Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:49

Wat denken jullie, kunnen ratten een wraak gevoel hebben?
Grijsje pakt steeds een bolletje kneedgum dat ergens op de plankjes in mijn kamer ligt. Vervolgens rent ze er mee naar haar kooi om het op te eten. Dan grijp ik dus in om het stukje uit haar bek te pakken en ergens anders neer te leggen. Toen ik dat net weer deed was het een behoorlijk gevecht om het uit haar bek te krijgen. Toen ik het eenmaal los had ging ze behoorlijk te keer op mijn hand. Ze pakte m echt stevig vast en begon er aan te trekken. Toen ik haar weer op de grond had gezet en daarna weer op bed ging zitten kwam ze nog even op bed geklommen om weer aan mijn vinger te knagen (niet lief bedoeld, daar was het te hard voor). Het is niet echt bijten, het doet geen pijn, maar het is zeker niet lief knagen of proeven.
Denken jullie dus dat een rat het gevoel van wraak willen nemen kent? Of is het gewoon een reactie op iets afpakken.

WhiteWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 03:19

Hallo allemaal,

Nieuw op het topic maar wil me toch even melden. Heb drie heren in hun ruime villa;
Ink: Japans 2 jaar oud
Snuffie: wildkleur rex 1 jaar oud
Bo: siamees 1 jaar oud

Vraagje: heeft iemand ideeën voor hangmatten die ze niet met een week kapot knagen?

Grtz

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:21

Ander knaagmateriaal aanbieden. Wat ook kan helpen is papierstukjes in de hangmat leggen, dan gaan ze hopelijk daar aan knagen!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:45

Ik zou niet weten waarom ie je vinger pakt Kaus, maar wraakgevoelens bij dieren geloof ik niet zo in.
Wat betreft de hangmatten inderdaad wat Kaus al zegt; je zou walnoten kunnen geven daar zijn ze wel even zoet mee. Alhoewel, ik heb er 1 bij die inmiddels een volleerde notenkraker is dus die kijkt er even naar en heeft vervolgens in een paar seconden de 2 helften van elkaar af :=

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:01

Afbeelding

<3 Hier zijn ze! Quinn'lee en Queennie :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:59

Awwww. Die foto is te cute gemaakt ook

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:33

Ben gewoon verliefd op ze! Ze zijn zo schattig <3

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:10

Noooh wateen schatjes! De ene slaat zn pootje om de ander haha!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:50

Kaus, zou het niet kunnen dat je vinger gewoon nog best naar die kneedgum rook?

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:00

Saintelette schreef:
Noooh wateen schatjes! De ene slaat zn pootje om de ander haha!

Jaaa, ze zijn vriendinnetjes! :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:47

MissAnnemijn schreef:
Kaus, zou het niet kunnen dat je vinger gewoon nog best naar die kneedgum rook?
vi
Zou kunnen, maar ze pakt anders nooit mijn vinger. Ook niet als ik met mijn hand in het eten heb gezeten en ik haar het af laat likken. Dan likt ze alleen, ze bijt niet.
Ze bijt alleen in mijn vinger als ik iets heb afgepakt.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:00

Als mijn buurjongen op vakantie is pas ik altijd op zijn ratjes. :)

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:58

aaahw wat een poepies :3

Mijn ratties hebben vandaag allemaal een plons in het zwembad mogen maken :) Hummer is een echt waterratje wat dat betreft, die vond het super :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:04

Wat leuk! Die van mij vinden water helaas een ramp... Heb een badje met komkommer en water neergezet zodat ze toch wat kunnen vissen.

Mijn zus zit nu in Argentinië bij een gastgezin. Zij heeft haar gastgezin vader verteld over mijn ratten en hij blijft maar doorgaan over hoe lekker ze eruit zien en dat hij ze graag op zou eten. (Serieus!) Toen mijn zus een foto liet zien zei hij dat die heel lekker zou smaken op een broodje. Daarom had ik deze foto gestuurd :D
Afbeelding
No bread was harmed in the making of this

edit; uiteraard hebben de ratten het brood niet opgegeten. :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:21

Hahahahahah :') Geweldige foto!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:28

Whahaha. :')

:9 :9 :9

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:43

Hahahaha die foto! Geweldig!

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:49

Quinn'lee en Queennie hebben hun oogjes open! Kan helaas de foto's niet plaatsen! Heel vreemd..

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:03

Hahaha leuke foto Kaus!

Ik meld mij ook weer eens, druk gehad met vakantie en een nieuwe studie die ik ga starten.
Mijn dames beginnen steeds stouter te worden! Harley is een onstnapmonstertje en die heb ik al meerdere keren betrapt. Laatst was het ergst := Deurtje was gewoon half gesloopt en ze waren op mijn bed gekropen en hebben flink huisgehouden op spullen die er lagen. Ibuprofen en dekakaart waren al de kooi ingesleept en oogschaduw en oogpotlood flink verknaagd. En dan hadden ze ook nog 4 condooms! :oo uit de verpakking geknaagd en half gesloopt. Maar wonder boven wonder lag het wel alle 5 in de kooi te slapen :') Ze hebben wel aan de ibuprofen geknaagd en Harley was een beetje suffig, maar goed in de gaten gehouden en alles ging al snel weer goed

Heb hier trouwens met de warmte een lekker gevulde bak met water voor ze staan waarin ze kunnen plonzen, is vooral lachen als eentje zich van boven in de kooi laat vallen en midden in de bak spat :=

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:21

Mmmm ik ga ook eens een bakje introduceren.. zouden ze wat ijsbergsla mogen?

Vandaag met 2 van de 3 kerels op de foto geweest.. was wel leuk! (paar minuutjes naar buiten geweest, 10 stappen buiten de deur ofzo) Pacino heb ik niet meegenomen omdat ik hem niet zo vertrouw.. die springt rustig van je schouder als ie n geluid hoort.. deze 2 niet.

Een bontkraagje :o
Afbeelding

hihi
Afbeelding

Als je vacht maar goed zit!
Afbeelding

wat is daar?
Afbeelding

Oh enne.. de mannen hebben geen kale plekken meer of wondjes!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:16

Gave foto's!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:37

Dankje :D

Zo... Klusjeeeee.. Kooi helemaal leeghalen (leuk zon ferplast volière)

Spullen allemaal schoonmaken in bloedheet water. Drogen.. Kooi onder de douche en alles schoonschrobben. Matjes in de was. Schoon er in.. Volière weer netjes inladen.. En daarna de ratters nog voor het eerst!!! In een klein laagje lauw water in de gootsteen. (Alleen water uiteraard)

Aiko (hus) vond t best. (Was ook t smerigst ook al oogde hij vrij wit.. water was goed geel) Zeus(jap) vond t niet zo grappig maar die vond t nadrogen wel heerlijk. En Pacino (berken) was zich n partij aan het aanstellen :=

Wassen en drogen was niet grappig. Zit helemaal onder de krassen omdat ie in me probeerde te kruipen..

Maar uiteindelijk allemaal wel wanneer ze in de kooi kwamen zich direct omdraaien om lekkers aan te pakken :') zo vreselijk vonden ze t dus.

En nu zitten ze zich allemaal (ze waren al handdoekdroog) uitgebreid te wassen in een schone droge kooi <3 zon schattig gezicht als ze hun vachtje poetsen

Ik ruik eindelijk (even) geen rat meer.. Want man.. Wat gaat die kooi meuren met die warmte :P

(Heb alle raampjes dicht gedaan zodat ze rustig kunnen drogen zonder enige vorm van tocht)

Vanmiddag hebben ze al sla mogen vissen en ze zijn verwend met een klein stukje vlees. Wat een leven!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:13

Kan ik me voorstellen S_en_Z! Sinds ik er 5 heb (waarvan 1 man) ruik ik ze ook een stuk meer, net alsof die kerel een andere en sterkere lichaamsgeur heeft. Al heb ik nog steeds het idee dat ie gewoon expres in de poep ligt te rollen haha. Klimmen jouw mannen veel? De dames liggen het liefst bovenin de kooi in een hangmat en Charlie ligt voornamelijk op de bodem en doet niks met hangmatten behalve versnipperen..

Je had er 4 toch? Of heb ik iets gemist?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:43

Ja, over die ene hebben we recent in t topic nog gesproken. Heb er nog maar drie.

Die van mij springen klimmen vallen en slapen :P

Ze liggen allemaal graag bovenin maar poepen keurig onderin en onderin staat ook hun eten. Nja ze hebben wat meer een ammonia luchtje.. Maar nu plassen ze ook rustig in de hangmat/huisjes waar ze slapen. Heb al expres een duivendrinkbak die als slaapplaats en tevens toilet dient. Daar heb k t zelfde materiaal in als onderin en als ik die redelijk bij houd dan gaat t wel. Ik heb afentoe t idee dat ze over elkaar heen piesen als ze samen in n huisje liggen.

Nog steeds hebben ze een geurtje hoor.. Maar de kooi was zo smerig dat je nog steeds overdreven rat rook als je m leeg had. Ook omdat ze vanuit t toilet beneden (waar ze ook weleens in gaan zitten eten) gewoon omhoog klimmen.. Ja dan blijft er gewoon (voor ons onzichtbare) gorigheid achter.. Nam de spijltjes weleens met doekjes af maar dat hielp niet veel.

Nu kom ik t huis binnen en ruik ik zowaar geen rat :)

Best fijn!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:03