Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Nicky91 schreef:Ik was jullie niet vergeten hoor!
Ik ben afgelopen weekend bij Wild Divine's geweest. Ik ben echt verkocht van Joesie. Wat een ontzettend lieve sociale teef. Ze kwam zelfs bij ons op schoot. Heel fijn gesprek gehad met Carmen en het was een miscommunicatie dat ze mij "afwees" op het langskomen. Het blijkt dat zij fulltime werkt bij een bank en haar man veel thuis werkt. Dan de stress van t nestje van Cate en daardoor had ze mijn mail verkeerd begrepen.
Gelukkig allemaal "uit de wereld" geholpen en ik sta officieel op de lijst voor Joesi x Lennox. Lennox is tevens de broer van Cate. Ik krijg nog een officiele bevestiging, dus ik wacht het nog even af.
Verder ben ik dus toch heeeeel blij dat ik gegaan ben
Zie er lief uit Keona !
Levita schreef:Wat leuk! Wij krijgen een pup van het nestje van Cate. We gaan as zaterdag weer en dan horen we welke het wordt .
Levita schreef:Wij nemen een reutje. Het wordt of de black tri met het witte blesje, Snoopy 2 noemen ze hem nu. Of het wordt de red tri met het witte blesje, die noemen ze nu Fly. Uiteindelijk denk ik dat het Snoopy 2 wordt. Omdat wij 2 kleine kinderen hebben en een andere aussie en dat is zo'n doedelzak. Dus een hele dominante kan er niet bij, maar daarnaast ga ik er Agility mee doen dus volgens Carmen en Ralf was Snoopy het meest geschikt. Zo ver ze het toen konden zien. De red tri vond ik ook super gaaf, klinkt een beetje apart, maar die deed mij denken aan mijn overleden paard. Mijn merrie is vorig jaar overleden en was een vos met een brede bles. Dus puur op kleur was ik helemaal verliefd op de red tri.
Levita schreef:Ik heb 2 jaar op de lijst gestaan, en het is het wachten meer dan waard! Als je het leuk vindt en we hebben de pup in huis, mag je altijd langskomen hoor.
Joesie is echt een hele gave hond! Ik heb haar nakomelingen gezien toen we kennis gingen maken met Carmen en Ralf voor het nestje van Cate. Toen was er een terugkomdag voor alle puppy's van de gehele kennel en er waren toen heel veel puppy's van Joesie. Dat waren zulke leuke honden geworden.
Nicky91 schreef:Lijkt mij erg gezellig om eens te doen!
Ja dat begreep ik van Carmen, Cate had maar 1 pupje 2 jaar geleden, toch?
Ik ben echt fan van Joesie, zo'n lieve sociale teef. Dit nestje word waarschijnlijk t laatste nestje van Joesie, dus in ons geval is t "nu of nooit" zeg maar.
Wij zijn van de zomer uitgenodigd om eens te komen trainen met Ralf, erg leuk! dan kunnen we Lennox ook ontmoeten.
Levita schreef:Ja klopt, en nu heeft ze 10 gekregen. Dit was voor ons ook nu of nooit, want dit is ook het laatste nestje van Cate. Ik ben heel benieuwd, welke pup het uiteindelijk gaat worden!
Leuk dat jullie van de zomer bij Ralf een keer gaan trainen! Als het goed is gaan ze dit jaar ook een terugkomdag organiseren. Leuk als je er dan ook bij kan zijn.
Fotsy schreef:Hoeft niet speciaal dat ze het fokken op een laag pitje zetten nicky91.
Want als je bijvoorbeeld fokt volgens de regels van de ascb dan mag je maar paar nesten hebben per teef. Dit ter bescherming van de teef en dat zijn er echt niet zoveel dus zit je snel aan het laatste nestje natuurlijk. Dat heb je dan weer niet bij reuen
Vandaar dat vele fokkers die al lang bezig zijn ook zoveel honden hebben.
Fotsy schreef:Hoeft niet speciaal dat ze het fokken op een laag pitje zetten nicky91.
Want als je bijvoorbeeld fokt volgens de regels van de ascb dan mag je maar paar nesten hebben per teef. Dit ter bescherming van de teef en dat zijn er echt niet zoveel dus zit je snel aan het laatste nestje natuurlijk. Dat heb je dan weer niet bij reuen
Mossel schreef:Fotsy schreef:Hoeft niet speciaal dat ze het fokken op een laag pitje zetten nicky91.
Overigens mag een reu in Nederland ook maar 6x dekken, dus die beperking geldt ook voor reuen.
Even snel opgezocht, een reu in België 4x per kalenderjaar en 10x in zijn hele leven
xLaraaj schreef:Mossel schreef:Overigens mag een reu in Nederland ook maar 6x dekken, dus die beperking geldt ook voor reuen.
Even snel opgezocht, een reu in België 4x per kalenderjaar en 10x in zijn hele leven
Dat wist ik helemaal niet dacht dat een reu eigenlijk zoveel als je wou mocht dekken
Edit: of is dat via de rasvereniging? Want op de kmsh vind ik hier niets over
MirK schreef:Levita wat leuk voor jullie ook een pup erbij... hoe oud zijn je kinderen? Had je de Aussie al voor de kinderen?