[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:37

Bentley heeft nooit getrokken aan de lijn, hij heeft alleen dat hij in het donker liever niet naar buiten gaat dus gewoon midden op de weg blijft liggen maar als je dan door je hurken gaat hem hem roept komt hij naar je toe gelopen en loopt hij rustig door :).

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:44

goh, mijn reu trok in het begin ook niet met een tuigje, want het watje in hem vond het vreemd. Tot hij een andere hond zag, die "agressief" op hem reageerde. Sinsdien gaat hij er wel vol inhangen, al was dat wel de bedoeling om te gaan bike-jorren.
En wat betreft het niet toelaten van te trekken, ik heb het nooit toegelaten, maar 1sec onoplettendheid kan genoeg zijn dat ze hun kans wagen en gezien ik er 3 heb, begint er 1tje en de rest doet dan vrolijk mee. :+

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:13

Neonlight schreef:
Met een borsttuig gaan ze juist nog meer trekken als met een halsband, op de borst zijn ze het sterkst en daardoor kun je veel minder controleren en corrigeren. Of je moet een anti-trektuig pakken, maar die knelt juist bij de elleboog en heeft daar zijn werking.

En toch trekt onze hond nagenoeg niet met tuig waar hij al maanden in loopt :P en wel enorm op de halsband :P ook een k9 tuig :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:35

Ik heb soort van anti-trektuigjes. Mijn border is ook vrij druk en als de border collie en de husky elkaar op jutten, kom ik met pijnlijke schouders thuis.
Nu kan ik gewoon alle 3 honden in 1 hand houden, heerlijk

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:57

Ik heb gewone halsbanden en laat ze alle 6 tegelijk uit zonder getrek. Wordt er wel getrokken dan kort aanlijnen en gentle leader. Trekken mogen ze wel ivm de treksporten die wij met ze doen dus strakke lijn is zeker niet erg ivm het vooruit lopen maar vol vermogen trekken tijdens wandelen mag niet. Het verschil weten de volwassen honden goed.

Pup leer ik nog geen manieren aan wua aangelijnd lopen. Hij mag trekken wat hij wil. Liever straks trainen om rustig te lopen dan straks trekken moeten leren.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:15

Hier lopen we met halsband, als we al lopen... :') Vooral van huis af blijft lastig, dus dat zijn we flink aan het oefenen.

Druk bezig met benchtraining, 's nachts van 23:30 - 6:00 gaat goed, nu overdag wat uren uitbreiden.
Wat hebben wij een makkelijke pup, zindelijk, slaapt snachts door, zaterdag op de puppytraining deed hij geweldig. We slepen hem overal mee naar toe en ook dat gaat allemaal zo makkelijk. <3 Ik zou alleen wel wat extra uren slaap kunnen gebruiken. O:)

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:20

Wij gaan zometeen een nieuwe bench halen want bentley heeft die andere kapot gekregen, die was ook al oud :') . We hebben hem gister avond in de keuken opgesloten en vanmorgen kwam ik beneden en had hij er echt een rotzooi van gemaakt maar omdat ik moet wachten tot ik ben uitbetaald hebben we aan vrienden gevraagd of we die van hun even kunnen gebruiken dus die gaan we zometeen ophalen :).

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:31

Wat een slopertjes allemaal.
Balder is bij mn vriend thuis ook baldadiger. Dekens pakken enzo. Nu ik hem weer weekje heb ligt ie s nachts gewoon in de bench

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:34

Tara is hier op het moment van het slopen af, geen idee of dat komt omdat ze zo ziek was. Hopelijk blijft het slopen ook weg nu ze weer beter wordt :')

Maar zonet was ik eventjes weg om boodschappen en ik heb haar in de woonkamer gelaten, inplaats van in de bijkeuken zoals normaal. En ze heeft niks gesloopt, een mijlpaal! Ik ben toch best wel trots dat ze alles heel heeft gelaten, vooral omdat mijn vriend er geen vertrouwen in had dat ze alleen in de woonkamer kon zijn :o

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:41

Oeh, bench gesloopt, das best knap!
Qua tuigjes, geen idee. Milo loopt met halsband. Hij trekt alleen als hij perse iets wil snuffelen of als hij ff de "ik ga uit het niets heeeeeeeeel hard racen" modus gaat. Het trekken is meer van mijn kant soms als hij na 5 min snuffelen nog niet mee wil lopen :+
Meer slaap kunnen gebruiken bij nieuwe pup klinkt bekent. Milo heeft heeeeeel lang niet doorgeslapen. Of nouja, het voelde heeeeeel lang iig.

Milo heeft een enerverende dag: Met bevriende osteopaat afgesproken om eerst samen te wandelen, zij te paard, ik met Milo. Zodat Milo kan leren hoe je omgaat met wandelende paarden (voornamelijk negeren dus) en voor de gezelligheid. Ging super. Alleen met in de wei zetten van het paard was Milo druk aan het snuffelen en ik had niet door dat hij precies onder stroomlint zat... Hij kreeg een snoei harde klap en was echt ff in paniek. Gelukkig zat hij aan de lijn dus hij kon hem niet echt smeren.
Daarna hadden we afgesproken dat ze hem zou nakijken en behandelen omdat hij soms net niet helemaal 100% liep. Niet kreupel maar ook net niet lekker. Hij bleek van zn wervels een soort achtbaan te hebben gemaakt, die gingen alle kanten op en zn bekken stond ook scheef. Allemaal niets ernstigs gelukkig dus het was zo opgelost. Milo was super knap, hij was op gegeven moment helemaal gefocussed op de behandeling, stond/zat helemaal los. Op gegeven moment was hij zo ontspannen dat hij er zelfs bij ging liggen. Lekker veel gapen... Knappe pup!
Terugweg wou hij eeeeeeeeeecht niet lopen want we moesten langs de plek waar hij in het draad had gezeten en dat weigerde hij pertinent. Heb hem dus maar getilt, dat stukje angst los ik volgende keer wel op als hij niet net is behandeld. Hoop toch wel dat hij snel leert waar die pijn vandaan komt en gewoon ophoud met het draad in te lopen.
Hij is nu moe en sloom, en ligt heerlijk te slapen hehe. Hoop dattie weer een beetje wakker is voor de puppyles vanavond.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:06

Airborn schreef:
Oeh, bench gesloopt, das best knap!
Qua tuigjes, geen idee. Milo loopt met halsband. Hij trekt alleen als hij perse iets wil snuffelen of als hij ff de "ik ga uit het niets heeeeeeeeel hard racen" modus gaat. Het trekken is meer van mijn kant soms als hij na 5 min snuffelen nog niet mee wil lopen :+
Meer slaap kunnen gebruiken bij nieuwe pup klinkt bekent. Milo heeft heeeeeel lang niet doorgeslapen. Of nouja, het voelde heeeeeel lang iig.

Milo heeft een enerverende dag: Met bevriende osteopaat afgesproken om eerst samen te wandelen, zij te paard, ik met Milo. Zodat Milo kan leren hoe je omgaat met wandelende paarden (voornamelijk negeren dus) en voor de gezelligheid. Ging super. Alleen met in de wei zetten van het paard was Milo druk aan het snuffelen en ik had niet door dat hij precies onder stroomlint zat... Hij kreeg een snoei harde klap en was echt ff in paniek. Gelukkig zat hij aan de lijn dus hij kon hem niet echt smeren.
Daarna hadden we afgesproken dat ze hem zou nakijken en behandelen omdat hij soms net niet helemaal 100% liep. Niet kreupel maar ook net niet lekker. Hij bleek van zn wervels een soort achtbaan te hebben gemaakt, die gingen alle kanten op en zn bekken stond ook scheef. Allemaal niets ernstigs gelukkig dus het was zo opgelost. Milo was super knap, hij was op gegeven moment helemaal gefocussed op de behandeling, stond/zat helemaal los. Op gegeven moment was hij zo ontspannen dat hij er zelfs bij ging liggen. Lekker veel gapen... Knappe pup!
Terugweg wou hij eeeeeeeeeecht niet lopen want we moesten langs de plek waar hij in het draad had gezeten en dat weigerde hij pertinent. Heb hem dus maar getilt, dat stukje angst los ik volgende keer wel op als hij niet net is behandeld. Hoop toch wel dat hij snel leert waar die pijn vandaan komt en gewoon ophoud met het draad in te lopen.
Hij is nu moe en sloom, en ligt heerlijk te slapen hehe. Hoop dattie weer een beetje wakker is voor de puppyles vanavond.

Ja ik weet ook niet hoe hij het voor elkaar gekregen heeft maar het deurtje is kapot, komt ook wel doordat de bench al best oud was hoor.
Maar hij heeft ook een mok kapot laten vallen terwijl die op het aanrecht stond dus ik weet ook echt niet hoe hij het voor elkaar gekregen heeft om die te laten vallen :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:11

Lastig om een slopertje te hebben.
Op een of andere manier vinden ze altijd wel iets wat stuk kan.

Klap van schrikdaad is niet fijn, kan gebeuren.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:01

Het getrek is ontstaan nu ze eigenlijk alleen nog maar naar buiten mag voor dr behoeftes en direct weer terug naar binnen ze heeft energie te veel. Aan de halsband als ik dat corrigeer is het een soort sumo worstelen. Vanmiddag een tuig gehaald en dit gaat stukken beter

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:24

Kiko doet niets anders dan trekken aan de riem, behalve bij de cursus, dan is ze het braafste hondje van de klas. :') En we corrigeren altijd, maar ik denk dat dan de eigenwijze dalmaat in haar naar boven komt. Wij hebben er inmiddels een hekel aan om haar aan de riem te hebben, lamme armen van het trekken van haar kant en het corrigeren van onze kant. Ook door het anti-trektuigje trekt ze behoorlijk heen, behalve bij de cursus natuurlijk. 8)7 Vaak gebruiken we het tuigje overigens niet, vaak toch de halsband.
Toen we de meeting hadden met haar broertjes en zusjes viel het ons op dat alle broertjes en zusjes op 1 zusje na aan de anti-trektuigjes zaten, en Kiko en dat zusje het minste trokken en hun op gewone halsbanden zaten. Zit in de genen denk ik. :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:40

ik kende tot voor kort ook geen dalmaten die niet trekken. Tot ik op training ging bij de fokkers van Cita. Die wandelen met 8 stippels, zonder getrek. En moet zeggen, dat ik ook niet meer onderuti getrokken wordt als we andere honden passeren...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:44

Daeva is sinds gisteren bij de dierenarts aan het infuus. Zware maag en darm ontsteking :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:47

Dus jouw reu is het ook afgeleerd? Denk dat ik bij jou dan in de les moet petitparis. :))

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:48

Ach arme Daeva! Gelukkig kunnen ze haar nu goed in de gaten houden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:51

Och nee, bericht van Zoe gemist. Wat ongelooflijk (*^&^%^$%. Ging ze heel snel achteruit?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:52

Arme Daeva! hopelijk is ze snel weer beter.

Mijn reu trok wel niet super hard, maar die heb ik toen hij op 5maanden bij mij kwam wel redelijk "hard" aangepakt. Maar naast Cita eindigde het altijd in om het hardst naar andere honden toetrekken en dat is veel beter nu.
Zelfs de "tractor"-reu van mijn vriendin begint "normaal" mee te wandelen...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:55

Als je trekken nooit aan leert hoeft het af leren ook niet zo moeilijk te zijn ;)
Echter wij waren toen we begonnen met bikejoring maanden bezig om de al volwassen honden goed te laten trekken.
Kenzo leer ik daarom geen lijn manieren. Echter tot nu toe trekt hij ook totaal niet (4 maanden) maar loopt wel goed voorop

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:00

vind dat je het nogal makkelijk stelt, dierenfan. De reu van mijn vriendin gooide zich vanaf dag 1 dat ze hem had op grond om tot bij een geurtje te geraken. denk niet dat een pup van 8 weken dit gedrag al aangeleerd is...

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:08

Oh jeetje dat is geen fijn nieuws Zoë! hopen dat ze snel op knapt!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:22

Oh arme pup, ik ga duimen dat ze snel weer in orde is!

Milo doet het weer super maar is een waakhond van niets, lolol. Had m'n sleutels binnen laten liggen dus uiteindelijk is een buurman door het raam naar binnen geklommen. Milo zat binnen im z'n kennel en heeft geen kik gegeven dat er een vreemde door het huis liep :+

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:52

Ah wat naar Zoe, hopelijk gaat het snel beter met Daeva!

Met Tara gaat het heel goed, ze is weer vrolijk en rent en speelt weer in het rond. Ze eet ook weer en kan ook weer vrij makkelijk ontlasten :D
Weer bijna helemaal de oude dus :)

Maandag middag moeten we weer naar de DA om de hechtingen er uit te laten halen.