Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 09:39

Ah nee :( je hebt je best gedaan keona. Pupje heeft alle zorg gehad, wat ontzetten machteloos dat hij het niet heeft gered.

Switch2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 09:57

Sterkte Keona

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 10:13

Sterkte. :(

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 11:05

Oh Keona.. wat erg ;( Heel veel sterkte voor jullie en Nanook, je hebt gedaan wat je kon.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:04

De zwarte kant van het fokken, sterkte.. :(:)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:28

Sterkte zo jammer na al die inspanningen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:44

Het is niet anders als je hem gister avond zag huilen nee dat gaat door merg en been heel grouw tandvlees melk die hij niet op nam hij leek uitgedroogd echt alles heel snel. Iets zal waarschijnlijk niet in orde geweest zijn of zo if dat hij iets opgelopen heeft kan he de andere honden komen buiten en komen ook bij de pups.
Ja jammer maar dit hoort er bij is mindere aan fokken, mensen denken dat het altijd alleen maar leuk is. Helaas is dat niet altijd zo. De dikke dames doen het goed gelukkig eten vlees pap

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:20

Heel veel sterkte Keona :(:)

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:55

En hij deed het eerst nog wel zo goed! Heel veel sterkte :(:) Dit is zeker de niet leuke kant van fokken!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:07

Wat verdrietig! Sterkte Keona!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:12

Allemaal beste wensen en zijn de hondjes het vuurwerk goed doorgekomen?

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:17

Wat verdrietig van je puppie Keona, het leek zo goed te gaan...

Allemaal de beste wensen voor 2019!
Hier oud en nieuw prima doorgekomen. Het was hier qua vuurwerk een stuk minder dan vorige jaren. Fellow kreeg een gevuld bot om half 12 . Met de ergste knallen liep hij even heen en weer (uiteraard MET bot) maar verder had hij het te druk met dat bot.
Gisterochtend had hij wel wat rode ooghoekjes,meestal een teken dat hij even rust moet (na veel indrukken). Dus hij heeft er in de nacht misschien nog wel wat spanning van gehad.
Hoe deden jullie honden het?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:23

Beste wensen allemaal!

Mijn nieuwjaarsdag begon gister best goed, ik had jullie verteld dat ik was 'afgewezen' bij Wild Divines omdat het mijn eerste aussie zou zijn en zij alleen aan ervaren honden eigenaren/sporters verkocht.. Ik kreeg tot mijn grootste verbazing gister een mailtje of ik nog interesse had voor t nestje van JoesiexLennox. Dus mij weer verdiept in Joesie en Lennox en we gaan hopelijk 1 deze weken daar langs dan kunnen we nog bij de puppy's van Cate kijken. :)

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:03

Beste wensen allemaal!!

Hier gelukkig totaal niet bang :D kijken hooguit een keer op bij een hele harde karbietknal. Maar kan ook nog lekker met ze wandelen :D
Helaas om me heen wel bange honden, vind zo sneu |(

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:51

Vandaag zijn de pups van Evian allemaal naar hun nieuwe baasjes vertrokken...
Veel tranen moeten laten, maar ze krijgen allemaal een gouden mandje. |( <3

De enige troost, knappe Flash blijft bij ons wonen :) :)

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:10

Wat. Een. Cutieeee <3

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:45

Ach wat is flash een knapperd! Leuk.
Sterkte met het afscheid van der rest, maar dit is vast een fijne troost

Keona wat sneu van de overleden pup. De rest gaat het nog wel goed mee?

Hier ook geen echte bange honden, maar leuk vinden ze het ook niet.
Wel mooi om te zien, tijdens een rondje was er een volwassen sukkel die echte knallers ging afsteken toen wij net een meter voorbij waren. Zijn zoon van 9 riep nog "niet doen pa". :roll:
Dat vonden de honden echt niet cool. Maar toen ik op mijn hurken ging zitten kwamen ze toch allebei meteen in mijn armen om al knuffelend te kijken. Mooi dat ze toch zo op me vertrouwen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:18

Hier 4 honden die er niks om geven, en de pups ook niet. Woon wel in dorp buitengebied. Hier in de straat werd niet heel veel geknald of afgestoken. Zelf wel wat potten afgelaten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:18

Nicky91 schreef:
Beste wensen allemaal!

Mijn nieuwjaarsdag begon gister best goed, ik had jullie verteld dat ik was 'afgewezen' bij Wild Divines omdat het mijn eerste aussie zou zijn en zij alleen aan ervaren honden eigenaren/sporters verkocht.. Ik kreeg tot mijn grootste verbazing gister een mailtje of ik nog interesse had voor t nestje van JoesiexLennox. Dus mij weer verdiept in Joesie en Lennox en we gaan hopelijk 1 deze weken daar langs dan kunnen we nog bij de puppy's van Cate kijken. :)

Wat raar meer zeg ik niet

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:59

Ik vind dit niet zo raar eigenlijk. Ben dit ook heel vaak tegengekomen en vond het al raar dat jij zelf gaat kunnen bepalen welke pup je zal krijgen. Ik hoop dat dit lukt voor je maar bij ons was na een zoektocht van bijna een jaar al de vraag of we ergens eentje gingen toegewezen krijgen. Ik heb de indruk dat vele fokkers moeilijk toegankelijk zijn en de pups vaak al weg zijn nog voor er enige honden zwanger zijn. :')

Hier viel het best mee met de honden omdat ze bij ons op schoot lagen. Paarden beetje onrustig maar al bij al goed doorgekomen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 08:26

Fotsy schreef:
Ik vind dit niet zo raar eigenlijk. Ben dit ook heel vaak tegengekomen en vond het al raar dat jij zelf gaat kunnen bepalen welke pup je zal krijgen. Ik hoop dat dit lukt voor je maar bij ons was na een zoektocht van bijna een jaar al de vraag of we ergens eentje gingen toegewezen krijgen. Ik heb de indruk dat vele fokkers moeilijk toegankelijk zijn en de pups vaak al weg zijn nog voor er enige honden zwanger zijn. :')

Hier viel het best mee met de honden omdat ze bij ons op schoot lagen. Paarden beetje onrustig maar al bij al goed doorgekomen.

Dit klopt, daarom ben ik al begonnen met fokkers benaderen in oktober/november afgelopen jaar. Ik moet zeggen dat ik mij niet kan vinden in jouw mening over moeilijk toegankelijk zijn... Ik heb namelijk nu contact met 5 fokkers en zijn allen zo vriendelijk en open. Ik moet toegeven dat dit wel fokkers zijn in Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Duitsland...

Overigens vind ik het niet raar dat zij mij de eerste keer afwees, vond het jammer maar niet raar... Ik was alleen heel erg verbaasd dat ze nu met mij contact opnam. Wellicht de drukte en stress rondom haar nestje wat tussen sinterklaas en kerst geboren is.

Overigens moet ik toegeven dat wel veel lijsten al vol zijn, maar wat ik ook begreep van die fokster uit Oostenrijk dat zij ook heeel veel afmeldingen krijgt als t nestje geboren is.

En ik vraag mij ook wel even af hoe jij er bij komt dat ik gezegd had dat ik zelf ging bepalen welke pup ik ging krijgen? Want ik heb dit nooit gezegd, sterker nog, ik wil juist dat een fokker dit samen met mij doet zodat er een goede match is.

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:54

Nicky: wat leuk, was dit ook de combinatie waar je in eerste instantie interesse in had?

Ik begrijp het "minder toegankelijke " van fokkers wel. Mensen willen alles weten, over de vloer komen,op de wachtlijst.... en puntje bij paaltje gaat het denk ik in 70 procent van de gevallen over omdat:
De kleur er niet tussen zit
De teef niet op bestelde tijd loops wordt
Ze toch ineens wat anders leukers zien
Een ander nest met de vakantie beter uitkomt

Dat geeft allemaal niet voor de mensen die een pup willen, maar voor een fokker die zijn tijd ervoor inzet lijkt me dat na een tijdje behoorlijk frustrerend.

Ik ben ook iemand die gerust anderhalf jaar of langer gaat verdiepen of iets echt is wat ik wil. Orienteren op fokkers, bloedlijnen, me elke dag afvragen of ik vandaag ook zin heb in het betreffende huisdier ( met sneeuw, hoofdpijn of whatever). Bij mijn eerste hondje heb ik ook ruim een jaar contact gehad met de fokker en afgewacht tot mijn pup geboren werd, of dat nou 2 maanden eerder of later was.
Met Fellow niet anders.
Maar ik zie zoveel om me heen dat mensen even een hond kopen. Moet je natuurlijk zelf weten, maar daar zijn meestal andere leveranciers voor....

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:04

MirK schreef:
Nicky: wat leuk, was dit ook de combinatie waar je in eerste instantie interesse in had?

Ik begrijp het "minder toegankelijke " van fokkers wel. Mensen willen alles weten, over de vloer komen,op de wachtlijst.... en puntje bij paaltje gaat het denk ik in 70 procent van de gevallen over omdat:
De kleur er niet tussen zit
De teef niet op bestelde tijd loops wordt
Ze toch ineens wat anders leukers zien
Een ander nest met de vakantie beter uitkomt

Dat geeft allemaal niet voor de mensen die een pup willen, maar voor een fokker die zijn tijd ervoor inzet lijkt me dat na een tijdje behoorlijk frustrerend.

Ik ben ook iemand die gerust anderhalf jaar of langer gaat verdiepen of iets echt is wat ik wil. Orienteren op fokkers, bloedlijnen, me elke dag afvragen of ik vandaag ook zin heb in het betreffende huisdier ( met sneeuw, hoofdpijn of whatever). Bij mijn eerste hondje heb ik ook ruim een jaar contact gehad met de fokker en afgewacht tot mijn pup geboren werd, of dat nou 2 maanden eerder of later was.
Met Fellow niet anders.
Maar ik zie zoveel om me heen dat mensen even een hond kopen. Moet je natuurlijk zelf weten, maar daar zijn meestal andere leveranciers voor....

Ja klopt, dit was het aller eerste teefje dat ik zag dat ik dacht; 'JA, hier wil ik kijken!'

Je hebt een punt hoor, ik snap het heel goed van fokkers. Maar juist met fokkers die verder weg wonen(zoals in mijn geval) is het wel fijn om de ouder dieren en foksters te leren kennen en te zien hoe ze zijn.

Zo ben ik bij 1 fokker geweest en toen zat ik in de auto naar huis dacht ik al nope dit wordt hem niet.

Daarom ben ik ook al zo lang bezig, in juni zie ik Susanne(oostenrijkse fokker) bij Anneke, als t goed is heeft zij haar teefje bij zich. In de zomer ga ik ook op bezoek bij 2 franse foksters, zij wonen ongeveer 2 uur bij elkaar vandaan, dus ik ga lekker een weekendje touren met mn vriend.

Ik ben ook tegen alle foksters eerlijk geweest dat ik contact heb met meerdere fokkers. Ook omdat ik op karakter gekozen wil worden. Stel dat 1 nestje maar 4 hondjes heeft en t zijn allemaal teven.. ik wil graag een reu. Dan val ik er al naast.

De fokster in Zwitserland verwacht dat haar teef in maart loops wordt, ik heb mij wel op de lijst gezet. Ik heb wel tegen haar gezegd als ze inderdaad in maart loops wordt, komt de pup voor mij te vroeg en haalt ze mij van de lijst. Ik ben hier heel eerlijk in geweest.

Ik denk dat de meeste fokkers inderdaad wel zoals jij zegt, kleurtje dit dat. Maar als ik hoor van wild divines dat daar mensen 1.5 jaar hebben gewacht tot Cate haar volgende nestje geboren werd, dan snap ik het wel. Sommige mensen willen specifiek van een bepaalde combinatie een pup en zijn bereid om daar 2 jaar en soms langer op te wachten, dat betekend dat een "buitenstaander" geen kans maakt. Dan zal je als pupkoper moeten wachten of andere fokkers benaderen.

Voor mij zijn er 3 combi's die echt boven aan staan voor mij, daar zit die zwitserse bij, tsja als zij echt in maart loops word heb ik pech zal ik mij moeten focussen op de rest. :)

Oeps beetje lang verhaal geworden :Y)

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:08

Nicky: ik denk dat jij en ik vrij hetzelfde zijn daarin hoor. Ik ben met wandelingen mee geweest om de honden te leren kennen. Stuk minder intensief voor de fokker dan op de koffie,je hobbelt met een groep mee en ziet allerlei verschillende aussies.
En als ik perse een blue merle zou willen, zou ik ook bereid zijn daar op te wachten. Dus gerust een nest of een paar overslaan tot daar die ene blue merle zou zijn die bij me past. Ik kan ook gerust nee zeggen tegen een puppy voor mijn neus :D .
Maar er zijn genoeg mensen die nu meteen een kleurtje willen, ongeacht karakter, ouders bladiebla.

En jij bent dermate serieus dat ik snap dat je de ouders wilt leren kennen en niet even voor een wandeling toevallig kan.
Ben heel benieuwd hoe nu verder!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:20

Denk dat wij daar inderdaad hetzelfde in zijn.

En vanwege de verre reizen is t inderdaad niet handig om even mee te gaan op een wandelingetje hahahah

Ik ook! Ik houd jullie op de hoogte! :D *\o/*