Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Baileysdream schreef:heb altikd argeponissen gehad, nu ook nog 1 zitten en een meyerpapegaai. deze praat overigens ook. fotos zal ik vanmiddag even posten! binnenkort komt er een edelpapegaai of rosekaketoe bij.
ja sneu he, durfde hem ook niet achter te laten, veel katten op het terrein en of ouder hem nog voert was de vraag.
eerste paar dagen heeft hij opfokvoer van mn papegaai gehad met een spuitje want hij at niks anders.
zitten veel eiwitten en protein in
nu de laatste 3 dagen krijgt hij pinkies, zijn kleine wormpjes. begin heb ik dit wel een beetje dwangmatig moeten voeren. en nu als je hem eruit haalt piept ie al en heeft ie zn snaveltje als wijd open.
vanaf vandaag gaan we kleine insectjes proberen die we van de reptielen hebben staan of hij die eet. uiteindelijk moet ie ze toch zelf leren vangen en dan willen we hem weer uitzetten bij stal als hij vliegt. alleen twijfel ik of hij gaat vliegen, 1 vleugel beweegt ie de andere niet. houdt ie ook lager.
amandananana schreef:Ik zou het niet aandurven, bij mij scharrelen ze ook nog vaak over de bodem van de kooi en ik zou bang zijn dat de stoffen die de mieren doden in de bodembedekking trekken.
Helpt het niet om je kooi een keer helemaal uit te soppen en een lokdoosje in de buurt te plaatsen?
Ook als je een rooster in je kooi hebt hangen zou ik het niet durven denk ik.
femke19 schreef:Ik ben op zoek naar een nieuw speeltje voor mijn twee grasparkieten. Weten jullie misschien iets leuks?
Wel 1 eis: GEEN spiegeltjes. Die vinden ze niet leuk
Cayenne schreef:Wat een leukerds! Welkom!
Kun je hem niet lokken met trosgierst?
arabella2000 schreef:![]()
![]()
![]()
Aaaargh
Zie ik net de hond naar de voliere kijken.... rent er een muis rond de voliere (als hij hem dan eens zou pakken) en kijk ik even later. Zit dat rotbeest in de voliere.
Aan alle kanten 50cm hoog plastic en nog komt dat beest erin. Wordt er niet goed van.
Komende zaterdag wordt de vloer van de voliere in snelbeton gegoten. En dan alle koeren meteen ook goed dichtgemaakt (de voliere staat op bandjes. Op de hoeken zitten kieren). En voor nu maar even extra muizenvaplen rond de voliere gezet