Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:32

<3 <3 <3 wow prachtige foto s!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:33

ik krijg ook steeds opmerkingen dat mnhond zo goed lusitert.... ik snap niet dat zoiets bijzonder meot zijn.

gisteren een groepsfoto gemaakt, 13 hond op een rijtje gezet en foto's gemaakt... alle voorbijgangers verbaasd dat ze bleven zitten... dat heet opvoeden meneer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:36

EmptyWords schreef:
ik krijg ook steeds opmerkingen dat mnhond zo goed lusitert.... ik snap niet dat zoiets bijzonder meot zijn.

gisteren een groepsfoto gemaakt, 13 hond op een rijtje gezet en foto's gemaakt... alle voorbijgangers verbaasd dat ze bleven zitten... dat heet opvoeden meneer...

Tjah ik snap het wel waarom het bijzonder is. Tenminste hier in de omgeving. 9 van de 10 honden die ik zie zijn gewoon niet opgevoed. Wel gevoed :')

JesdaJinn

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:38

Hier ook. Ik heb vroeger bij de post gewerkt en Jesda ging altijd mee weg brengen. Gewoon lekker mee rennen. Maar als mijn postzakken leeg ware moest ik nieuwe ophalen en dat was bij mensen thuis. Hadden zelf ook wel een hond maar vindt niet dat Jesda zo overal mag komen, misschien vinden die mensen dat helemaal niet leuk. Dus Jesda af en blijf en wanneer ik de postzakken ging vullen fietsten er natuurlijk allemaal mensen langs en maar kijken want een herder lekker in de zon, zonder een baasje in de buurt. Echt geniaal

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:39

love_western schreef:
EmptyWords schreef:

Tjah ik snap het wel waarom het bijzonder is. Tenminste hier in de omgeving. 9 van de 10 honden die ik zie zijn gewoon niet opgevoed. Wel gevoed :')

hier helaas dus ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:43

EmptyWords schreef:
love_western schreef:

hier helaas dus ook

Als ik zulke honden zie, raak ik alleen maar meer gemotiveerd om met blaz te trainen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:49

ik hoef het gelukkig alleen nog maar te onderhouden, maar ik vind het altijd zo sneu voor die honden :')

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:17

Mooie foto's EmptyWords

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:28

Hele leuke foto's Emptywords. En ik ken hier ook een hoop honden die slecht opgevoed zijn (of eigenlijk niet). Mensen vinden het stoer om een American stafford te hebben alleen vergeten ze dat ze niet vanzelf braaf luisteren.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:43

Mijn honden zijn niet zo enorm gehoorzaam of perfect opgevoed. Ze voldoen voor mij en dat is waar het uiteindelijk om gaat :) Ik heb 2 trekmachines aan de lijn als ik ze alle 3 tegelijkertijd uitlaat, maar vind ik niet erg. Als het moet kunnen ze alle 3 heel netjes naast me lopen. Ik heb er maar 1 die 100% hier komt als ik roep. Dat is ook de enige waarbij dat echt moet. Eentje die komt helemaal niet hier, die kent alleen wachten. Dan staat ie braaf doodstil :) En de ander luistert super als ik vreten heb :D Zit/af en blijf kennen ze dan wel weer heel goed. Moet ook, ze moeten geregeld met elkaar op de foto :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:55

Ik heb er één die perfect luistert. Als er geen andere hond, mens of iets anders wat afleidt is :D Die komt dus alleen los op plekken waar dat allemaal niet aanwezig is. Gisteren nog op het industrieterrein, ineens een perfectie hier, voet, zit, af en volg. Gewoon, omdat er niks is dat afleidt en ze eindelijk ontspant dan. De ander ben ik druk bezig om een poging te doen tot opvoeden. In principe luistert hij vrij goed, maar sommige dingen kan hij niet weerstaan. Zo kan ik hem laten wachten als hij een andere hond ziet, tot die hond op hem afstormt. Niet gek natuurlijk. Het zit / af en blijf zit er niet zo goed in nog, daar zijn we nog mee bezig. Ik kan dus geen foto's maken :') Het helpt ook niet mee dat ik hem als pup altijd riep door door mijn knieen te gaan.

Als het goed is komen er woensdag nog wat foto's van de kleine man tijdens het manwerk. :+:

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:09

Mooie fotos !
Fijn dat jullie honden goed luisteren, hier heeft kenny last van baas-ik-hoor-alles-behalve-jou.
Dus vandaag maar aan de lange lijn oefenen en als ik tijd heb ff met m fietsen. Hond heeft de zomer in zn bol haha

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:50

Machie schreef:
Mijn honden zijn niet zo enorm gehoorzaam of perfect opgevoed. Ze voldoen voor mij en dat is waar het uiteindelijk om gaat :) Ik heb 2 trekmachines aan de lijn als ik ze alle 3 tegelijkertijd uitlaat, maar vind ik niet erg. Als het moet kunnen ze alle 3 heel netjes naast me lopen. Ik heb er maar 1 die 100% hier komt als ik roep. Dat is ook de enige waarbij dat echt moet. Eentje die komt helemaal niet hier, die kent alleen wachten. Dan staat ie braaf doodstil :) En de ander luistert super als ik vreten heb :D Zit/af en blijf kennen ze dan wel weer heel goed. Moet ook, ze moeten geregeld met elkaar op de foto :D

Ik denk dat het daar ook om gaat. Dat ze voldoen aan jouw regels. Een hond moet natuurlijk nog wel een beetje hond kunnen zijn en zal altijd z'n streken hebben. Dat vind ik het heerlijke aan Hazel :P

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:19

Even tussendoor... voor diegene die op de wachtlijst staan voor Brummen. Misschien is dit een leuk alternatief http://www.kcnwv.nl/index.php/homeride

Hier luistert mijn dame ook naar verwachtingen. Wil nog dat ze relaxter wordt in verschillende situaties. Zoals rustig kunnen liggen/ zitten/ lopen als er iets langs rent. Gister middag expres naar een groot speelveld gegaan. Ging best goed, totdat kinderen begonnen te gillen, rennen en wapperen met de armen omdat de hond spannend was :') Toen ging mevrouw in de speel modus, was voor de kinderen nog spannender was... handig zo'n visuele cirkel.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:41

Empty words : wat een super moie foto's, vooral die enen in de lucht springend , MOOI!!!!

Hier wel een goed luisterende hond , maar natuurlijk ook niet altijd , en mag wat mij betreft ook wat ondeugd in blijven hoor!!

Hier inmiddels een aantal super leuke behendigheidslessen gehad. Veel geleerd, maar het wordt nog wel lachen in Brummen bij de beginners wedstrijd. Nog lang niet zo ver als jou hoor Karin :D
Maar lijkt me superleuk om een keer een (half ) rondje te doen!!

Woensdag weer G&G 1 training , begin ik toch al wat minder zin in te krijgen :+ . Merk echter wel dat t hondje wat minder luistert als ik minder train, dus toch maar weer een beetje oppakken aankomende weken. Want ook daarvoor heb ik al snel weer examen!
Voor degene die het vroeg : ik doe dus ook 2 dingen met de hond, al is de gehoorzaamheid minder intensief. Hondje vind het super.

Ik heb ook een niet veel voorkomende hond ,maar toch krijg ik wel veel positieve reacties. Al zeggen ze er meestal wel bij dat ze zelf nooooit zon hond willen hebben :')

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:49

luckyboy5, ik ken je hond wel denk ik zomaar :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:50

Pfff ik word zo moe van kenny.. hij valt weer terug in zn oude gedrag en ik heb erg weinig tijd om veel met m te doen.
Loslaten hou ik niet zo van, hij is nogal onvoorspelbaar en gromt veel.c wat niet alle hondwn hier pikken. Pas was er al een gevecht in t park waar ik m altijd loslaat. Maar t stomme is, aan de lange lijn komr ie altijjd gelijk, maar los rent ie gewoon om me heen

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:33

Wat vervelend dat mensen zo reageren op een wedstrijd.. Bah :n
Gave foto's zeg!!

Net laatste training binnen gehad. Beau had z'n concentratie na 10 minuten al niet meer.. Paaltjes gingen voor geen meter en voor het eerst 'out' gedaan, die hij 2x goed deed en daarna constant onder de hindernis door kroop :') Echt niet lekker getraind dus. Volgende week gaan we buiten weer verder en krijg ik een ander groepje/instructrice.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:27

Mecx en ik zijn gevraagd voor de demoteam van de hondenclub welke demo's geeft door heel Nederland. *\o/*

Ben zo trots :j
Vind het een hele eer. :D

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:31

Hopen dat t dan beter gaat daantje

Gaaf zeg silence!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:04

:j gaaf hè!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:21

Volgende keer gaat het vast weer beter Daantje

Gaaf Sandra!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:17

JP: Wat een rotsituatie zo zeg... :( balen!! Ik hoop dat het uiteindelijk nog goed gaat uitpakken voor je, maar ook rot voor Jinn dat het allemaal zo loopt en wisselt van baasje enzo. Ik hoop dat je broer tot inzien komt dat hij OF kiest voor Jinn OF kiest voor zijn pc. :( Succes!

Wat vervelend van die wedstrijd ervaring.. Erg jammer dat er zo onvolwassen wordt gedaan, ik heb ook wel eens gehoord dat er op shows ook zo wordt gedaan, maar een show is toch heel wat anders dan een wedstrijdje. Erg jammer, kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat je nog eens mee doet en dan meer plezier erin hebt, maar het rotte gevoel heb je nu toch al een beetje gekregen. Hoop dat de volgende keer leuker is!

Misschien heeft iemand nog tips, Bodhi en ik zijn nu bij 8 paaltjes en daar wil ik het voorlopig even bij houden. Maar ik ben nu bezig met op verschillende manieren insturen en ook dat ik aan de andere kant meeloop. Maar dit laatste vind Bodhi erg vervelend, halverwege de paaltjes hoort ze dat mijn stem dus van een andere kant komt en dan stopt ze en kan ze er ook niet meer terug inkomen. en zodra ik weer aan de 'goede' kant meeloop is er niets aan de hand en doet ze, ze alle 8 netjes achter elkaar. Iemand tips? Of is het gewoon veel oefenen? Als ik aan de 'goede' kant meeloop dan kan ik haar voorruit sturen en stil blijven staan of meerennen, maakt allemaal niet uit, maar aan de andere kant lopen, is nog geen succes.

Trainingen zijn nog steeds niet hervat hier.. :( Dogfrisbee gaat vanaf volgend week, mits het weer goed blijft wel weer starten, nog 3 resterende lessen en dan weer een nieuwe cursusperiode.
Behendigheid vrees ik dat die pas weer gaat starten tegelijk met Brummen of na Brummen.
Dus ik hoop binnenkort nog even bij de fokker langs te kunnen en daar nog een beetje te kunnen oefenen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:19

ga terug naar het begin, 4 paaltjes en ga dat oefenen aan de andere kant, dat langzaam weer uitbouwen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:46

Hopelijk kan ik binnenkort met jullie meekletsen over de behendigheid
A.s Donderdagavond hebben Mecx en ik een proefles op de club :D