Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:18

Ik lees straks even bij, voor nu kapot na een lange maar fijne dag.
Mag ik jullie voorstellen aan Parker <3

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 20:21

Ohhh <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:23

Spruit schreef:
Dat van de mergpijp wist ik niet, toen de hond bij mijn ouders thuis nog leefde (ook al +10 jaar terug) gaf ik hem wel eens een mergpijp omdat hij niet echt taalde naar andere snacks. En nu we in de vriezer een zak vol mergpijp hebben van eigen rund dacht ik; dat is makkelijk! Maar die mergpijpen blijven lekker voor ons dus :)

Ik zal de Nyla/taste bones even opzoeken, bedankt voor de tips in elk geval!

Ik kijk er erg naar uit om hem op te halen, en dat is gelukkig al snel :D

Die mergpijpen lekker gebruiken om bottenbouillon van te maken voor je pup :9 Is super gezond voor ze. Heb paar maanden terug een batch botten bouillon gemaakt en is echt een goede manier om de weerstand te boosten, of over het eten te geven als ze wat meer vocht binnen moeten krijgen, of als ze niet zo goed willen eten… mijn honden zijn er gek op :)

Leuk dat je hem bijna mag halen! Benieuwd naar een foto’tje!

Qua kauwsnacks: Appa is vanaf begin af aan dol geweest op kippenpoten/tenen en konijnen en lams oortjes. Hij kreeg toen we ‘m net hadden wel die zonder haar, begreep dat dat beter is voor puppies. Inmiddels krijgt hij gewoon met haar. Kippenvleugeltjes en nekken doen het ook altijd goed. Inmiddels kauwt hij alles weg :))
Je kan bij kiwiwitje/Barkkings geloof ik ook puppypakketjes bestellen!

Ohhhh wat is Parker CUTE <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:32

Tigress schreef:
Ik lees straks even bij, voor nu kapot na een lange maar fijne dag.
Mag ik jullie voorstellen aan Parker <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ooooooh <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 20:49

Vandaag bij Elmo gaan kijken <3

Afbeelding
Afbeelding

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:18

aaah cuties <3

welkom parker!

ik kreeg een tip van mn vriendin die da assistente is. Zolang ze hun pupgebit hebben moet je het kunnen indrukken met je eigen nagel. Dan mogen ze het hebben :)

hier zijn zalfkauwstaafjes van braaaf favo :)

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:18

Wat een leuke pups alweer die voorbij komen <3 Wat een leukerd Parker en Elmo, dat snoetje van Elmo is om op te vreten.

Hier ook geen mergpijpen, veel te bang dat hij vast komt te zitten. :O

Poehh de tijd gaat hard.. volgende maand is Woody alweer 2 jaar.. Damn..
Woody heeft echt een periode dat zijn hormonen op en top zijn..
Rusteloos, slecht slapen, niet willen eten... Verliefd zijn op dat gecastreerde reutje bij de uitlaatservice (echt staan piepen bij de bus en niet naar huis willen). Maar loopse teef is neus ophalen lol... mafbeest..

Momenteel is rust ook totaal weg... sinds 2 weken geen beginnen aan met trainen, piepen, blaffen, kip zonder kop rondrennen ipv samenwerken, dus afgelopen week weer gestart met rust.. geen rust = geen training hoe jammer ook. Vrijdag hadden we de sjoeloefening die kent hij dondersgoed (een ton, een tunnel en hooper) waar je hem met stem/handcommando door stuurt.. nou oké.. Woody om -> Woody gaat door de tunnel, Woody Hoop -> Woody gaat door de tunnel.. tunnel plat gelegd ging hij over de tunnel springen en om de tunnel lopen OMG..

Nu weer stapje terug naar rust. En heel saai als hij rustig is, even niet speeltje tussendoor maar dan een snoepje, dat scheelt ook al in zijn enthousiasme.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 03:42

Senna heeft de zoomies aan de riem en het trekken uitgevonden. Ook heel irritant dat puppycursus nu we wilden starten 2 weken vakantie heeft := Maar ja, over 2 weken gaan we aan de bak.

Alleen thuis blijven gaat supergoed, ze is hier nu 10 dagen en vanaf dag 2 kon ik al eventjes weg van huis terwijl ik daar echt wel 6 weken voor ingecalculeerd had. Ik heb de camera op haar staan dus kan haar in de gaten houden, soms is het even een halve minuut wat drentelen en piepen en daarna gaat ze liggen slapen op de bank :))

Ik drop even een paar foto's <3

Afbeelding

Afbeelding
Ik zag met plaatsen van deze foto pas dat ik de riem aan het ringetje van de adreskoker had geklikt := gelukkig is het goed gegaan maar ik vroeg me al af waarom dat ringetje zo uitgerekt was :=

Afbeelding
Het zou maar lekker liggen...

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 07:56

Het is echt een knappe dame joh! Schatje!

Het trekken pakten wij in de puptijd aan door rustig stil te gaan staan, tot hij de spanning van de lijn haalde. Toen hij weer wat meer mocht en kon tijdens de revalidatie (toen was hij dus wel al wat ouder) ging hij ook weer even enorm trekken in zijn enthousiasme. Stilstaan gaf toen even geen klikje meer. We zijn vooral positief gedrag (als hij wel goed naast of met slappe lijn, afhankelijk van wat we hem vroegen liep) heel erg gaan belonen. Verder kregen we de tip bij trekken rustig achteruit te gaan lopen als tweede stap na stilstaan (zonder praten). De derde stap kon zijn omdraaien en hem mee nemen de andere kant op. Voor Fitz was het achteruit lopen echt een mega-klik, icm (stem)belonen van wenselijk gedrag want daar is hij erg gevoelig voor. :+

Zoomies aan de lijn waren voor Fitz het teken dat hij eigenlijk heel moe was. Ik heb hem dan opgepakt en naar huis getild, eerst verplichte rust.
Nu wil hij soms ook wel eens een zoomie hebben aan de lijn, dan is hij ook gewoon moe. Maar het is kort en handelbaar en ik loop gewoon verder door naar huis.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:27

Dat is ook wat ik doe, stilstaan en pas verder lopen als de spanning van de lijn is, stukje terug lopen of héél langzaam gaan lopen en echt zelf het (idioot trage) tempo bepalen (voor een x aantal meter, dan weer normaal tempo zonder spanning. Dan weer trekken? Dan weer vertragen). Dat laatste werkt voor Senna nog het beste.

Zoomies heeft Senna niet vanuit overprikkeling denk ik, althans niet alleen maar. Want het begin al wanneer ze de deur uit stuitert soms :')

Edit: maar uiteraard beloon ik netjes meelopen ook!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:36

Ooooh wat zien Parker en Elmo er lief uit!
Senna ziet er comfortabel uit bij jullie, geweldig hahah!

Zoomies zijn inderdaad een teken van moe-heid. We merken het bij Odin soms ook nog.
Die is 2 weken geleden 1 jaar oud geworden.
Word met de tijd wel minder gelukkig!

Odin hier 2 maanden :)
Afbeelding

En hier 1 jaar oud, wat een verschil!
Afbeelding

Modder is nog altijd favoriet...
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:39

Wat is hij mooi geworden zeg! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-22 16:45

Niet zozeer moe. Wel overprikkeld. :)

Wat een verschil tussen de foto’s hahaha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:17

Dag dames, hebben jullie de gouden tip voor een regenjas?

Heb er nu eentje binnen van Trixie, super fijn model en ziet er degelijk uit.

Het probleem is dat Sello een rui is en dat de buikbeschermer zo ver naar achteren zit dat hij in de regenjas zou plassen!

Wat hebben jullie als regenjas voor de hond?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:41

Mag ik hier weer wat actiever mee praten?

Cody is ruim 1,5 jaar nu en weet nog dat er een aantal waren die wel benieuwd waren hoe zo'n Kangal ons nu ging bevallen.
Toen stelden wij ons voor met deze foto!
Afbeelding

Ondertussen zijn we hier!
Afbeelding

Een kleine 80cm schoft en 58kg droog aan de haak. een grote lompe knuffelbeer die denkt dat die een chihuahua is. rastypische kenmerken zitten er amper in. kortom een hele fijne hond geworden. In het voorjaar willen we de hondenschool terug oppakken. We zijn gestrand in de Cklas, de laatste voor het behalen van zijn KKUSH brevet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 12:51

Wat issie gaaf geworden!

Heeft pomppa geen fijne regenjassen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:56

@Luna, ohhh wauw wat is hij mooi uitgegroeid zeg. Heel gaaf!!!
Wat houdt dat KKUSH brevet precies in?

@PSvanLot
Ik heb momenteel 1 goedkopere ongevoerde jas van Zooplus die ik echt heel handig vind voor even snel - is ook heel fijn fluorescerend met neon erbij enz.

En we hebben 1 gevoerde van Weatherbeeta met panda's erop en die is voor even snel ook prima.

In principe heeft Arya de regenjas ook alleen om voor de laatste plas/poep beurt vlak voor slapengaan.
Als we overdag langer in de regen lopen krijgt ze de badjas om na de wandeling en hebben we nu ook een waterblazer erbij.

Wil je een regenjas waarmee je echt langere stukken loopt waarbij je hond ook echt actiever is met bv. ook loslopen e.d. zou ik eens naar de Fjord van Non stop kijken of idd Pomppa, die laatste hebben onlangs nog nieuwe jassen toegevoegd die er erg nice uitzien. Zelf zou ik heel graag die Fjord van Non-Stop nog willen hebben tzt zodat ze die eventueel idd dan toch om kan hebben met langere wandelingen - wij lopen vaak ook gewoon echt kilometers door de stromende regen, heerlijk <3. Die van NS is ook wel echt heel goed qua ontwerp/design en kwaliteit van wat ik zo gezien en gehoord heb. Maar merken zoals NS en ook pomppa kijken wel echt naar wat praktisch is en zeker met langer aan hebben en actief zijn dat het prettig blijft zitten. Die wat wij bv van weatherbeeta hebben is qua pasvorm heel log/lomp en echt niet geschikt daarvoor bv.

--

Wij hebben nu sinds kort eindelijk de ZipFit van Dryup en mijn hemel... dit model had ik veel eerder meoten kopen! Zo fijn. Arya heeft best wat haar langs de poten ook waar echt veel zooi en nattigheid lang in blijft hangen en het is echt ideaal dat dit nu ook sneller opdroogt op deze manier. Met aan/uit doen gaat het super fijn, veel makkelijker als ik had gedacht en ook geen gat meer waar de staart doorheen moet wat het normale Dryup model wel heeft < dat was met Arya's staart echt altijd een gedoe kan ik zeggen.

Dus echt, ik ben in de hemel hiermee - hoe belachelijk het ook uit mag zien :') _O-

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:13

Luna2006 schreef:
Mag ik hier weer wat actiever mee praten?

Cody is ruim 1,5 jaar nu en weet nog dat er een aantal waren die wel benieuwd waren hoe zo'n Kangal ons nu ging bevallen.
Toen stelden wij ons voor met deze foto!
[ [url=m/ZOzWW4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ondertussen zijn we hier!
[ [url=m/i2OgvF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een kleine 80cm schoft en 58kg droog aan de haak. een grote lompe knuffelbeer die denkt dat die een chihuahua is. rastypische kenmerken zitten er amper in. kortom een hele fijne hond geworden. In het voorjaar willen we de hondenschool terug oppakken. We zijn gestrand in de Cklas, de laatste voor het behalen van zijn KKUSH brevet.

De Chihuahua denkt er nog steeds het zijne van zo te zien! :Y) De foto's zijn wel echt fantastisch! Hij zal nog wel even doorgroeien en uitdijen gok ik?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 13:21

Ik ben trouwens ook echt fan van die dryup. Wel een ander model. Maar Boellie was van de week met een half uur gewoon bijna helemaal droog *\o/* dat is met dit weer wel fijn.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:30

Wat is Cody gaaf zeg!!

Qua regenjassen heb ik nu nog een hele simpele van Rukkapets (en al weer te klein/kort in 1,5 maand tijd :') ) en volgend jaar wil ik kijken naar een van Paikka, die schijnen kwalitatief echt top te zijn!

Ondertussen is Fitz ruim 7,5 maand oud en een forse buffel. :')
Maar wel een hele lieve!
Afbeelding

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:49

PSvanLot schreef:
Dag dames, hebben jullie de gouden tip voor een regenjas?

Heb er nu eentje binnen van Trixie, super fijn model en ziet er degelijk uit.

Het probleem is dat Sello een rui is en dat de buikbeschermer zo ver naar achteren zit dat hij in de regenjas zou plassen!

Wat hebben jullie als regenjas voor de hond?

Wij hebben voor Ozzy een regenjas van Bucas. Past prima en geen problemen met plassen. Enige nadeel is dat je deze alleen in combinatie met een halsband kunt gebruiken, of je moet het tuigje over de jas heen doen.

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 14:18

Gisteren zijn we bij Abby geweest <3
Afbeelding
Afbeelding

Kopie van mama <3

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 16:50

Met jasjes kan ik niet bij helpen helaas. Cody heeft geen jasje nodig, en Billy die heeft enkel chihuahua jasjes van chihuahua merken :+

Fitz is al een hele hond! knap dier hoor!

Abby is schattig <3

Billy heeft idd een echte haat liefde relatie met Cody whaha. Peppy, het halfbroertje van Billy, die is helemaal gek van Cody daarintegen. Die kunnen echt heel fijn samen 'spelen'.
Zijn ook super blij met hoe die is uitgegroeid, had een tikkeltje sportiever gemogen nog van mij qua uiterlijk maar heeft een mooi betrouwbaar hoofd.
Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:03

Wat een prachtige foto's weer!

Qua regenjas hier ook een Trixie, ofja het is eigenlijk een herfstjas/dunne winterjas. We kijken nog naar iets anders, niet al te duurs. We zijn wel tevreden met de Trixie, maar die kan niet over het non-stop ramble tuig. De ring van dat tuig zit te laag op de rug t.o.v. de opening in de jas. Gelukkig kan het wel over het Dogs Creek tuig, maar ik zou het liefst een jas willen die met beide tuigen kan. Dus dat is wel even een aandachtspuntje, dat niet elke jas met een tuigopening ook past met elk tuig! :)*

Zijn er ook badjassen met dichte poten of badjasstofsokken? :') Juist de poten vind ik hier het meest lang nat blijven, de rest valt wel mee met mijn korthaar. Hij kan heel netjes al z'n pootjes een voor een aangeven om ze af te drogen, maar echt droog wordt het niet. Ik heb een turbo dry microvezeldoek, maar die is onwijs hydrofoob. Een écht goed drogende doek zou ook wel een uitkomst zijn of hoe doen jullie dat? Ik heb ook al na zitten denken om zo'n hoogpolige badmat bij de deur te leggen, zou dat werken? :=

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:49

Ik ben ook nog op zoek naareen regenjas. Maar ze is nu nog echt zo klein. Weten jullie iets wat een beetje meegroeit met je pup? :)