[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:11

Denk dat je ook een beetje moet kijken naar wat school fijn vind, dat je die dag helpt?
Is maar 1 dagje toch :j

Mooie fotos van die bettas, ik krijg mijn vissen er nooit goed op,
Die verstoppen zich liever in de struiken :P

Marisje76

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:34

wow...moooie betta's!!!!
heb mn oudste lichting guppen geprobeerd te sexen...nu maar hopen dat ik het goed heb gedaan vond het toch nog wel beetje lastig...we zullen zien. bij twijfel heb ik ze toch maar bij de mannen gedaan. dit zijn gele en die vind ik het minste mooi die ga ik weg doen.
nu wachten hoe ze op kleuren

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:26

@aidenn mooie man(benieuwd naar flair foto)! Over het koi gedeelte, ze noemen het koi officieel heb ik me laten vertellen is het een soort fancy, je hebt ook fancy koi, zou dus marble koi zijn dus beetje dubbel fancy fancy ;). Kan dus zijn dat het een "fancy koi" betrof.

@kozbi ik weet niet of dat te verplichten is, lijkt me niet of er moeten opdrachten zijn die dag voor school?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:58

Zo, plantjes en steentjes zijn binnen! Staat er nu in, maar nog niet helemaal tevreden..
Zit natuurlijk onder de lijm, maar dalijk verder want moet richting stal. Nog niet alles staat erin overigens, de rest van de plantjes even in een bakje met water staan.
Afbeelding

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:49

Kan je er nog iets hoogs bij zetten? Of je hout omhooggevallen kantelen?

Ik zit met een voerdilemma. Ik geef twee keer per week een stuk op vijf korreltjes (1mm bevat alg en spriluna) aan mijn vijf red bees. Maar ze laten er soms een of een halve liggen. Daar groeit dan een heel wolkje van (schimmel?) omheen. Lelijk om te zien.
Nu zag ik net dat ze een slakje aan het opvreten zijn. Hebben ze toch honger?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:51

Hier een voorbeeld van een vies restje, in het midden van de foto net onder de steen. Kan het er ook niet uitpakken daar:
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:21

Ja, dat ben ik wel van plan, alleen moest paardrijden dus moest weg, ga er zo nog even mee aan de gang.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:11

Mijn resultaat tot nu toe!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet zeggen; die lijm droogt SNEEEEEL!

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:25

Leuk begin LoveUggs! Heb ook even zon bakje gehad, maar werd gek van het kalklaagje aan het oppervlak.

Ik kon het niet laten, heb een mooie betta man meegenomen
Afbeelding

Afbeelding

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:49

lijm jij de plantjes vast op het hout?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:17

Marisje76 schreef:
lijm jij de plantjes vast op het hout?

Ja speciale lijm. Is voor t eerst dat ik dit gedaan heb dus even kijken hoe het aanslaat en of dat het überhaupt doet. :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:12

een dombo ! mooi kleurtje hoor !

Hier gaan de cory's inmiddels nog top, heb ook even op een corydora gedeelte gevraagd of hun mij kunnen vertellen welke jongen het nu exact zijn... ben benieuwd!
Er zijn er 2 van inmiddels 1-1,5 cm en geloof nu 2 weken oud.

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:45

Afbeelding
Iemand dit al eens gezien? Zou graag weten wat het is..
Vis is er al uitgehaald en schoonzusje dacht wel eens iets gezien te hebben over een baarmoeder die er uit kan hangen, maar aangezien er aan het uiteinde 'haren' zaten denken we toch aan een schimmel oid.

Gelukkig is er bij de rest van de vissen niks te zien dus maar even in de gaten houden, morgen maar waardes meten en grote waterwissel doen.

@LoveUggs, gaaaf dat bakje! Ben benieuwd of het lukt met de lijm (:

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:51

is beetje zoiets als cotton decease :) Kan ook nog te maken hebben met een parasiet aangezien het uit de buik lijkt te komen...

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:55

Cotton disease zat ik ook al naar te kijken ja, maar kwam inderdaad uit de buik dus wist niet echt waar ik naar moest zoeken

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:04

ja uit de buik denk ik altijd aan parasieten/wormen. Maar wat jij hebt lijkt op cotton decease en die kan o pt gehele lichaam voorkomen...

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:09

Net waardes gemeten met die strips, volgens die dingen zou alleen m'n ph nog moeten kloppen. Van de week nog uitgebreid getest en toen was alleen mijn, ik dacht fosfaat, wat te hoog dus fosfaat verlagende korrels in filter gedaan. Morgen dus die korrels weer omwisselen voor de normale inhoud ervan, waterwissel doen en uitgebreid testen.
Heb nog wel medicijn tegen schimmel staan en ik denk dat ik dat voor de zekerheid maar toevoeg. Hoop alleen dat al die kleintjes het overleven

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:31

Geen idee wat het zou kunnen zijn. Anne, het ziet er niet zo best uit. Je hebt er goed aan gedaan om deze uit de bak te halen denk ik. De rest even goed in de gaten houden.

Ik heb vandaag mijn witte zand vervangen door zwart grind/zand. Ben er echt heel blij mee. Meteen mijn baby's geteld het zijn er 11, ik dacht 7 haha. Toevallig kwamen met twee vrienden op bezoek. Dus we hebben letterlijk met z'n vieren alle visjes gevangen alles omgezet, grind gewassen en alles overgeplaatst. Waren dus binnen een uurtje klaar haha. Heb het oude water opgevangen er hergebruikt.

Afbeelding

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:09

@keeyzie ziet er leuk uit , was het geen gedoe om de baby visjes te vangen?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:12

Nee viel reuze mee. Eerst alle plantjes en deco eruit toen bleven de baby's over.
Heb trouwens ook nog drie garnalen haha, was er pas een tegen gekomen.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:31

keeyzie schreef:
Nee viel reuze mee. Eerst alle plantjes en deco eruit toen bleven de baby's over.
Heb trouwens ook nog drie garnalen haha, was er pas een tegen gekomen.

dat scheelt weer, ik krijg nooit mijn jonge guppen te pakken :+ of ik ben super sloom of zij zijn super snel ( ik denk het eerste :7 )

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:48

de bak is eindelijk zo goed als af, nu maar hopen dat alles goed gaat groeien :7
Afbeelding

toch maar wat foto's posten van de nieuwe bettas ( omdat ik stiekem erg trots op de ben :+ )

Afbeelding
meneer vind het zo gezellig dat er al een bubbelnest is :Y)

Afbeelding
een gezellig onderonsje ( deze 2 dames zijn echt de hele tijd samen, erg leuk om te zien :) )

Afbeelding
hoi <<)

Afbeelding
je zou toch haast denken dat het een elephant ear betta is :+

Afbeelding
volgens mij is dit een man , de kweker heeft aangeboden hem te ruilen voor 4 vrouwtjes als het toch een man is, maar ik denk dat ik hem lekker hou :7

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:52

die laatte bij die foto twijfel ik, zou best een dragon hm vrouw kunnen wezen ,maar niet zeker te zien bij die foto. Wel leukerdje !

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:54

Mioux schreef:
die laatte bij die foto twijfel ik, zou best een dragon hm vrouw kunnen wezen ,maar niet zeker te zien bij die foto. Wel leukerdje !

hij/zij reageert wel heel erg andere mannen , en volgens mij heeft hij/zij ook een baardje maar dat kan ik niet super duidelijk zien omdat het nog erg jong is, vind het zelf ook een leukerd :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:03

Die laatste is wel een prachtig beest inderdaad, ik denk dat ik hem ook zou houden. :P

Oh, en hier nog iemand met belang bij vallisneria (enorm veel) of riccia fluitans (twee propvolle handen)? Gratis af te halen in Oldekerk. Het ging een beetje erg hard met geen verzorging of snoei en wel CO2. :+