Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:17

Ja echt heel goed.
Toen ik die blauwe bij de gele plaatste moest er echt even gewend worden. Dat duurde echt even (niet op dezelfde stok willen zitten etc).
Die 2 nieuwe die paste meteen goed in de geoep en 1 van die gele was meteen vriendjes.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:31

Wat leuk dat ze fijn samen kunnen! :)

@cayenne even een vraag, wij willen het jonge valkje Aanhouden en daar een partner bij plaatsen. Kunnen wij deze dan samen met de ouders in dezelfde vlucht houden? Wij willen de ouder namelijk niet weg doen na 14 jaar.. gaat zoiets goed of kunnen ze beter apart ? :)
Met het 'jong' willen we dan uiteindelijk kweken, de ouders hoeven niks meer. :D

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 08:27

ik meld me! heb zelf eigenlijkalleen maar papegaaien. maar heb nu ook een geredde boerenzwaluw jong zitten.
dierenambulance wou hem niet ophalen omdat hij het toch niet zou redden.
stalgenoten gaven hem ook nog maar 3 uur (nest uitgeduwd en van zo'n 3,5 meter naar beneden gevallen) maar hij eet piept en poept nog steeds :+ Afbeelding dit was de dag dat we hem vonden

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:00

Oh hallo!
Nou, ik ben wel nieuwsgierig naar je papegaaien hoor! Welke soort? Hoe oud? Hoe gevuisvest? Foto’s *-:) ?
Nee echt niet benieuwd nee ;)

Ach gossie, dat jong! Hij lijkt al vrij “af”, mss overleeft hij het dan wel. Wat geef je hem te voeren?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:18

Je had het jong ook terug kunnen zetten. Vogels ruiken heel slecht en als dat doet zonder dat de ouders het zien is er meestal niets aan de hand.

Zal in ieder geval voor je duimen dat hij het red! Het is wel heel lief hoor <3

Ook benieuwd naar je papegaaien! Altijd leuk :D

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:19

heb altikd argeponissen gehad, nu ook nog 1 zitten en een meyerpapegaai. deze praat overigens ook. fotos zal ik vanmiddag even posten! binnenkort komt er een edelpapegaai of rosekaketoe bij.

ja sneu he, durfde hem ook niet achter te laten, veel katten op het terrein en of ouder hem nog voert was de vraag.
eerste paar dagen heeft hij opfokvoer van mn papegaai gehad met een spuitje want hij at niks anders.
zitten veel eiwitten en protein in
nu de laatste 3 dagen krijgt hij pinkies, zijn kleine wormpjes. begin heb ik dit wel een beetje dwangmatig moeten voeren. en nu als je hem eruit haalt piept ie al en heeft ie zn snaveltje als wijd open.
vanaf vandaag gaan we kleine insectjes proberen die we van de reptielen hebben staan of hij die eet. uiteindelijk moet ie ze toch zelf leren vangen en dan willen we hem weer uitzetten bij stal als hij vliegt. alleen twijfel ik of hij gaat vliegen, 1 vleugel beweegt ie de andere niet. houdt ie ook lager.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 07:15

Hier gaat het goed met de jongen. Helaas werd pluis aangevallen door zijn eigen moeder dus hebben we de keus gemaakt haar apart te zetten. Pluisje eet nog steeds niet zelfstandig dus die apart zetten kon niet.. :n

De rijstvogels hebben 8! Eieren.. := Wel warm en ze zit te broeden dus ik ben benieuwd of ze ze nu in leven houden.

Beep & Bob de bonte en grijze zebra vink hebben 6 eitjes waarvan er 5 bevrucht lijken :)
Ze komen rond de 9e uit en ik hoop echt dat het ze gaat lukken! :):)

Verder, gaan de roodvleugels weg.. en de collies doen het ook slecht dit jaar _O-

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:22

Ik weet niet of het nog nut heeft hier wat te plaatsen :')

Maar Beep & Bob hebben sinds vandaag hun eerste jong! *\%/*
Ik hoop op nog meer.. En dat ze het mogen overleven :=

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kimley op 05-07-19 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:34

Baileysdream schreef:
heb altikd argeponissen gehad, nu ook nog 1 zitten en een meyerpapegaai. deze praat overigens ook. fotos zal ik vanmiddag even posten! binnenkort komt er een edelpapegaai of rosekaketoe bij.

ja sneu he, durfde hem ook niet achter te laten, veel katten op het terrein en of ouder hem nog voert was de vraag.
eerste paar dagen heeft hij opfokvoer van mn papegaai gehad met een spuitje want hij at niks anders.
zitten veel eiwitten en protein in
nu de laatste 3 dagen krijgt hij pinkies, zijn kleine wormpjes. begin heb ik dit wel een beetje dwangmatig moeten voeren. en nu als je hem eruit haalt piept ie al en heeft ie zn snaveltje als wijd open.
vanaf vandaag gaan we kleine insectjes proberen die we van de reptielen hebben staan of hij die eet. uiteindelijk moet ie ze toch zelf leren vangen en dan willen we hem weer uitzetten bij stal als hij vliegt. alleen twijfel ik of hij gaat vliegen, 1 vleugel beweegt ie de andere niet. houdt ie ook lager.

Spannend nog dus! Even afwachten, misschien komt het goed.
Wel fijn dat hij zo goed eet in ieder geval :)

Hier gaan de aga’s vanaf zondag 2,5 uit logeren bij een aga opvang voor de vakantie. Heerlijk om zonder zorgen weg te kunnen. Wordt nog een hele onderneming om ze in het reiskooitje te stoppen :=

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:40

Kimley schreef:
Ik weet niet of het nog nut heeft huer wat te plaatsen :')

[ [url=m/Qzqete.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zeker wel! Ik lees steeds mee!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:55

Hele late reactie, maar iemand vroeg om een foto van de neusdop van Josje. Wat denken jullie: man of pop?

Afbeelding

Afbeelding

Het is zo’n leuk vogeltje <3

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:59

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:37

amandananana schreef:
Hele late reactie, maar iemand vroeg om een foto van de neusdop van Josje. Wat denken jullie: man of pop?

[ [url=m/UOg052.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uhPuqD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is zo’n leuk vogeltje <3

Jonge man

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:42

Hij is verkocht als popje, ik dacht inderdaad ook man!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:45

Ik heb ook nog een vraagje. Ik heb mieren in mijn kooi _-:( . De parkieten krijgen sowieso elke dag fruit of groenten maar dat zit na een poosje vol met mieren, bah.
Zou ik nu een mierendoosje plaatsen op de bodem? Ze kunnen aan het doosje op zich niet aan vermits er nog een rooster boven ligt maar ik vertrouw het niet helemaal. Weten jullie wat in zo’n doosje steekt? Is dat giftig? Vogels zijn zo gevoelig ....

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 23:35

Ik zou het niet aandurven, bij mij scharrelen ze ook nog vaak over de bodem van de kooi en ik zou bang zijn dat de stoffen die de mieren doden in de bodembedekking trekken.

Helpt het niet om je kooi een keer helemaal uit te soppen en een lokdoosje in de buurt te plaatsen?

Ook als je een rooster in je kooi hebt hangen zou ik het niet durven denk ik.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 00:48

amandananana schreef:
Ik zou het niet aandurven, bij mij scharrelen ze ook nog vaak over de bodem van de kooi en ik zou bang zijn dat de stoffen die de mieren doden in de bodembedekking trekken.

Helpt het niet om je kooi een keer helemaal uit te soppen en een lokdoosje in de buurt te plaatsen?

Ook als je een rooster in je kooi hebt hangen zou ik het niet durven denk ik.

Aan de bodembedekking kunnen ze dus niet aan, omwille van het rooster maar ik durf het ook niet goed.
In de buurt, onder de kooi, zou bv wel kunnen maar of dat werkt? Ik kan het proberen ...

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 16:35

Afbeelding

Ik heb weer even een vraagje.
Mijn cliënt heeft een nieuwe kanarie gekregen.
Nu valt me op dat hij lange nagels heeft, zie foto. Klopt het en moeten deze geknipt worden?

In het begin floot hij heel veel en nu amper nog. Hoe kan dat?
Ik heb helaas weinig verstand van vogels en helaas kunnen niet alle cliënten goed voor dieren zorgen, maar mogen we het helaas niet verbieden...

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:13

Die zou ik wel knippen ja :j

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:18

Ik ben op zoek naar een nieuw speeltje voor mijn twee grasparkieten. Weten jullie misschien iets leuks?

Wel 1 eis: GEEN spiegeltjes. Die vinden ze niet leuk :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:51

femke19 schreef:
Ik ben op zoek naar een nieuw speeltje voor mijn twee grasparkieten. Weten jullie misschien iets leuks?

Wel 1 eis: GEEN spiegeltjes. Die vinden ze niet leuk :')

Heel goedkoop: een appel- of perentak, tak van een wilg (geen treurwilg) of wat bamboetakken. Speel/klim/kauwplezier gegarandeerd!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:26

-:(- :x -:(-
Aaaargh
Zie ik net de hond naar de voliere kijken.... rent er een muis rond de voliere (als hij hem dan eens zou pakken |o ) en kijk ik even later. Zit dat rotbeest in de voliere.
Aan alle kanten 50cm hoog plastic en nog komt dat beest erin. Wordt er niet goed van.
Komende zaterdag wordt de vloer van de voliere in snelbeton gegoten. En dan alle koeren meteen ook goed dichtgemaakt (de voliere staat op bandjes. Op de hoeken zitten kieren). En voor nu maar even extra muizenvaplen rond de voliere gezet

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:20

Cayenne schreef:
Wat een leukerds! Welkom!
Kun je hem niet lokken met trosgierst?

Even niks laten horen, maar vandaag heb ik eindelijk trosgierst gekocht! En het hielp!

Afbeelding

Afbeelding

Je kan het niet heel goed zien, maar ze zijn allebei van het trosgierst aan het eten :o betere foto’s kon ik niet maken, anders werd hij bang en sprong hij weer weg :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:49

Trosgierst werkt super +:)+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:53

arabella2000 schreef:
-:(- :x -:(-
Aaaargh
Zie ik net de hond naar de voliere kijken.... rent er een muis rond de voliere (als hij hem dan eens zou pakken |o ) en kijk ik even later. Zit dat rotbeest in de voliere.
Aan alle kanten 50cm hoog plastic en nog komt dat beest erin. Wordt er niet goed van.
Komende zaterdag wordt de vloer van de voliere in snelbeton gegoten. En dan alle koeren meteen ook goed dichtgemaakt (de voliere staat op bandjes. Op de hoeken zitten kieren). En voor nu maar even extra muizenvaplen rond de voliere gezet

Als ik zie dat de muizen hier tegen de stalmuur van meer dan 2 meter omhoog lopen, dan vrees ik dan 50 cm geen barrière vormt :n . Heel vervelend! Maar uit de stal kan ik ze ook niet weg houden, het voer lokt ze. Dus helaas, ook vallen staan :( . Een paar mogen er gerust wonen maar ze zijn snel met erg veel.