Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Met een borsttuig gaan ze juist nog meer trekken als met een halsband, op de borst zijn ze het sterkst en daardoor kun je veel minder controleren en corrigeren. Of je moet een anti-trektuig pakken, maar die knelt juist bij de elleboog en heeft daar zijn werking.
Airborn schreef:Oeh, bench gesloopt, das best knap!
Qua tuigjes, geen idee. Milo loopt met halsband. Hij trekt alleen als hij perse iets wil snuffelen of als hij ff de "ik ga uit het niets heeeeeeeeel hard racen" modus gaat. Het trekken is meer van mijn kant soms als hij na 5 min snuffelen nog niet mee wil lopen
Meer slaap kunnen gebruiken bij nieuwe pup klinkt bekent. Milo heeft heeeeeel lang niet doorgeslapen. Of nouja, het voelde heeeeeel lang iig.
Milo heeft een enerverende dag: Met bevriende osteopaat afgesproken om eerst samen te wandelen, zij te paard, ik met Milo. Zodat Milo kan leren hoe je omgaat met wandelende paarden (voornamelijk negeren dus) en voor de gezelligheid. Ging super. Alleen met in de wei zetten van het paard was Milo druk aan het snuffelen en ik had niet door dat hij precies onder stroomlint zat... Hij kreeg een snoei harde klap en was echt ff in paniek. Gelukkig zat hij aan de lijn dus hij kon hem niet echt smeren.
Daarna hadden we afgesproken dat ze hem zou nakijken en behandelen omdat hij soms net niet helemaal 100% liep. Niet kreupel maar ook net niet lekker. Hij bleek van zn wervels een soort achtbaan te hebben gemaakt, die gingen alle kanten op en zn bekken stond ook scheef. Allemaal niets ernstigs gelukkig dus het was zo opgelost. Milo was super knap, hij was op gegeven moment helemaal gefocussed op de behandeling, stond/zat helemaal los. Op gegeven moment was hij zo ontspannen dat hij er zelfs bij ging liggen. Lekker veel gapen... Knappe pup!
Terugweg wou hij eeeeeeeeeecht niet lopen want we moesten langs de plek waar hij in het draad had gezeten en dat weigerde hij pertinent. Heb hem dus maar getilt, dat stukje angst los ik volgende keer wel op als hij niet net is behandeld. Hoop toch wel dat hij snel leert waar die pijn vandaan komt en gewoon ophoud met het draad in te lopen.
Hij is nu moe en sloom, en ligt heerlijk te slapen hehe. Hoop dattie weer een beetje wakker is voor de puppyles vanavond.