Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:25

Ik zou mijn eigen hond ook echt zo lang niet kunnen missen. En ik zal het moeilijk vinden haar na 2 maanden terug te geven. Het si echt wel een chi van karakter. Geen keffertje gelukkig. Maar kan niet aan de lijn lopen en wil gedragen worden. Wel ze heeft vandaag haar eerste lessen hond zijn al gehad. En ze is mee naar mijn werk geweest. Mooi als een echte hond met 4 voetjes op de vloer :D

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:31

Leuke foto van Ylvi suze. Een vieze hond is een gelukkige hond.

Chi heb ik ooit niks mis mee. Al had mijn collega er eentje, langharig en met jasje maar ging ook twee keer per week een flink stuk met hem in het bos wandelen. Die liep ook gewoon aan de riem buiten en speelt met grote honden. Had ik ook nog nooit gehoord. Wél zo goed. Karakter was mede daardoor ook al veel leuker

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:43

In de hondenschool waar ik ging liep er een chi in de hoogste groep gehoorzaamheid. Zo cool tussen al die mechelaars etc.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:54

Ze kunnen het best haha. Je hebt dus even een heropvoedingsprojectje zoe :p
Ik zou mijn hond ook niet zo lang kunnen missen. Ze logeert regelmatig bij mijn ouders, maar dan mis ik haar al O:)

Buddy is een hondje die veel aandacht nodig heeft. Heeeeel veel :')

Afbeelding
Duw duw hallo!!!!

Afbeelding
Asjeblieeeeeft?

Hij krijgt dus heel veel knuffels haha. Maar regelmatig negeren zorgt ervoor dat de rest ook gewoon nog aamdacht krijgt. Hij springt er dan het liefst tussen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 22:59

Ik heb al moeite met een dag _O-
Ben daarin echt een ramp.
Die chi die ik leuk vind die loopt gewoon tussen de staffies al heel zn leven. Word alleen opgetild als ie even aan de kant moet voor een van de andere reuen in huis omdat die 2 niet altijd even lekker gaan samen :') maar die keft niet en hapt niet en grijnst niet. Kruimel vind ik leuk <3
Hij heet geen kruimel maar ik noem hem kruimel O:)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:00

Wat is ie leuk, Salsa!

Hier vond puppy-lief het heeeeuullll spannend toen we net thuiskwamen met hem, maar eigenlijk zodra we de andere hond (Max) erbij lieten was het helemaal goed en was alle spanning er wel vanaf. Hij heeft echt heel veel steun aan Max, dus ik denk dat ik zijn bench gewoon naast de mand van Max zet zodat hij ‘s nachts nog steeds die steun van hem heeft. Max vindt hem gelukkig ook super leuk, en kwam meteen enthousiast kwispelend op hem af <3

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:03

EJ: goed om van je te horen. Wat fijn dat hij nu zo veel steun heeft aan de andere hond en die klik er al is.
Arm ding. Is ook niet niks zo'n lange reis

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:17

Fijn dat de klik tussen beide honden er lijkt te zijn EJ.

Wij gaan binnenkort op vakantie en ik zie er nu al tegenop dat ik de honden dan moet missen. Gelukkig blijven de honden lekker thuis en komen er mensen in ons huis die heel goed voor ze zorgen, maar ik mis ze al bij de gedachte.
Dus twee maanden dat zou ik echt nooit doen.

Wat is eigenlijk de reden dat ze hun honden niet zelf willen voorbrengen Zoë?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 06:39

Esplendido schreef:
Fijn dat de klik tussen beide honden er lijkt te zijn EJ.

Wij gaan binnenkort op vakantie en ik zie er nu al tegenop dat ik de honden dan moet missen. Gelukkig blijven de honden lekker thuis en komen er mensen in ons huis die heel goed voor ze zorgen, maar ik mis ze al bij de gedachte.
Dus twee maanden dat zou ik echt nooit doen.

Wat is eigenlijk de reden dat ze hun honden niet zelf willen voorbrengen Zoë?

Ze hebben het erg druk met hun bedrijf en hebben 4 kinderen die ze te klein vinden om mee te nemen. Ze kunnen niet regelmatig een weekend weg naar een show door hun bedrijf.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 07:11

Zo grappig hoe alle meningen verschillen, ik vind Chi's wel heel leuk, vooral de langharigen. Had bijna een herplaatser gehad maar bleek niet helemaal pluis dus niet gedaan. Vind alleen de gezondheid als in de kleine koppies wel echt een groot minpunt. Leuk hoor Zoë dat je zo lang o p mag passen! Ik zou Mulan ook niet zo lang kunnen missen, ik ga vannacht voor 3 dagen naar Disney en dat vind ik al echt moeilijk :')

Hihi die foto's Arabella xD Herkenbaar maar dan met mijn katten, Mulan is nog een beetje lomp en springt gewoon bovenop me.

Wat fijn dat het lijkt te klikken E_J! Hopelijk blijft dat zo en heeft puppy veel steun aan Max :)

Laatste les voor examen volgende week ging echt super fijn, heb er een goed gevoel over en ook instructrice zegt dat ze er het volle vertrouwen in heeft dus dat voelt fijn! Alleen zit en blijf en af en blijf wordt wel lastig, bij zit vindt Mulan 4 stappen van haar vandaan toch nog wat te ver en gaat dan toch meelopen, en af en dan blijven liggen vindt ze nog lastig. Laat staan dat ik weg kan lopen xD Ik heb vandaag, woensdag, donderdag en vrijdag nog om te trainen dus hopelijk lukt het vrijdagavond met examen dan wel! :D

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 08:08

Eerste nacht ging top.
Eén keer om 2 uur een plasje.
Rond 4 uur was ze wat langer wakker
Daarna een ruk door tot kwart voor zeven.

De brokken al vd fokker al aan de kant gegooid. Ze stinkt enorm en zo en zie haar ook krabben. Ze moet er 100 gram meer van dan WOW. En vind haar veel drinken. Nu geloof ik ook niet helemaal dat dit hun voor was omdat ik RC zag staan. Ik wil dit sowieso niet voeren dus weg ermee

Schrokten jullie pups ook zo in het begin? Ze valt aan of haar leven er vanaf hangt. Nu was ze niet de dikste vh nest en 2 broers die uhhhh genoeg aten gezien de omvang dus ik heb mijn vermoeden hoe het komt

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 08:38

Salsa schreef:
Schrokten jullie pups ook zo in het begin? Ze valt aan of haar leven er vanaf hangt. Nu was ze niet de dikste vh nest en 2 broers die uhhhh genoeg aten gezien de omvang dus ik heb mijn vermoeden hoe het komt

Ja hier echt precies dat :')
Maar ja, die van mij heeft denk ik ook een beetje straathond syndroom. Toen hij gister het huis aan het verkennen was viel hij eerst de brokjes van Max aan, en toen ik die bij hem weg haalde waren de brokjes van de poes aan de beurt.

Hier heeft hij de eerste nacht heeeeerlijk geslapen. 5 minuutjes een beetje janken in de bench en toen sliep hij als een roosje <3
Hij heeft ook echt tot half 7 geslapen!
Hij heeft vanmorgen wel wat ongelukjes gehad. Toen ie net uit de bench was binnen geplast en gepoept. Hij durft ook niet echt naar buiten, ik moet hem naar buiten dragen en als ie dan eenmaal buiten is is het wel goed. Maar goed, hoort erbij, hij heeft ook wel een avontuur achter de rug

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 08:50

Salsa schreef:

Guapa schrokt(e) ook zo erg.
Ik ben over gegaan naar een anti schrokbak en inmiddels over op ander voer want van het voer van de fokker bleef ze hongerig.
Nu is dat hongerige veel minder en eet ze normaal uit haar schrokbak.
Maar ik denk als ik de gewone bak weer geef ze nog steeds niet normaal kan eten.
Al neemt ze voertjes met trainen wel gewoon normaal aan.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 08:56

Fijn dat jullie ook een goede nacht hebben gehad EJ. Benieuwd naar een foto van jullie aanwinst.

Hier vanmorgen ook een ongelukje. Moest zelf ook nodig en hoopte dat ze het nog even hield. Net te laat maar helemaal mijn schuld. Verder doet ze alles keurig buiten.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 09:27

Oh ja, foto spam had ik nog niet gedaan!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 09:34

Fijn dat de nacht zo goed gegaan is! :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 09:42

Ej wat een schat, en de andere nieuwe pup ook <3

Gister op training voor het eerst honden gezien zoals jij die hebt kiwi. Hij was toch nog wat groter dan ik gedacht had _O-

We waren wat eerder op cursus en zag hoe die hond best even paar keer lelijk deed tegen een andere hond. en toen die los ging voor z’n rondje lopen kwam die uiteraard regelrecht op ons af gestormd := gelukkig ziet Guinness overal altijd speelvriendje in mits het niet te groot is. Maar heb m toch maar even goed vast gehouden tot de baas er weer was _O- cursus ging ook goed en hij luisterde ook heel braaf. Daarna helemaal kapot in z’n mand
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 09:52

Haha sbt’s zijn “officieel” max 40 cm :P dat valt best mee toch?
Als ze een beetje bully type zijn lijken ze wel gelijk 2x zo groot :')

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 09:56

Wat een schatjes EJ en salsa! Fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:11

Top dat het zo goed gaat EJ en Salsa *\o/*

Roek schrokte niet als pup maar haar fokker voerde ze dan ook altijd individueel. Dat schrokken krijg je omdat pups in het nest vaak samen een bak voer moeten delen en dan is het zo snel mogelijk vreten anders krijg je niks

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:12

kiwiwitje schreef:
Haha sbt’s zijn “officieel” max 40 cm :P dat valt best mee toch?
Als ze een beetje bully type zijn lijken ze wel gelijk 2x zo groot :')

Ja dat was deze ook. Echt breed en stond ook beetje als een baasje :+

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:12

Fijn dat het goed is gegaan E_J en Salsa! Wat een mopje is het E_J <3
Mulan schrokte ook, ik heb nu een anti schrokbak en dat gaat echt super fijn.

Hihi die foto van Guinness, heerlijk! Fijn dat de cursus goed ging :D

Wij zijn vanochtend vroeg op pad gegaan, het was zo mooi! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:13

Zo te zien is iedereen aan het genieten :) Veel plezier met de nieuwe pups.

Hier heb ik gisteravond jut & jul weer eens samen meegenomen. Wat een heerlijk gevoel is dat toch ook. De pijn die er na volgt heb ik er dan wel 'even' voor over :P Daarom doe ik het dus ook zelden. Ik probeer nu een aantal dagen al mijn linkerarm wat meer te belasten door Mera kort aan die kant te houden. Ze loopt dan keurig netjes naast me en ik voel iets meer druk dus dat is een goede training in mijn ogen haha. De rest van de trainingen doe ik in de kliniek.

Vanochtend ook erg blij met Bodhi (op het feit na dat ze me samen hebben wakker zitten piepen maar oké). Het was best druk met honden in het gebied waar we lopen maar eigenlijk kon hij een beetje zijn rust pakken en hier en daar snuffelen. Uiteindelijk zag ik iemand lopen waar wij langs moesten. In principe is dat echt een gekke oude man dus ik had wel zoiets van, 'We gaan het zien!'. Maar het ging hartstikke goed. Bodhi liep goed met me mee, keek wel, maar liep met me mee en heeft niet uitgevallen, gegromd of iets anders. En zo gaat het eigenlijk de laatste tijd *\o/* *\o/*

@ Norwayfjord,

Hier regent het :') Prachtige foto's!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:32

Fijn dat het zo goed gaat Denies, je hebt volgens mij echt wel onwijs fijne honden :D Liefde spat er ook elk bericht vanaf.

Hahaha ja hier regent het ook, het miezerde al een beetje tijdens de foto's xD Ging wel harder toen we op de terugweg waren al maar we waren nog redelijk op tijd weer thuis want nu giet het echt. Thanks voor het compliment!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:42

@NorwayFjord, wat een onwijs gave foto’s :wow: <3
@Denies, wat fijn dat het zo goed gaat!!

Hier durft puppy nog niet zo goed naar buiten. Ik moet hem telkens optillen en buiten neerzetten, en dan gaat hij wel lekker spelen met Max, maar zelf naar buiten lopen durft hij niet zo goed. Ook aanlijnen om te wandelen vindt hij heel spannend dus we hebben nog niet met hem gewandeld. Als ik de lijn aan zijn halsbandje klik kruipt hij heel zielig naar de grond dus ik ga eerst maar eens oefenen dat hij de lijn niet meer eng vindt. Maar hij is zo’n droppie <3
Afbeelding
Afbeelding