Vanillia schreef:1. Wil ik wel het risico lopen dat ze iets van een ziekte oplopen daar?
Ik weet niet of er momenteel iets heerst daar, heb wel veel contact met Jolanda en geloof dat er niets aan de hand is nu? Ik denk dat ze bedoelde dat de kans nu wat groter is omdat er veel ratjes zitten, maar persoonlijk zou ik me daar niet zo'n zorgen om maken. Als er echt iets ernstig is plaatst ze ook echt niet uit en mogen er geen rattenmensen komen tot het over is. 
Vanillia schreef:2. De introductie; als het daar goed gaat, kunnen ze dan wel weer een uur op elkaars lip in het vervoersbakje terug naar huis? Wat als het fout gaat onderweg?
Voor de zekerheid een extra bakje mee, maar vaak is een kleine ruimte + een beetje stress juist wel goed. Dan maken ze zich minder druk om de nieuwelingen en zoeken ze elkaar juist op voor steun. Bij moeilijke intro's ga ik vaak expres reizen, al is het niet nodig. 
Vanillia schreef:3. Wat als het uberhaupt fout gaat met de intro? De kleintjes zijn nu 10 weken oud en voor mn gevoel nog zo kwetsbaar, daarbij komt dat ze naar mijn idee Bella regelmatig uitdagen, kan er niet over uit of het nou stoeien of echt vechten is..
Hoe zwaar zijn ze? Vaak gaat het prima hoor, met jonge ratjes. Die worden sneller geaccepteerd en zijn ook nog wat kneedbaarder en passen zich makkelijker aan dan de ouderen.
Vanillia schreef:4. Wat kan ik verwachten als ik thuis kom? Ik heb een Ferplast Rainbow kooi die ik voorheen gebruikte als ziekenboeg, dat lijkt me klein genoeg, maar hoe lang hou ik ze dan daar in?
Als alles goed gaat een dagje in een lege kooi, daarna doe je er een hangmatje bij en voeg je elke dag (of dagdeel als het heel goed gaat) iets toe. Ik heb ze meestal minimaal een halve dag en maximaal twee weken (maar dan ging het echt om moeilijke types) in een intro-kooi, gemiddeld zitten ze met 3-4 dagen weer in hun gewone, volledig ingerichte kooi.
Vanillia schreef:5. Hoeveel dagen zou ik thuis moeten zijn voor de introductie? Ik werk full-time en kan wel een vrijdag of maandag vrij nemen, maar ik heb niet genoeg vrije dagen om een week vrij te plannen om de intro te doen.
Als je twee of drie dagen hebt zou dat prima moeten zijn, maar dat is eigenlijk al meer voor je eigen gemoedsrust dan voor de ratten. Ik vind het zelf altijd wel prettig, ben nu toevallig met twee intro's bezig, sinds gisteren, en heb vannacht in de woonkamer bij ze geslapen en moest vandaag wel werken. Mijn vriend kon tussendoor kijken, maar prettig vind ik het niet, liever ben ik 2-3 dagen bij huis om alles te checken.
Als je naar Duiven gaat krijg je daar trouwens echt wel hulp en Jolanda ziet snel genoeg of het een match is of niet, dus ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was.