vuurneon schreef:Wel potverdikke, onze kip heeft onze frambozen struik vakkundig ontdaan van het jonge blad
Jaaaa, daar zijn ze meesters in.
Heb het eens gehad met mijn vers gekochte sla plantjes en 1 ontsnapte kip.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
truus1970 schreef:vuurneon schreef:Wel potverdikke, onze kip heeft onze frambozen struik vakkundig ontdaan van het jonge blad
Jaaaa, daar zijn ze meesters in.
Heb het eens gehad met mijn vers gekochte sla plantjes en 1 ontsnapte kip.
Pieteritus1 schreef:Irri als die kippen dat doen!
Morgenavond ga ik het doen: ik heb me even ingelezen op Google en heb gezien dat je kiplief 's avonds apart moet zetten op niet bevruchte eitjes. Als ze dan 3 dagen blijft zitten dan kunnen de broedeitjes eronder. Als het lukt wil ik ongeveer 10 eitjes eronder leggen en dat wordt een kruising tussen Orpington parelgrijs x Noordhollands Blauw.
Die ben ik zó kwijt.
Marlou_ schreef:Nee ik voer nog geen grit bij maar daar had ik het laatst hier thuis ook al over. Zal het eens gaan halen. Kan je dit gewoon bij de boerenbond krijgen?
Pieteritus1 schreef:Had ik 123 geen graszode liggen dus heb gras met kluit en al van de slootkant getrokken.
Er liggen nu 5 eitjes in de kelder te wachten op een mama die ze uit wil broeden.
Vanavond ga ik een kiep op het nest zetten.
En *tromgeroffel* mijn jonge hennen zijn zelfstandig naar buiten gekomen vandaag!!!
![]()
![]()
![]()
![]()