BeFunny schreef:Thioro schreef:
Vee noem ik vee.
En daar vallen paarden ook onder.
Dit valt niet onder huisdieren.
Grote huisdieren ben ik gewend zijn honden en katten.
Kleine huisdieren zijn knaagdieren, vogels en Reptielen.
Hoe jij het noemt of waar het je aan doet denken is niet waar het om gaat.
In de diergeneeskunde (voornamelijk in de opleiding dan) doe je grote (vee, paarden) of kleine (honden, katten).
Knaagdieren etc zijn dan weer bijzondere huisdieren.
Zijn gewoon de benamingen die in de opleiding en in het vak gebruikt worden (voornamelijk in België dan).
Nu noem je het Grote vee.
Als je een praktijk runt waar je benoemd dat je enkel grote huisdieren behandeld moet je niet gek op zitten te kijken dat mensen bellen die een hond of kat hebben.
Omdat veel mensen bij grote "huisdieren" denken aan een hond en een kat. En niet aan een koe of een paard
Maar ik heb denk geleerd vandaag dat vee ook wel grote huisdieren genoemd kunnen worden. En honden en katten onder kleine huisdieren vallen.

, die stuurde mij door naar een andere dierenarts in dat dorp, zelfs toen ik zei dat de kat dat misschien niet eens zou halen, deed ie echt niet helpen..
Klanten stop is er ook al regelmatig maar wanneer er dan bv een DA weg valt in het team, word het snel onmogelijk om alles zo te blijven doen zoals je het deed. Doordeweeks kunnen we wel nog 24/7 terecht bij ze gelukkig. Ik vind het echt poedersuiker als ik moet uitwijken, maar als het echt spoed is ben je vooral gewoon blij dat je ergens kortbij terecht kunt, dat vind ik uiteindelijk het belangrijkst.
Het is in dat geval gewoon super lastig, want zo even in het bekje kijken kan je niet altijd goed zien welke tanden echt slecht zijn en gedaan moeten worden.
Dat was bij ons wel het geval. En zo konden we heel goed zien wat wel of wat niet te voeren