[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:30

Ah, wij zijn dus niet de enige die zo'n goede waakhond hebben. :)) Kiko waakt voor de buren, geeft geen kik als er bij ons iets gebeurd maar als ze iets bij de buren hoort slaat ze aan.

En de stelling dat als je trekken nooit aan leert hoeft het afleren ook niet moeilijk te zijn ben ik het toch ook niet mee eens. Wij zijn dagelijks hierop aan het trainen sinds we haar hebben (nu dus 8 maanden) maar ze trekt nog altijd.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:53

De meeste Weimaraners trekken enorm.. Ivy ook. Als ik daarmee aan de lijn loop maak ik een halti van dr jachtlijn en trekt ze niet meer ;) Ze kan prima volgen hoor, maar dat hoeft alleen op de jachttraining vind ze :+

Lewis trekt ook wel een beetje maar die is vooral nieuwsgierig dus stuitert aan de lijn haha. Die gaat alle kanten op..

djinnie

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:12

Wat een pech bij een aantal puppies, lees ik hier. Sterkte voor hen!

Hier is het weer enorm spannend. Maandag kregen we te horen dat onze voorkeurscombi geslaagd is, de teef is drachtig. Vermoedelijk 6-8 pups. Nu afwachten. Met een week of 2/3 hopen we te horen hoeveel reutjes er geboren moeten worden, willen wij aan de beurt zijn. Dan kunnen we inschatten of we een redelijke kans hebben of dat het eigenlijk al bijna einde oefening is. En dan weer duimen draaien tot pasen, als de teef is uitgerekend, want pas dan weten we hoeveel heren ze in haar buik verstopt. Zo enorm spannend. En wat hebben we er toch zin in... Anders hopen we via de rasvereniging richting de zomer ook wel een kans te maken, we stijgen momenteel flink op de wachtlijst, doordat er een aantal nestjes in de planning was, dus als we dat de komende maanden blijven doen...

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:25

Hebben jullie tips om Tara af te leren dat ze blaft naar andere honden tijdens het wandelen? Ik word er echt gek van.

Oh en deze foto moest ik nog even delen, Tara is echt niet blij met het rompertje van de DA :')
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:42

@neon eergisteren avond platte stoelgang. In de ochtend zat er een beetje bloed bij. Toen naar Da gegaan en hoop medicatie mee. In de avond werd het bloed met amper stoelgang. Teruggebeld en nu krijgt ze medicatie via infuus. De nacht bij de Da is ze goed doorgekomen. Ze heeft vanochtend gegeten en was iets vrolijker. Ze moet nog zeker tot morgen daar blijven. Nu afwachten tot Da me weer belt

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:58

Zoe_97 schreef:
@neon eergisteren avond platte stoelgang. In de ochtend zat er een beetje bloed bij. Toen naar Da gegaan en hoop medicatie mee. In de avond werd het bloed met amper stoelgang. Teruggebeld en nu krijgt ze medicatie via infuus. De nacht bij de Da is ze goed doorgekomen. Ze heeft vanochtend gegeten en was iets vrolijker. Ze moet nog zeker tot morgen daar blijven. Nu afwachten tot Da me weer belt

Wat naar zeg, gelukkig was je er nog vroeg bij..
En dan duren de dagen lang, als je moet wachten tot de Da belt :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:17

Dat ging snel maar gelukkig goed en adequaat gehandeld door jullie en jullie DA. Zo te horen knapt ze gelukkig wel op. Ik duim dat ze morgen inderdaad mee naar huis mag.

Djinnie, spannend!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 08:42

Ah, die Tara.. Kijkt niet erg blij..
Hopelijk is Daeva snel weer de oude Zoe!

Sjors is 1 jaar geworden! Afgelopen maandag was hij jarig.
Tijd om het topic te verlaten, want het puppige is er écht wel af. :D

Afbeelding
Mini-Sjorssen

Afbeelding
Nog in Schotland

Afbeelding

Afbeelding
Eerste dag bij mij

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Eerste keer op Ameland

Afbeelding
Het groeit maar door..

Ben heel tevreden over hem! Blijft goed in de buurt in het bos, komt wanneer hij geroepen wordt, gaat niet achter z'n neus aan van de paden af.. Best braaf voor een Bracco haha!
Begin volgende maand gaat hij mee naar Luxemburg voor z'n eerste search&rescue mantrailing seminar, ik ben heel benieuwd hoe hij zich daar laat zien. We trainen rustig verder!

Veel plezier met jullie kleine puppetjes allemaal, ze zijn zo snel groot...

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:54

Jeetje Zoë dat is niet niks! Fijn dat er zo snel gehandeld is en dat ze er nu goed door lijkt te komen. Wat moet dat wachten nu lang duren, bah.... Hopelijk is ze weer snel de oude. :(:)

Djinnie wat spannend! Ik vond dat gevoelsmatig het langste duren, afwachten of de teef dragend is, hoeveel pups, zitten we er bij etc. Verschrikkelijk! Daarentegen de tijd tot Mika mee naar huis mocht ging eigenlijk redelijk vlot, die hadden we vol gepland met wintersport, carnaval en andere zaken. Hopelijk zitten jullie er bij en kunnen jullie een binnenkort een pup in huis verwelkomen!

Hier gaat het goed, ben komend weekend 4 dagen alleen met Mika dus dat zal wel vermoeiend zijn. :')
Vandaag lekker van het zonnetje genoten bij een meer hier in de buurt, zo fijn dit weer. <3
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:17

petitparis schreef:
vind dat je het nogal makkelijk stelt, dierenfan. De reu van mijn vriendin gooide zich vanaf dag 1 dat ze hem had op grond om tot bij een geurtje te geraken. denk niet dat een pup van 8 weken dit gedrag al aangeleerd is...

Dan kun je dus vanaf dag 1 daar gelijk aan werken toch? Geen idee hoe wij het dan doen. Wij doen volgens mij niets bijzonders voor lijn manieren en nooit gedaan ook. De inmiddels overleden honden en de 6 die we nu hebben niet enig probleem qua vreselijk trekken. Van deze 6 zijn er wel 2 die het in sommige situaties wel doen maar die 2 kennen daarom ook het gebruik van de gentle leader ;) niet moeilijk doen als het makkelijk kan. Ik kan echter met allemaal tegelijk in mijn eentje naar de dierenarts. Ze wegen tussen de 20-40 kg.
Waarschijnlijk ook het feit dat ik zo vaak alleen met de hele roedel op stap ga maakt dat ze gewoon normaal doen want abnormaal gedrag wordt niet en dus nooit geaccepteerd wat er ook om ons heen gebeurd ;) 170 kg hond hou ik nooit als ze zelf beslissingen gaan nemen.

Wij lopen overigens sowieso dagelijks lange losloop wandeling in bos en meerdere keren per week doen we dat 2x per dag. Altijd andere routes en we wisselen vaak van verschillende stukken bos. Scheelt ook natuurlijk ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:12

tja als osteo is mijn vriendin absoluut tegen het gebruik ve gentle leader en eerlijk denk dat haar reu er zich ook niks van zou aantrekken. Maar goed, dat is haar probleem. Ik ben strenger voor mijn honden. Merk alleen wel dat mijn honden vroeger en diegenen die ik uitliet voor anderen meer wilde werken voor je. Mijn stippels lijken pas te reageren als het 10 voor 12 is :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 05:55

Dat is dus met mijn labrador x rottweiler ook zo. Als hij mee gaat naar een evenement dan vind hij alles zo giga leuk dat hij mij gewoon vergeet. Dan heeft hij een gentle leader om. Nog niet eens zo zeer tegen het trekken maar absoluut ook ivm overal zijn neus in stoppen haha.

Gentle leader wordt hier enkel gebruikt in combinatie met een meter lijn. Nooit met rollijn dus. Ze zullen ook niet trekken met dat ding aan het is goed aan geleerd. In dagelijks leven nooit nodig idd hier ook streng al mogen ze wel wat trekken maar dat doen ze gewoon niet echt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:03

@Boemklatsch: we kregen al telefoon dat we voor een reutje op de 2e plek staan. Helemaal spannend dus, we hebben nu een serieuze kans dat ons hondje half april geboren wordt.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:40

Milo is zielig. Al tijdje aam het hoesten, net vlagen maar niet heel ernstig. Maar nu al 3 dagen diarree, water dun en spuit er uit. Hij voelt zich ook duidelijk niet lekker. Gelukkig geen koorts. Sinds gisteravond ben ik gekookte kip en rijst met bouillon gaan voeren, dat vind hij heerlijk en hij drinkt dus meer dan genoeg. (vandaag al 4 keer geplast)
Maargoed, hij is wel beetje sneu nu. Lekker vertroetelen maar.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:30

Arme Milo, hopelijk voelt hij zich snel weer beter!

Straks met Tara naar de DA voor controle en het verwijderen van haar hechtingen. Ook even vragen of ze naar een van de geschoren plekjes van de operatie willen kijken. In haar hals is de huid van het geschoren plekje helemaal rood en geïrriteerd, terwijl die op haar poot er goed uitziet..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:19

Hoi allemaal! Mag ik hier ook meekomen praten? :D

Ik ben Amanda en als het goed is krijgen wij in juli onze puppy! Mijn vriend en ik zijn inmiddels bijna 5 jaar samen en wonen nu zo'n 4 jaar samen. Wij hebben 3 katten en zo'n 12 muizen op dit moment. Ik wil al jaaaaren een hond maar de timing en financiële plaatje was nog niet in orde. We hadden wel al besloten in de toekomst een hond te nemen. Afgelopen december was ik jarig. Hij kwam met een groot en zacht cadeau aan, ik dacht, oh leuk ik krijg een trui :D maar het bleek een mandje te zijn met een A4 waarop stond dat het tijd was om naar een vulling voor het mandje te kijken. Nou een hoop gejank haha, maar dolblij natuurlijk. Mijn vriend had maar twee eisen, niet te groot en niet langharig. Nou dan wist ik het wel, een Beagle!! Ik heb vanaf mijn 8ste tot en met mijn 21ste een Beagle gehad en ik vind het echt een fijn ras.

Nu ben ik zelf enigszins betrokken in het fokkerswereldje dus we zijn via de rasvereniging aan fokkers gekomen. Ik had er 4 benaderd waarvan er 3 antwoord hebben gegeven. Eentje zou in februari puppy's krijgen, de ander in mei en de laatste in juli. Wij zijn bij twee van hen op gesprek geweest en hebben gekozen voor de fokker waarvan de puppy's in mei geboren zouden worden en dan in juli bij ons zou komen. Wij willen graag een teefje omdat we eventueel in de toekomst ook een nestje willen maar dat hoeft niet. Op de eerste plaats willen we een gezond en lief nieuw gezinslid. We hadden met de fokker afgesproken dat zij ons zou bellen zodra haar teef loops was, dat zou ergens in februari moeten zijn. Alleen is ze dit vergeten denk ik haha, want we hebben nog niks gehoord. Ik ben van plan morgen zelf even te bellen. Ik vermoed dat de teef binnen nu en twee weken wel gescand gaat worden maar ik ben zo nieuwsgierig dat ik morgen zelf even bel haha.

Wij hebben al een aantal spullen gekocht en ook een naam hebben we al. :D Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen, foto's en natuurlijk tips en tricks.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:37

oh leuk een beagle, idd compacte honden.

Voor bevalling in Mei kan het toch dat de teef nog niet loops is of toch alleszins nog niet gedekt...

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:43

Oh beagles, heerlijke eigenwijze honden, hihi. Heb het altijd leuke honden gevonden die heel erg niet bij me passen, lol. Spannend lijkt me, zo afwachten!
Hoe was het met Tara bij de DA?

Milo is weer 90% beter! Diarree is over, hij is nog een heel klein beetje ehh "subdued" voor zijn doen, maar verder weer goed. Lang leve de gekookte kip en rijst. Heb hem steeds hele dag door kleine beetjes gegeven met vooral veeeel bouillion er door. Denk dat hij zaterdag avond tot zondag ochtend iets van 2-2.5 liter vocht binnen heeft gekregen en dan liep hij ook nog zelf naar de waterbak afentoe... Resultaat was een pup die veeel moest plassen maar die absoluut niet uitgedroogd raakte. Blijkbaar had hij ook echt behoefte aan zoveel vocht. Nu weer rustig over op zn normale voer (vandaag nog ff gekookte kip en rijst door zn normale voer mengen).

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:45

petitparis schreef:
oh leuk een beagle, idd compacte honden.

Voor bevalling in Mei kan het toch dat de teef nog niet loops is of toch alleszins nog niet gedekt...

Toen we daar waren zei de fokster dat het niet lang meer zou duren voor de teef loops zou worden, en wij waren daar in het laatste weekend van januari. Zij dacht dat de pups begin mei geboren zouden worden. Dus dan zou je verwachten dat ze binnen nu en een week of 2 toch wel drachtig gescand zou moeten worden. Dus het kan zeker nog even duren, maar omdat ze mij zou bellen zodra ze loops zou worden denk ik dat ze dit vergeten is. Want na de loopsheid moet je nog 10 tot 12 dagen wachten tot ze gedekt kan worden, en dan nog 28 voor ze gescand kan worden. Als ik het allemaal goed reken.

EDIT: Airborne, beterschap voor je Milo. Wat had hij?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:52

Flinke dunne darm diarree: als hij poepte zag het er ongeveer zelfde uit als een plassende merrie. Denk dat hij iets verkeerds heeft gegeten oid want hij had geen koorts.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:53

Fijn dat Milo weer beter is!
Zoe, hoe is het met Daeva?

Welkom Amanda, leuk een beagle.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:54

Leuk een Beagle! Hebben wij ook nog even naar gekeken.

Hier een bench/alleen zijn probleempje: Mika kon de afgelopen 2,5 week eigenlijk prima korte tijd alleen zijn/in de bench. Ging rustig liggen en geen probleem. Echter sinds afgelopen zondag is het raak: niks anders dan janken, zowel in de bench en als hij even los in de woonkamer zit als ik boven ben bijv. Het is 100% het alleen zijn, plassen hoeft hij dan niet. Iemand tips hiervoor?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:55

@Amanda: je berekening klopt hoor, maar idd mss vergeten of wacht ze zolas de meeste tot de effectieve dekking

@Airborn: gelukkig is Milo weer beter.
Ik zou denk ik mijn honden gewoon laten vasten en indien nodig water in de mond spuiten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:57

Oei dat is vervelend Airborne, hopelijk is het gauw over. Wat voor hond heb je?

Dankjewel Neon!

Boemklatsch, hoe is hij voor je hem in de bench stopt? Is hij dan nog vol energie of heb je hem van te voren moe gemaakt etc? Ik lees even met je mee want bench tips kan ik ook nog gebruiken.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:59

Het ging erg goed met Tara bij de DA, DA was tevreden en alles zag er goed uit.
Al was ze wel een beetje dwars, ze moest op haar rug liggen zodat de DA de hechtingen eruit kon halen.
Thuis gaat ze altijd braaf zit en af en zelfs braaf omrollen, maar nu vertikte ze het on zelfs maar te gaan zitten.
Gelukkig lukte het de DA ook wel om de hechtingen er zo uit te halen. Voor het rode plekje in de hals moesten we gewoon proberen om vaseline of sudo creme te smeren.

Wat fijn dat Milo al een stuk beter gaat Airborn!

En wat leuk, een beagle. Ik heb een tijdje in een dierenasiel/pension gewerkt waar we elke zomer rond de 40 laberatorium beagles kregen. Super leuke en enthousiaste beestjes, maar wat een boefjes!