Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 00:31

Is het normaal dat 2 (vrouwtjes) ratten het steeds met elkaar proberen te doen?
Valt me sinds vandaag op dat Witje steeds op een seksuele manier op Grijsje te keer gaat... :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:26

Koeien doen het ook _O-

ene koe op andere koe's hoofd als favoriet volgens mij :')

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:41

Leuke foto Arrabel! Mooie dames heb je!

Mijn dames rijden ook allemaal op elkaar, de rittens rijden zelfs op Bella als ze flapperig is :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:56

Oké, fijn dat het wel 'normaal' is. :Y)

Wat ik me opeens afvraag, worden ratten ook op hun manier ongesteld of hengstig of hoe dat ook heet? :')

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:32

Ratten worden flapperig ;)
(niet alle dames laten het zien)
maar bij veel dames zie je het doordat ze als er bijv op ze gereden wordt t kontje omhoog gaat en ze dan met hun oren gaan flapperen!

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:08

Mijn dames lopen ook weleens op elkaar te rijden := Dat is echt een stom gezicht.

Gisteren heb ik Haggis haar abces weer uitgeknepen. Hij zat weer vol en was weer open gegaan. Hoop dat hij nu helemaal leeg is en niet meer terugkomt. Vind haar echt een dapper ratje, ze bleef echt kalm

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:51

Ja, die van mij doen dat ook haha. :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:09

Dat heb ik bij die van mij nog nooit gemerkt. Gelukkig maar, vind het er heel apart uit zien, stelletje g**le beesten met hun oortjes wiebelen :')

Nog een vraagje; Grijsje likt heel veel aan mijn handen (heb vaak best wel zweethanden :\) weten jullie of dat misschien duidt op te kort aan iets, houdt ze van zout of is het gewoon verzorgen?

edit; ze probeert ook altijd mijn lippen af te likken zodra ze dicht bij mijn gezicht in de buurt komt. Ik weet niet of daar ook een zout smaak aan zit ofzo?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 09:06

Urgh Lies_Miek, krijg al kokhalsneigingen als ik er aan denk :P
Wel schattig die trillende oortjes, ze zijn bij mij wel allemaal tegelijk flapperig. Heb toen Harley nog leefde 1 keer gehad dat ze met z'n 4en in een treintje op elkaar aan het rijden waren >;)

Dat likken deed Harley ook altijd, geen idee waarom eigenlijk. Denk niet dat het perse een tekort is van iets, maar meer gewoon dat ze zout lekker vinden, net als met paarden :P

Edit: En dan nog iets waar jullie me vast bij kunnen helpen. Ik ga volgend weekend naar Duiven om te kijken of het klikt tussen mijn dames en opvanger Alex (castraat van februari 2012). Nu maakten mijn ouders gisteren heel terecht de opmerking 'met een beetje pech heb je daar niet lang plezier van'. En daar hebben ze eigenlijk wel een punt mee en dan zit Bella weer 'alleen'.. Wat denken jullie? Is het een beter idee om 2 castraten erbij te nemen? Mijn kooi is groot genoeg voor minimaal 6 ratten en de financiën zijn ook het probleem niet, maar ik weet niet of dat gaat zorgen voor een lastigere intro. En dan natuurlijk nog het feit dat het 2 heren zijn van ongeveer dezelfde leeftijd; ik weet niet of ik het trek als er kort achter elkaar 2 ratten overlijden -O-

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:38

Die van mij likken ook altijd, ik denk dat het gewoon verzorgen is of inderdaad dat het lekker smaakt...

Kan je die vraag niet met Jolanda zelf bespreken? Zij weet het beste hoe het karakter is van de twee castraten, ivm de intro. Ik kan nu niet zeggen of dat dan een lastige intro is haha.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:45

Likken heeft toch ook met onderdanig zijn te maken? Onze Pip doet het iig altijd als we dr vastpakken en ze een beetje bangig wordt..

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 08:17

Onze ratjes zijn er!
Ik schrok wel een beetje van de omstandigheden bij de fokker.. Ze zijn ook nog niet echt tam, maar als ik zie hoe snel dat beter wordt dan zal dat best goedkomen. Ze zijn lekker actief en nieuwsgierig. Wat een leuke diertjes zijn het toch!
We hebben een beige dame met een witte buik en een beetje grijsachtige husky. Ik ga proberen om een foto te maken, zal niet meevallen want ze zijn best snel!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:43

hoe bedoel je dat Tilmar, want bij een goede fokker zou je niet van de situatie hoeven schrikken lijkt mij. Het was toch geen broodfok hé?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:48

Klinkt inderdaad als broodfok.. Jammer! Toch heel veel plezier van de ratjes! Komt vast helemaal goed :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:07

Ja, was een beetje jammer. Het leek heel goed, ook aan de telefoon. En het was allemaal wel netjes, maar niet zoals ik ratten zou houden.

Maar goed, we hebben 2 schattige ratjes en ze worden echt heel snel tam gelukkig.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:10

Bij welke rattery was je geweest Tilmar?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:12

Aangezien het oogje van Witje steeds erger wordt plaats ik het toch nog maar een keer, dit keer even met een filmpje omdat een foto maken onmogelijk is :')

Vanaf ong 10 seconde heb ik haar in beeld, daarvoor liep ze steeds weg. Ziet er soms wat hardhandig uit als ik haar vast pak, maar dat doet ze vooral zelf. Ik knijp haar in elk geval niet fijn!
Haar linker oogje is het ergst, daar zit nu gewoon 1 grote rode kring om heen, het andere oog is zo goed als schoon.

edit; ik zit er trouwens ook lekker sexy bij :Y)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:57

Eerlijk gezegd zie ik op het filmpje ook niet heel erg veel, maar van wat ik zie, lijkt het meer op porfyrine.

www.tammeratten.nl schreef:
Porfyrine afscheiding

Hoewel dit niet echt een gezondheidsprobleem is, wil ik het toch even noemen. Soms hebben ratten last van een rode afscheiding rond het neusje en de oogjes. Dit is geen bloed, maar Porfyrine. Het is niet iets, om je meteen druk om te maken. Je kunt het vergelijken met een verkoudheid bij de mens. Hou het echter wel even in de gaten. Als de de afscheiding blijft aanhouden is het verstandig om er even naar te laten kijken door je dierenarts.

eenrattenleven.wordpress.com schreef:
Porfyrine is een stof die in het traanvocht van ratjes voorkomt en dit rood kleurt (je kan het dus ook terugvinden rond de ogen). Het is namelijk verwant aan hemoglobine, het stofje dat rode bloedcellen rood kleurt. Porfyrine komt bij ratjes om verschillende redenen voor en kan wijzen op stress of ziekte. Als je ratje porfyrine produceert kan je hem wel best in de gaten houden. Het is een eerste (lichte) aanwijzing dat je ratje zich niet helemaal in orde voelt, maar dit hoeft niet per se iets ernstigs te zijn. Een verandering in de omgeving kan ook voor porfyrine productie zorgen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:19

Duidelijk laten zien is inderdaad heel moeilijk...
Bedankt voor de info! Ik zal eens kijken of ik wat info kan krijgen bij de dierenarts in de dierenwinkel. Het is namelijk al vanaf het begin...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:58

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:12

Vanmorgen mijn oude dame in laten slapen. Gister besloten dat het genoeg geweest was. Iduna was erg instabiel, werd met de dag magerder, had een gezwel naast haar kaak verloor langzaam d'r vacht en was bij dat alles al richting/ voorbij de 4 jaar oud.

Dierenarts nam keurig de tijd voor mij. Helaas was omdat ze ze oud was haar bloedcirculatie niet zo goed meer en daardoor duurde het inslapen (en de slaapprik) flink lang. Heb er toch zeker meer dan een half uur /45 minuten gezeten.

Gister heb ik haar nog lekker verwend met allemaal eten dat ze normaal niet mag omdat het niet gezond is, ze heeft zelfs een deel van de nacht bij mij geslapen.

Alleen zit ik te twijfelen of ik de volgende keer weer laat inslapen. Als je dat hartje zo hard tekeer voelt gaan dan weet je gewoon dat het diertje stress heeft. Misschien dat ik de volgende keer iemand vraag om te strekken. (met de kosten heeft het niks te maken, ik was erg verbaasd dat het slechts 30 euro koste namelijk)

Afbeelding
Iduna in betere tijden

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:39

Ach, wat verdrietig.. heel veel sterkte!
4 jaar is wel een hele mooie leeftijd zeg! De meeste ratjes redden dat niet.

Inslapen is inderdaad heel stressvol. Het lijkt wel of ze er tegen vechten. Hoe de andere optie gaat weet ik niet, zou ik zelf ook nooit durven.
Misschien maken ze het inslapen al niet meer mee, ze krijgen toch eerst al een soort verdoving en dan het 'echte' inslaapspul. Maar ik heb ook wel eens gehad dat het zo lang duurde..Akelig.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:50

He sterkte Naskapower!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:43

Heel veel sterkte, dappere beslissing!

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:15

Sterkte !