Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:45

Mulan heb ik de eerste tijd ook stukken op moeten tillen omdat ze niet durfde te lopen. Gewoon rustig aan en geduld hebben, inmiddels loopt ze gewoon alles.
Hij heeft natuurlijk ook wel enorm veel meegemaakt in korte tijd, is niet niks allemaal :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:53

[/quote]
Ze hebben het erg druk met hun bedrijf en hebben 4 kinderen die ze te klein vinden om mee te nemen. Ze kunnen niet regelmatig een weekend weg naar een show door hun bedrijf.[/quote]

Beetje dezelfde situatie als bij ons (ook een druk bedrijf en vier kleine kinderen) alleen ben ik showen zo leuk gaan vinden dat ik er graag tijd voor maak. Nu nog oefenen zodat ik er een beetje beter in word
:+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:01

NorwayFjord schreef:
Fijn dat het zo goed gaat Denies, je hebt volgens mij echt wel onwijs fijne honden :D Liefde spat er ook elk bericht vanaf.

Hahaha ja hier regent het ook, het miezerde al een beetje tijdens de foto's xD Ging wel harder toen we op de terugweg waren al maar we waren nog redelijk op tijd weer thuis want nu giet het echt. Thanks voor het compliment!

Ah wat een lief berichtje <3 Ik vind inderdaad dat ik hele fijne honden heb, maar wel met een gebruiksaanwijzing; vooral Bodhi. Dat is helemaal niet erg, tuurlijk had ik het liever net zo blanco als met Mera gehouden maarja dat is nu eenmaal niet zo, kan de tijd niet terug draaien. Ik vind mijn weg wel met hun beide haha :D

Ik heb hier de zon niet eens gezien! :P Ik heb wel een ander grappig filmpje gemaakt. Helaas was ik net iets te laat met filmen.

Want als je iets spannend vind, dan moet je het op deze manier controleren :P

Volgens mij word dat wel een flinke hond hoor E_J! Of toont ie op je foto's nou zo groot?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:03

arabella2000 schreef:
[ [url=m/blmvLa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is kyara, die is 9 jaar en van mijn ouders. Bij vakanties is zij meestal bij mijn oma en anders bij mij
[ [url=m/u4eygn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is buddy en hij is 2 jaar oud. Die is van mijn (tweeling) broertje. Hij is ook mijn trainhond (als ik weer eens begin :+ )
[ [url=m/PWFlCM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is senna. Zij is 8 jaar oud en van mijn ouders. Zij is regelmatig bij mij en zowieso als mijn ouders op vakantie zijn.

Ook verzorg ik ze allemaal. Dus als er 1 gekamd of gewassen moet worden heb ik ze ook hier (alleen kyara wordt geknipt door de trimster).

Ik vind het heerlijk zoveel honden. Zo hoef ik er zelf geen 2e aan te schaffen haha

Ik vind de bruine langhaar chi's nog wwl grappig.

Wat een gezelligheid :D

cursebreaker

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:21

@NorwayFjord

Da’s toevallig! Wij zijn net gearriveerd bij ons Disney hotel! We zijn tm maandag hier. Veel plezier!

En wat leuk die puppy spam!! Geniet er lekker van, maar zal vast goedkomen.

Na het weekend reageer ik weer wat uitgebreider. Nu een paar daagjes Disney (en de dieren missen) dus is het niet te doen voor me om uitgebreid te reageren haha.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:28

cursebreaker schreef:
@NorwayFjord

Da’s toevallig! Wij zijn net gearriveerd bij ons Disney hotel! We zijn tm maandag hier. Veel plezier!

En wat leuk die puppy spam!! Geniet er lekker van, maar zal vast goedkomen.

Na het weekend reageer ik weer wat uitgebreider. Nu een paar daagjes Disney (en de dieren missen) dus is het niet te doen voor me om uitgebreid te reageren haha.

Oh meen je!! Wat grappig en mega toevallig :D Wij vertrekken komende nacht en zitten in het Cheyenne hotel. Wie weet komen we elkaar nog wel ergens tegen :P

Jullie ook heel veel plezier :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:34

Guapa kreeg als pup ook allemaal een eigen bak dus daar zit het hem bij haar niet in.

De training ging ruk vandaag want haar hormonen zijn haar de afgelopen week de baas.
Ze loopt altijd met veel oefeningen los als enige maar vandaag 2x gepeerd naar een reutje van de groep.
Op het moment is ze met uitlaten ook veel meer bezig met snuffelen als dat ze iets doet.
Elvin heeft er ook al een week of 2 last van dus daardoor merkte ik het bij guapa ook gelijk op.
Ben benieuwd wanneer haar loopsheid komt....ze is nu net 6 mnd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 11:39

Hier kregen ze gewoon uit een gezamelijk bak allemaal eten. Maar geen schrokkers van gekregen. Ze aten gelukkig wel allemaal op hun eigen/zelfde tempo :)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:19

xDenies schreef:
Ik heb hier de zon niet eens gezien! :P Ik heb wel een ander grappig filmpje gemaakt. Helaas was ik net iets te laat met filmen.

[ Video ]

Volgens mij word dat wel een flinke hond hoor E_J! Of toont ie op je foto's nou zo groot?

Aah leuk filmpje! :+
Hij is inderdaad best groot! Hij heeft ook hele grote poten en zijn kont staat nog een stuk hoger dan de voorkant, dus ik denk dat hij echt nog wel flink gaat groeien. Ik ben er bang voor dat ze hem met de schatting van uitgroeien tot 22kg toch flink onderschat hebben :')

Loki’s eerste wandeling is inmiddels een feit! En zo dramatisch als hij deed om het tuigje om te doen, zo fantastisch vond hij de wandeling. Toen ik het tuigje om wilde doen plofte hij echt heel dramatisch op de grond en kwam ook niet meer overeind, hij speelde echt voor dood, en als ik hem op zijn pootjes zette liet hij zich net zo vlot weer vallen _O-
En toen ik hem naar buiten had gedragen en neerzette begon hij meteen vrolijk te rennen en te klooien en tegen Max aan te beuken. Wat een plezier had hij <3

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 13:59

E_J schreef:
xDenies schreef:

[ Video ]

Aah leuk filmpje! :+
Hij is inderdaad best groot! Hij heeft ook hele grote poten en zijn kont staat nog een stuk hoger dan de voorkant, dus ik denk dat hij echt nog wel flink gaat groeien. Ik ben er bang voor dat ze hem met de schatting van uitgroeien tot 22kg toch flink onderschat hebben :')

Loki’s eerste wandeling is inmiddels een feit! En zo dramatisch als hij deed om het tuigje om te doen, zo fantastisch vond hij de wandeling. Toen ik het tuigje om wilde doen plofte hij echt heel dramatisch op de grond en kwam ook niet meer overeind, hij speelde echt voor dood, en als ik hem op zijn pootjes zette liet hij zich net zo vlot weer vallen _O-
En toen ik hem naar buiten had gedragen en neerzette begon hij meteen vrolijk te rennen en te klooien en tegen Max aan te beuken. Wat een plezier had hij <3

Agossie wat een dramaqueen :D Jones rent altijd hard weg als ik met een tuigje aankom dat anders is dan anders *autist*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 14:08

Gisteren 1 jaar geleden _O-

Afbeelding
Afbeelding

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 14:44

Kiwi hihi tonnetje rond! Hoeveel zaten er toen in?

EP: wat een schatje zeg. Wordt wel een flinke of niet? Hij lijkt nu al mega met die poten.

Meiden veel plezier in Disney! Wat een toeval.

Hier gaat het nog steeds goed. Echt verbaasd hoe snel ze zich hier vertrouwd voelt. Niet angstig erg open hondje. Soms even onzeker maar hersteld snel en vertrouwd ons al redelijk. Onze jongste dochter van bijna drie is wel erg wiebelig onder de situatie. Vergelijkbaar met als je een nieuwe baby introduceert in een gezin :(:) Komt wel goed schatje.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 14:45

6 :D

Fijn dat t zo goed gaat! Lekker van genieten. Ze zijn zo snel groot!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:03

Dat is een best flink nest voor dit ras toch? Ik blijf duimen voor jullie op nog een keer zoveel geluk

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:18

Na een dagje onderzoek kom ik toch weer bij de beardie uit. Die passen eigenlijk het beste bij ons. Maar ik ben zo bang voor die ED :\

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:31

Hier met de beardies daar nog nooit problemen mee gehad.
De fokster van senna heeft volgens mij nog 1 pupje over.
Afbeelding
Haar site is beardies.be
We zijn bij die fokster gekomen omdat onze oude hond daar haar eerste teef gedekt heeft.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:33

Wat een leuke pup! Leuk ras ook

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 15:40

4 is een beetje een gemiddeld aantal. Maar 6 en 8 zie je ook best regelmatig.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:48

Salsa, wat een dotje! <3

Kiwiwitje, tonnetje rond! :')

E_J, dat word een flinke hond denk ik! Leuk dier <3 ! En wat een dramaqueen haha

Mooie foto's weer NorwayFjord!

Als ik met Jip zijn tuig aankom lopen, dan rent hij tegenwoordig ook weg. En als ik hem aandoe kijkt hij mij echt zo aan van 'moet dit nou echt?' _O- Dat doet hij trouwens ook als ik met zijn halsband aan kom zetten.

Nog even en dan gaan we eindelijk verhuizen naar ons nieuwe huis! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:09

Wat betreft ED als je een pup uit geteste ouders neemt, dan neem je al een deel van het risico weg. Natuurlijk is ED niet alleen erfelijk bepaald maar spelen ook omgevingsfactoren een grote rol. De fokker moet dus ook zorgen voor een goede ondergrond voor de pups en dergelijke. Maar wat betreft de omgevingsfactoren ligt er ook heel veel aan de eigenaren zelf.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:12

Ooih beardies. Vorige week 1 op tafel op school. Wat een leuke, grappige lieve hond. Maar die vachtonderhoud ....

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:19

arabella2000 schreef:
Hier met de beardies daar nog nooit problemen mee gehad.
De fokster van senna heeft volgens mij nog 1 pupje over.
[ [url=m/iNMv12.jpg]Afbeelding[/url] ]
Haar site is beardies.be
We zijn bij die fokster gekomen omdat onze oude hond daar haar eerste teef gedekt heeft.

Achhh wat een liefje! <3 Zal haar eens mailen!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:20

Esplendido schreef:
Wat betreft ED als je een pup uit geteste ouders neemt, dan neem je al een deel van het risico weg. Natuurlijk is ED niet alleen erfelijk bepaald maar spelen ook omgevingsfactoren een grote rol. De fokker moet dus ook zorgen voor een goede ondergrond voor de pups en dergelijke. Maar wat betreft de omgevingsfactoren ligt er ook heel veel aan de eigenaren zelf.

Bij ons hadden zowel de fokster als de eigenaren alles écht netjes gedaan. Helaas dikke pech met bijna heel het nest :(

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:21

xLaraaj schreef:
Ooih beardies. Vorige week 1 op tafel op school. Wat een leuke, grappige lieve hond. Maar die vachtonderhoud ....

[ [url=m/MpiU0S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dat is wel echt veel werk, Jones zijn vacht is echt een drama. Hij is dan nu ook kort :Y) Gaan nu weer proberen het te laten groeien!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:39

Salsa schreef:
Hier gaat het nog steeds goed. Echt verbaasd hoe snel ze zich hier vertrouwd voelt. Niet angstig erg open hondje. Soms even onzeker maar hersteld snel en vertrouwd ons al redelijk. Onze jongste dochter van bijna drie is wel erg wiebelig onder de situatie. Vergelijkbaar met als je een nieuwe baby introduceert in een gezin :(:) Komt wel goed schatje.

Ik ben denk ik in de war maar jullie pup komt toch 'gewoon' bij een 'fokker' vandaan? Het is toch een ander hondje die uit het buitenland komt?

Hier ook, zowel halsband als tuig 'loopt ze voor weg'. Voor een snoepje wilt ze dan wel staan maar als ik het om doe dan meent ze dat ze vermoord wordt.

Afbeelding
Zo dus.

Maar ze loopt er heel netjes mee en ik kan nergens zien dat iets haar pijn zou geven. Dus het zal wel meevallen :o