petitparis schreef:vind dat je het nogal makkelijk stelt, dierenfan. De reu van mijn vriendin gooide zich vanaf dag 1 dat ze hem had op grond om tot bij een geurtje te geraken. denk niet dat een pup van 8 weken dit gedrag al aangeleerd is...
Dan kun je dus vanaf dag 1 daar gelijk aan werken toch? Geen idee hoe wij het dan doen. Wij doen volgens mij niets bijzonders voor lijn manieren en nooit gedaan ook. De inmiddels overleden honden en de 6 die we nu hebben niet enig probleem qua vreselijk trekken. Van deze 6 zijn er wel 2 die het in sommige situaties wel doen maar die 2 kennen daarom ook het gebruik van de gentle leader
niet moeilijk doen als het makkelijk kan. Ik kan echter met allemaal tegelijk in mijn eentje naar de dierenarts. Ze wegen tussen de 20-40 kg.
Waarschijnlijk ook het feit dat ik zo vaak alleen met de hele roedel op stap ga maakt dat ze gewoon normaal doen want abnormaal gedrag wordt niet en dus nooit geaccepteerd wat er ook om ons heen gebeurd
170 kg hond hou ik nooit als ze zelf beslissingen gaan nemen.
Wij lopen overigens sowieso dagelijks lange losloop wandeling in bos en meerdere keren per week doen we dat 2x per dag. Altijd andere routes en we wisselen vaak van verschillende stukken bos. Scheelt ook natuurlijk