wow prachtige foto s! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EmptyWords schreef:ik krijg ook steeds opmerkingen dat mnhond zo goed lusitert.... ik snap niet dat zoiets bijzonder meot zijn.
gisteren een groepsfoto gemaakt, 13 hond op een rijtje gezet en foto's gemaakt... alle voorbijgangers verbaasd dat ze bleven zitten... dat heet opvoeden meneer...
love_western schreef:EmptyWords schreef:ik krijg ook steeds opmerkingen dat mnhond zo goed lusitert.... ik snap niet dat zoiets bijzonder meot zijn.
gisteren een groepsfoto gemaakt, 13 hond op een rijtje gezet en foto's gemaakt... alle voorbijgangers verbaasd dat ze bleven zitten... dat heet opvoeden meneer...
Tjah ik snap het wel waarom het bijzonder is. Tenminste hier in de omgeving. 9 van de 10 honden die ik zie zijn gewoon niet opgevoed. Wel gevoed

Ik heb 2 trekmachines aan de lijn als ik ze alle 3 tegelijkertijd uitlaat, maar vind ik niet erg. Als het moet kunnen ze alle 3 heel netjes naast me lopen. Ik heb er maar 1 die 100% hier komt als ik roep. Dat is ook de enige waarbij dat echt moet. Eentje die komt helemaal niet hier, die kent alleen wachten. Dan staat ie braaf doodstil
En de ander luistert super als ik vreten heb
Zit/af en blijf kennen ze dan wel weer heel goed. Moet ook, ze moeten geregeld met elkaar op de foto
Die komt dus alleen los op plekken waar dat allemaal niet aanwezig is. Gisteren nog op het industrieterrein, ineens een perfectie hier, voet, zit, af en volg. Gewoon, omdat er niks is dat afleidt en ze eindelijk ontspant dan. De ander ben ik druk bezig om een poging te doen tot opvoeden. In principe luistert hij vrij goed, maar sommige dingen kan hij niet weerstaan. Zo kan ik hem laten wachten als hij een andere hond ziet, tot die hond op hem afstormt. Niet gek natuurlijk. Het zit / af en blijf zit er niet zo goed in nog, daar zijn we nog mee bezig. Ik kan dus geen foto's maken
Het helpt ook niet mee dat ik hem als pup altijd riep door door mijn knieen te gaan.

Machie schreef:Mijn honden zijn niet zo enorm gehoorzaam of perfect opgevoed. Ze voldoen voor mij en dat is waar het uiteindelijk om gaatIk heb 2 trekmachines aan de lijn als ik ze alle 3 tegelijkertijd uitlaat, maar vind ik niet erg. Als het moet kunnen ze alle 3 heel netjes naast me lopen. Ik heb er maar 1 die 100% hier komt als ik roep. Dat is ook de enige waarbij dat echt moet. Eentje die komt helemaal niet hier, die kent alleen wachten. Dan staat ie braaf doodstil
En de ander luistert super als ik vreten heb
Zit/af en blijf kennen ze dan wel weer heel goed. Moet ook, ze moeten geregeld met elkaar op de foto
Toen ging mevrouw in de speel modus, was voor de kinderen nog spannender was... handig zo'n visuele cirkel.
. Merk echter wel dat t hondje wat minder luistert als ik minder train, dus toch maar weer een beetje oppakken aankomende weken. Want ook daarvoor heb ik al snel weer examen!
Echt niet lekker getraind dus. Volgende week gaan we buiten weer verder en krijg ik een ander groepje/instructrice. 
balen!! Ik hoop dat het uiteindelijk nog goed gaat uitpakken voor je, maar ook rot voor Jinn dat het allemaal zo loopt en wisselt van baasje enzo. Ik hoop dat je broer tot inzien komt dat hij OF kiest voor Jinn OF kiest voor zijn pc.
Succes!
Dogfrisbee gaat vanaf volgend week, mits het weer goed blijft wel weer starten, nog 3 resterende lessen en dan weer een nieuwe cursusperiode.