[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:25

Ja leuk idee! ergens van het zomer als het lekker weer is! :P

_classic

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:22

Ik ben vanmiddag maar met Tara naar de dierenarts geweest, ik vertrouwde het niet. Niks eten en zo lusteloos, ook sinds gisteravond veel bloed en troep uit haa vulva.
Dus maar naar de dierenarts. Die heeft haar als eerst getemperatuurd, ze had gewoon 40 graden koorts! Ze dacht eerst zelf dat het een soort buikgriepje was omdat ze daar niks liet lopen. Voor de zekerheid wou ze toch een röntgen foto van de buik maken om te kijken of er niks dwars zat, wat het moeilijke poepen zou verklaren. In de röntgenkamer liet ze opeens wel weer veel bloed en troep lopen, dus heeft de da besloten toch een echo te maken. En toen kwam ze erachter dat Tara een baarmoeder ontsteking had. Tara moest blijven en is meteen geopereerd. Gelukkig is alles goed gegaan, want er was toch wel een klein risico met de narcose door haar hoge koorts. Ook hebben ze haar bloed onderzocht, om te kijken of de nieren eventuele schade hadden. Maar dat was allemaal goed. Dus in de avond is ze weer mee naar huis gegaan..

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:26

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:34

Jeetje beterschap voor tara

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:38

Oeh, Beterschap voor Tara. Iets vroeger dan geplanned gecastreerd dus? Hoe oud is ze nu?

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:05

Dankjewel allemaal!
Ze ligt nog steeds voor pampus in haar mand en heeft zich nog niet verplaatst. Ook heeft ze nog geen praatjes, maar het was ook best wel een heftige ingreep voor haar..
Hopelijk wil ze nu wel weer eten, anders zitten we nog steeds daar mee.

Airborn: ze is nu ongeveer 10 à 11 maand, iets eerder dan gepland inderdaad. Maar goed, we zijn wel blij dat het nu de goeie kant weer uit gaat en dat we nu eindelijk weten wat haar zo dwars zat. Nu hopen dat het de goede kant uit blijft gaan en dat zich snel weer beter voelt..

Ik heb wel even in tranen gezeten vanmiddag, ik voelde me zo naar en schuldig. En het voelde zo raar om haar daar alleen achter te laten, ookal weet je dat ze het beste met haar voor hebben. Ik was zo opgelucht toen ze eindelijk belden dat de operatie gelukt was! Stiekem was ik toch wel een klein beetje bang dat ik mijn maatje kwijt zou raken :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:13

Wow zeg, een baarmoederontsteking, dat verwacht je toch niet. Maar goed dat je naar de DA bent gegaan!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:21

Als tara al 40gr koorts had zal dat wel de reden zijn dat ze niet meer wou eten. Veel beterschap voor haar.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 08:50

Neonlight: ik had er wel wat over gelezen op internet, maar vaak valt het wel mee. Net zoals met je zelf, als wat symptomen op google intypt krijg je eerst vaak de ergste ziektes/aandoening te zien en valt het achter af vaak mee.
Maar met Tara niet dus, het sloeg ook wel even in als een bom dat het meteen zo heftig was. De DA zei ook eerst al van dat ze niet dacht dat dat het was, omdat het nog maar haar eerste loopsheid was en ze zag het niet vaak voorbij komen bij de eerste loopsheid.

Petitparis: dat dachten wij en de DA ook en ook het feit dat die buik zelf ook pijn doet door de baarmoederontsteking.. gelukkig is dat nu allemaal weg.

Vanaf gister een uur of 10 kwam ze weer wat overeind en heeft ze zelfs een paar stapjes gedaan, naar haar waterbak en weer terug. Ook hebben we toen meteen het rompertje maar aangedaan, dat vond ze eerst wel een beetje gek.
Ik heb vanacht bij haar in de woonkamer op de bank geslapen, maar ook meer voor mijn eigen gemoedsrust.
Toen ik rond 2 uur van haar wakker werd, lag ze op de andere bank. Ze was dus al wel weer vet en vitaal genoeg om zelf op de bank te klimmen. Wel was ze de hele nacht wat onrustig en blijf ze maar van de bank naar haar mand en weer terug gaan. Af en toe begon ze even wat te brommen toen ze ging liggen, ze had het wel wat zwaar denk ik..
Vanachtend begon ze meteen te piepen toen mijn vriend beneden kwam, dus romper achter los en maar naar buiten. Meteen heeft ze geplast en een klein beetje gepoept, dat ging nog wel wat moeizaam. Maar ik denk ook dat het persen nog wat pijn doet aan de buik en daarnaast heeft ze ook niet veel meer in haar buik zitten qua eten.
Maar ze had zonet nog geen zin in brokjes..

En gisteravond toen ze nog niet goed kon bewegen heeft ze haar eigen billen en benen onder geplast, heeft iemand tips omdat wat schoon te krijgen zonder dat ze onder de douche hoeft? :)

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:36

Oh wat heftig zeg..!
Misschien haar wassen met een washandje..?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:42

Gek idee, neutrale babydoekjes?

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:46

Washandje zat ik inderdaad ook al aan te denken! Ze heeft alleen zo'n hekel aan wassen en als ik haar na het wandelen afdroog met een handdoek doet ze ook al redelijk moeilijk. Dus ik hoop dat ze wat rustig blijft..
Maar zo rond lopen lijkt me voor haar nou ook weer niet fijn

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:30

_classic schreef:
Washandje zat ik inderdaad ook al aan te denken! Ze heeft alleen zo'n hekel aan wassen en als ik haar na het wandelen afdroog met een handdoek doet ze ook al redelijk moeilijk. Dus ik hoop dat ze wat rustig blijft..

Misschien als iemand haar vast houdt dat jij daar rustig kan wassen met een washandje?
En dan gewoon rustig afdrogen, of met brokjes afleiden?

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:40

melissac schreef:
_classic schreef:

Misschien als iemand haar vast houdt dat jij daar rustig kan wassen met een washandje?
En dan gewoon rustig afdrogen, of met brokjes afleiden?

Goed idee, moet vriendlief haar maar even afleiden met wat lekkers

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:01

Mijn oude hond is gewend om met een handdoek schoongemaakt te worden als we thuis komen. Pup gaat gelijk op de grond liggen spelen met je. Maar eigenlijk is het super handig dat hij op z'n rug ligt. Dus dat houden we er maar in. ik blijk het consequent doen en het gaat steeds beter.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:36

Classic sterkte met Tara.
Is het schoonmaken nog gelukt?

Onze honden zijn afdrogen gewend gelukkig.
Wel zo handig.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 01:52

Zoe
Wat fijn dat alles er goed uitzag op de foto's

Airborn
Hoop dat de homeopaat kan helpen bij zijn ongemak

Tigress
Hoe gaat het in de bench?

Classic
Hoe gaat het nu met haar? Beterschap
Was het schoonmaken nog gelukt

Aankomende woensdag gaat evi geopereerd worden in Amsterdam

Ze hebben op de CT-scan kunnen zien dat de groeischijven beschadigd zijn ze hebben op de CT-scan ook een breuk gezien in haar bot waarschijnlijk van toen ze over de kop is geslagen deze was al aan het helen en zat ook netjes op elkaar hier is ook het bot fragment wat ze op de foto's zagen van afkomstig. Er zitten in het bovenarmbeen dus 2 problemen een aanlegfout waardoor haar bot uiteenwijkt en de breuk ze gaan er een dikke schroef en een pen in zetten. Haar pootje zal nog wel groeien, want 80% van de groei komt uit het bovenste gedeelte van het bot, maar hoe dat verder gaat is een zorg voor de toekomst, want het is niet te voorspellen hoeveel de onderste groeischijf z'n werk heeft gedaan dit weten we pas als ze is uitgegroeid

Vandaag een grotere bench gehaald voor haar die we in december gekocht hadden op advies van de dierenwinkel was al te krap en nu heeft ze een villa :=

Morgen nog naar dierenwinkel om toch een borsttuig te gaan passen ze trekt op dit moment heel erg doordat ze teveel energie heeft die ze nu niet kwijt kan met wandelen. Da zei dat het borsttuig geen goed idee was ivm haar elleboog, maar toen ik het ruig om zag bij een andere hond zag je dat de elleboog helemaal vrij is. Het lijkt me beter dan aan haar nek sjorren

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 02:34

Aaah, die foto <3
Spannend hoor met Evi! Gaat vast goed komen :j

Bench gaan we morgen testen. Ik ben ondertussen nog aan het afkicken van die gezelligheid in de nacht, en dus ligt er nog iemand prinsheerlijk op mijn kamer O:)

Afbeelding

Oh, en Jarvis maakt nu voor het eerst de lente mee natuurlijk. Dat resulteert in foto's tussen de krokusjes, en verbazing als er ineens weer een bij uit vliegt (die hij er niet in had zien gaan _O- )

Afbeelding

Afbeelding

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:25

Tara is al een heel stuk opgeknapt! Al weer spelen en rennen, ons vrolijke hondje is weer terug :D
Wel heeft ze nog weinig zin in haar brokjes, die moet ik er zowat duwen. Nu heb ik ze geweekt in warm water en dat wou ze wel.
Zonet de DA even gebeld voor de afspraak om de hechtingen eruit te halen, meteen ook het eet probleem even voorgelegd.
Mocht ze de brokjes echt niet willen, dan moet ik vlees vulling (?) proberen en mocht dat ook niet willen dan weer even bellen. Dan kan ze een spuitje krijgen die helpt tegen de misselijkheid.

Het wassen is redelijk gelukt, we hebben het maar met een washandje gedaan. Alleen stinkt ze nog steeds naar plaas, maar goed ze moet maar gewassen worden als de hechtingen eruit zijn en alles genezen is..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:30

_classic schreef:
Tara is al een heel stuk opgeknapt! Al weer spelen en rennen, ons vrolijke hondje is weer terug :D
Wel heeft ze nog weinig zin in haar brokjes, die moet ik er zowat duwen. Nu heb ik ze geweekt in warm water en dat wou ze wel.
Zonet de DA even gebeld voor de afspraak om de hechtingen eruit te halen, meteen ook het eet probleem even voorgelegd.
Mocht ze de brokjes echt niet willen, dan moet ik vlees vulling (?) proberen en mocht dat ook niet willen dan weer even bellen. Dan kan ze een spuitje krijgen die helpt tegen de misselijkheid.

Het wassen is redelijk gelukt, we hebben het maar met een washandje gedaan. Alleen stinkt ze nog steeds naar plaas, maar goed ze moet maar gewassen worden als de hechtingen eruit zijn en alles genezen is..

Wat fijn dat ze zo is opgeknapt!
Lastig dat ze de brokken nog niet eet. Wat er met vleesvulling bedoeld wordt weet ik niet :c

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:35

Met een borsttuig gaan ze juist nog meer trekken als met een halsband, op de borst zijn ze het sterkst en daardoor kun je veel minder controleren en corrigeren. Of je moet een anti-trektuig pakken, maar die knelt juist bij de elleboog en heeft daar zijn werking.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:51

Tigress schreef:
_classic schreef:

Wat fijn dat ze zo is opgeknapt!
Lastig dat ze de brokken nog niet eet. Wat er met vleesvulling bedoeld wordt weet ik niet :c

Misschien dat ik het verkeerd heb verstaan, maar ik denk dat ze gewoon van dat verse vlees ofzo bedoelen.
Maar ik heb zonet twee keer een hand vol brokken in warm water geweekt en de had ze binnen no time op!
Misschien dat het kauwen haar nog wat te veel moeite kost..

Trouwens super gave foto's van Jarvis weer! Ik wou dat Tara zo fotogeniek was :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:00

knappe Jarv <3

Ik zou ook nooit een tuigje nemen voor een hond die trekt. Ervaring hier is dat ze er alleen maar gaanin hangen en die anti-trek tuigen geven naar mijn zin teveel tractie op de gewrichten. Meest efficiënte is een niet de brede halsband/lijn hoog achter de oren.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:34

In mijn ervaring hangt het echt van de hond af. Daeva trekt aan een halsband enorm. Terwijl ze in haar Julius k9 tuigje dit totaal niet doet.
Kenai trekt in zijn halsband totaal niet. Als hij wat groter is krijgt hij ook een tuig.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:17

Maar dat trekken corrigeer je toch van het begin af aan direct? Bij ons trekt echt niet een hond. Beertje probeert het wel eens maar ik sta het niet toe. Wat je niet leert/toestaat hoef je ook biet af te leren.