(op een bolletje want de honden hadden haar gevonden )
Toch spijtig dat egeltjes in België niet als huisdier gehouden mogen worden, ze zijn zo leuk
Saaarr
Geplaatst: 31-05-14 15:32
Super leuk die egel, wij hebben ook al jaaren een egel in de tuin lopen. Af en toe zie je hem s'avonds wel is. Toevallig zag ik hem van de week rennen.
Bij het vogelrevalidatiecentrum, mijn toekomstige stage voor volgend jaar, zat een halfwildje, 90% wit. kan dus niet uitgezet worden en de konijnenopvang weigerde hem mee te nemen. Komt dus naar mij. Leeftijd en achtergrond onbekend, alleen dat 't een halfwildje is.
Verder komt er een bijna éénjarig gecastreerd halfwild rammetje bij mij wonen. De huidige eigenaren zijn verkeerd voorgelicht en kunnen hem helaas niet bieden wat hij nodig heeft.
Ik ben ontzettend benieuwd en hoop dat ik deze twee ook kan bieden wat ze nodig hebben.. M'n hart officieel verloren aan de halfwildjes...
Solleke_Noah
Geplaatst: 04-06-14 09:31
Ben benieuwd naar foto's als ze groter zijn Veertje!
Eoweywn: merk je nog verschil tussen halfwildjes en gewone tamme konijnen als ze vanaf jonkie in handen zijn geweest?
Hier heeft mama-egel de kleintjes ondertussen verhuist, was haar toch wat te druk met al dat hondengeweld. Ze zitten nu onder de aanhangwagen (staat in de tuin), lekker droog met dit regenweer
Had nog wat leuke foto's van Mormel stiekem wil ik er wel een 2de fretje bij maar mijn vriend zegt nee, die vindt één fretje al even vermoeiend als vier honden samen
Heb je ook een tuigje van frettentuigjes en sjaaltjes?
Wij hebben natuurlijk 4 fretten en dat kost ons weinig energie want ze houden elkaar lekker bezig, dus ik zou zelf nooit meer 1 fret alleen willen. Laat ze maar lekker met elkaar spelen, dan kunnen wij ook nog wel eens even rustig zitten als ze los zijn.
Solleke_Noah
Geplaatst: 04-06-14 11:59
Jep, mega handig tuigje! We hadden eerst eentje van de dierenwinkel maar dat was zo'n gedoe met gespjes. Dit tuigje is echt een uitkomst. Sjaaltje hebben we (jammer genoeg) niet, vond mijn vriend te truttig
Kan je wel eens gelijk in hebben dat één fret vermoeiender is dan meerdere, hij vraagt heel veel aandacht. Maar volgens de frettenstichting kon hij niet zo goed met anderen. Wie weet, maakt hij tijdens de vakantie (gaat dan bij Betje op pension) wel een vriendje..
Ok leuk, gister nog bij Betje geweest om prooi te halen voor ons tuig. Wij hebben ook zo'n handig tuigje, wel met sjaaltje dan, maar daarop staat "Fearless Ferret" dus niet truttig haha, lekker knalgeel met blauw touwtje.
Onze Kruimel, mijn vriend zijn eerste fret kon eigenlijk ook niet bij anderen. Toen kwamen we toevallig bij Roderick, die was toen nog vrij jong, maar ontzettend lief en relaxed. Dus gewoon eens samen los gelaten en dat klikte, Kruimel zat al 4 jaar alleen. Kan zomaar ineens wel lukken. En toen die andere 2 pups erbij en dat gaat ook nog prima, dus nu lekker met 4. Iets wat Betje ook nooit had verwacht, maar soms heb je gewoon ineens een match.
Sharitje
Geplaatst: 04-06-14 12:54
Hier ben ik ook nog eens
We hebben momenteel 19 baardagaam eieren in de broedstoof liggen en onze dame is alweer aan het graven, dus ik verwacht nog eitjes een dezer dagen! (deze worden wss niet uitgebroed aangezien we er al 19 verwachten...)
Papa is een hypo citrus (in het echt meer fluo-geel dan op foto) en mama een italian orange leatherback.
Indien er iemand interesse zou hebben? uitkomst jongen voorzien juli - augustus.
Ook hebben we sinds dit weekend een nieuw dametje bij, toekomstige kweekdame, red hypo leatherback. Foto van in de auto bij ophaling (beurs houten, nl), nog geen andere foto's aangezien ik ze nog wat gerust laat ter gewenning.
Oeh, heel aantrekkelijk. Ze hebben me altijd erg aangesproken.
Polivy
Geplaatst: 04-06-14 13:17
Leuk! Wij waren er ook Wij willen geen kleintjes hoor. Ja, heel lief en leuk en schattig. Maar vind dat we genoeg beesten hebben Op de beurs hebben wij nog twee dwerggekko's gekocht.
Gaaf trouwens die gele baard. Heb dat nog nooit gezien.
Hihi, genoeg beesten ken ik... Hier momenteel: 2 paarden, 2 honden, 4 baardagamen (en 19 extra binnenkort dus , 2 kippen, korenslang en een heleboel insecten . Ik vind onze gele man ook super, hoop dan ook op veel citrus babies
Hier ook echt een stop, komen geen beesten meer bij. Hier nu 4 katten, 4 fretten, 2 witbuikegels, 2 tenrecs, 1 rattenslang, 1 witlippython, 1 varanus doreanus, 1 varanus dumirilli, 1 varanus gilleni en een baardagaam. Oh ja en dan onze dubiakweek niet te vergeten. En mijn paard.
Eoweyn_x
Geplaatst: 04-06-14 14:58
@ Solleke_Noah
De een zegt van wel, de ander niet. Ik denk dat het wel degelijk wat scheelt, maar karakter is karakter. Als er wild in zit zul je dit altijd blijven merken.
Wow rockwitch, wat een beestenboel daar! Leuk die varanen, ik vond die ook fijn maar staan nu al 6 terras in huis en geen enkele maatje varaan . Misschien later...
Lief is weer bezig met een project voor de 2 grote varanen. Echt een megaterra van 2x2x1 met een vijver erin en alles. We hebben al een grote bak staan maar die is te klein aan het worden voor ze. Die gaan we dan verbouwen zodat de witbuikjes allebei een verdieping krijgen. En dan een deel voor de baardagaam, de kleine varaan en de witlippython. Foto's komen natuurlijk als het klaar is.
Thnx. Ben er helemaal blij mee, had eerst 3 gereserveerd bij iemand die een zooi eitjes had opgekocht, maar dat bleken wildkleurtjes te zijn en ik wilde pertinent geen wildkleurtjes. Dus die gisteren afgezegd en een oproep geplaatst op het axolotlforum en daar reactie op gehad van iemand die nog 4 albino's had van 10-15cm lang, geboren met de kerstdagen.
dynamiek
Geplaatst: 05-06-14 21:18
Op 3 mei zijn er 27 jonge boas bij ons geboren het was haar 1e nest. Moeder is een squaretailboa en vader is een albino motley. Inmiddels eten en vervellen ze goed, zaterdag word geslacht bepaald en dan worden ze verkocht. (Na lang proberen eindelijk gelukt om fotos te plaatsen).