Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 07:59

Heel veel plezier vandaag E_J en Salsa! Zie die puppyspam graag tegemoet <3

Hier ongeveer 4 dagen op de bank naast de bench geslapen, daarna ging het eigenlijk zo goed dat ik het wel vertrouwde om weer in mijn bed te gaan slapen (maar ik heb een gelijkvloerse woning dus mijn bed staat om de hoek van de bench). Gewoon kijken hoe het gaat en wat goed voelt. :D

Hihi lekker stel Kaus <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:21

@kiwiwitje zien er goed uit die collars!

@suze owww, te schattig zo samen <3

@kaus hahaha, nee, NIET op de bank, duidelijk! :')

Voor wat betreft slapen: wij hebben ze altijd gewoon in de bench gehad s nachts en zelf in ons eigen bed geslapen. Alleen onze spaniel vond het niet tof en daar hebben we de eerste nachten bij geslapen, omdat hij niet stopte met krijsen (ja, echt, niet gewoon piepen, echt héél veel lawaai). Tot bleek dat het alleen zijn niet het probleem was, maar hij een hekel had aan de bench. Maakte ook niet uit wat voor bench, stof, kunststof, ijzer, met doek erover, zonder doek, met dekens erin, met kussens erin... Los in de gang vond hij in zijn eentje slapen direct wél prima.
Toby was natuurlijk ouder toen hij kwam, ongeveer 7 maanden, en die viel gewoon direct in slaap in de tuin toen we hem opgehaald hadden, ZO moe was hij van zijn 'underdog' positie in de opvang (hij durfde daar enkel te eten als de rest niet keek, we hebben het een tijdje geobserveerd), dus die was allang blij dat hij rust had. De eerste nacht heeft hij wel gespuugd, maar zelfs toen heeft hij me niet wakker gemaakt met gepiep of ronddrentelen in de bench, is gewoon aan de andere kant van de bench verder gaan slapen, arme ziel.
En Lewis - de hond van mijn ouders - is wat dat betreft gewoon een heel makkelijke hond gebleken, die slaapt waar je hem neerlegt, vanaf dag 1. Zijn volle zus (uit hetzelfde nest) woont bij vrienden van ons, en die hebben echt de eerste paar dagen wel bij haar moeten slapen omdat ze onrustig was. Lewis niet. Die ging liggen en die sliep.

Zal dus echt wel aan de hond liggen wat de voorkeur heeft - maar ja, die ken je nog niet echt als ze aankomen... Lastig!

Galaika

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:34

Heel veel plezier vandaag EJ en Salsa! Geniet ervan!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:40

Qua voer heb ik trouwens uiteindelijk de keuze gemaakt voor de brokjes van Naturea! Deze werden mij aangeraden bij de dierenspeciaalzaak, en toen ik naar de samenstelling keek op de zak beviel het mij ook heel erg! Dus we zullen zien hoe pup-lief het gaat doen op deze brokken *\o/*

Vandaag wordt echt een ontiegelijk lange dag denk ik. Om 16:10 landt het vliegtuig en dan duurt het waarschijnlijk nog 3 kwartier voordat hij echt bij ons in de aankomsthal is. En dan moet hij in zijn bench blijven totdat we thuis zijn om te voorkomen dat hij ontsnapt, en van Amsterdam naar huis is toch een 160km :')
@Salsa, hoe laat komt die van jou? :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:22

Ik heb de helft niet gevolgd maar succes vandaag! :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:25

Dat is een lange dag dan en een lange rit naar huis. Toch is het wel echt ontzettend belangrijk hem echt in de bench te laten, je hoort zo vaak dat mensen onderweg toch even stoppen want de hond piept en ze denken dat de hond dan moet plassen en dan ontsnapt de hond. En zie een hond die hier nog niet gewend is en nog geen mensen heeft met wie hij een band heeft maar eens te pakken te krijgen. Gewoon oude spullen in de bench waarvan het niet erg is als ze nat of vies worden.

Salsa ook voor jullie zijn het de laatste uurtjes aftellen, veel plezier vanmiddag!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 09:30

Heel veel succes en plezier vandaag beide!! :D

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:46

Esplendido schreef:
Dat is een lange dag dan en een lange rit naar huis. Toch is het wel echt ontzettend belangrijk hem echt in de bench te laten, je hoort zo vaak dat mensen onderweg toch even stoppen want de hond piept en ze denken dat de hond dan moet plassen en dan ontsnapt de hond. En zie een hond die hier nog niet gewend is en nog geen mensen heeft met wie hij een band heeft maar eens te pakken te krijgen. Gewoon oude spullen in de bench waarvan het niet erg is als ze nat of vies worden.

Salsa ook voor jullie zijn het de laatste uurtjes aftellen, veel plezier vanmiddag!

Ja klopt ik laat hem ook zeker in de bench zitten tot we thuis zijn! Ik laat hem ook echt pas uit de bench als we binnen zijn met de deur dicht zodat hij nergens heen kan. Ik moet alleen even aankijken hoe ik het precies ga doen, aangezien ik hem en mijn andere hond graag meeneem naar een neutrale plek om elkaar te ontmoeten dus ik weet niet of ik hem dan het beste in de auto met de deuren dicht alvast zijn tuigje en alles om kan doen, of thuis mee naar binnen waar de andere hond er niet bij kan. Bij dat laatste ben ik bang dat mijn andere hond hem al kan ruiken. Het liefste zou ik namelijk met de puppy al richting het park lopen (daar komt mijn andere hond nooit), en dat mijn broer dan ondertussen de andere hond haalt en ook naar het park loopt, zodat ze elkaar écht op neutraal gebied ontmoeten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:48

E_J schreef:
Esplendido schreef:

Ja klopt ik laat hem ook zeker in de bench zitten tot we thuis zijn! Ik laat hem ook echt pas uit de bench als we binnen zijn met de deur dicht zodat hij nergens heen kan. Ik moet alleen even aankijken hoe ik het precies ga doen, aangezien ik hem en mijn andere hond graag meeneem naar een neutrale plek om elkaar te ontmoeten dus ik weet niet of ik hem dan het beste in de auto met de deuren dicht alvast zijn tuigje en alles om kan doen, of thuis mee naar binnen waar de andere hond er niet bij kan. Bij dat laatste ben ik bang dat mijn andere hond hem al kan ruiken. Het liefste zou ik namelijk met de puppy al richting het park lopen (daar komt mijn andere hond nooit), en dat mijn broer dan ondertussen de andere hond haalt en ook naar het park loopt, zodat ze elkaar écht op neutraal gebied ontmoeten

Ik zou het écht neutraal houden. Dus inderdaad ontmoeten op terrein dat niet al 'van jouw huidige hond is'. Nou heb ik best een pittig exemplaartje, misschien heb jij een hypersociale en valt het allemaal wel mee, dan kan ontmoeten in de tuin misschien ook wel - zorg wel dat er geen speeltjes of botjes zijn die jouw huidige hond wil gaan 'verdedigen'.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 09:50

Wij hebben Boellie en Chicka gewoon hier op t parkeerterrein kennis laten maken :+ daar lopen we tig keer per dag overheen.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:53

Skippy01 schreef:
Ik zou het écht neutraal houden. Dus inderdaad ontmoeten op terrein dat niet al 'van jouw huidige hond is'. Nou heb ik best een pittig exemplaartje, misschien heb jij een hypersociale en valt het allemaal wel mee, dan kan ontmoeten in de tuin misschien ook wel - zorg wel dat er geen speeltjes of botjes zijn die jouw huidige hond wil gaan 'verdedigen'.

Ik heb gelukkig echt een hypersociale hond die nog nooit negatief heeft gereageerd op een andere hond, maar ik wil toch het liefst zoveel mogelijk alle risico’s uitsluiten. Niet dat de puppy dalijk toch de eerste is waar hij niet zo van gediend is. Vandaar dat ik ze graag in het park kennis wil laten maken. Wij wandelen met de hond altijd in het bos en hij komt dus eigenlijk nooit in het park, daar is het dus super neutraal voor ze :j

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:37

Hier slapen pups ook bij ons maar heb ook niet het ras om ze direct alleen te laten
Saray heb ik hier wel direct in een bench bij onze honden gezet en die was binnen een paar minuutjes stil.
Mijn ouders hebben dat bij thuiskomst doorgezet bij hun maar daar was ze het de eerste paar dagen niet zo mee eens :') Maar daar heeft ze ook alleen de katten.

Zie je hem pas rond 5 uur E_J zal een laaaange dag voor je worden :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:50

Succes damens met aftellen voor de puppy's. :D

Hier hebben we Senna mee naar boven gelijk genomen en is braaf op een dekentje gaan slapen.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:23

Succes EJ en Salsa vandaag, spannend, de uren kruipen waarschijnlijk voorbij voor jullie.

Wij mogen nog twee weken wachten. :D

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:33

Nou, bij de Fressnapf XXL in Kleve hebben ze de Ruffwear Webmaster niet. We rijden nu dus naar de Fressnapf in Goch om te kijken of ze hem daar wel hebben. Hij stond namelijk wel gewoon op de site van Fressnapf en de medewerkster in de winkel zei dat het best zou kunnen dat ze hem in Goch dus wel hebben. Mijn moeder vindt het echt onzin dat ik perse die wil hebben, maar ze hebben verder dus echt alleen tuigjes zonder die band achter de ribben en ik vertrouw niet zo dat hij daar niet uit kan ontsnappen :n

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:25

Dat is wel beter idd e_j
Heel veel succes vanmiddag!!

Wij nemen alle honden gewoon mee naar binnen. Ze hebben zich binnen maar te gedragen. Alleen honden waarvan we 100% zeker weten dat het niet klikt, die mogen niet naar binnen (kennissen hebben 1 bearded die absoluut niet samenkan met de borders van mijn broer. We gaan dit dan dus ook uit de weg .

Gisteren weer een flink stuk gelopen en gioia vond het best grappig om zich te rollen in de takjes en modder
Het is niet zo heftig als in een modderpoel rollen, maar ze was toch flink vies.
Afbeelding
Voor het wassen

Afbeelding

Na het wassen

Afbeelding

Voor de rest niet veel weggehaald. Op de snoet een klein beetje en onder de oksels heb ik het kaalgemaakt. Daar komen de meeste klitten en je ziet er toch weinig van.
Ik ben haar haar nog steeds aan het laten groeien, maar het begint al steeds meer te kriebelen om haar lekker kort te maken..... nog even wachten...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:12

@ E_J,
Wij hebben gewoon hier in de tuin ontmoet. Nouja de eerste ontmoeting tussen Mera en Bodhi was bij de fokker in het bosje, puur omdat we wel moesten weten met welke pup de beste klik was. Maar hier thuis gewoon in de tuin gedaan. Ontmoeting aan de looplijn zou ik persoonlijk niet doen ..

Ziet er weer netjes uit Arabelle2000, tot zover ik er verstand van heb :P

Ik heb een aantal nachten op een matras bij de bench geslapen. Toevallig ging mijn oude topmatras weg en ik heb daar op gelegen. Ik heb Mera niet direct in alleen de bench gedaan maar met een ren er om heen. Op een begeven moment ging ze de ren als plasplek gebruik en sliep ze in de bench dus heb ik er voor gekozen om een stap verder te gaan met die bench. Uiteindelijk ben ik boven gaan slapen en sliep ze het grootste gedeelte van de nacht door.
Het is altijd bijzonder hoe '' wij mensen '' de bench willen oefenen, maar wel verwachten dat een pup gelijk de hele nacht in een dichte bench kan :P Snap die logica nooit (heb dat niet hier gelezen hoor, no worries)

Weet je ik dacht, waarom niet gelijk met zes touwtjes joh. :Y)

Afbeelding
Nieuw speeltje! *\o/*
En hij is goedgekeurd, én hij houd ze alle drie.
Bij interesse mag je altijd een PB'tje sturen hoor, lijkt me best leuk om voor een zacht prijsje wat speeltjes te maken. Ik wil ook nieuwe kleurtjes bestellen dus ....

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:24

Alsof we nog niet ongeduldig genoeg waren, nu heeft het vliegtuig nog een half uur vertraging :')
We zijn al een uur op Schiphol, nu dus nog een half uur wachten tot het vliegtuig landt en dan 3 kwartier wachten tot de hondjes uit het vliegtuig zijn :')

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:24

Skye was bij de fokker al gewend om in de bench te slapen omdat ze daar langer bleef ivm de 15 weken regel. Hier de bench naast het bed gezet en geleidelijk na een paar nachten steeds verder richting woonkamer verplaatst haha.
Inmiddels word de bench niet meer gebruikt en slaapt ze lekker op bed of op de bank, net waar ze zin in heeft haha.

Samen op bed op schoot, past prima haha.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 17:43

Ohhh die fleecjes zijn echt leuk! :D

Hier leren de pups vanaf een week of 4a5 al een bench aan. :) dan gaat mama er in de nachten af en hun de bench in. ook omdat ze rond die tijd de kist uit kunnen :P

oeh spannend EJ

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:46

Jongens het is erdoor! Vriend is over! Vooral omdat ik zo’n leuk nest toller x barbet had gezien en wellicht een paar foto’s heb doorgestuurd elke dag... Alleen... nu is de laatste pup net gisteravond gereserveerd :( Dus zit nu even knetterhard te balen.

Nu maar op zoek naar een kruising met iets van: poedel, barbet, toller, stabij, schapendoes, spaanse waterhond, bearded collie, showlijn border collie, iets in die trant ;)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:03

Hij zit in de auto! Ik merk nu al dat hij zo lief is. Neemt kwispelend en vrolijk snoepjes aan, heel nieuwsgierig! Nu nog naar huis rijden :):)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:05

E_J schreef:
Hij zit in de auto! Ik merk nu al dat hij zo lief is. Neemt kwispelend en vrolijk snoepjes aan, heel nieuwsgierig! Nu nog naar huis rijden :):)

*\o/* <3

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:05

E_J schreef:

Leuk! Benieuwd naar de foto’s!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 19:08

Lekker van hem genieten! :D