Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 22:59

Seadog!

Envie dus _O- Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:28

Van schreef:
Medicijnen van mijn reu zijn ook ruim 20 euro duurder. Niet normaal imo maar zonder gaattie dood

zonder is ook geen optie nee maar vind bizar.
En weet je via internet is het op recept voor 57,81 te koop en ik betaal 91,40 vind het nogal een verschil….

Zeehondje kan ook wel door als ET :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 23:34

cinniz123 schreef:
Van schreef:
Medicijnen van mijn reu zijn ook ruim 20 euro duurder. Niet normaal imo maar zonder gaattie dood

En weet je via internet is het op recept voor 57,81 te koop en ik betaal 91,40 vind het nogal een verschil….

Van oogzalf weet ik wel dat die in belgie VEEL goedkoper is. Had een bevriende fokker namelijk ook. Die betaalde in NL ook iets van 50 voor een tube en in belgie geloof iets van 13. Misschien dat je daar nog iets mee kan checken/regelen.

Appeltje_1

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 23:45

Ik lees mee! Ik heb helaas geen hond. Maar misschien nemen wij er eentje! <3

Nog niet zeker, omdat wij een kat hebben. Daarnaast nog een twijfel of we toch een kitten nemen of een puppy.
Ondertussen lees en geniet ik mee! :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 08:16

kiwiwitje schreef:
cinniz123 schreef:

Van oogzalf weet ik wel dat die in belgie VEEL goedkoper is. Had een bevriende fokker namelijk ook. Die betaalde in NL ook iets van 50 voor een tube en in belgie geloof iets van 13. Misschien dat je daar nog iets mee kan checken/regelen.

Ik ga er even naar kijken maar zou niet weten hoe.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 08:39

Appeltje_1 schreef:

Nog niet zeker, omdat wij een kat hebben. Daarnaast nog een twijfel of we toch een kitten nemen of een puppy.

Aangezien je één kat hebt zou ik in dat geval voor een kitten kiezen, het leven is toch veel leuker met zijn tweeën! <3

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:01

Nou ik word net gebeld door de assistenten van de dierenkliniek en er is een fout gemaakt met invoeren.
De medicijnen hadden €71,40 moeten zijn ipv €91,40.
Scheelt even 20€.

Maar heb ook een site gemaild waar je op recept kan bestellen want sws zou het mij €28,50 per 50 dagen kunnen schelen als ik via hun kan gaan bestellen dus is de moeite waard om even te informeren.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:01

KimD schreef:
Appeltje_1 schreef:

Aangezien je één kat hebt zou ik in dat geval voor een kitten kiezen, het leven is toch veel leuker met zijn tweeën! <3

Zeker! We hadden er ook eerst 2, alleen er is een ongeluk met hem gebeurd :( (Dit is bijna 3 jaar geleden)

Dus nu gaan we even kijken wat we willen!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:43

Ik zit voornamelijk in meelees modus in deze groep, gaat zo snel met alle berichten haha. Ik twijfelde waar ik met mijn vraag terecht kan, maar ga hem toch hier stellen. Mijn pup van 3 maanden heeft giardia. Hebben jullie nog adviezen om haar het beste te kunnen helpen? Zijn haar brokken van dog lovers gold HE voldoende koolhydraat arm en graanvrij? Of kan ik beter bv een speciaal pakket kopen van bv bellfor. Ik zal op zoek gaan naar graanvrije beloningsbrokjes.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:51

Bodan schreef:
Ik zit voornamelijk in meelees modus in deze groep, gaat zo snel met alle berichten haha. Ik twijfelde waar ik met mijn vraag terecht kan, maar ga hem toch hier stellen. Mijn pup van 3 maanden heeft giardia. Hebben jullie nog adviezen om haar het beste te kunnen helpen? Zijn haar brokken van dog lovers gold HE voldoende koolhydraat arm en graanvrij? Of kan ik beter bv een speciaal pakket kopen van bv bellfor. Ik zal op zoek gaan naar graanvrije beloningsbrokjes.

Even voordat ik verder ga op de rest. Ben je wel met de pup bij DA onder behandeling evt icm begeleiding van de fokker? Want giardia bij pups is echt funest.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:26

KimD schreef:
Bodan schreef:

Even voordat ik verder ga op de rest. Ben je wel met de pup bij DA onder behandeling evt icm begeleiding van de fokker? Want giardia bij pups is echt funest.

Ja snap ik. Ik ben zelfs naar een andere dierenarts gegaan omdat ik het niet vertrouwde, terwijl ze alleen wat zachte ontlasting en stink scheetjes liet. Bij de 2e dierenarts een test gedaan en hieruit kwam dat ze giardia heeft. Ze heeft pillen gekregen (metrobactin). Verder wat info over schoonmaken en een folder. Had haar al eerder ontwormd met panacur voordat ik wist dat ze dit had. Verder heb ik de fokker ingelicht. Maar zou graag willen weten wat ik nog meer kan doen, ook of het voer goed is.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:32

Ik heb met de meeste dieren ook voorkeur voor mannetjes, daarom heb ik ook een reutje en een ruin ;) Met de konijnen een mannetje en een vrouwtje omdat dat meestal beter gaat. Daar vind ik het vrouwtje dan weer leuker hoewel ze ook het bloed onder mijn nagels vandaan kan halen ;)

Vanavond gaan we eindelijk van start met puppycursus, ik ben heel benieuwd!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 16:29

Een vraag om advies voor een vriendin en haar Poolse tatra.

Een maand geleden is het oog van haar hond verwijderd. Uit onderzoek is gebleken dat ze een aangeboren afwijking heeft waardoor de oogdruk opeens sterk kan stijgen, het weefsel verhard en ze binnen enkele dagen blind word. Dit is gebeurd met haar rechteroog (nadat de DA eerst dacht dat ze per ongeluk drugs had binnen gekregen en dat ze daarom zo vreemd deed - maar goed) en deze moest dan ook verwijderd worden. Het andere oog moet nu twee keer per dag preventief gedruppeld worden.

Deze hond heeft enorme angst-agressie (hond met een zwaar verleden, is ook enkele jaren puur gebruikt als bewaking van een villa, is op een zeer ongebruikelijk manier bij haar terecht gekomen, al heel veel mee gemaakt, gedragstherapeuten etc - gaat nu redelijk), maar het gaat sinds de operatie eigenlijk op dat vlak heel goed. Ze is niet agressiever of iets. Echter is ze nu sinds een week of twee constant aan het 'graven' binnen. Waar ze ook is, ze graaft en graaft maar door. Ook 's nachts. Ook als de baas erbij is. Ook als ze ligt. Er is overleg met de DA geweest, maar die zegt afwachten en dat het in principe niets medisch is.

Ze ligt nu elke nacht wakker van het geluid van de hond die maar door gaat met graven beneden (houten vloer). Daarnaast maakt ze zich natuurlijk erg zorgen omdat ze niet weet waarom de hond dit doet.

Wat denken jullie?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 16:34

Het eerste waar ik aan denk is toch ongemak.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:17

Voor wie voor weinig geld eens een sleeplijn wil aanschaffen.
Deze week bij de lidl voor 8 euro. Lijn van 10 meter. Heb hem net gekocht als reserve of als de andere te drogen hangt

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:10

Bodan schreef:

Hier zijn we ook nog bezig met behandeling.. rot parasiet. Het beste is nog om haar op KVV te zetten. Hier staat ze nu op 1 portie per dag KVV en 2 porties brok. Mocht het nu nog niet beter worden ga ik helemaal over op KVV tot het over is.

Let er ook op dat je haar zelf een aantal maal wast.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 20:40

Hier ook een aantal maand Giardia gehad. Alles wassen wassen wassen, hond ook en ook je huis zelf ook. Spijtige is dan Giardia heel lang kan overleven in de grond. Had wel totaal nog niet gehoord dat je graanvrij moet voeren ervoor :P

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:58

Dames ben opzoek naar een nieuwe hondenmand. Max 100 cm breed ivm de plek waar die komt. Iemand nog tips?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:04

Snobbs!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:38

Hier ligt er eentje van Jack and Vanilla. :)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:04

Wij hebben een mand van Knuffelwuff liggen

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:27

Sem_ schreef:
Hier ligt er eentje van Jack and Vanilla. :)

Wij hebben de donut van Jack en Vanilla :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:50

Ik heb een biabed en een kussen van Dog's Companion.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:08

Hier is Finlay inmiddels 2 dagen thuis en het gaat zo leuk!
Otis was met de eerste kennismaking buiten nog wat hyper maar in huis werd hij al snel rustig. Ollie vindt hem OK zolang Finlay niet aan zijn kluifjes komt. Maar tegen elkaar aan slapen is geen probleem.

Otis vindt het geweldig om met Finlay te spelen al weet hij nog niet helemaal hoe hij het moet oplossen als Finlay zijn haaientandjes in zijn staart zet :D
Finlay was natuurlijk al grote poedels gewend, de zus van Otis is nog drukker zelfs, Otis had nog nooit met zo'n jonge pup gespeeld en hij doet heel voorzichtig <3
Ze zijn regelmatig aan het stoeien tot Finlay ergens in slaap valt.

Gisteren bij de dierenwinkel wat tuigjes gepast en meteen maar mee uit wandelen genomen.
Hij slaapt ook hele nachten door, scheelt ook wel dat de honden op bed slapen :o

Afbeelding

Met Ollie TV kijken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En qua manden, hier liggen ze allemaal graag op het kussen van hondenbed.nl
Is in verschillende maten verkrijgbaar.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:24

Wat leuk dat het gelijk al zo goed gaat! Hoeft hij snachts ook niet te plassen/poepen? Obi slaapt meestal de nachten door maar komt ook regelmatig voor dat hij er even uit moet voor een plasje of om te poepen...

Wij zijn gister een klein rondje door het losloopgebied gegaan, ging erg goed! Was een hond die hem omver liep helaas (en eigenaar die daar m.i. wat te makkelijk over deed maargoed). De andere honden waren heel netjes naar hem gelukkig, Obi vindt die andere honden nog wel erg spannend en gaat dan vaak even bij mensen schuilen.