[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:01

Damwoude is net wat aan de verre kant helaas.
Wij gaan vaak naar Beetsterzwaag, en bij mij naar Drents Friese Wold.

Wel fijn als de hond bij de dierenarts redelijk op zijn gemak is.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:09

madeliefw schreef:
Dat hebben ze bij ons ook Neonlight. Gewoon eenmalig. Wordt het gewisselde gebit gecontroleerd en gewicht enzo. Is ook gratis. Ik woon niet in friesland maar in twente. Als iemand daar een keer zin heeft om te meeten lijkt me dat leuk. Friesland is me iets te ver.

Ik woon in apeldoorn dus twente is niet al te ver weg! Lijkt me wel leuk :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:18

Heeeeeel veel sterkte met Evi!!!
En ik lees iets over super gewrichten, fijn dat de broodfok geen lichamelijke sporen achter heeft gelaten!

Ik ga zo de stad in om behang te halen om Milo achter te plakken... Man wat was hij aan het draken in het bos vanmorgen. Niet luisteren, lomp spelen, als een idioot rondjes rennen... draak!
Oh geloof dat ik hier de foto van dubbele en scheve hoektanden ook had gepost, maar die zijn weer gewoon enkel (met beetje hulp van een bot en een tangetje) en groeien nu langzaam wat meer naar buiten!
Voor zn voorhuidsontsteking ben ik buiten mn comfortzone gestapt en probeer ik homeopathie. Ik ben die puspiemel ZO zat! het spoelen hielp voor geen meter en vond Milo echt verschrikkelijk... Dus hoop dat dit gaat werken.
Verder best trots, de af op afstand zit er nu ook in, wachten als hij voor me uit loopt gaat al een paar week heel goed, dat gaat echt heel fijn!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:38

Haha ja draakjes dat kennen we.
Wel goed dat commando's er wel in zitten.
Zeker af op afstand

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:55

Hier is de puppy controle maandelijks tot ze 1 jaar zijn.
Ze vond Kiko zwaarder ogen. -O- Maar hetzelfde gewicht als een maand geleden, dus dikker is ze echt niet geworden. Zeker omdat ze nog steeds iets groeit moet ze toch wat spek kwijt zijn.

Hier zit ik in zuidoost brabant , een paar kilometer van de Belgische grens af. Wil ook wel wandel meetings hebben maar vrees dat niemand hier in de buurt zit.

Knap dat Milo commando's op afstand doet! Wil hier maar niet lukken. Hopelijk werkt het homeopatische middel. En het behang. :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:14

Nou, bench is geregeld. Mocht iemand nog tips hebben voor een goede training/begeleiding daarin (dus zonder dat we geblaf krijgen) dan heel graag. Ik zat zelf te denken aan een kleed er overheen misschien?
Het kattenluik was zijn laatste slachtoffer, dus zelfs de bijkeuken begint 'ie nu te pakken :+

Hier Jarv weer even gewogen, inmiddels is hij 16 kilo schoon aan de haak :D Mooi op gewicht, dus ik ben helemaal happy :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:21

Milo is ook te dik hoor, die is nu 20,2 kg maar chubby en KLEIN voor een 75% canecorso. Bedacht dat ik nu afentoe een paar dagen de helft ga voeren van wat hij kreeg. Dan kan hij ff wat afvallen en dan weer naar gewoon onderhouds voer.

Commando's op afstand ging hier soort van vanzelf. Zitten doet hij van zichzelf heel makkelijk dus dat pakte hij zelf op. Wachten was gewoon zn naam roepen en dan "wachten" en als hij heel ff stil stond te wachten helemaal blij worden. Ondertussen kan hij wachten, dan gaan zitten (of momenteel bedenkt hij dan dat liggen ook leuk is) en wachten tot ik er ben. Blijf gaat ook steeds beter. Maar ik train ook wel vrij veel met hem. (mogelijk ook waarom hij nogsteeds chubby is, hehe).

Qua bench, weet ik alleen hoe wij het gedaan hebben en dat is daar voeren en afentoe paar min laten zitten. Al het piepen en blaffen negeren en pas aandacht en er uit als hij ff stil was. Het alleen zijn in de auto was hij al gewent en in zn kenneltje ging eerst moeizaam en opeens was het ok.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:34

@ tigress: opbouwen en desnoods je andere hond even meenemen zodat die niet gaat meehuilen of blaffen. Verder als hij toch begint te blaffen, wachten tot hij stopt alvorens je naar hem toegaat en/of eruit laat.
Eigenlijk zijn mijn honden braaf, maar als ik thuiskom begint Cita de boel af te breken, dus dan haal ik de brave honden er al uit en geef haar 1 verbale correctie. Daarna wachten totdat ze terug gekalmeerd is.

@Neon: wij komen af en toe wel naar de Lommelse sahara

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:40

Wij hebben idd wel een kleed er over, zodat het een "veilig hok" is.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:45

Ik krijg een beetje het gevoel alsof Bentley niet helemaal goed groeit.. Hij heeft zulke grote poten en staat ook heel hoog op z'n poten maar de afgelopen paar weken lijkt hij nou niet echt de hoogte in te gaan..

Of ik zie nu gewoon veel spoken haha..
Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:30

Afbeelding
Heb je een foto van de zijkant? Mijn Beertje is van dezelfde leeftijd.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:03

Ja die heb ik nog wel :)

Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:08

Ziet er ongeveer hetzelfde uit hoor. Als het goed is ben je recent voor de 13 weken enting geweest. De dierenarts heeft er toch ook niks van gezegd?

Beide in een lekker charmante houding :+

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:12

Balder had rond die tijd ook de slungelfase

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:15

Petitparis, dat is hier vlakbij! Ik woon in de gemeente Bergeijk, andere kant daar van de grens hoort ook bij de gemeente Bergeijk. :D
Al moet ik tot mijn schaamte bekennen dat ik daar nog nooit ben geweest. :o Maar is een minuut of 20 hier vandaan.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:23

Jennyj01 schreef:
Ziet er ongeveer hetzelfde uit hoor. Als het goed is ben je recent voor de 13 weken enting geweest. De dierenarts heeft er toch ook niks van gezegd?

Beide in een lekker charmante houding :+

Nee klopt, de dierenarts had idd gezegd dat hij helemaal gezond is maar ik begin steeds meer te twijfelen aan de mensen waar wij hem vandaan hebben dat er iets niet helemaal klopt maar dat kan aan mij liggen. :+

En idd een hele charmante houding :')

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:28

Waarom zou dat niet kloppen melissa?

Milo groeit ook niet erg hard, maar ik ben er 99.9% zeker van dat dat gewoon een stukje genen is, beide omas hebben korte pootjes en zijn niet zo groot, opa als american bulldog is ook klein en zowel pap als mam waren de kleinste in het nest, net als Milo. Ik hoop dat er toch nog wel 10 cm hoogte bij komt, maar ach, zo is hij iig nog enigszinds te tillen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:29

Als je het niet vertrouwd kunnen we de plaatjes over een paar weekjes nog wel eens naast elkaar leggen hoor. Beertje is nu net 14 weken en woog vorige week 10,5kilo.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:59

Bentley is nu 13 weken en woog vorige week tijdens de laatste enting 8.8 kilo dus het valt nog wel mee alleen toen we hem kochten en thuis kwamen was het een beetje vreemd allemaal.

- De verkoper zei dat hij 8 weken was en toen we thuis kwamen en nog eens goed in z'n paspoort keken was hij net 7 weken.
- De advertentie zelf klopte al niet want het waren 2 verschillende puppy's en de foto's waren niet bij hem thuis gemaakt.
- Toen we belden vroeg hij nog of we een reu of teef wouden, toen we daar aan kwamen bleek het dat hij sowieso geen teefjes had.
- De puppy's lagen op de tocht en de moeder kon er niet bij komen omdat de tussendeur dicht zat.
- Toen wij thuis kwamen heb ik de hele advertentie nagekeken en was die eraf gehaald en heeft hij er een nieuwe op gezet.
- Op de advertentie stond 2 bruine labradors, Bentley is zwart :o .

Nu is Bentley helemaal gezond gelukkig maar ik vind het nog steeds vreemd

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:40

melissac schreef:
Bentley is nu 13 weken en woog vorige week tijdens de laatste enting 8.8 kilo dus het valt nog wel mee alleen toen we hem kochten en thuis kwamen was het een beetje vreemd allemaal.

- De verkoper zei dat hij 8 weken was en toen we thuis kwamen en nog eens goed in z'n paspoort keken was hij net 7 weken.
- De advertentie zelf klopte al niet want het waren 2 verschillende puppy's en de foto's waren niet bij hem thuis gemaakt.
- Toen we belden vroeg hij nog of we een reu of teef wouden, toen we daar aan kwamen bleek het dat hij sowieso geen teefjes had.
- De puppy's lagen op de tocht en de moeder kon er niet bij komen omdat de tussendeur dicht zat.
- Toen wij thuis kwamen heb ik de hele advertentie nagekeken en was die eraf gehaald en heeft hij er een nieuwe op gezet.
- Op de advertentie stond 2 bruine labradors, Bentley is zwart :o .

Nu is Bentley helemaal gezond gelukkig maar ik vind het nog steeds vreemd

Waarom heb je dan toch een hondje hier gehaald?
Het klinkt nou niet bepaald vertrouwd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:43

Klinkt als broodfok... en gezien je merkte dat er iets niet klopte heb je er nog bewust aan meegewerkt ook :(

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:03

Hier zijn we later achtergekomen, en hetgeen wat ik wist van broodfok had hij nou niet gedaan.
Op de reis terug had ik het erover met mijn vader omdat ik de advertentie na gekeken had, ook was hij heel geïnteresseerd in hoe wij leefden en hoe de hond ertussen zou passen, de moeder die zag er verder ook oke uit en de verkoper zei dat het een misverstand was.

Dus als het daadwerkelijk broodfok geweest is dan is dat niet bewust geweest omdat alles pas echt daarna was en er verder ook niet over na gedacht is omdat de hond verder gewoon gezond is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:05

Niet alles is broodfok. Er zijn ook mensen die op een andere manier er mee omgaan. Die het niet zo strikt in de leer zijn. Mijn Beertje kwam van een oude woonboot. Met broertjes en zusjes in de mand geboren en de eerste acht weken van zijn leven in totale vrijheid op en rond de boot gespeeld met broers en zussen. Paspoort bleek een inentings boekje te zijn met alleen de eerste enting erin. Eten? 3x per dag All you can eat. Waanzinnig leuke sociale moeder en de vader is van een goeie kennis van ze. Super vrij en sociaal hondje die al goed weet hoe de wereld eruit ziet.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:46

Ik kwam er net achter dat Tara (nog steeds) loops is. Toen we haar kregen 3 weken geleden was ze net loops geworden, alleen likte ze haar zelf steeds schoon en liet ze niks liggen. Nu wel dus..
Misschien dat dat ook wel de reden is dat ze haar niet zo lekker voelt en niet wil eten

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:04

melissac schreef:
madeliefw schreef:
Dat hebben ze bij ons ook Neonlight. Gewoon eenmalig. Wordt het gewisselde gebit gecontroleerd en gewicht enzo. Is ook gratis. Ik woon niet in friesland maar in twente. Als iemand daar een keer zin heeft om te meeten lijkt me dat leuk. Friesland is me iets te ver.

Ik woon in apeldoorn dus twente is niet al te ver weg! Lijkt me wel leuk :)

Leuk! Ik kom ook nog wel eens in Apeldoorn, dus we kunnen ook daar in de buurt een keer afspreken. Bij Bussloo bijvoorbeeld. Laten we even wachten op wat beter weer en tot Bentley wat ouder is zodat hij iets langer mee kan!