hoor, je kan niet blijven kopen haha.

Djinnie, ik zit nog te wachten op nieuws of de teef drachtig is dus snap helemaal wat je voelt! Wat voor ras heb je uitgekozen?

Zoe, die zullen wel lekker vies zijn geweest niet?

Boemklatsch, ik zou met een loopse teef nooit los gaan lopen in een gebied waar ik er niet direct bij kan. Dat is gewoon vragen om ellende naar mijn mening.

Classic, oh jeetje, dat is wel heftig. Ik ben zelf paraveterinair en heb een paar keer geholpen bij dat soort operaties. Dat is echt geen pretje. Fijn dat ze zo goed opknapt. Haha ja dat klopt maar dat past wel bij mij, ben net zo eigenwijs en gek op eten :+ hahah.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:50

Boemklatsch schreef:
Oei Airborn wat een rotzooi! :oo

Haha Zoë wat zullen ze vies zijn geweest! :))

Vraagje uit nieuwschierigheid: ik was net met Mika onderweg naar het losloopveldje waar ik en een aantal voorgangers met reuen standvastig geweigerd werden ivm een loopse teef op het veldje. Nu ben ik niet zo flauw en wil ik met iedereen rekening houden, maar ik ben wel van mening dat een losloopveld gewoon toegankelijk moet zijn voor elke (sociale) hond. Als jouw hond om eender welke reden niet met andere honden kan (loopsheid, onsociaal gedrag oid) je niet dat veld opeist. Was het theekransje (ze zaten er al een dikke 2 uur, kijk op het veldje uit) het niet mee eens. :+
Maar ze kunnen toch niet de hele buurt wegsturen om 1 loopse teef? :')

Als je een loopse teef hebt moet je niet naar dat soort veldjes toe.. Mijn hond is nu ook loops en nu ga ik niet naar het drukkere bos toe, maar ga ik naar een ander stuk toe. Mijn hond, hoeven andere geen last van te hebben.