Hij heeft een half jaar met mij op een appartement gewoond, maar ik ben voor hem zo blij met de tuin

@dorus hee, dat gaat snel ineens! Ik dacht 'die moet nog maanden wachten'
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiwiwitje schreef:Daarin zijn ze ook niet duidelijk. Om welk gewicht t gaat.
Ik zou uitgaan van huidig gewicht. Als t namelijk om volwassen gewicht zou gaan zou de gehele tabel ingevuld zijn.
mvdende schreef:kiwiwitje schreef:Daarin zijn ze ook niet duidelijk. Om welk gewicht t gaat.
Ik zou uitgaan van huidig gewicht. Als t namelijk om volwassen gewicht zou gaan zou de gehele tabel ingevuld zijn.
Is het raar dat ik bij puppy brok altijd ben uitgegaan van het huidige gewicht ipv het volwassen gewicht?
Je voert een pup van 8 weken en 5kg toch niet de hoeveelheid van een volwassen 40kg uitgegroeide hond?
Zeker omdat de verhoudingen in puppy brok er al op berekend zijn dat het om groeiende hondjes gaat.... puppy brok heeft bijna altijd een hogere kcal waarde dan brok voor volwassenen honden, zodat je er minder van hoeft te voeren om dezelfde energie binnen te krijgen.
Of zie ik dit verkeerd?
Skippy01 schreef:@oshaa die tuin is niet alleen voor een wetterhoun heel belangrijk. Toby is het liefst de hele dag vogels en katten uit de tuin aan het jagen of muisjes aan het opgraven. Soms vergeet hij dan zelfs dat het regent en dat regen stom is (uiteindelijk herinnert hij zich dat weer en dan rent hij gauw naar binnen)
Hij heeft een half jaar met mij op een appartement gewoond, maar ik ben voor hem zo blij met de tuin
@dorus hee, dat gaat snel ineens! Ik dacht 'die moet nog maanden wachten'
kiwiwitje schreef:mvdende schreef:
Is het raar dat ik bij puppy brok altijd ben uitgegaan van het huidige gewicht ipv het volwassen gewicht?
Je voert een pup van 8 weken en 5kg toch niet de hoeveelheid van een volwassen 40kg uitgegroeide hond?
Zeker omdat de verhoudingen in puppy brok er al op berekend zijn dat het om groeiende hondjes gaat.... puppy brok heeft bijna altijd een hogere kcal waarde dan brok voor volwassenen honden, zodat je er minder van hoeft te voeren om dezelfde energie binnen te krijgen.
Of zie ik dit verkeerd?
Ze geven aan wat het volwassen gewicht is omdat dat bepaald hoe hard ze groeien en wat hun voedingsbehoefte is. Dat is daarop berekend.
Bij een beetje fatsoenlijke voeding staat t ook gewoon vermeld. Dat t voor t volwassen gewicht is.
Sterker nog meestal staat er ; volwassen gewicht en leeftijd in maanden.
Ga je dan op t huidige gewicht voeren ben je je hond aan t ondervoedden.
Een pup voeding heeft niet meer calorieen omdat je er dan minder van hoeft te voeren, maar omdat t energie vreet om te groeien en je een hoger vet en eiwitpercentage daarvoor nodig hebt.
Trek t over naar kvv en dan voer je ook gewoon 50 gram per kg lichaamsgewicht bij een pup tegenover 20 gram bij volwassen..
kiwiwitje schreef:Zie je dan echt niet dat er voor een hond van 60 kg een voedingshoeveelheid word aangegeven?In een brok die voor mini rassen is zoals ze zelf zeggen?!
Dat heeft echt 0,0 met opmaaktechnisch te maken.
Voor een mini brok had er boven de 10 kg al geen voedingshoeveelheid horen te staan.
Dorus schreef:kiwiwitje schreef:Zie je dan echt niet dat er voor een hond van 60 kg een voedingshoeveelheid word aangegeven?In een brok die voor mini rassen is zoals ze zelf zeggen?!
Dat heeft echt 0,0 met opmaaktechnisch te maken.
Voor een mini brok had er boven de 10 kg al geen voedingshoeveelheid horen te staan.
Natuurlijk zie ik dat wel en ja dat is raar en ogenschijnlijk onnodig, maar ik denk echt dat dat met standaard opmaak en kosten te maken heeft. Maar als jij iets anders denkt is dat prima hoor.
Het lijkt inderdaad snel te gaan, maar we zijn hier al jaren mee bezig en het was wachten op het juiste moment. Nu zijn wij er klaar voor, ligt er een nestje die op het juiste moment weg kan en is een pup naar onze wens beschikbaar.
De eerste keer hebben we voor een pup bedankt omdat die net na de bouwvak zou komen en dan konden we niet genoeg tijd vrij krijgen/maken. Toen is het een nest later geworden en dat paste precies in mijn man z’n winterstop. Nu met thuiswerken is het wat dat betreft ook ideaal.
Kaus schreef:Dorus, heb je de brok al gekocht? Anders zou ik verder kijken.
Nayomie schreef:Heerlijk, was het een beetje te doen qua drukte, kiwi?
Joy_Mennings schreef:Kaus schreef:Dorus, heb je de brok al gekocht? Anders zou ik verder kijken.
Het ging om de brokken van mij hahah.
We hebben de brok al gekocht en hij eet het heel goed. Eindelijk een brok die hij wel eet. Onze volwassen doodle eet een andere brok van dit merk en doet het er ook goed op. Dat is een hele moeilijke eter en uiteindelijk willen we ze het liefst op dezelfde brok mits beide het er goed op doen uiteraard.
We gaan hem de hoeveelheid voor zijn volwassen gewicht geven want anders zou hij echt zeer weinig mogen en dat lijkt me niet gezond.
kiwiwitje schreef:Dorus schreef:Natuurlijk zie ik dat wel en ja dat is raar en ogenschijnlijk onnodig, maar ik denk echt dat dat met standaard opmaak en kosten te maken heeft. Maar als jij iets anders denkt is dat prima hoor.
T is niet onnodig of een denkwijze van mij.
T is gewoon nogal bijzonder dat bij een brok voor mini rassen zoals ze t zelf noemen ze een richtlijn geven voor honden van 60 kg. Daar is gewoon geen logische verklaring voor.
Joy_Mennings schreef:Kaus schreef:Dorus, heb je de brok al gekocht? Anders zou ik verder kijken.
Het ging om de brokken van mij hahah.
We hebben de brok al gekocht en hij eet het heel goed. Eindelijk een brok die hij wel eet. Onze volwassen doodle eet een andere brok van dit merk en doet het er ook goed op. Dat is een hele moeilijke eter en uiteindelijk willen we ze het liefst op dezelfde brok mits beide het er goed op doen uiteraard.
We gaan hem de hoeveelheid voor zijn volwassen gewicht geven want anders zou hij echt zeer weinig mogen en dat lijkt me niet gezond.
Oshaa schreef:Is het Toby wel eens gelukt een muisje op te graven? Hier is het nog nooit gelukt, onder het vele proberen...