Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:welkom!
die onderste plant is denk ik java varen en daar zie je die stipjes en dat zijn sporen.
en varens vermeerderen zich door sporen, op google kun je wel info vinden over hoe je deze plant het beste verzorgd![]()
die bovenste weet ik niet,kan zijn dat het te diep in de bodem zit.
je hebt wel voor het planten het wol enzo er af gehaald ?
Melyoramel schreef:Wat ellepel zegt, die onderste is inderdaad java-varen die zich vermeerdert
De bovenste lijkt me een Echinodorus of Cryptocoryne soort, die hebben best veel voeding nodig (in de bodem). Heb je er voedingssticks/-capsules in de bodem zitten? Dat lijkt me anders wel een goede om te proberen.
cinniz123 schreef:Hier gaan er garnalen dood na het introduceren van een nieuwe groep....
Gelukkig gaan ze niet met grote aantallen maar steeds 1 om de paar dagen en helaas alle soorten
Panda’s,Cristal red en de Blue dreams.
Vermoed een bacterie die de nieuwe groep mee heeft genomen maar mocht iemand nog tips hebben?!
fjordjes schreef:cinniz123 schreef:Hier gaan er garnalen dood na het introduceren van een nieuwe groep....
Gelukkig gaan ze niet met grote aantallen maar steeds 1 om de paar dagen en helaas alle soorten
Panda’s,Cristal red en de Blue dreams.
Vermoed een bacterie die de nieuwe groep mee heeft genomen maar mocht iemand nog tips hebben?!
Ligt het er ook niet aan of ze op leidingwater of osmose water zijn gekweekt? Geen idee hoor misschien is het wel iets heel anders
Melyoramel schreef:He, vervelend cinniz. Niet direct een oplossing, maar je zou kunnen proberen catappa bladeren oid toe te voegen, dat werkt antibacterieel, en ze vinden het ook lekker om te eten. Heeft misschien niet veel effect, maar alle beetjes helpen?