Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CupCakes_ schreef:Wij hebben een kussen gevonden dankzij Roetsj!
[ [url=m/CpZV4I.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jip die mag gewoon op de bank. Maar wel waar het kleed ligt. Ik vind dat de bank van iedereen in het huis is, dus niet specifiek van 'ons'. De beestenbende hoort nou eenmaal bij het gezin.
Qua opvoeding was en is Jip nog steeds best lastig soms. Er zijn soms echt dagen dat ik denk" hè potverdorie." Maar dat is meer over het reactieve gedeelte aan de lijn. Over het algemeen is hij aardig opgevoed, maar soms veel te enthousiast
fannetje schreef:CupCakes_ schreef:Wij hebben een kussen gevonden dankzij Roetsj!
[ [url=m/CpZV4I.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jip die mag gewoon op de bank. Maar wel waar het kleed ligt. Ik vind dat de bank van iedereen in het huis is, dus niet specifiek van 'ons'. De beestenbende hoort nou eenmaal bij het gezin.
Qua opvoeding was en is Jip nog steeds best lastig soms. Er zijn soms echt dagen dat ik denk" hè potverdorie." Maar dat is meer over het reactieve gedeelte aan de lijn. Over het algemeen is hij aardig opgevoed, maar soms veel te enthousiast
Ik hoop dat hij er net zoveel plezier van heeft als Roetsj.
Is dit de oceaan? Die staat ook nog op het verlanglijstje bij mij. Maar ik mag nog niet van mezelf. Ik gok met mijn eindejaarsuitkering
Edit: heerlijk al die pups #voorpret
Lugea schreef:Ik kom hier even binnenvallen met een vraag omdat er hier naar mijn idee toch veel hondenkenners bij elkaar zitten, maar mochten jullie denken dat mijn vraag beter past in een eigen topic dan hoor ik dat ook graag.
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een tweede hond en in principe wordt dit weer een pup, maar nu werd er door een bekende gevraagd of ik er niet voor open stond om een van hun honden over te nemen. De reden dat zij hun hond willen herplaatsen is dat ze echt met de handen in het haar zitten omdat hij maar niet zindelijk wil worden en dagelijks in huis poept. Het gaat hun echt aan het hart om de hond weg te doen, maar ze weten naar eigen zeggen echt niet meer wat te proberen en dit trekken ze niet meer. Ook hadden ze verwacht dat de overstap van een naar twee honden hen minder zwaar zou vallen. Er zit totaal geen haast achter verder, maar omdat ze hoorden dat ik me aan het oriënteren ben werd deze vraag toch gesteld.
Nu heb ik even wat doorgevraagd om voor mezelf na te gaan of ik hierop zit te wachten en wat mogelijk de oorzaak van het probleem kan zijn. Ik ben er zeker nog niet uit of ik verder met hen in gesprek ga, maar wilde deze casus toch graag even bespreken met wat meer ervaren hondeneigenaren om een goed beeld te kunnen vormen. Daarom nog even wat aanvullende informatie en ik zou graag wat ervaringen horen van mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Ook tips/adviezen/suggesties om dit probleem aan te pakken zijn welkom. De huidige eigenaren staan hier ook absoluut voor open en anders biedt het voor mij ook handvatten om er eventueel mee aan de slag te gaan.
Het gaat om een gecastreerde reu van 2 jaar oud die erg klein/slank is gebleven voor zijn ras. Volgens de eigenaren komt hij bij een goede fokker vandaan, maar daar heb ik een lichte twijfel over. Tijdens het uitlaten plast de hond wel, dit doet hij dan ook niet meer in huis. Hij poept zeer zelden tijdens het uitlaten, ongeacht hoe lang/vaak er met hem gelopen wordt en op welke plek. De hond leeft met een andere hond in huis, maar zowel samen als los van elkaar uitlaten maakt geen verschil. De hond poept vrijwel elke nacht in huis en dan ook flink, geen klein ongelukje. Wat een tijdelijke oplossing heeft geboden is de hond ‘s nachts in een kleinere ruimte opsluiten (de gang), maar inmiddels poept de hond hier ook ‘s nachts. Er is geen sprake van diarree en de eigenaren hebben ook niet de indruk dat er buikklachten zijn of dat de hond angstig is.
kiwiwitje schreef:Ik zeg heel erg nee tegen herplaatsers. Je moet vrijwel altijd de rommel van een ander oplossen. Heel bot gezegd. Inderdaad vaak bloed zweet en tranen.
Ook maar net of je daar zin in hebt. Ook wetend dat je er niet alles uit gaat krijgen.
Hier een herplaatser. En ik ben gek op der maar NOOIT meer.