Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:22

Er zijn meerdere mensen die botte mailtjes van hem hebben gehad op normale vragen, en ik heb een keer een kapot product gekregen en ik vond het een beetje vreemd dat hij niet zelf voorstelde om een nieuw product op te sturen. En bij gerbil.nl krijg je bijv. een groot zakje zonnebloempitjes bij je bestelling en bij queenies ongeveer 5 in een zakje :')

Wat betreft terraria vind ik die van Queenies ook mooier, fijner en beter. Hij brengt ze ook op bestelling aan huis, dat is ook wel prettig, al hoewel daar wel een poos over heen kan gaan, maar dat is ook wel begrijpelijk. Ik had haast omdat mijn oude terrarium kapot was gegaan dus had snel een nieuwe nodig en heb er uiteindelijk 3/4 weken op moeten wachten.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:19

Ik heb mijn bak op maat laten maken via een mannetje van marktplaats. Was zeker niet goedkoop. Mijn ontwerp had ik grotendeels overgenomen van deze site http://www.wessanda.eu/c-2393081/knaagdier-terraria/ met als grote voordeel, schuifruiten zonder zwart profielrandje in het midden van je bak :)
Voor mij was dit veeeeeel te ver reizen om op te halen, vandaar de keuze om iets soortgelijks te laten maken.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 00:06

Ik heb mijn 80cm bak ook bij queenies vandaan, en mijn gerbils ook. Alles is verder prima maar ook ik heb een keer een botte mail van hem mogen ontvangen. Ik vind dat hij hartstikke goed voor z'n beestjes is, heeft echt het beste met ze voor maar hij mag wel wat dingen leren op het gebied van klantvriendelijkheid ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 06:46

Hmm oke haha ! Ik vind het echt mooie terraria ! Heel strak ook! Dus denk dat ik het gewoon ga bestellen! :D En als het goed is is het nog best snelle levertijd ook!?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:03

Fading schreef:
Vertel!

Vind die van queenies mooier namelijk haha

Ik heb even de terra's van Queenies erbij gepakt en die van Gerbil.nl
Ik neig wel meer naar die van Gerbil.nl omdat dat echt aquariums zijn en geen terra's. Ik heb mijn gerbils wel eens in een terrarium gehad, maar dat is gewoon niet zo'n succes. Gerbils hebben gewoonweg zo veel bodembedekking nodig om goed te kunnen graven, dus je komt vaak veel hoger uit dan de rand van een terrarium (en het geeft zo veel meer rommel.... :o ).
Volgens mij zijn die van gerbil.nl ook net wat goedkoper en kan je voor groter gaan. 80 cm wordt al snel te klein, ik heb mijn gerbils nu in 100x40x50 zitten :) en ik wil eigenlijk nog groter!

Afbeelding
Dit is mijn aquarium, zoals je ziet tot bijna het plafond gevuld :D het is net een week geleden weer verschoond, ik doe er na een week vaak nog meer bij.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:12

Daar ben ik het mee eens, sommigen hier hebben echt weinig bodembedekking erin liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:58

Ze hebben daar ook terrariums zonder schuifdeurtjes :)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:02

Dan is het een aquarium :p waar staan deze? Ik zag alleen terra's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:04

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:14

Nimfee schreef:
Dan is het een aquarium :p waar staan deze? Ik zag alleen terra's.

Dan noem je het een gerbilarium :D

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:18

Haha ja gerbilarium kan ook! Maar 60 bij 40 is wel heel kleinn hoor...

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:19

Vind ik ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:27

Is toch het minimum? Ik kan ze hier groter echt niet kwijt. Ofja niet kwijt. Dan wordt het wel lastig zegmaar... En wil er toch wel heel graag twee.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:30

Ik heb ook zo'n maat gehad maar eigenlijk was dat wel echt te klein... ze hebben veel oppervlakte nodig om goed te kunnen graven en hoe groter het oppervlakte, hoe beter. Ze kunnen dan echt tunnels graven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:31

Hoger kan eventueel wel, maar dan krijg je dus weer schuifdeurtjes...

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:46

Ik vind het persoonlijk te klein. Als ik er geen ruimte voor zou hebben zou ik er niet aan beginnen, dat doe je met paarden ook niet.. Hoger ben ik ook geen fan van, ten eerste zijn gerbils geen klimmers over het algemeen, dus dan heb je niks aan een hoger terrarium en en ten tweede gaat een hoger terrarium ten koste van de luchtcirculatie naar mijn idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:51

Maar hoe hoger hoe meer bedekking toch? :P

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:06

Dat ligt eraan, bij het 60x40x60 terrarium van Queenies beginnen de schuifruitjes alsnog op 25cm hoogte zo te zien, dus kun je nog niet meer bodembedekking kwijt. En je blijf het probleem met de circulatie houden.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:07

Na het verschonen doe ik er meestal cm of 20 bedekking in. Omdat ze regelmatig een pluk hooi, doosjes en wc rollen krijgen. Vult dat vanzelf aan tot een half volle bak. Ik heb nu een 80x40x50 bak maar zou wel een bak van 1m met schuifdeurtjes willen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:11

Ik zou ook een grotere bak willen maar zeker niet eentje met schuifruitjes, heb nu eentje van 80x40x40 van gerbil.nl. Durf eigenlijk niet te zeggen hoeveel centimeter bodembedekking ik er in heb liggen, na het verschonen gaat er een heel pak chipsi, een derde pak supasoft, een aantal handen hooi en flink wat wc papier. Ook hier komt er bijna elke dag wel iets van karton, wc papier of hooi bij waardoor het vanzelf een steeds dikkere laag vol wordt. Aan het einde komt er een volle vuilniszak bodembedekking uit.

Wie heeft er DE tip om een drinkfles zodanig op te hangen dat echt geen enkele gerbil die van zijn plek krijgt? Ik heb al jaren zo'n drinkfleshouder van gerbil.nl met een magneet er aan, vind die echt super ideaal werken. Laat ik nu een gerbil hebben die het leuk vindt om op de fles te gaan zitten waardoor hij naar beneden glijdt en in de bodembedekking ligt. Hierdoor kunnen ze dus ook niet meer drinken, de fles loopt leeg en het zaagsel wordt elke keer nat. Ook kan ze het op de één of andere manier voor elkaar krijgen om de fles gewoon uit de houder te wippen door haar neusje er tussen te steken. Zodra hij op de bodem ligt is het ook heel erg grappig om dan de fles kapot te knagen. Het komt dus wel eens voor dat ze dus de hele dag of nacht niet kunnen drinken omdat ik dan aan het werk ben of lig te slapen....

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:31

@ fading gerbils leven per paar uurtjes, dus paar uur wel, paar uur slapen en het ligt eraan wat ze doen.
Als ze hout knagen zal je dat wel horen, maar of je je eraan irriteert hoeft natuurlijk niet persee :)
50 cm is idd wel te klein, heb ook geen super grote bakken maar heb er een goede bodembedekking in met tunnels en heb sinds kort in het hok bij de dames een loop wiel waar ze echt de hele dag in rennen!
terwijl ik hem ook even bij de mannetjes in het hok had gezet, maar die graafden hem alleen maar onder .. zal het misschien nog wel een keer proberen.
kwa bestellen bij gerbilshopqueenies heb ik nooit problemen, maar bestel daar soms alleen speelgoed

@ no_no het moet niet zo moeilijk zijn om het geslacht van jou gerbils te herkennen hoor, mannen hebben zichtbare ballen en hun dingetje zit veel verder weg van hun poepgat, dan bij vrouwtjes waar het heel dichtbij het poepgat zit en mannen hebben vaak een harig ding.
ze dragen rond 26 dagen ofzo maar dat verschilt soms wel ..

@ najoveh super mooie grote bak heb je en leuke gerbils
ik heb aquariums en voor mijn idee is dat makkelijker verschonen dan terrariums met deurtjes, maar heb daar ook geen ervaring mee dus

@ ellabellaah heb ze gewoon met een ijzerdraadje hangen

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:49

Misschien een flesje wat geen platte bovenkant heeft? Ik heb een flesje waar ook een ophang oogje opzit dus daar kunne ze niet opspringen (in het begin had ik namelijk nog geen houder, en hing die aan de deksel met een ijzerdraadje). Dan zou je daar eventueel een ijzerdraadje aan kunnen maken en die aan de deksel bevestigen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:52

Ik vind mijn terrarium met schuifruitjes absoluut niet onpraktisch haha, juist heel handig om ze iets lekkers te geven en voer bij te vullen dat op het plateau staat :D En er gaat hier ook veel bodembedekking in, haal er altijd met verschonen twee a drie volle vuilniszakken uit.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:54

Mijne hangt aan het bovenste plateau, dan kunnen ze er via het onderste bij. Zal er vanavond een foto van maken :)

Ik vind mijn gerbilarium met ruitjes ook praktisch! Deurtjes zitten op de helft (50cm hoog) denk ik, dus zeker 20cm aan bodembedekking, ze kunnen goed graven hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:40

Ik wil er toch eentje zonder schuifdeurtjes hoor, vind dat veel praktischer ivm de hoogte van het zaagsel inderdaad!

Ik heb me voorgenomen dat ik mijn gerbils pas aanschaf als ik mn auto theorie heb gehaald. Vandaag helaas niet gehaald dus hopen op de volgende keer !