Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:45

bedankt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:13

He wat naar, sterkte!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:43

Sterkte! :(:)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:42

Heb d'r vanavond begraven. Was nog flink werk ook want de grond was keihard.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:39

Ik denk niet dat Iduna al 4 was hoor, maar 3 zeker wel. Jammer dat ik nooit afscheid heb kunnen nemen..

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:35

Mijn twee ratjes zijn wel heel erg verschillend. De ene is heel nieuwsgierig en levendig, de andere is heel schuw. We besteden er veel tijd aan, maar het gaat nog niet echt beter...
Nu is de schuwe vanmorgen ontsnapt, ze was ineens zo razendsnel. Ze was in een hoekje gaan zitten en daar heb ik haar gepakt. Ze lijkt wel in shock nu.. Helemaal verstijfd. Moet ik haar met rust laten of moet ik wat doen? Komt ze hier weer zelf uit?

De schuwe is een husky en we hebben haar 2 weken, ze is nu al bijna wit! Ik wist dat ze lichter zou worden, maar zo snel?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:38

Hier hetzelfde Tilmar! Nu wel een stuk beter overigens. Wat ik nu al een paar weken doe is haar in de kooi oppakken en op een andere plek in de kooi weer neerzetten, dat lijkt te werken want ze is een stuk minder schuw en komt nu ook uit zichzelf mijn hand op gelopen en bij me zitten in m'n badjas. Achter haar aan gaan jagen om haar te kunnen pakken zou ik niet doen en zou haar dus ook even niet bij de kooi vandaan halen. Die van mij kon ook zo vreselijk panieken als ze door had dat ze niet terug kon naar de kooi en deed dan ook echt een poging om zich dan ook echt op de grond te laten vallen.
Voor nu zou ik haar even met rust laten, trekt vanzelf wel weer bij :)

Ik heb inmiddels gezinsuitbreiding gehad. Ik ging vorige week naar de opvang van Jolanda in Duiven en ging voor 1 (of misschien 2) hele tamme (niet bijtende) castraten van een jaar of 1,5. Helaas klikte het niet met mijn dame van 8 maanden (Bella), dus dat ging niet door. Jolanda stelde toen voor om voor een vrouwtje te gaan, want ze had nog een heel lief vrouwtje zitten met een klein bijtprobleem. Ze zou niet door bijten, maar wel net iets te fanatiek proefhappen. Daar heb ik eigenlijk meteen nee tegen gezegd omdat ik perse geen rat met een bijtprobleem wilde. Daarna stelde ze voor om het te proberen met een jongere castraat van een maand of 6 die er nog niet zo lang was. Daar ben ik mee akkoord gegaan en voordat ik het wist had ze de jonge castraat en het 'bijtende' vrouwtje mee naar boven genomen. Castraatje bij Bella gezet en dat ging goed en het vrouwtje zat inmiddels bij mij te knarsen en te ploppen. Vrouwtje er ook nog bij en dat ging ook goed. En zo gebeurde het dus dat ik naar huis ging met een man van 6 maanden en een vrouwtje met een bijtprobleem waarvan de leeftijd onbekend is. :=
De intro ging eigenlijk verrassend goed. Ze zitten vanaf dag 2 in de grote (lege) kooi en de vrouwen slapen al gezellig bij elkaar. Charlie (de castraat) lijkt nog niet door te hebben dat de kooi meer is dan alleen de bodem en 1e verdieping := Op wat gekibbel tussen Bella en het nieuwe dametje na (waarbij Bella de aanstichter is..) gaat het eigenlijk heel goed. Anyway, genoeg gekletst, hier een filmpje:

Charlie (de castraat) is de zwarte japanner, Knibbeltje (het nieuwe vrouwtje) is het witje met het bruine hoofd.

Gezinnetje compleet nu :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:09

Hebben jullie misschien een leuke, mooie foto van jullie ratten die ik zou mogen gebruiken voor een artikel over het negatieve beeld van ratten?
Ik schrijf het artikel voor het ISF http://www.isfoundation.com/ en ik denk niet dat ik foto's van het internet mag gebruiken...
Ik heb helaas geen mooie foto's van mijn eigen ratten. Naams vermelding komt er natuurlijk bij!

edit; en zou iemand het dan misschien ook willen overlezen? Voor het geval ik dingen zeg die niet waar zijn... Ik probeer alles wel zo veel mogelijk te checken. :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:14

Wat voor foto's wil je hebben?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:35

Afbeelding

Dit is de beste rattenfoto die ik heb, weet niet of je hier mee geholpen bent?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:45

Vanillia schreef:
[ Afbeelding ]

Dit is de beste rattenfoto die ik heb, weet niet of je hier mee geholpen bent?

Zal morgenochtend voor je kijken of mijn kerels zin hebben om even te poseren.

Maar beloof niets haha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:50

S_en_Z maakt op zich niet heel veel uit. Zo lang het 'schone' en scherpe foto's zijn :)

Vanillia, zeker weten! Zou ik die mogen gebruiken? Zo ja, hoe heet je rat?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:08

Ja hoor die mag je gebruiken. Haar naam was Harley, ze is helaas een paar weken geleden overleden :(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:17

Oké bedankt! Oh nu herken ik haar ja, wat een mooie rat was het...!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 01:19

Hallo rattenliefhebbers,

Ik heb heel lang ratten gehad, maar nog nooit het ideale hok kunnen ontdekken. Nu lijkt het me weer leuk om aan een koppeltje te beginnen, maar.... eerst het ideale hok vinden. Misschien kan een van jullie mij op een goed idee brengen.

Ik zoek: een ruime traliekooi waarvan (nagenoeg) de hele bovenkant open kan + een ruime deur aan de voorkant. Daarnaast een plastic onderbak die makkelijk schoon te maken is.

Het klinkt heel eenvoudig, maar tot op heden heb ik nog nooit zo'n hok gevonden. Hulp is dus welkom ;)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:22

Ik heb een Freddy 2, erg fijne kooi! Is wel maar voor 2 ratten. Zit een groot deurtje aan de voorkant. Alleen kan de bovenkant niet open.

De bak is prima schoon te maken.

Mijn schuwe rat is weer een beetje bijgekomen gelukkig. Ze was dus ontsnapt, over de kooi geroetst en erachter in een hoekje gaan zitten. Gelukkig niet achter de kast.. Dan had ik haar nooit meer te pakken gekregen.
Gelijk maar even alles dichtgemaakt zodat het niet nog een keer kan gebeuren.
De rat is de hele dag in de stress geweest, nu eet ze weer uit mijn hand. Klimt er nog niet op, maar dat komt wel weer.

@kaus: ik heb nog geen foto's helaas, wat goed dat je een artikel gaat schrijven! Mensen vinden het maar raar als je ratten hebt. Vies en eng :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:03

Jeetje er is een kooi waarvan de bovenkant open kan maar ik kom met geen mogelijkheid op de naam gewoon :') Iets met KD of XL geloof ik hahaha.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:21

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:51

Die was het inderdaad haha.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:00

Ik heb deze: http://www.budgetkooien.nl/a-27045639/f ... -3-926000/

Qua ruimte zijn het de minimale afmetingen maar onze ratten lopen heel veel los. Handige aan deze kooi is dat de onderplaat er heel makkelijk in z'n geheel uit te schuiven is dus het schoonmaken duurt niet zo lang. Ik heb dan ook een krant op de bodem liggen en daar overheen bodembedekking dus het wordt ook niet vies.
Het deurtje aan de bovenkant is vrij groot evenals het deurtje aan de voorkant. Daarbij is het ideaal dat de kooi op wieltjes staat!

En hij is maar €100 :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:28

Ik heb nu 2 foto's van ratten. Zou er heel graag nog 1 bij willen! Iemand die die toevallig heeft?
En zou verder iemand mijn stukje nog willen over lezen om te kijken of alle informatie klopt? Het stukje telt ongeveer 900 woorden en is in het Engels geschreven :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:52

Ik heb nog geen foto's van mijn ratjes, de ene is te snel en de andere is te bang.

Ik wil wel je stukje lezen. Pb me maar dan geef ik je mijn emailadres.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:57

Ik heb alleen telefoonkwaliteit foto's helaas..
Per wanneer heb je ze nodig? We hebben nl een nieuwe camera die mn vriend vast wel wil uitproberen op onze ratjes ;) alleen ik ben pas morgen weer thuis en we vertrekken dinsdag op vakantie, dus weet niet of t daarvoor lukt :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:59

Ik heb nu 3 foto's, dat is genoeg. Bedankt voor het aanbod! :D

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:51

Alvast bedankt voor het meedenken over de kooien. De Ferplast Furet vind ik wat betreft deuren etc. het mooiste. Jammer dat ie niet zo groot is. Er lijkt altijd wel iets aan te mankeren, hoe moeilijk kan het zijn om een functioneel hok te maken :Y)

LauraMc; dat is een soort halve voliere volgens mij :j