Ik adviseer altijd iedereen om direct vanaf het begin van het aanleren van de paaltjes aan 2 kanten van de hond te lopen. Het probleem zit vaak meer tussen de oren van de handler dan dat het voor de hond iets uitmaakt waar de geleider is, dat is bij andere toestellen doorgaans geen enkel probleem omdat die eigenlijk altijd wel van 2 kanten getraind worden, ook in het begin. Maar omdat jij al wat verder bent met het aanleren en zo te lezen altijd zelf aan dezelfde kant hebt gelopen zou ik een stap terug doen en weer met een klein aantal paaltjes beginnen met zelf aan de andere kant lopen, en dat dan weer opbouwen. Zelf probeer ik bij de paaltjes zo veel mogelijk af te wisselen, niet alleen van kant maar ook hoe wijd ik loop, of ik voor of achter loop, achterlangs kruis of mijn hond inhaal tijdens de palen om alvast positie te kiezen voor het opvolgende toestel. Hoe minder standaard je eigen houding/positie en snelheid is, hoe zelfstandiger je hond de paaltjes leert opzoeken en nemen.
Bedankt Odin! Dan ga ik gewoon weer een aantal stapjes/paaltjes terug en ga ik het gewoon kriskas aanleren, dus inderdaad op alle manieren benaderen/inhalen/insteken etc. Klopt wel wat je zegt inderdaad, op training was het steeds op dezelfde manier erin etc, en zelfs vanuit 'achter' erin komen deden we nog niet. Terwijl de andere toestellen van alle kanten werden aangeleerd!
Eens met Odin. Ik heb heel lang alleen met 2 palen getraind. Puur voor de insteek. Csiva heeft nu best goede palen, enige wat ik nog niet mag is haar hard inhalen. Maar t gaat de goede kant op, 2 weken terug mocht ik nog niet voor haar lopen
Hopelijk is hier in mei weer proefles behendigheid. Alleen weet niet of ik dan mee kan doen want vorige keer was t tijdens mn training(toen heb ik wel meegedaan want trainde op zondag enbproefles was zaterdag) maar nu training op zaterdag. Maar volgend seizoen doen we sowieso cursus behendigheid
Silence
Het is niet echt een proefles maar wij kunnen eventueel instromen.
Omdat Mecx al wel wat kent kunnen we wellicht ook al sneller doorstromen
Dani
Geplaatst: 11-03-14 12:51
Hoe lang zijn jullie allemaal al met behendigheid bezig? Ik doe het met Dex nu een jaar (of eigenlijk een half jaar, in de winter is het rally-o) en ik zou echt geen wedstrijd kunnen lopen nog. En soms zie ik filmpjes van mensen die nog niet zo lang bezig zijn, en dat ziet er dan veel strakker uit dan wat wij doen. Ik weet niet goed of het bij ons erg langzaam gaat of dat 't wel meevalt.
Met Csiva nu een jaar. Maar ik train wel veel kleine dingen thuis. En ik wist wat ik allemaal niet wilde. Csiva is nu 18 maanden en we zijn met puppy behendigheid begonnen. Heel speels allemaal. Ik heb het geluk dat ze het enorm goed oppikt
KarinW86
Geplaatst: 11-03-14 14:21
KarinW86 schreef:
Levi en ik zijn nu aan de 2e cursus bezig. Totaal nu een les of 18 gehad
Even opgezocht zijn half september begonnen. Dus half jaartje nu. Tussen de cursussen zit meestal zo'n anderhalve maand niks. Maar heb nu zelf spullen om in die tijd toch te kunnen blijven oefenen
Silence : leuk in zon demo team ! Wel even melden hier he, als je "het land in gaat" !
Machie : * loert even in profiel* Ik denk dat ik jou hondje ook ken LOL
Hier nog maar een paar weken bezig met behendigheid, gelukkig is hondje wel super enthousiast , ik wordt wel blij van haar als ze de hele wei keihard door raced!!! Met gehoorzaamheid iets meer dan een jaar bezig , en in april examen van GG 1 .
Empty : jij komt ook bij mij uit de buurt . Waar train jij als ik vragen mag?
Met dit weer wil ik eigenlijk wel vaker trainen. Heb er meestal helemaal de tijd niet voor , maar het ziet er dan zo heerlijk uit buiten!!!
dat snap ik, kon het alleen niet laten bijdehand te doen
KarinW86
Geplaatst: 11-03-14 22:18
Hihi
Seni
Geplaatst: 11-03-14 22:19
Ik sta eerste reserve, dus ik neem camera wel mee natuurlijk! Rianne misschien ook? Misschien leuk om met een bokt-team bij elkaar te staan? Als iedereen dat leuk vind?
Ja, ik ben ook met een paar van de club dus ik sjok gewoon heen en weer, neem geen tent of zo mee.
KarinW86
Geplaatst: 11-03-14 22:51
Mijn vader gaat misschien mee omdat we 2 uur moeten rijden. Maar weet nog niet zeker, want anders moet die man er ook maar heel de dag zitten. Moeten ook erg vroeg weg hihi want voor 8.45 moet je het nummer al gehaald hebben Neem wel een stoeltje mee om te zitten, heb verder ook geen tent ofzo