Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Nicky91 schreef:Beste wensen allemaal!
Mijn nieuwjaarsdag begon gister best goed, ik had jullie verteld dat ik was 'afgewezen' bij Wild Divines omdat het mijn eerste aussie zou zijn en zij alleen aan ervaren honden eigenaren/sporters verkocht.. Ik kreeg tot mijn grootste verbazing gister een mailtje of ik nog interesse had voor t nestje van JoesiexLennox. Dus mij weer verdiept in Joesie en Lennox en we gaan hopelijk 1 deze weken daar langs dan kunnen we nog bij de puppy's van Cate kijken.
Fotsy schreef:Ik vind dit niet zo raar eigenlijk. Ben dit ook heel vaak tegengekomen en vond het al raar dat jij zelf gaat kunnen bepalen welke pup je zal krijgen. Ik hoop dat dit lukt voor je maar bij ons was na een zoektocht van bijna een jaar al de vraag of we ergens eentje gingen toegewezen krijgen. Ik heb de indruk dat vele fokkers moeilijk toegankelijk zijn en de pups vaak al weg zijn nog voor er enige honden zwanger zijn.
Hier viel het best mee met de honden omdat ze bij ons op schoot lagen. Paarden beetje onrustig maar al bij al goed doorgekomen.
MirK schreef:Nicky: wat leuk, was dit ook de combinatie waar je in eerste instantie interesse in had?
Ik begrijp het "minder toegankelijke " van fokkers wel. Mensen willen alles weten, over de vloer komen,op de wachtlijst.... en puntje bij paaltje gaat het denk ik in 70 procent van de gevallen over omdat:
De kleur er niet tussen zit
De teef niet op bestelde tijd loops wordt
Ze toch ineens wat anders leukers zien
Een ander nest met de vakantie beter uitkomt
Dat geeft allemaal niet voor de mensen die een pup willen, maar voor een fokker die zijn tijd ervoor inzet lijkt me dat na een tijdje behoorlijk frustrerend.
Ik ben ook iemand die gerust anderhalf jaar of langer gaat verdiepen of iets echt is wat ik wil. Orienteren op fokkers, bloedlijnen, me elke dag afvragen of ik vandaag ook zin heb in het betreffende huisdier ( met sneeuw, hoofdpijn of whatever). Bij mijn eerste hondje heb ik ook ruim een jaar contact gehad met de fokker en afgewacht tot mijn pup geboren werd, of dat nou 2 maanden eerder of later was.
Met Fellow niet anders.
Maar ik zie zoveel om me heen dat mensen even een hond kopen. Moet je natuurlijk zelf weten, maar daar zijn meestal andere leveranciers voor....