gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:39

_Tarzan schreef:
Wat een geweldig leuk getekend konijn!
Inderdaad minder brokjes voeren!

dankje, ik ga proberen.
ja pipje is een klein boefje maar ook wel super lief

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:41

Vandaag een rotdag.. Gibson, mijn halfwilde ram, is vandaag een jaar dood. Mede door een fout van de dierenarts. Mis hem nog zo vreselijk :(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:48

Oh dat is nooit leuk eoweyn, sterkte vandaag!
Hoe kwam het dan?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:52

Ik trof hem ineens doodziek aan. Stilzitten, koud, kon hem zo oppakken. Wij naar de DA, maar die kon alleen een hele lichte gas horen. Hij was alleen te ziek, te ziek voor een lichte gas. Dat vond zij ook maarja... Meer was er niet te vinden. Ik ben naar huis gestuurd met medicatie en 's avonds om 11 uur is hij in mijn armen gestorven.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:05

Ah wat erg Eoweyn :(

Wat is de ervaring hier van mensen om puppies'/honden aan konijnen te laten wennen? Over een maand of 3 komt er een pup in huis :)

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:21

Hallo iedereen mijn konijn heeft last van een rode huid rondom zijn oogje wat zou dit kunnen zijn?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:25

love_animals schreef:
Hallo iedereen mijn konijn heeft last van een rode huid rondom zijn oogje wat zou dit kunnen zijn?

Ik zag net je topic. Als er iets in zat, moet het vandaag snel beter worden en morgen over zijn. Is het morgen niet over, dan de dierenarts opzoeken want het kan van alles zijn. Myx is niet waarschijnlijk nu, maar niet volledig uit te sluiten jammergenoeg. Ook kan het oog ontstoken zijn om allerlei andere redenen. Ik zou dus vanavond wanneer je thuis komt opnieuw kijken, is het dan nog steeds ellendig opnieuw schoonmaken en morgen dus dierenarts opzoeken.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:34

Zwerte schreef:
love_animals schreef:

Ik zag net je topic. Als er iets in zat, moet het vandaag snel beter worden en morgen over zijn. Is het morgen niet over, dan de dierenarts opzoeken want het kan van alles zijn. Myx is niet waarschijnlijk nu, maar niet volledig uit te sluiten jammergenoeg. Ook kan het oog ontstoken zijn om allerlei andere redenen. Ik zou dus vanavond wanneer je thuis komt opnieuw kijken, is het dan nog steeds ellendig opnieuw schoonmaken en morgen dus dierenarts opzoeken.

Oke dat stel me al een beetje gerust want myxomatose is het ergste :( ik dacht ookal dat dat het waarschijnlijk niet is hij eet ook nog zoals normaal en het ziet er nu ook al veel beter uit het oogje is nog een beetje gevoelig als je eraan zit want dan gaat die een beetje wateren maar ik denk dat het dat rot stukje hout was het was ook het laatste uit de zak dus het meeste poeder -:(-

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:52

Sterkte Eoweyn_x. Blijft moeilijk die dag

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:52

Eoweyn_x schreef:
Vandaag een rotdag.. Gibson, mijn halfwilde ram, is vandaag een jaar dood. Mede door een fout van de dierenarts. Mis hem nog zo vreselijk :(

Sterkte :(:) :(:)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:53

Eoweyn_x schreef:
Ik trof hem ineens doodziek aan. Stilzitten, koud, kon hem zo oppakken. Wij naar de DA, maar die kon alleen een hele lichte gas horen. Hij was alleen te ziek, te ziek voor een lichte gas. Dat vond zij ook maarja... Meer was er niet te vinden. Ik ben naar huis gestuurd met medicatie en 's avonds om 11 uur is hij in mijn armen gestorven.

Sterkte meid!

Wat het oogje betreft, naar de DA, krijg je waarschijnlijk zalf en dan is het zo over!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:02

Dankjewel allemaal :)

Vanaf maandag bij de Welkoop: 2 x 3 kg Science Selective voor €19,99

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 17:49

Sterkte vandaag Eowyn!

Oh, dat is een mooie aanbieding! Is alleen een beetje teveel voor hier, ik voer SS alleen in combinatie met harde brok, mix het. Vertrouw zachte brok nooit zo icm tanden. Maar samenstelling is wel erg goed, dus vandaar de mix.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:07

EskeGirl schreef:
Ah wat erg Eoweyn :(

Wat is de ervaring hier van mensen om puppies'/honden aan konijnen te laten wennen? Over een maand of 3 komt er een pup in huis :)

wij hebben een husky pup nu ja ze is alweer 6 maanden :) omdat husky's een flink jachtinstinct hebben is dat direct aangepakt. Het moment dat ze intresse toonde in de nijnen (fixeren) hebben wij haar direct aangepakt en de nijnen staan boven karma in onze roedel. Ze kijkt soms naar ze maar als ze lekker rennen etc blijft zij gewoon lekker slapen :j

sterkte Eoweyn. Wat rot dat het zo is gelopen!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:37

Yv_ schreef:
Sterkte vandaag Eowyn!

Oh, dat is een mooie aanbieding! Is alleen een beetje teveel voor hier, ik voer SS alleen in combinatie met harde brok, mix het. Vertrouw zachte brok nooit zo icm tanden. Maar samenstelling is wel erg goed, dus vandaar de mix.

Welke mix als ik vragen mag? :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:40

oh, ik voer die van ons eigenlijk geen selective, maar gewoon brokjes van de welkoop :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:45

Wisselt een beetje.

Meestal mix ik de standaard brok van de Welkoop met SS. Ze hebben er 2, eentje met probiotica oid, die is het in elk geval niet. Die andere, gewoon de standaard. Weet niet precies hoe die heet, gooi het in de ton en mikker de verpakking meteen in de kliko. En de andere keer die gele zakken. Jeetje, hoe heet dat merk, ben het even kwijt. Haal het bij de Intratuin. En voor de lekker heb ik ook eigenlijk altijd een zakje met gedroogd fruit staan, krijgen ze meestal ook een klein handje van op een dag. Per allemaal, dus al ze lief verdelen hebben ze allemaal 1,5 stukje fruit :').

Buiten hooi en verse groenten. Groente krijgen ze hier vrijwel elke dag, wil heel soms nog weleens een dagje overslaan. Hooi uiteraard altijd tot hun beschikking.

Datum is trouwens bekend, vanaf 16 januari heb ik nog maar 4 nijnen. Vond het vreselijk in eerste instantie, maar denk dat ik ze stiekem toch wel héél erg ga missen.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 06-01-16 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:46

Afbeelding
dit voeren wij :)

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:50

Afbeelding

Dit krijgen mijn konijnen van de welkoop

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:51

iris_relente schreef:
[ [url=m/F5HX2A.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik zou over gaan op brokjes zonder "snoepjes" :j

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:52

Jeika schreef:
iris_relente schreef:
[ [url=m/F5HX2A.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik zou over gaan op brokjes zonder "snoepjes" :j

Hebben ze altijd al gehad en eten het hele bakje leeg laten niks staan, en als ze het laten staan krijgen ze maar een beetje nieuw zodat ze wel alles opeten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 18:53

Weet niet of het tegenwoordig nog zo is, maar ik heb vroeger inderdaad geleerd dat je de mixen beter kunt laten staan in de winkel en beter voor zuiver brok kunt gaan. Omdat juist de essentiele dingen (de brok dus) minder lekker is en sneller blijft staan en ze hierdoor niet alle voedingsstoffen binnen krijgen.

Hier overigens neit van toepassing, want wat ik ook neerkwak, alles is met 10 minuten op. Vreetzakkies _O-. Doe heel soms weleens een half bakje over de normale biks heen strooien, gewoon omdat het er zo gezellig uitziet. Maar heb dan niet die met de "snoepjes", maar juist met luzerne en alles erin.

Edit: Oh, bij jou ook niet van toepassing dus.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:02

Yv_ schreef:
Weet niet of het tegenwoordig nog zo is, maar ik heb vroeger inderdaad geleerd dat je de mixen beter kunt laten staan in de winkel en beter voor zuiver brok kunt gaan. Omdat juist de essentiele dingen (de brok dus) minder lekker is en sneller blijft staan en ze hierdoor niet alle voedingsstoffen binnen krijgen.

Hier overigens neit van toepassing, want wat ik ook neerkwak, alles is met 10 minuten op. Vreetzakkies _O-. Doe heel soms weleens een half bakje over de normale biks heen strooien, gewoon omdat het er zo gezellig uitziet. Maar heb dan niet die met de "snoepjes", maar juist met luzerne en alles erin.

Edit: Oh, bij jou ook niet van toepassing dus.

Ze eten hier echt alles op en doen alsof ze weken niet hebben gegeten, het is niet hetzelfde voer als op de foto dat kon ik niet vinden maar lijkt er wel wat op maar dan met iets meer brokjes

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:08

Ik voer gewoon n korrel voor €1,60 per 3kg bij zo'n dorpsdierenwinkeltje.
Selective geef k heel af n toe als snoepjes of k mix een zak door de 'gewone' brokjes. Want k vind dat heel duur dat van selective.

Ik geef al minder brok maar ze eten nog altijd matig hooi.. Ze hebben t wel onbeperkt en 2x dd vers..

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:09

Wij voeren onze konijnen Science Selective. Eerst hadden we gewoon brokjes van de plaatselijke dierenwinkel, maar daar kreeg één van onze konijnen blaasgruis van. Van Science Selective krijgt ie dat gelukkig niet :)