Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:11

Precies er zijn mensen die wachten of echt van ver komen om te komen kijken. Zondag komen mensen uit Friesland.
Maar er zijn ook mensen die dus op de lijst voor dit nest stonden zeggen kleur maakt niet uit klik en karakter is belangrijk, en weten dat er zwart uit gaat komen of blue merle , en dan toch ineens geen zwart willen. banketstaaf dan niet, zeg dat gewoon eerlijk. Nu was echt een verrassing voor mij, bel heel blij ja zit pup bij voor jullie zijn wel black bi allemaal. O ja nee dan passen wij. Gaat je de zin van over, zeg gewoon wat je wilt en zoekt. Ben eerlijk dat waardeer ik zoveel meer he. Dit kost tijdje denkt serieuse mensen te hebben maar nee zo serieus zijn ze niet

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:23

keona schreef:
Precies er zijn mensen die wachten of echt van ver komen om te komen kijken. Zondag komen mensen uit Friesland.
Maar er zijn ook mensen die dus op de lijst voor dit nest stonden zeggen kleur maakt niet uit klik en karakter is belangrijk, en weten dat er zwart uit gaat komen of blue merle , en dan toch ineens geen zwart willen. banketstaaf dan niet, zeg dat gewoon eerlijk. Nu was echt een verrassing voor mij, bel heel blij ja zit pup bij voor jullie zijn wel black bi allemaal. O ja nee dan passen wij. Gaat je de zin van over, zeg gewoon wat je wilt en zoekt. Ben eerlijk dat waardeer ik zoveel meer he. Dit kost tijdje denkt serieuse mensen te hebben maar nee zo serieus zijn ze niet

klopt dit vertelde Susanne inderdaad ook.

Haar nestje is black bi met black bi, dus had kleur voor mij uitgemaakt had ik niet bij haar op t lijstje hoeven te staan. :)
Ik heb gezegd als er een leuk kleurtje bij zit is t mooi mee genomen, maar uiteindelijk zoek ik gewoon een lieve hond met een werkwillig karakter en dat is veel belangrijker dan de kleur :o Het enige wat voor mij een must is, een reu en een staart :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:03

Nicky91
Met toegankelijk bedoelde ik idd niet het eerste contact maar met de opname op de lijst.
Ik vind het best wel fijn dat zelfs mensen uit Oostenrijk je op hun lijst zouden willen plaatsen. Tenslotte is dit voor hen ook niet makkelijk. Ze moeten de puppies (nou tegen dan zijn het al monstertjes :') ) langer houden terwijl de rest vaak al weg is. Wel knap hoor.

Want je gaf in een vorig bericht wel aan dat als de fokster je een pup zou toewijzen en het is niet jouw keuze, dat je dan afziet van eentje. Das net wat fokkers zo angstig maakt voor nieuwelingen, denk ik.

Hier blijven de zusjes echt heel plakkerig aan elkaar. Mooi om te zien hoe ze samen slapen, spelen en ook al eens ruzie maken. :P

Afbeelding

Afbeelding
The aussie attack

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:11

@Fotsy, ja maar volledig toewijzen zonder enige inspraak is wat anders dan samen overleggen.
Bovendien moet ik 15 jaar(of langer, of korter) voor het diertje zorgen. Dan is het toch mijn goed recht als ik het er niet mee eens ben dat ik er vanaf mag zien? :)

Dat wilt niet zeggen dat ik het standaard zou weigeren als een fokker mij een pup toewijst, maar het moet wel wederzijds zijn. Het gevoel moet ook goed zitten.

Het is inderdaad spannend, maar ik heb het idee dat zeker die oostenrijkse fokker, vaker verkoopt naar andere landen. :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:23

Maar wat bedoel je dan met gevoel? Sorry speel nu een beetje de duivel :D niet slecht bedoelt maar bijvoorbeeld uit Oostenrijk, je hebt de pup dan nog niet eens gezien op wat ga je dan oordelen of die bij je past en of je er wil voor zorgen?

Mensen oordelen zo vaak op uiterlijk en voelen zich dan erna bedrogen door hun karakter of hun sensitiviteit. En dan belanden veel te veel honden in een asiel. Terwijl moesten mensen eerst goed gescreend worden en zoals jij wel doet, je goed informeren dan zou dit zo voorkomen kunnen worden.
Ik vind dat ze misschien daarom in België minder toegankelijk zijn maar je ziet op de site van de vereniging in België zelden een herplaatser staan. Ook in onze asielen zitten maar heel zelden Aussies, gelukkig dan wel.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:38

Fotsy schreef:
Maar wat bedoel je dan met gevoel? Sorry speel nu een beetje de duivel :D niet slecht bedoelt maar bijvoorbeeld uit Oostenrijk, je hebt de pup dan nog niet eens gezien op wat ga je dan oordelen of die bij je past en of je er wil voor zorgen?

Mensen oordelen zo vaak op uiterlijk en voelen zich dan erna bedrogen door hun karakter of hun sensitiviteit. En dan belanden veel te veel honden in een asiel. Terwijl moesten mensen eerst goed gescreend worden en zoals jij wel doet, je goed informeren dan zou dit zo voorkomen kunnen worden.
Ik vind dat ze misschien daarom in België minder toegankelijk zijn maar je ziet op de site van de vereniging in België zelden een herplaatser staan. Ook in onze asielen zitten maar heel zelden Aussies, gelukkig dan wel.

Omdat ik er naar toe ga :D
Van de zomer komt Susanne(Oostenrijk) naar NL, dan ga ik haar zien en hopelijk ook Kiwi. Als de puppy's er zijn, dan reis ik nog een x(of een paar x) af naar Oostenrijk om zo samen met Susanne er uit te komen of er 1 past. Tenzij alle pups teven zijn, dan zeg ik bij voorbaat al dat ik van de lijst af kan.

Nu neem ik oostenrijk als voorbeeld, maar ik ga van de zomer ook even een roadtripje naar 2 foksters in Frankrijk maken. :+ Zodat ik de foksters kan leren kennen maar ook de ouder honden :Y)

Ik snap wat je bedoeld. En ik ben blij dat je dit voorschotelt zodat ik er op kan reageren :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:06

Goed bezig zou ik zeggen. Zo zou het bij iedereen moeten zijn die nog maar denkt een hond te willen nemen.

Wij zijn ook immens keren op bezoek geweest bij de fokster zelfs nog voor er pups geboren waren. En ook zij was duidelijk of er überhaupt wel wat tussenzat dat bij ons zou passen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:52

Ik had wel een voorkeur voor merle. Red of blue maakte mij niet uit. En teef. Heb het 1ste nest overgeslagen en gewacht. Dan bij het 2de nest elke 2 weken langs geweest (1u30) rijden :) op 6 weken wisten we wie er voor ons was :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:41

Fotsy schreef:

Een fokker kan je ook vertellen over wat ze ervaart en kan je filmpjes sturen zodat je ook op een afstand veel van nest kunt ervaren zien en beoordelen.
Ook ik vind dat je samen tot een juiste pup moet komen en niet alleen de fokker beslist. Bijde kunnen dus annuleren op laatste moment

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:07

Ik vond dat toen met prim best lastig eigenlijk.. Had een foto gezien, gevraagd naar haar karakter en verteld wat ik wou en dat kwam volgens de fokker overheen. De gok gewaagd en ervoor gegaan. Geen dag spijt van overigens maar het had ook heel anders uit kunnen pakken!!

Ik heb inmiddels een heuze kampioen in huis.. *\o/* Elin heeft binnen drie shows haar nederlands jeugdkampioenschap op zak (je hebt drie punten nodig door eerste in de jeugd te worden en je kan er maximaal 1 per show halen). Ik ben super trots op haar!! Eind deze maand word ze alweer 1.. :D
Afbeelding
(Ze staat op de foto beetje raar met haar achtervoetjes maar moest even snel gemaakt worden.. :7 )

Maar natuurlijk sjouwt ze ook gewoon lekker door het bos en trainen we lekker verder met de behendigheid.

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 10:49

Gefeliciteerd Diandra !! :D Wat een geweldig resultaat *\o/*
Hier altijd heel goede beoordelingen maar tog altijd een mindere ranking door haar staart :(

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:08

Gefeliciteerd Diandra!

Lara, wat staat er op haar rapporten?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:10

In België krijg je geen rapporten. Maar vb in de pubs altijd veel belovend gehaald (wat dus het maximum is) maar wel altijd diegene zonder staart geplaatst

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 11:15

Gefeliciteerd Diandra! Ze is knap <3

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:47

xLaraaj schreef:
In België krijg je geen rapporten. Maar vb in de pubs altijd veel belovend gehaald (wat dus het maximum is) maar wel altijd diegene zonder staart geplaatst

Elin is een keer beste jeugd geweest bij de franse keurmeester (die pro bobtail is). Ze was de enige met staart die uberhaupt een 1u heeft gekregen bij hem en won daarna van de bobtail jeugdreu. Als ze echt de beste zijn zijn ze dat ook met staart.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:05

Dat ligt toch echt aan de keurmeester. Hoewel ze naar FCI-standaard moeten keuren, zijn er toch genoeg die niet de staartdracht los van de hond kunnen zien. Sommige kunnen het wel en plaatsen een hond met staart wel, je kunt er gewoon niet altijd wat van zeggen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:07

Laatste show was het duidelijk. Alle anderen zeiden het mij ook. Diegene die op 1 was geplaatst zat niet goed in elkaar en vond ik persoonlijk ook niet mooi maar toch 2de plaats gekregen na deze

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:13

Hey ! hoe is het hier met iedereen ? :D

Dit weekend op show was mijn fokster er ook en zij heeft een deken op naya gelegd voor haar vacht. was een deken die je nat/vochtig moet maken met borst,buik en achterbeenriemen.
Ze zei mij dat ze die meestal in amerika bestelde of in de UK maar ik vind dus niet hoe dit noemt, laat staan in het engels :+ Weet iemand hier dat?

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:20

Laat maar

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:21

Niet goed gelezen haha
Wat ik liet zien zijn doeken

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:27

Ik heb ook zo een soort doek maar dan van de action schoonmaak afdeling.. die worden stijf als ze drogen.. de jasjes ken ik wel maar weet niet hoe ze heten helaas..

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:51

ja heb die ook van de action ! maar vond zo'n deken wel heel handig, en worden niet zo stijf :P

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:55

Hoezo vraag je de naam niet gewoon aan de fokker :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:41

omdat zij het ook niet meer weet ... :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:03

Afbeelding