Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:27

Wat een scheetje! Echt een boskat koppie <3

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:55

hee da's toevallig, die stuurde ik al door naar mijn dochter. Zou ook een leuk vriendje zijn voor onze mc Pepper

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:54

Ik moet naar de dierenarts zo hoogstwaarschijnlijk met sonic -O- arme dier heeft niks meer binnen gehouden... Weegt nog minder als vanmorgen... Ookal is het maar 4 gram, ze horen niet af te vallen. Ze woog gisteren 575 en nu 529

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:08

Wauw, dat is een flinke terugval inderdaad. Wat balen dit! :(

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:10

Kan wel janken hoor, heb zo mijn best gedaan voor ze :( De eerste dag dat ze hier waren ben ik tot 4 uur snachts in de weer geweest met ze. Heb heel mijn ziel en zaligheid erin gestopt en dan word er een ziek :(

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:19

Mag ik hier mee praten?
Ik krijg aankomend weekend twee kittens!!! :D
Twee katertjes, broertjes.
Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:26

Wat weer een leukerds allemaal! <3 Welkom!

Ahhh, Winny, die is ook al zo leuk!

Ik vind het zo rot voor jullie, Lifaya en Sunrise.. Hopelijk is het iets kleins, want dit is gewoon echt prut.. Succes bij de DA zo!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:28

Ik las je update op fb Renee, wat zuur van dat kleintje!
Je zal nu bij de da zijn, wat ik uit je andere topic begreep?
Jammer trouwens dat mensen daar zo reageren. Jullie hebben er samen het beste met ze voor, trek je er niks van aan!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:31

Echt zit nu keihard te huilen, heb dit echt niet gewild. Als ik dit had geweten dat dit kon gebeuren had ik die keuze nooit zo gemaakt.

Heb Lifaya ook al aangeboden de dierenarts kosten te delen, dus dat zit echt wel goed. Voel me echt zwaar klote!

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:22

Ik heb in Lifaya haar topic ook net gereageerd. Ik zou je niet teveel aantrekken van de reacties, iedereen bedoelt het waarschijnlijk wel goed maar jullie hebben ook alleen maar voor het welzijn van de kittens proberen te handelen.

Onze pleegkitten was misschien ietsje ouders als die van jou (een 7 a 8 weken) maar die was op een 5 tal dagen bijna 200g afgevallen :( Na een paar DA bezoeken is ie er weer helemaal bovenop. Ik heb geluk gehad dat onze dierenarts voor een herhalingsconsult altijd 20 euro maar vraagt. Hoop dat het bij jou ook meevalt!

Dit is ons mannetje nu <3

Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:24

Och, wat een dotjes komen er voorbij zeg <3

Wij zijn net op vakantie, vind het erg lastig om onze kleine kitten achter te laten.
Gelukkig hebben we een geweldige buurvrouw die maar al te graag op onze kitten (en andere poezen) wil passen :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:25

Sunrise19 schreef:
Echt zit nu keihard te huilen, heb dit echt niet gewild. Als ik dit had geweten dat dit kon gebeuren had ik die keuze nooit zo gemaakt.

Heb Lifaya ook al aangeboden de dierenarts kosten te delen, dus dat zit echt wel goed. Voel me echt zwaar klote!

Afbeelding
Niet jezelf de schuld geven, want je kunt er helemaal niets aan doen!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:36

kitten kan sowieso een buikgriepje oid hebben, dat heerst nu ook bij mensen. Wat vocht erbij en antibiotica en een kleintje knapt weer op
Had ik ook bij mijn laatste kitten en we noemde hem botje omdat het ook een ieletje werd. Maar hij heeft het daarna ruimschoots goed gemaakt (maar van de naam Botje kwam ie niet meer af ;) )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:49

Sonic was helemaal uitgedroogd, heeft 3 flinke spuiten vocht gekregen, niet leuk voor zo'n klein ding. Ze heeft ook een spuitje tegen het braken gekregen en een pipet stronghold voor kittens die ik morgen als ze zich beter voelt kan toedienen. Ze is dus zoals de dierenarts het kom zien aan de ogen ca 7 weken, maar heeft dus het lijf van een 5 weken oude kitten en erg licht. Een erge achterstand opgelopen doordat er dus in haar eerste weken niet naar omgekeken is door zowel haar moeder en "fokker".

Betreft bezoek morgen, mag gewoon doorgaan, zolang we het maar rustig aan doen. Ze blijft hier tot ze helemaal aangesterkt is en er gezond en fit uit ziet. Moet eerst wel even afspraken maken met die persoon betreft kosten want de afspraak was eerst 40 euro voor onkosten (krijgt kattenbak, schep en voerbakjes en eten erbij) maar dit consult heeft mij 100 euro gekost en mocht het niet beter gaan moet ze wss antibiotica krijgen. Ik had haar heel graag gehouden maar gezien ik vrijwel zelden geluk heb, durf ik het niet aan een tweede kat erbij te nemen, en zo zie je maar weer... Ik heb altijd pech. 2015 is een poedersuiker geweest voor mij :+ en nee, niet alleen vanwege dit :p

Ik hoop dat ze de nacht goed doorkomt, ze ligt nog steeds in haar reismandje, helemaal uitgeput natuurlijk van al die prikken. Infuus bij kittens is niet leuk...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:50

En deze geld ook voor jou Afbeelding

Arme Sonic, hopelijk knapt ze snel op nu ze wat vocht gehad heeft.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:55

Normaal zou ie nu wel opknappen met dat vocht! Dan schiet vaak alles weer een beetje in gang. Hopelijk gaat hij nu de goede kant op. Het mag eens meezitten dan :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:57

Ze ligt nog steeds in het reismandje te slapen, ik controleer of ze nog ademt... Ben echt bang dat ze het straks alsnog niet haalt... Toevallig werd de DA tijdens ons consult gebeld door iemand die ook een kitten had met exact dezelfde symptomen, die kwam meteen na mij

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:07

Lekker laten liggen als ze er rustig bij ligt.. :(:)
Als er na jou een zelfde geval kwam zou je haast denken dat er iets in de lucht hangt wat die kleintjes ziek maakt. Hopelijk is het maar een simpel buikgriepje.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:14

Ze is er net zelf uit gegaan. Heeft ook al gespint. Ginger vind het vreselijk dat ze niet bij sonic kan zijn :(:) maar sonic zit natuurlijk vol vocht dus dat moet eff goed verspreiden.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 00:28

oeii wat lees ik dan nu, beterschap ermee lifaya en sunrise!

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:12

Och jeetje Sonic ;( Wat een zorgen. Hoe is ze de nacht doorgekomen?

Wij hebben dus gisteren een tweede kitten opgehaald. Een raszuivere Noorse Boskater van 9 weken oud die al bijna 2 kilo weegt. Beest is echt gigantisch en ziet eruit als 18 weken. Hij is werkelijk prachtig. Hij gaat volkomen uit zijn dak met onze maine coon x britse langhaar kitten van 12 weken, ze bolderen het hele huis door. Onze andere Noor vindt het een ware verschrikking; twee kittens op haar heilige grond   -O-

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:15

Heeft hij een stamboom? Want hij is dan wel erg jong van zijn nest gehaald, meestal gebeurd dit tussen de 12 en 14 weken bij catterys zijn mijn ervaringen :p alsnog een ontzettend ruig ding, past zo bij Ginger haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:16

Hallo,

nog een vraag hierzo.

Wij gaan per 30 juli verhuizen, wat is dan het handigste om te doen met de katten/kittens?

29 juli alvast verhuizen zodat ze het huis alvast kunnen verkennen, hun spullen neerzetten etc. En dan 30 juli hun even in een kamertje opsluiten zodat wij op ons gemak kunnen verhuizen. Of 30 juli sochtends meenemen en dan opsluiten op een kamertje en als alles klaar is loslaten?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:18

Ik zou ze pas verhuizen als alles klaar staat en uitgepakt is. Kunnen ze beter de boel verkennen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:28

Dat is geen mogelijkheid. Dan komt optie 2 daarvan het dichtst in de buurt.