Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
spookyskippy schreef:Ik was net even in het hok, Spency liep wat te niezen. Ik had haar even opgepakt en jawel, ze had wat snot aan haar neus. Ze heeft dit wel vaker en krijgt dan ook enrofloxoraldrops. Moet ik het nu al gaan geven, of nog even kijken of het morgen/overmorgen nog steeds is.
[ [url=m/IqxPJe.jpg]Afbeelding[/url] ]
meisje_ schreef:Ik gebruik een kapotgeknipte ski sok in de winterdat werkt iig goed.
Met deze geen ervaring..
Yv_ schreef:Bevroren? Hier is het 's nachts echt nog gewoon 8 graden enzo...
Tip is om 's ochtends en 's avonds (zo laat mogelijk) het flesje te vullen met LAUW water.
Yv_ schreef:Temperatuurverschil klopt, de rest niet. Als je een zak vloeibaar warm water in de vriezer legt, duurt het ook langer voordat het bevroren is dan wanneer je een koude zak in de vriezer legt. Warm water moet eerst afkoelen tot het vriespunt en pas vanaf dat punt kan het bevriezen.
Yv_ schreef:Whut?
spookyskippy schreef:Ik was net even in het hok, Spency liep wat te niezen. Ik had haar even opgepakt en jawel, ze had wat snot aan haar neus. Ze heeft dit wel vaker en krijgt dan ook enrofloxoraldrops. Moet ik het nu al gaan geven, of nog even kijken of het morgen/overmorgen nog steeds is.
[ [url=m/IqxPJe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zwerte schreef:En dat effect speelt zich af in laboratoriumomstandigheden. In de praktijk, met bewegend water en allerlei omstandigheden, bevriest warm of lauw water echt wel langzamer dan koud hoor. Ik hou mijn waterbakken buiten vorstvrij door heet water toe te voegen tot het lauwwarm is. Zelfs nu, met gevoelstemp van -10 en ijskoude wind, is het pas laat in de avond opnieuw bevroren. En dit heb ik meerdere malen uitgetest, het werkt echt wel.
Behalve dat het werkt, is het voor de dieren ook fijn. Veel drinken minder met dit weer omdat het water zo koud is, dat drinkt minder lekker. Beetje de kou eraf zorgt ervoor dat ze veel beter drinken!
iris_relente schreef:Zwerte schreef:En dat effect speelt zich af in laboratoriumomstandigheden. In de praktijk, met bewegend water en allerlei omstandigheden, bevriest warm of lauw water echt wel langzamer dan koud hoor. Ik hou mijn waterbakken buiten vorstvrij door heet water toe te voegen tot het lauwwarm is. Zelfs nu, met gevoelstemp van -10 en ijskoude wind, is het pas laat in de avond opnieuw bevroren. En dit heb ik meerdere malen uitgetest, het werkt echt wel.
Behalve dat het werkt, is het voor de dieren ook fijn. Veel drinken minder met dit weer omdat het water zo koud is, dat drinkt minder lekker. Beetje de kou eraf zorgt ervoor dat ze veel beter drinken!
Maar raakt dat balletje dan ook niet bevroren?
iris_relente schreef:annikeee19 schreef:[ [url=m/DWfhhW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Nr1JC0.jpg]Afbeelding[/url] ]
dit is pip.
hij houdt niet zo van hooi eten, hebben jullie tips ?
Misschien als je hem iets minder brokjes voert dat hij dan wel meer hooi gaat eten