HenriekeJ schreef:Lor1_1984, dankje voor je info. Ze drinkt uit zich zelf al veel dus daar hoef ik mij gelukkig op dit moment (nog) geen zorgen over te maken. Wat voor voordeel heeft een drinkfontein? Ze heeft nu gewoon een normaal bakje water en als wij lang weg zijn zet ik er 2 neer zodat ik niet bang hoef te zijn dat ze zonder water komt.
Ze heeft verder ook geen kiezen meer (getrokken) maar eet haar droogvoor ook nog goed. Natvoer hebben we ook gekocht en zal ze ook tussendoor krijgen.
Veel katten drinken te weinig waardoor er nierproblemen ontstaan, door ze goed te laten drinken voorkom je hopelijk eem hoop ellende.
Drinkfontein geeft stromend water, door het filter erin is dat water altijd vers en vers stromend water stimuleert tot drinken.
De schalen/bakken langs de looproutes stimuleren ook omdat ze altijd langs drinkgelegenheden komen en niet naar een specifieke plek moeten.
Hier staan er waterbakken in de keuken, kattenkamer en 's zomers in de tuin en in de woonkamer naast de deur staat een drinkfontein.