Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Jellybeans schreef:Hoi,
Mijn gerbils zitten er vandaag de hele dag al wat suf bij.
Eerst hebben ze hun nest gesloopt maar toen hadden ze volgens mij geen puf meer om er weer wat van te maken dus gingen ze gewoon open en bloot in het hok slapen. Maar omdat ik dat sneu vond heb ik maar een nest voor ze geknutseld waar ze nu dankbaar inliggen.
Op zich is er niks met ze aan de hand als ik ze buiten hun hok heb. (Nou ja ze zijn iets minder actief) Maar in hun hok doen ze dus niets, zelfs geen nest bouwen dus.
Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?
_Karlijn schreef:@ Plutolover: Naar mijn idee ben je als fokker van gerbils ook verantwoordelijk en veel bezig met koppelen, als je bijvoorbeeld een nestje met een oneven aantal pups krijgt. Dus dat zou ik wel in mijn hoofd houden als ik jou was, als je nu al aangeeft dat je geen tijd hebt om één mannetje en vrouwtje te koppelen ivm je werk.
AcrylicMess schreef:Ik denk dat je inderdaad het beste eerst gewoon een koppeltje met 2 mannen of 2 vrouwen kunt nemen.
Je moet er denk ik ook rekening mee houden als je gaat fokken dat je naar mijn idee minimaal 2 ik denk het liefst 3 gerbillariums kwijt kunt (+evt koppelbak). Namelijk 1 voor 2 mannen, 1 voor 2 vrouwen en 1 voor eventuele pups die ''achterblijven''. Dus hierbij moet je je denk ik bedenken of je ruimte hiervoor hebt. Bijvoorbeeld: als je 3 gerbillariums hebt van allen een meter breed en 70 cm diep dan ben je volgens mij al ongeveer 7 vierkante meter aan ruimte kwijt en dan moet je ook nog ander spul kwijt zoals voer, bodembedekking, hooi, evt reserve huisjes, knaagspul etc.
En het koppelen en fokken vergt naar mijn idee best veel tijd/geld die je er misschien niet genoeg in kunt steken ivm je werk.
plutolover schreef:waarom komt er een verbod op houden van gerbils?? ik moet even wachten tot ik verhuisd ben om gerbils te mogen.. nog ff en ik zit met een bak waar ik niks aan heb
Wieke schreef:plutolover schreef:waarom komt er een verbod op houden van gerbils?? ik moet even wachten tot ik verhuisd ben om gerbils te mogen.. nog ff en ik zit met een bak waar ik niks aan heb
Zei de meneer van de dierenwinkel en een fokker hier in de buurt.
Wat ik heb begrepen was dat het nog niet zeker was, maar dat er wel kans was dat het zou gebeuren, vandaar dat de dierenwinkel geen gerbils meer had en de fokker rustig aan deed.
Gerbils zouden dan op de lijst van exotische dieren (?) komen net als slangen enz die niet als huisdier gehouden mogen worden.
Pin mij er niet op vast, dit heb ik ook alleen maar gehoord van die 2 beste mannen