[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:29

Duitse :P de witte die ik heb is hollandse.

Ja majah jammer dan haha anders moet ik alles afzetten :P en gaan aankomend jaar toch tuin helemaal doen dus ach haha.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:44

mijn visjes zijn eindelijk binnen ,en man wat zijn ze knap <3 , ik heb 2 mannen en 8 vrouwtjes ( allemaal show kwaliteit . straks spam ik alles even vol <<)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:43

Kom maar op met die foto's..!

Mioux.. hoe is het trouwens afgelopen met al die betta's die je begin december besteld had?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:47

Mijn zwaarddrager man doet het goed met de dames :D
Heb nu 1 man en 8 dames :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:54

Whaha, nou pas maar op dat hij niet uitgeput gaat raken
Die van mij met zijn 2 vrouwen heeft al hartstikke druk, zwemt soms de hele bak achteruit door om maar indruk op ze te maken _O-

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:00

Zonde van je vis Kozbi.. altijd pijnlijk als zo'n oude vis dood gaat

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:00

Mijn pandavrouw is weer dragend.. :') :')
Dat wordt dus de 5e worp.. denk ik.. ben de tel kwijt geraakt.. :+
Maar ik haar niet meer apart zetten.. heb er inmiddels genoeg van.

Weet wel dat de 1e worp nu het geslacht gaat laten zien, en ik hou alleen de interessante exemplaren.
Dan heb ik de 3e worp ook nog in de opfok zitten, maar daar hou ik er maar een enkele van..
Denk dat ik dat morgen maar eens ga doen.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:12

Aiden, Ik ben benieuwd :D

Casarell, ze blijven ook maar doorgaan ea, die levendbarenden :)) De anderen laat je gewoon in de bak à la suvival of the fittest? :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:21

Casarell schreef:
Kom maar op met die foto's..!

Mioux.. hoe is het trouwens afgelopen met al die betta's die je begin december besteld had?

Goeie vraag krijg tot heden geen echte hoogte, hij kwam wel naar nederland ivm discus levering en zou dan betta mee nemen. Maar als ik voor 1 feb niks hoor of antwoord krjig op mijn vragen dan twijfel ik toch om hier in winkel te bestellen en duimen.

Wil immers poging op de show wagen dit jaar, word hem anders niet meer

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:21

Die uit de 1e worp zijn nu ongeveer 3 cm, en daar zitten een paar mooie bij die ik hou.
Die uit de 3e worp zijn nu ongeveer 1,5 cm, dus degene die ik mooi vind mogen onderhand verhuizen naar de grote bak.
En de rest gaat gewoon weg..

Dan kan ik eens kijken voor nog een mooie man of vrouw voor nieuwe kweek.. <<)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:28

Leuke nieuwtjes lees ik!

Ik krijg morgen mn plantjes en stenen enzo binnen!

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:33

Zwaardjes laat bijna altijd gewoon in de bak zitten anders blijven er op den duur zoveel over.
Heb nu 4 volwassen vrouwtjes die kunnen kweken dus er zullen nog genoeg kleintjes uitkomen.
Ben zelf helemaal weg van de gestippelde alleen die overleven het op de één of andere manier bijna nooit :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:38

Casarell, leuk dat je zoveel hebt om uit te selecteren, kun je nog mooiere panda's kweken <<)

LoveUggs, mooi snel ja :D

OutOfTheWoods, Dat is jammer, misschien is het gen voor stippels ook een gen wat de dieren zwakker maakt?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:44

Ja.. maar ik wil eigenlijk geen panda's kweken hoor.. maar juist nieuwe kleurvarianten.. <<)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:08

Je mag me Martin noemen hoor :P

Geen idéé Spruit ! Heb 1 vrouwtje met stippen en die is wel volwassen geworden en die vind ik supergaaf.
Vind het ook leuker als de gewone normale albino's en geheel gekleurde dieren, alleen heb ik tot nu toe pas 4 verschillende kleurtjes gefokt en ben ik benieuwd of er meer is ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:38

Misschien kun je oranje panda's kweken :oo Wedden dat geen enkel vrouwtje een sexy rood/zwarte man weerstaan kan *D

Martin, Kleuren te over bij zwaarddragers :) Soms is het echter zo dat dieren een gen bij zich dragen dat geen probleem is als het maar 1x voorkomt, maar als het 2x voorkomt dat het dodelijk kan zijn. Misschien dat er bijvoorbeeld bij stippen wel zo'n raar gen is. Al zal dat wel meevallen als ik kijk hoeveel gekleurde/gestippelde zwaarddragers er op het internet te zien zijn :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:49

Spruit schreef:
Misschien kun je oranje panda's kweken :oo

Mijn idee.. O:)
Of pineapple panda's.. <<)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:59

Mijn Panda's zijn nogsteeds heel klein.. :( zag ze van de week in de vos speciaal zaak van zeker een cm of 3/4, die van mij zijn net 2 cm :( ze kunnen toch groter worden dan dat? Dacht ergens gelezen te hebben een cm of 5/6? Of zie ik nu spoken? Vanaf welke lengte (ik weet natuurlijk niet hoe oud ze zijn) zijn ze geslachtsrijp zegmaar?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:10

Geslachtsrijp heeft niks met lengte te manen, maar met leeftijd.
Zo zal inteelt elke keer een slag kleiner blijven.. ondanks dat ze wel vruchtbaar zijn.

Mijn pandavrouw (moeder overste) is rond de 6-7 cm..
Maar het is maar afwachten hoe groot de jongen zullen worden, aangezien ik niet weet of het inteelt is.
Je snapt dat ik de mooiste zelf hou, en daarvan weer de grootste..

De vrouwen die ik daarna erbij heb gekocht zijn 4-5 cm, maar nog niet dragend geweest.
Das is voor mij dus ook maar afwachten hoe oud die zijn.. maar daar wil ik dus wél een grote (en mooie) man bij hebben.. :o
Laatst bijgewerkt door Casarell op 28-01-16 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:12

Ik heb hier 2 ladingen panda's in 1 bak, jammer genoeg blijft de 2e lading ook angstvallig klein. Blijkbaar een andere kweker, ik vind het erg jammer.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:15

Heb één keer een albino oranje gevlekt jong gehad, was zo blij :P
Die heeft het alleen niet overleeft.

Heb nu meerdere kleuren vrouwtjes dus ben benieuwd wat er nu allemaal gaat komen :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:15

Ik zou nog even wat fototjes maken :D

Heb trouwens de 2e cory ook weer gespot, dus heb nog steeds 2 jonge cory's :)

Hier de gupjes :D Ik vind de gele byzonder mooi !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:02

Ik heb vanavond vast een garnaal losgelaten in het nieuwe bakje. Eerst een test gedaan en bleek helemaal goed te zijn. Dus een garnaal gevangen, in een zakkie en laten wennen aan temperatuur verschil. Verwarmingselement hing er namelijk nog niet in (ja vlak voor dat ik het zakje erin hing) dus langzaam maar zeker warmde de bak wat op, en kon mevrouw (denk ik) garnaal wennen aan de nieuwe temperatuur.
Expres maar 1 garnaal erin gedaan omdat ik weet dat ze erg gevoelig zijn op de waardes, dus als dit goed gaat, weet ik dat mijn bak goed is :+

Afbeelding

Morgen de plantjes er in een hoppen het resultaat dat ik voor ogen heb! Het schuilholletje wil ik zo omheen planten dat deze niet meer opvalt. Kijken of die uitdaging me gaat lukken..

Afbeelding

Edit; uiteraard verhuizen er dalijk een aantal garnalen uit mijn grote bak naar de nieuwe bak. Moet toch wat afvalruimers hebben! Iemand nog andere leuke suggesties voor een klein bakje als dit?

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 01:01

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo dat is een deel van de bettas :+ beide ouders van de mannen hebben aan shows mee gedaan <<) de witte vrouwtjes zijn jonge koi ( 14 week ongeveer ) de ''koi'' man is nog nooit gemarbeled dus ik gok dat hij een ''echte koi '' maar heb niet echt veel verstand van koi dus correct me if im wrong :+

de kweker was trouwens een hele aardige man die met veel passie zijn vissen kweekt, hij is nu wat wit met zwarte marble aan het kweken dus over een halfjaar hoor ik meer :7 begin zomer komt hij een betta brengen die dit jaar weer naar de show gaat en die kan ik over kopen voor de helft van de prijs :o ( de vis is kern gezond en eventueel ook nog kweekbaar :+ ) toch wel even petje af voor deze man om helemaal uit belgie naar groningen te komen rijden en weer terug :(:)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:37

Waauw mooie beta hoor, en idd petje af voor die man!!

Even offtopic:

Kan school je verplichten om naar een opendag te komen? Ook als je niet eens meer leerplichtig bent.

Wij moeten namelijk vandaag daar blijven en de meeste zijn dan vanaf half 8 tot half 11 savonds daar, smiddags mogen wij niet naar huis omdat ze bang zijn dat mensen dan thuis blijven. Voor mij is het 1,5 uur reizen dus ik ben vanaf 6 smorgens tot 12 savonds in touw en dus eigenlijk op school..

Dit kan toch helemaal niet? Tenminste ik vind niet dat ze je dit mogen verplichten..