Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:33

Wat leuk Drico! Geniet van je nieuwe vriendje

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:05

Nero zit in de 1,2,3 ik ben weg fase :+
Tommy is Tommy en doet zijn ding. Als je met hem oefend pikt hij het wel snel op.

Vandaag gestart met Tommy met de blijf en mag niet klagen hoe hij het oppakt. Morgen mag hij voor het eerst naar school.

Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 17:42

Bedankt iedereen :D

xSannee schreef:
Is Sebbie al een beetje gewend aan hem?

Ja! Ze doet nu soms wel een beetje alsof ze een oud wijf is, pup die wilt spelen/actief is en zij zoiets heeft laat me met rust :+ Gelukkig kan Sebbie nu nog de bank/stoel op vluchten en kan Enzo er (nog) niet op haha, en mocht het teveel worden kan Enzo sowieso even in de bench zodat hij zelf ook wat rust kan pakken.

KimD schreef:
Gefeliciteerd, leuk! Veel plezier. Wel een kleur voorkeur zie ik. _O-

oliebol het valt teveel op _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:50

Vraagje hoe vervoeren jullie je pups/honden in de auto?

Ik had voor mijn vorige hond zo'n tuig waar je een riem aan klikt die in het gordelding kan, maar mijn hond kreeg het toch voor elkaar om ermee in de knoop te raken dus die gebruikte ik niet meer. Ik had wel een hoes op de achterbank zodat hij niet zo naar voren kon komen. Bij korte ritjes die ik alleen met hem deed zat hij soms voorin onderin voor de bijrijdersstoel hij bleef daar dan wel echt zitten of liggen.

Nadeel van de hoes vond ik dat ik de airco dan tegen de hoes blies ipv dat het snel verkoeling gaf en de hond zit toch een soort van los.

Een pup moet natuurlijk ook wennen in de auto. Ik kan me niet meer herinneren hoe ik dat met m'n vorige hond destijds heb gedaan in het begin. :') ideeën zijn welkom

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:58

moonsparkle schreef:
Vraagje hoe vervoeren jullie je pups/honden in de auto?

Ik had voor mijn vorige hond zo'n tuig waar je een riem aan klikt die in het gordelding kan, maar mijn hond kreeg het toch voor elkaar om ermee in de knoop te raken dus die gebruikte ik niet meer. Ik had wel een hoes op de achterbank zodat hij niet zo naar voren kon komen. Bij korte ritjes die ik alleen met hem deed zat hij soms voorin onderin voor de bijrijdersstoel hij bleef daar dan wel echt zitten of liggen.

Nadeel van de hoes vond ik dat ik de airco dan tegen de hoes blies ipv dat het snel verkoeling gaf en de hond zit toch een soort van los.

Een pup moet natuurlijk ook wennen in de auto. Ik kan me niet meer herinneren hoe ik dat met m'n vorige hond destijds heb gedaan in het begin. :') ideeën zijn welkom

Ik heb autokooien achterin. Alleen met ophalen, gaan ze op schoot. Maar daarna meteen een bench achterin.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:04

Hoe zet je een autobench/kooi dan vast zodat het niet schuift? Het zou denk ik niet in mijn kofferbak passen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:06

Met spanbanden zet je die normaal vast oa. en dan tegen de achterbank aan. Bij mij in de caddy zitten de spanbanden oa aan de vloer vast, daar zitten ringen.

Hier ook #TeamBench :j
We hebben een 4PetsPro.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 22-06-23 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xSannee

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:06

Wij hebben een reisbench in de achterbak. Zit vast met spanbanden en kan er uit als we langer bij andere mensen zijn zodat ze daar rustig kan slapen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:09

xSannee schreef:
Wij hebben een reisbench in de achterbak. Zit vast met spanbanden en kan er uit als we langer bij andere mensen zijn zodat ze daar rustig kan slapen.

Dat klinkt als een goed idee, ik ga eens passen wat kan qua maten op de achterbank. Heb je een foto van hoe de spanbanden dan zitten :D?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:12

Haha niet paraat, maar kan ik voor je maken *D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 22:13

Bedankt! :D daar zitten natuurlijk niet echt spijlen of iets aan om aan vast te zetten althans niet zoals bij een normale bench

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 22:36

Hier ook benches/kennels.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 06:10

Hier ook benches erin!
Afbeelding

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 07:42

moonsparkle schreef:
Hoe zet je een autobench/kooi dan vast zodat het niet schuift? Het zou denk ik niet in mijn kofferbak passen.

Wij hebben een dubbele kennel van Kelderskooien. Die hoeft niet vast, maar vonden wij wel fijn. Dus hebben we heb met bandjes vast aan de hoofdsteunen en haken in de kofferbak.
Onze oude enkele stond ook vast.

Onze pups zijn al meerdere keren met zijn 7-en vervoerd in de grote kennel van fokker in de auto. Woensdag voor de ogen test zelfs 2,5 heenreis en 2,5 terugreis. En toe nu is we geen wagenziek geweest

Maar denk dat die van ons met ophalen in een doosje bij mij op de achterbank gaat.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 07:51

Wij hebben een hondenrek waardoor de hond niet van de achterbak naar voren kan komen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 07:54

De kofferbak is qua formaat helaas geen optie. Met ophalen neem ik denk ik een boodschappenkratje op schoot met iets zachts er in of een ander soort bak.

Wat fijn dat er geen wagenziek was. Een hond van mijn ouders is altijd al wagenziek geweest. Verder ken ik ook gelukkig geen honden die er last van hebben.

Ik denk dat ik de reisbench wil proberen als optie op de achterbank, deze is dan ook makkelijk te verzetten naar de auto van mijn man.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 23-06-23 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 08:28

Ik heb ook een reiskennel, super makkelijk en snel te verplaatsen (en in te klappen) en ook goed te tillen nog maar Bonne is ook klein.

Uiteindelijk komt Bonne aan voeteneind van passagiersstoel te zitten. Met alle honden zo gedaan. Dat doen we nu al als er iemand mee is. Als ik alleen reis moet hij nog in de kennel want wil niet afgeleid worden tijdens rijden. Vindt hij ook prima, vaak loopt bij er al zelf in als ik het klaarzet want meneer gaat graag mee.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 08:37

Heb je misschien ook een foto en van hoe je deze vast hebt zitten in de auto :D?

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:11

Hier ook een bench gescoord via marktplaats. Wel verkeerd opgemeten voor ik hem ging kopen dus een deel van de bank moet plat maar in de toekomst willen we toch een grotere auto dan past het goed.

Puck wil niet meer zonder. Los in de auto raakt ze ook in paniek. Als ik de kofferbak los doe springt ze er al in.

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:42

En als je de bench een kwartslag draait?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:52

Moonsparkle, ik moest even zoeken en heb er geen heel goede foto's van. Ik heb hier voor gekozen omdat ik veel van auto's wissel. Zo rijd ik in die van mijn ouders of van werk.

Er zit een handel bovenop en daar haal ik de gordel doorheen. Op de 2e foto zie je een stukje. Ik hoop vooral dat Bonne straks gewoon los bij voeteneind kan zitten (waar de wortels liggen). Dat was met de anderen ideaal.
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 11:19

Bedankt voor het delen! Ik had mijn hond alleen bij kleine stukjes op die plek voor de stoel maar eigenlijk kunnen ze vanaf daar ook weinig plekken op vallen dus misschien toch ook relatief veilig. Juist als ik de snelweg op ging zette ik hem op de achterbank. Schuift je bench dan niet heen en weer met alleen de gordel door het handvat?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 11:28

Nee, die blijft heel goed zitten maar beide auto's van mijn ouders hebben sportstoelen dus dan zit je wat achterover en de zijkant zitting en rugleuning zijn dikker of zitten meer om je heen. De gordel trek ik ook aan en dan schuift het echt niet.
Op de achterbank is dat niet maar daar zet ik Bonne dus nooit. Zou ik eventueel eens kunnen proberen.

Uiteindelijk is dit maar tijdelijk en zal Bonne dus los zitten. Dus tot die tijd is dit prima.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 11:59

Stalmelyn: bevalt de reiskennel een beetje?? Ik heb die ook voor de vakantie in de tent op het oog

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 12:28

Ik ben er heel blij mee maar zou het niet als bench gebruiken. Daar wordt het te snel (zeker met Bonne zijn vacht) te warm voor.