Heeft wel een periode gehad dat hij super reactief was op andere honden - nu nog enkel op de honden waar hij een 'geschiedenis' mee heeft en die qua energie gewoon niet matchen, maar verder negeert hij de meeste gewoon.
Nogmaals: die cursus gaat natuurlijk uit van de honden die zij zelf ziet, en de honden die gewoon goed gaan, krijgt zij niet voor gedragstraining he...

In mijn familie is Toby niet de enige herplaatser - hij was nummer 5 van 6 in de familie. En die zijn allemaal gewoon meegegaan in het normale leven. 3 van de 6 waren galgo's met verleden (inclusief twee daarvan helemaal vol littekens) en zelfs die draaiden gewoon mee. Meerdere kennissen ook met buitenlandse herplaatsers, diverse soorten, van podengo tot collie-mix en allemaal draaien ze gewoon mee.
Laat je vooral géén slecht gevoel aanpraten hoor, honden voelen het namelijk wél als jij helemaal gestresst bent, en dat is gewoon super zonde en onnodig!
Hier in de wijk is het echt een soort enclave van buitenlandertjes: er zat een opvang hier vlakbij, dus nogal veel mensen hier hebben daar een hond vandaan. En dat zijn juist niet de honden in de wijk die allerlei problemen veroorzaken op sociaal vlak en ook juist niet degenen die ik als extreem angstig zou betitelen. Uiteindelijk zijn ook herplaatsers maar gewoon honden he: en individuen kunnen echt met issues kampen, maar dat geldt voor mijn gevoel veel vaker voor de broodfokexemplaren dan voor de herplaatsers (hier in de wijk dan toch). Die laatste groep is vaak in ieder geval goed hondsociaal