Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:28

mijn huiskat is een superschootkat, tot voor 2 jaar alg ie altijd bij mij, maar nu ligt ie bij mijn man. Soms heeft ie niet eens in de gaten dat de kat weer op schoot ligt. Het begint al aan het ontbijt en zo gaat het de hele dag door. Zodra mijn man ergens dreigt te gaan zitten, komt de kat eraan :+
Op bed komt ie gelukkig niet (de kat dan :') ) maar hij zit wel vanaf een uur of 4 's nachts op het kleedje voor mijn bed mij aan te staren, best wel spooky........

Op stal heb ik een schoot-stalkat, ook zo'n portret, we zitten bijna nooit op het bankje, maar ALS we gaan zitten, zit het beest ook meteen op schoot...... 8-)

De andere stalkat niet, die mag je, als ze een goede bui heeft, met 1 vinger aaien en dan nog uitkijken dat je niet aan alle kanten open ligt omdat madame het niet aanstaat :Y)

Marcella

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:39

Ben benieuwd hoe het gaat straks denk dat ik haar eerst in de woonkamer/keuken hou om eerst even te wennen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:11

De katten alleen laten:
Alleen met oppas en een zwaar hart..
De vakantie vorige jaar van 8 dagen Turkije viel zeer zwaar incl. paniek aanvallen en huilbuien.. :o

Ik ben niet graag weg van huis, nog niet voor een nachtje.. Dat wordt steeds erger..

Schoonzitters:
Ollie en Max nauwelijks, wel heel graag naast je op de bank en dan knuffelen.
James, liefst altijd en overal. Een echte kroel kip!

Afbeelding

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:30

Djinn ligt liever bij en naast je dan op schoot. Plus mijn schoot is niet zo groot en hij is vrij lang, past niet helemaal lekker.

Het allerliefst ligt hij tussen je benen in, op het kleedje Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:36

@wiebke! De eerste foto die ik zie van je baby!! Heerlijk meid! Ziet er goed uit!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:52

Mijn vorige kater heeft me heel erg gemist toen ik een paar dagen (4 dacht ik) naar Frankrijk was. Die is toen gestopt met eten en me de hele dag overal blijven zoeken. Mijn ouders paste toen op, maar hadden dat door de telefoon niet verteld. Ik vond het zo zielig toen ik thuis kwam... :(

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:53

Ahh.

Toen ik nog thuis woonde merkte ik dat ook als mn ouders weg waren.
Kat stond bij de voordeur de eerste paar nachten te janken en wilde niets..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 00:31

Maar goed daar het niet gezegd is.. je zou zo naar huis komen..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:29

IMJ schreef:
Maar goed daar het niet gezegd is.. je zou zo naar huis komen..

Ja echt... ben daarna ook nooit meer zo lang weg geweest. Dit was maar vier dagen maar ik kon toen al echt zien dat niet eten en blijven rondlopen en zoeken niet bevordelijk is. Ook bij een gezonde jonge kater gaat het dan hard.

Het was zo’n schat. Hij is 18 jaar geworden. Lag ineens ‘s morgens dood in zijn mandje. Verdrietig natuurlijk, maar wel een mooie leeftijd en als je toch moet gaan dan is dat geen verkeerde manier.

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:38

Hoi,

Wat een lieve foto's van al jullie katjes! :)

Tijdje geleden had ik gepost over mijn asielkat van 14 jaar met dat ze zo aan het niezen was. Gelukkig is dit al een stuk minder, dus dat is fijn.

Gisteren wel naar de DA geweest voor de extra enting. Ik had toen aangegeven dat ze op nierdieet staat en toen wou de DA graag weten hoe het asiel de ziekte vastgesteld hadden. Dus ik heb de resultaten aan het asiel gevraagd en doorgestuurd naar mijn DA.

Nu blijkt het dus dat je 4 fases in de nierziekte hebt. Op basis van de resultaten zit Beauty is fase 2 volgens de DA en raad ze het aan om naast dieetvoer ook medicijnen dagelijks te geven (Simentra). Dit om de levensverwachting te rekken zodat ze zo lang mogelijk in fase 2 blijft. Verder ziet vacht er nog goed uit, eet en drinkt ze goed, ze is 5.2kg dus zeker niet aan kleine kant.

Nu is mijn vraag of ik dit zal doen ja of nee. Ik wil zeker nog even overleggen met de DA maar wou graag jullie mening horen. Kat is 14 jaar (geschat) en ik wil haar niet meer zooi inspuiten en dat het maar weinig effect heeft. We hebben haar nu 1,5 week en ik wil dat ze gewoon nog een fijne oude dag heeft.

Ik vind het lastig omdat ik haar een zo fijn mogelijk leven na het asiel wou geven maar het asiel gaf aan dat ze enkel het voer nodig zou hebben en met de medicijnen wordt het wel een stuk duurder. Ik heb dit zeker voor haar over (!!!) maar hoop dat iemand van jullie ervaring heeft met het medicijn en de verloop van de ziekte. Heeft het nut om dit toe te dienen als ze uiteindelijk hieraan toch zal overlijden?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:52

Semintra en/of andere medicijnen kan de boel vertragen maar uiteindelijk zal de kat overlijden.
Het is echter niet te voorspellen hoe lang dat gaat duren, wel is een nierkat die is ingesteld op de medicatie prima in staat een fijn leven te hebben.
Zorg ervoor dat de kat goed drinkt door natvoer te geven met evt extra vocht erdoor geprakt, zet een drinkfontein neer en langs de looproutes grote schalen met water.
En hoop dat ze niet zo f*cking eigenwijs is als de mijne, die vertikte het om natvoer te eten en weigerde de drinkfontein te gebruiken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:12

ik heb thuis een oude Turkse Van (van de straat geraapt als kitten in Griekenland) die een paar jaar geleden chronisch niesziekte ontwikkelde. Hij eet en drinkt prima, ondanks dat ie amper nog tanden/kiezen heeft, krijgt geen medicijnen en het gaat op en af. het enige irritante is dat ik blijf schoonmaken, want hij niest overal op en tegenaan.

Hoe hij er aan komt, is me een raadsel: binnenkat. Mijn stalkatten (die 6 km verderop wonen) hebben het gelukkig niet overgenomen (via mij)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:25

ja je kan het zelfs aan je schoen meenemen. Of het zich ontwikkelt ligt geloof ik ook aan de weerstand op dat moment. Daarom ent ik mijn binnenkatten maar wel..

Het snot schijnt echt inderdaad overal op te zitten als ze het hebben!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:30

Ik ent binnenkatten ook. Vind het een fijn idee dat ze dan gelijk even worden nagekeken.

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:33

Lor1_1984, dankje voor je info. Ze drinkt uit zich zelf al veel dus daar hoef ik mij gelukkig op dit moment (nog) geen zorgen over te maken. Wat voor voordeel heeft een drinkfontein? Ze heeft nu gewoon een normaal bakje water en als wij lang weg zijn zet ik er 2 neer zodat ik niet bang hoef te zijn dat ze zonder water komt.

Ze heeft verder ook geen kiezen meer (getrokken) maar eet haar droogvoor ook nog goed. Natvoer hebben we ook gekocht en zal ze ook tussendoor krijgen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:41

IMJ schreef:
ja je kan het zelfs aan je schoen meenemen. Of het zich ontwikkelt ligt geloof ik ook aan de weerstand op dat moment. Daarom ent ik mijn binnenkatten maar wel..

Het snot schijnt echt inderdaad overal op te zitten als ze het hebben!

ja dat snot is walgelijk, bij voorkeur in je gezicht, midden in de nacht, als meneer denkt dat het etenstijd is...... overdag ligt ie de hele dag te snurken en 's nachts zit ie mij strak aan te kijken vanaf het matje voor mijn bed. Gewoonweg creepy... zal er eens een foto van maken....

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:45

Engerd..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:17

HenriekeJ schreef:
Lor1_1984, dankje voor je info. Ze drinkt uit zich zelf al veel dus daar hoef ik mij gelukkig op dit moment (nog) geen zorgen over te maken. Wat voor voordeel heeft een drinkfontein? Ze heeft nu gewoon een normaal bakje water en als wij lang weg zijn zet ik er 2 neer zodat ik niet bang hoef te zijn dat ze zonder water komt.

Ze heeft verder ook geen kiezen meer (getrokken) maar eet haar droogvoor ook nog goed. Natvoer hebben we ook gekocht en zal ze ook tussendoor krijgen.

Veel katten drinken te weinig waardoor er nierproblemen ontstaan, door ze goed te laten drinken voorkom je hopelijk eem hoop ellende.
Drinkfontein geeft stromend water, door het filter erin is dat water altijd vers en vers stromend water stimuleert tot drinken.
De schalen/bakken langs de looproutes stimuleren ook omdat ze altijd langs drinkgelegenheden komen en niet naar een specifieke plek moeten.
Hier staan er waterbakken in de keuken, kattenkamer en 's zomers in de tuin en in de woonkamer naast de deur staat een drinkfontein.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:49

Ik geef ook 2x per dag natvoer waar ik warm water aan toevoeg, zo weet ik zeker dat ze 2x per dag aardig wat vocht binnen krijgen (dat zie ik ook aan mijn kattenbak).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:10

Ik merk ook aan mijn kattenbakken dat de meiden goed drinken.
Verwacht dan ook niet echt nierproblemen, en zo wel dan eten deze 2 tenminste wel natvoer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:18

Echt loop de dagen af te tellen tot het zover is. :):) :):)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:21

Heb je al een naam voor je nieuwe poezenkind?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:45

Ze heeft al een naam, maar die weet ik zo even niet meer. Ze heeft wel een stamboom en een kampioen certificaat, maar vond het showen niks aan.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:59

Super leuk hoor Marcella, ik :):) :):) met je mee!

Tot mijn katten opgehaald mochten worden, heb ik ook de dagen afgeteld. :D Gisteren waren ze alweer vijf weken bij ons, gaat hard!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:43

Herkenbaar. Ik heb de fokster ook zo vaak gemaild voor foto's toen. :))