Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 19:55

Wij hebben bij de deuren serieus een badmat liggen van de action. Zal hem zo even opzoeken. Werkt hier geweldig. In het huis van mijn vader had ik een hele rij liggen in de schuur. :')

https://www.action.com/nl-nl/p/badmat2/

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:05

Dat stelt mij gerust, ben ik toch niet zo gek of anders in ieder geval niet de enige gek met dat idee := <3

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 20:25

Nee op insta is t ook al eens rond gegaan nadat ik t als tip gaf aan een klant van de webshop _O-

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:25

Als ik een Instagram link deel van een filmpje, werkt die dan?

Proef op de som:
Ik kwam met een drukke, overprikkeld puppy thuis van wandelen, die alleen maar achter Abby (de kat) aan zat, overal in beet, tegen mij op sprong, NIET luisterde maar vooral zichzelf in de weg zat.. Ik wist het (haar) wondermiddel: muziek. New-age muziek maakt haar helemaal kalm. Ze wordt helemaal de tv (Spotify via Chromecast op tv) in gezogen. Poppie.
https://www.instagram.com/reel/Cj-ScrVK ... JmNzVkMjY=

Vervolg op video hiervoor: van een drukke overprikkeld hond, naar een kalme hond die haar oogjes niet meer open kan houden, in 4 minuten..
https://www.instagram.com/reel/Cj-TH_pq ... JmNzVkMjY=

Heerlijk <3

Edit: volgens mij werken ze!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:43

Ik moet ff mn ei kwijt hoor :(
vandaag weer zo’n onopgevoede piep herder achter Skittlez aan.
Ik loop in een losloopgebied waar ik altijd loop met mn roedeltje en in een split seconde komt er een baas met herder met voetbal in zn bek de hoek om.
Skitt en elf liepen al iets vooruit maar die herder zag skitt liet zn bal vallen en vloog gelijk op haar af luid grommend….skitt in blinde paniek maar gelukkig zo vlug als water rent gillend weg,baas riep herder maar herder dacht dikke doei.
Gelukkig kwam ze mijn kant op met dat beest luid grommend en opgetrokken lippen achter haar aan en ik brul echt zo hard een gooooooooodverrrrrrrdomme eruit en steek mn poot uit op t moment dat ze langs komen,herder droop gelijk af en riep houd je graf hond bij je.
Skitt rende door en baas wist niet hoe snel ze de bal op moest pakken en was zo snel als ze kwam weer verdwenen.
Op dat moment kwam
Skitt gelukkig terug.

Het ging allemaal snel maar ze riep maar 1x haar hond en kan daar echt giftig over worden.
Zo snel als ze hem peerde denk ik dat dit niet de eerste keer was.
Dan gaat er van alles door mn hoofd he en heel blij dat ik zo snel reageerde.

En ik maar mn best proberen te doen om skitt niet zo angstig te laten blaffen naar grote honden.
Eerst toen ze pup was die lab en nu weer een herder -:(-

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 23:19

Oef dat is echt schrikken! Knap gehandeld wel. Hoop dat ze er niet te veel aan overhoudt qua angst.

Hoe is het met Parel eigenlijk? Is het 'oog' mooi geheeld?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-22 23:33

Bah altijd zwaar **** zoiets. Hier loopt er ook een rond. Een lab. Ben hem gelukkig *klopt af* al even niet meer tegen gekomen. Baasje loopt ook altijd bellend een flink eind achter hem.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 09:00

Skitt is echt enorm vlug maar de gedachten dat het parel zou zijn geweest maakt me zo angstig.
Maar Skitt heeft denk ik iets van wantrouwen/angst over zich heen die bepaalde honden gelijk oppikken en de jacht in zetten.
Parel snapt het allemaal niet meer zo en wordt meestal niet tot nauwelijks benaderd.
Dat mis ik wel in die terriers hoor :o

Met Parel gaat het heel goed,dit had ik echt niet durven hopen!!
Het heeft gewoon echt zo moeten zijn.
Maar haar periode van minder zin buiten ect heeft ze weer wel dat is elke winter.

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 09:33

Het nadeel van kleine hondjes, in zo'n situatie zijn ze altijd de pineut. Heel irritant... Maar van wat jij beschrijft klinkt het inderdaad niet als de eerste keer.

Gelukkig met een goed einde.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 11:12

Hele vervelende situatie Cinniz, en als ik het goed begrijp ook niet de eerste keer. Gelukkig is het goed afgelopen.

De kleinere honden uit onze buurt zijn allemaal van die vervelende, onopgevoede monsters. Die hangen vaak in Jip zijn vacht waar ik ze weer uit kan plukken. Jip begint al van afstand te grommen als we die kleine opdonders moeten passeren. En het dan heel raar vinden dat ik die kleine opdonder aan een boom vast bindt :+

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 11:27

Wat een rotervaring weer Cinniz! Het kan echt een probleem zijn, loslopende honden (groot of klein) die niet onder appel staan. Hier ook vaak op plekken met aanlijnplicht. Sta je dan met je aangelijnde hond met zo'n los mormel dat hem niet met rust laat en een eigenaar die het niks kan schelen, op grote afstand is, of geen controle heeft, of alles bij elkaar. Vooral toen we echt nog aan het revalideren waren heel erg naar.

Laatst overkwam het anderen in het losloopgebied. Fitz was met een andere Aussie aan het spelen in het water en ineens kwam er een poolhond type bij. Geen eigenaar te bekennen. Hij grauwde al wat naar Fitz maar speelde wel met de andere Aussie dus wij liepen door. Op nog geen 50 meter verder hoorden we een hoop kabaal en hing de poolhond bij de aus in zijn nek. Uiteindelijk kwam de eigenaar er ook bij.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 12:06

Ik vind met een loslopende hond en een aangelijnd nog kwalijker.

Ik had vroeger echt een hekel aan die kleine poedersuiker hondjes die al begonnen te blaffen als ze je in de verte zagen met je grote hond…. Nu heb ik zelf zo’n k*t keffertje maar krijg het er maar eens uit.
Ze is zo ontzettend onzeker erdoor geworden maar moet zeggen dat ze samen met haar zus in hun spel ook wel erg vocaal zijn,zit wel een beetje in t ras.

Maar indd wat je zegt kim dat vind ik echt wel een nadeel van die kleine hondjes.

Alleen parel is gespaard gebleven,zowel Elvin,Guapa en Skittlez zijn opgejaagd als pup zijnde.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 13:22

Ach dat is zo'n nare ervaring cinniz, top van je dat je wel voor je hond opkwam. Zo onwijs irritant die honden die van ver al op jouw hond afrennen. En dan die baasjes die niet inzien dat dat geen sociaal gedrag is...

Ik voel mezelf nu even onzeker met Vesper als naar het bos met haar ga ofzo. Net een uurtje gewandeld in losloop en aanlijngebied. Om de een of andere manier kom ik nooit iemand in losloop tegen maar wel in aanlijngebied. En dan bedoel ik dat de andere hond los is en naar ons toekomt. Vesper heb ik dan aan de lijn. Ze wordt dan helemaal gek en gaat dan rondjes om mij heen rennen van frustratie/onzekerheid vermoed ik. Ik probeer dan afstand van de andere hond te nemen en proberen haar focus terug te krijgen maar ze blijft ontzettend pieperig en gefrustreerd op die momenten.

Wat kan ik anders proberen?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 15:02

Cinniz dat ziet er echt wel goed uit bij Parel!

Flux zie je meestal de andere hond eerder dan Vesper, dus voordat ze druk wordt? Ik heb hier het commando kijk (dus aandacht op mij, waarbij hij ook bij mij loopt) voor zulke of andere spannende situaties. Ik vraag dat dan voordat hij door heeft dat er bv een hond aankomt. Tegenwoordig doet hij het ook vaak uit zichzelf, waar ik dan natuurlijk ook voor beloon, met een brokje als het gegrond was en met een aai als het was om te bedelen := (afhankelijk van de motivatie van jouw hond, kan je ook een speeltje gebruiken bijvoorbeeld, een tug misschien als ze moeite heeft rustig te blijven?)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 15:33

Meeeestal zie ik de honden eerder dan zij en dan ben ik wel goed in staat haar te laten kijken. "Kijk eens" is voor haar heel bekend en blijft ze idd naar mij kijken. Mocht dat niet werken dan gebruik ik "zoeken" en gooi ik wat lekkers op de grond die ze mag opzoeken. Tuggen werkt dan ook perfect

Maarrr, dat zijn wel voorbeelden als de andere hond op afstand blijft. Als de hond los is en naar haar toekomt werkt niks en is ze alleen maar gefixeerd op de hond. Als ze gaat rennen probeer ik haar zo kort mogelijk te pakken want ze rent zich gerust helemaal vast om mijn benen. De hond van vandaag zag ik niet aankomen. Wij hadden net het losloopgebied verlaten dus Ves zat weer aan de lijn. We waren de hoek om met lang riet/gras aan de zijkanten en de hond verscheen ineens van achter ons. Ves had hem eerder door dan ik en ging direct rennen.

Als ze los nieuwe honden ontmoet gaat ze vaak na 2x snuffelen ook rennen. Zo spannend vindt ze het. Maar na 3 rondjes is het dan wel klaar en komt ze weer bij me terug of indien de andere hond ook uitnodigt gaat ze spelen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:42

Om die reden gaan wij niet meer met Cody naar het losloopgebied...
Hij is hartstikke lief met elke hond maar 1x gegrepen geweest en hij verdedigde zich en toen was hij de slechte. Hij is natuurlijk een stuk groter maar hij moet niet over zich heen laten lopen door n andere hond. Cody lag op 2 plekken open, de andere hond had niets. maar ging snel tussen de benen van baas staan en piepen...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:53

Maar om nou mn honden niet meer los te laten omdat een andere hond zich niet gedraagt vind ik ook weer zo wat.
Parel interesseert het niet meer als ze niet los mag lopen en vermoed dat Elvin er ook wel mee kan leven maar die 2 andere moeten gewoon lekker kunnen rennen en ravotten.

Flux lastig weet je hoe ze onzeker is geworden?
Ik weet van mn honden waar het door komt maar krijg het nerveuze er ook niet uit.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:43

Wij hebben de luxe dat we losloopgebieden in België kunnen hebben die we kunnen afhuren. Dan ben je enkel met je eigen honden daar. Super fijn vind ik dat

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:46

Heeft iemand tips voor een lange lijn van 15 meter? Liefst wel stevig want komt een middelgrote hond aan :o

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:06

Luca03 schreef:
Heeft iemand tips voor een lange lijn van 15 meter? Liefst wel stevig want komt een middelgrote hond aan :o

Wij hebben een knaloranje 15m (zweet)lijn van de Decathlon. Daar zit geen handvat aan, maar dat was voor ons juist fijn. Hij is zeer stevig. Wij hebben een hond van ruim 30kg en dat gaat prima.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:37

Flux dit was inderdaad wel voor als de andere hond enigszins op afstand blijft en dat werkt (hier tenminste) ook meestal wel als een andere hond (niet te opdringerig) dichtbij komt, mits ik door blijf lopen (ik heb mijne altijd links en pas de naderende hond af). Echt onverwacht is sowieso moeilijk op anticiperen helaas :(

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:23

wat een nare ervaring!
Eigenlijk zou een cursus verplicht moeten zijn na aanschaf hond.

laat die van jullie ook zukke vieze scheten?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:27

Anne_mieke88 schreef:
laat die van jullie ook zukke vieze scheten?

Alleen als ie iets gegeten heeft wat ie slecht verteerd of als hij in vies water heeft gezwommen of van gedronken. Misschien z'n voeding aanpassen als het geen uitzondering is?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 22:43

Nee hier laten ze hoogstens vieze scheten tijdens loopsheid of dracht/zogen. Maar dat zal, buiten voeding in dracht en zogen , hormonaal zijn. Verder alleen als ik eens goedkope blikvoeding in de kongs doe. Zelden dus want goor.

Als t regelmatig is dan inderdaad t advies om je voeding eens goed te bekijken.

Ik heb hier inmiddels trouwens zo’n geel dingetje met “afstand houden” oid aan de lijn hangen. En echt 99/100 mensen ziet t niet of boeit t niet. Waarop ik dan maar brul; deze bijt.
Laatst nog een hele discussie gehad omdat ze aangaven; ja maar dan is die van mij zo weg.
En ik toen zei; nee das sociaal. Denk je dat die van mij bijt of snauwt omdat ze het zo leuk vind dat jouw hond dwars door haar ruimte vliegt en boven op der duikt… beetje respect graag voor de ruimte van een ander..
Ohwja. Betreft altijd loslopers in aanlijngebied van defensie..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 08:29

Flux schreef:
Ach dat is zo'n nare ervaring cinniz, top van je dat je wel voor je hond opkwam. Zo onwijs irritant die honden die van ver al op jouw hond afrennen. En dan die baasjes die niet inzien dat dat geen sociaal gedrag is...

Ik voel mezelf nu even onzeker met Vesper als naar het bos met haar ga ofzo. Net een uurtje gewandeld in losloop en aanlijngebied. Om de een of andere manier kom ik nooit iemand in losloop tegen maar wel in aanlijngebied. En dan bedoel ik dat de andere hond los is en naar ons toekomt. Vesper heb ik dan aan de lijn. Ze wordt dan helemaal gek en gaat dan rondjes om mij heen rennen van frustratie/onzekerheid vermoed ik. Ik probeer dan afstand van de andere hond te nemen en proberen haar focus terug te krijgen maar ze blijft ontzettend pieperig en gefrustreerd op die momenten.

Wat kan ik anders proberen?

Dit is wel echt een collie dingetje, zeker op deze leeftijd willen die collies nog wel eens in zo'n ik-begrijp-er-niks-van fase belanden en dan omzetten naar onzekerheid. Één van onze puppykopers liep tegen iets soortgelijks op en belde helemaal onzeker op terwijl zij het helemaal niet schuld was.

Haar heb ik de tip gegeven om contact met jou echt een feestje te maken. Een contact commando kan daar echt een uitkomst in bieden. Dat contact zorgt vaak (automatisch) voor geruststelling. Zij heeft het contact commando aangeleerd en bevestigd met stukjes kaas en rauwe frikandel.