Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:44

Afbeelding

Heerlijk hoor!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:46

Haha wat is die blij xD

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:49

kiwiwitje schreef:
candalisa schreef:
Ik heb zelf een rottie met stamboom en een Stafford zonder (vriendlief gekocht voor wij elkaar leerde kennen) liefste Stafford ooit.

Ik vind stamboomloos geen probleem mits verantwoordelijk dus geteste dieren enz.
Kruisen ben ik geen fan van maar ja dat is persoonlijk.

Met stamboom geeft geen garantie ken namelijk stamboom fokkers die meerdere nestjes hebben en pups gewoon wisselen om er meer voor te kunnen vragen. Andere vader dieren registreren ivm inteelt dus ook dat geeft niet altijd zekerheid.

in NL is dit absoluut niet mogelijk. in NL word namelijk van iedere hond DNA afgenomen en getest of de opgegeven ouderdieren de ouders van de pups zijn. En de stamboom word aan die naam + Chipnummer gekoppeld. In het buitenland gebeurd het verhaal wat je verteld wel heel vaak. :j

Maar eerlijk is eerlijk. Met die stafford heb je heel veel geluk gehad. :)

Wat Kim zegt. In Engeland kan dat trouwens wel gedeeltelijk, als je de mazen van de wet kent. Maar dat zijn geen fokkers, maar kwekers. Die verzuipen ook puppy's zonder boe of bah!

Een stamboom geeft wel degelijk een garantie, maar de meeste mensen nemen de moeite niet om die uit te pluizen. Ze weten hoe vader en moeder heten, maar wat erachter zit, geen idee.. Misschien zit er wel generaties terug een epi lijn.

Gisteren nog erover gehad dat die database zo belangrijk is.

Als je een hond met stamboom hebt en er gaat iets mis met de hond nemen de meeste fokkers ook hun verantwoording en proberen echt in alle opzichten mee te denken en te helpen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:49

xDenies schreef:
[ [url=m/ygv8Qr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk hoor!

Kong speeltje! Altijd een succes! *\o/*

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:53

Kim, bedoel je met epi epileptie? Epi is namelijk heel iets anders dan epileptie.. :P :o

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:56

KimD schreef:
xDenies schreef:
[ [url=m/ygv8Qr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk hoor!

Ja vinden ze dat wat? Hij staat hier al een poos op de bestellijst maar ze is tot nu toe zo blij met zo'n knopentouw dat ik m nog niet besteld heb :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:56

XxDiandraxX schreef:
Kim, bedoel je met epi epileptie? Epi is namelijk heel iets anders dan epileptie.. :P :o

Dan is het EPI, maar met deze alvleesklierziekte zijn de meeste mensen überhaupt niet bekend.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:57

xxwienekexx schreef:
KimD schreef:

Ja vinden ze dat wat? Hij staat hier al een poos op de bestellijst maar ze is tot nu toe zo blij met zo'n knopentouw dat ik m nog niet besteld heb :D

Ik denk dat wij zo'n 70% van het Kong assortiment in huis hebben. :') Niet alle verschillende varianten, maar wel véél. Ik vind Kong echt een perfect merk! :j

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 15:59

KimD schreef:
xxwienekexx schreef:

Ik denk dat wij zo'n 70% van het Kong assortiment in huis hebben. :') Niet alle verschillende varianten, maar wel véél. Ik vind Kong echt een perfect merk! :j

Tof, ga ik die toch maar eens aanschaffen ipv op t lijstje te laten staan :Y)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:12

Ik vind juist veel speelgoed van Kong tegenvallen. Piepjes zijn altijd binnen een dag kapot, knuffels zijn ook na een keer flink schudden doormidden (en ik laat ze er echt niet uren op kauwen). De Kongs zelf vind ik wel ideaal. Daar hebben we er zeven van := Maar voor de rest vind ik het niks.

Nu hebben ze hier sowieso eigenlijk geen speelgoed. Dundy heeft zijn favoriete koe waar die af en toe even een half uur mee mag spelen maar dat spelen bestaat alleen maar uit liggen en in de pieper bijten :roll: Daar ben ik dus zelf altijd vrij snel klaar mee :')

Verder hebben ze wel redelijk wat buiten liggen maar dat is eigenlijk allemaal kapot. Ze hebben trektouwen voor als we willen stoeien en frisbees voor apporteren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 16:15

Wij hebben hier ook Kong
vooral de knots Bear is favoriet. Die gaat ook in t puppypakket

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:00

Deze hebben wij:
https://www.wesdijk.nl/dieren/hondenspe ... 3-maat-m_l

Houd twee Border Collies aan beide kanten (eén van bijna 23 kilo en één van 16,5 kilo) gaat nog steeds goed. Stomme ding blijft ook drijven en Bo is er echt fan van. Ik ben er blij mee want een hoop gaat hier kapot als die twee er aan gaan hangen :) Dat speeltjes en pluche zo kapot is, is niet meer dan normaal.

Bo .. die is altijd blij :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:06

Snert weer dusss alleen mijn honden moeten dan kennelijk beweging hebben hier in de buurt. Dus lekker naar grote veld geweest zoals bijna elje dag en soms wel 2x p dag ook. Is groot grasveld waar al jaren niets op gedaan wordt. Ene kant snelweg en andere kant politie honden vereniging dus in weekend blijf ik er weg tussen bepaalde tijden. Nog nooit in 3 jaar tijd een probleem gehad en nu...... Nu liep ik op zandpad langs de snelweg (sloot tussen en daarna een helling) en schiet er toch uit de sloot een hert de helling op recht naast mij. De 3 herders er in een reflex achteraan. Kymo kwam zowaar netjes hier op mijn achterlijk geschreeuw en de husky's gillend in hun 8 meter lijnen. In een split second zag ik mijn complete leven verwoest en een enorme ravage op de snelweg met dood hert en 3 dode herders....

Maarrrrrrr wonder boven wonder ik zou het hert nog enorm!!!!! willen bedanken koos het er voor om voor langs de honden het veld over te vliegen. Het vereniging terrein over de bossen/polders in. Na een run van zo'n 4 km er achteraan stopten de herders en kwamen gelijk via kortste weg (door 2 apart omheinde weilanden vol prikkeldraad) terug.

De 2de en aller laatste keer dat mij het overkomt dat ze achter wild aan gaan met zijn allen. Ze luisteren zo goed als prefect maar dus niet meer als roedel bij weg schietend wild. Veel te gevaarlijk dus ga voor 0 risico voortaan. Dan maar aangelijnd en 1, hooguit 2 (ligt aan combinatie van honden) los. We zien over een jaar ofzo wel weer wat dan. Eerst volwassen worden en minder fanatiek.

Er is helaas niet op te trainen want ze weten prefect wat wel en niet mag. Echter als er 1 gaat dan volgt de rest. Eenmaal in jachtmodus dan onbereikbaar.

In 3 jaar tijd nog nooit daar iets anders gezien dan muizen. Misschien de komende 3 jaar wel weer niet maar 1x was veel teveel. Ik ga niet het giga kleine maar zeker te weten dodelijk aflopend risico lopen dat dit nog eens gebeurd en het dan wel via snelweg vliegt.

In dit soort situaties mis ik mijn 3 oudjes zo enorm. Die waren zo heerlijk makkelijk richting alles en iedereen en konden overal los en keken wild enkel na.

Het zijn schatten de 3 jongsten maar ook enorme schoften. Tuurlijk komt het bij hun uiteindelijk ook goed maar denk dat ik dan al 150 jaar ben haha. Al was het de oudste herder (7)die als eerste ging en ik kan verzekeren dat hij nooit eerder gejaagd heeft. Ze trekken echt elkaar mee in alles als roedel zijnde.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 17:17

Jeetje het was flink schrikken zoiets zeg! Gelukkig alles goed afgelopen!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:24

KimD schreef:
XxDiandraxX schreef:

Dan is het EPI, maar met deze alvleesklierziekte zijn de meeste mensen überhaupt niet bekend.

Ik denk toch dat die missende hoofdletters soms behoorlijk voor verwarring kunnen zorgen.. ;)

Schrikken dierenfan!! Gelukkig goed afgelopen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:30

dierenfan schreef:
Snert weer dusss alleen mijn honden moeten dan kennelijk beweging hebben hier in de buurt. Dus lekker naar grote veld geweest zoals bijna elje dag en soms wel 2x p dag ook. Is groot grasveld waar al jaren niets op gedaan wordt. Ene kant snelweg en andere kant politie honden vereniging dus in weekend blijf ik er weg tussen bepaalde tijden. Nog nooit in 3 jaar tijd een probleem gehad en nu...... Nu liep ik op zandpad langs de snelweg (sloot tussen en daarna een helling) en schiet er toch uit de sloot een hert de helling op recht naast mij. De 3 herders er in een reflex achteraan. Kymo kwam zowaar netjes hier op mijn achterlijk geschreeuw en de husky's gillend in hun 8 meter lijnen. In een split second zag ik mijn complete leven verwoest en een enorme ravage op de snelweg met dood hert en 3 dode herders....

Maarrrrrrr wonder boven wonder ik zou het hert nog enorm!!!!! willen bedanken koos het er voor om voor langs de honden het veld over te vliegen. Het vereniging terrein over de bossen/polders in. Na een run van zo'n 4 km er achteraan stopten de herders en kwamen gelijk via kortste weg (door 2 apart omheinde weilanden vol prikkeldraad) terug.

De 2de en aller laatste keer dat mij het overkomt dat ze achter wild aan gaan met zijn allen. Ze luisteren zo goed als prefect maar dus niet meer als roedel bij weg schietend wild. Veel te gevaarlijk dus ga voor 0 risico voortaan. Dan maar aangelijnd en 1, hooguit 2 (ligt aan combinatie van honden) los. We zien over een jaar ofzo wel weer wat dan. Eerst volwassen worden en minder fanatiek.

Er is helaas niet op te trainen want ze weten prefect wat wel en niet mag. Echter als er 1 gaat dan volgt de rest. Eenmaal in jachtmodus dan onbereikbaar.

In 3 jaar tijd nog nooit daar iets anders gezien dan muizen. Misschien de komende 3 jaar wel weer niet maar 1x was veel teveel. Ik ga niet het giga kleine maar zeker te weten dodelijk aflopend risico lopen dat dit nog eens gebeurd en het dan wel via snelweg vliegt.

In dit soort situaties mis ik mijn 3 oudjes zo enorm. Die waren zo heerlijk makkelijk richting alles en iedereen en konden overal los en keken wild enkel na.

Het zijn schatten de 3 jongsten maar ook enorme schoften. Tuurlijk komt het bij hun uiteindelijk ook goed maar denk dat ik dan al 150 jaar ben haha. Al was het de oudste herder (7)die als eerste ging en ik kan verzekeren dat hij nooit eerder gejaagd heeft. Ze trekken echt elkaar mee in alles als roedel zijnde.

Zo dat is schrikken! Gelukkig goed afgelopen allemaal.
xDenies schreef:
Deze hebben wij:
https://www.wesdijk.nl/dieren/hondenspe ... 3-maat-m_l

Houd twee Border Collies aan beide kanten (eén van bijna 23 kilo en één van 16,5 kilo) gaat nog steeds goed. Stomme ding blijft ook drijven en Bo is er echt fan van. Ik ben er blij mee want een hoop gaat hier kapot als die twee er aan gaan hangen :) Dat speeltjes en pluche zo kapot is, is niet meer dan normaal.

Bo .. die is altijd blij :P

Wat een leuk ding! Die ga ik even onthouden :D

@Kiwiwitje: Wat worden de pups onwijs leuk nu, en wat ontwikkelen ze zich snel! Ik zie het in het nestje van mijn witje ook, sommigen kunnen echt al een beetje lopen, bizar snel! Die zijn ook de 23e geboren :D
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 13-03-19 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:30

Jeetje wat schrikken … gelukkig is goed afgelopen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 17:34

Liesje89 schreef:
@Kiwiwitje: Wat worden de pups onwijs leuk nu, en wat ontwikkelen ze zich snel! Ik zie het in het nestje van mijn witje ook, sommigen kunnen echt al een beetje lopen, bizar snel! Die zijn ook de 23e geboren :D

Grappig he. Hier lopen ze echt al fanatiek rond. Niet altijd even stabiel maar ze zijn al heel sterk en stevig. Zien ze met de dag sterker worden.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:37

kiwiwitje schreef:
Liesje89 schreef:

Grappig he. Hier lopen ze echt al fanatiek rond. Niet altijd even stabiel maar ze zijn al heel sterk en stevig. Zien ze met de dag sterker worden.

Haha, ja precies wat je zegt. Het gaat niet zo stabiel maar ze wandelen echt al gericht rond!

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:38

@kiwiwitje Wat groeien ze hard !

Vorig weekend kon ik samen met mijn vriend op een zaterdag nacht met Bo met spoed na de dierenarts, nadat mijn nichtje mij komt vertellen dat Bo haar panty sok heeft opgegeten. ;( Voor mij redelijk wat paniek, klein hondje sok op gegeten. Bo kreeg een spuitje om over te geven en gelukkig kwam met de eerste keer overgeven de sok er al uit.
Spoiler:
Afbeelding

En Bo zijn oren hebben inmiddels een andere wending gekregen sinds 1 week, nu dat hij 16 weken is :')
Ben benieuwd of dit tijdelijk is of zo blijft staan.
Vanaf kleine baby
Afbeelding

Afgelopen vrijdag
Afbeelding

En nu :')
Afbeelding

En ik heb een probleem met wandelen, als ik Bo uitlaat heeft hij er vaak een handje van om continu tegen mijn been aan te springen en dus continu voor je voeten wil lopen/springen. Ik heb een korte riem en dan hou ik afstand van mijn benen en hem, alleen dit blijft dan ook al loop ik door met een mega stijven arm op geven moment.

Is er een manier dat ik dit hem kan afleren? En kan leren gewoon mee te lopen. Want als hij zijn behoeftes moet doen is er geen probleem. Loop ik verder of ergens anders dan toont hij dat gedrag dat hij opgetild wilt worden. (Heb hem overigs nog nooit opgetild tijdens het uitlaten)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:38

Jeetje dierenfan... Je komt ook wel regelmatig in situaties die niet al te handig te handelen zijn met zoveel honden...

Hier zit gelukkig geen wild. Lang leve platteland :')

Denise, wat eng! Dundy heeft ook al twee keer naar de DA gemogen omdat ie wat stoms had gegeten. Ze kunnen zo vlug zijn...

De oren zou je kunnen plakken. Die gaan wel hele bijzondere kanten op _O-

Met het aan de riem lopen. Ik zou gewoon even flink doorstappen. Dan krijgt puplief misschien een keer een scheenbeen tegen zich aan maar ze hebben snel genoeg door wat de bedoeling is. Ik zou niet met gestrekte arm gaan lopen. Dan loop je straks nog zo met je bejaarde hond over tien jaar :=
Laatst bijgewerkt door Kaus op 13-03-19 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:39

Goh naamgenoot .. Bo & Bo .. en allebei een liefde voor sokken … Sterkte!!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:44

kiwiwitje schreef:
Wij hebben hier ook Kong
vooral de knots Bear is favoriet. Die gaat ook in t puppypakket

Hebben ze die niet binnen no time kapot?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:45

Ik heb hier ook een aantal Kong dingen, super tevreden. Ik heb zo'n 'tracktorband' waar AJ gek op is, een paar kongs zelf en zo'n stengel waar hij graag aan trekt.

Jeetje Dierenfan, wat schrikken! Ik zie hier wel eens wild, ook in het bos, maar die van mij zijn vrij goed terug te roepen. Hoewel ik ze meestal even vastklik.

Het is sch*tweer, dus ik heb de honden vandaag wat beginselen van trucjes aangeleerd en andere trucjes wat uitgebreid. Met Zig ben ik bezig met een hele leuke, die al vorm begint te krijgen.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:47

Die van ons is gek op knuffels maar ik heb tot nu toe maar 1 knuffel die het overleefd. De rest heeft ze binnen no time kapot. Speeltjes blijven tot nu toe allemaal wel heel :)