Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Waarschijnlijk dezelfde lijnenzijn populair in sport. Ik heb er 1 gesloopt in al die jaren, de rest nieuw gekocht vanwege leuke kleurtjes.
Nikass schreef:Misschien beetje stomme vraag voor iemand die al heel lang herders heeft, maar wat is jullie uitleg voor het gedrag van de hond mbt het in de lijn bijten?
Mijn herders hebben dit geen van allen ooit gedaan namelijk. Mijn huidige Fuchs is zeer prikkelgevoelig en heeft wel thuis een hertengewei waar hij verwoed op gaat kauwen zodra ik thuiskom. Dit heeft mi wel met spanning te maken, want hij wil dan blaffen, maar dat vind ik niet goed
Nikass schreef:Wat een mooie foto's Flowq! Hoe heten je honden, en wat is die andere er voor één?
Superschattig ook, samen
eten met de poes![]()
Nikass schreef:Ja dank je, zo dacht ik het ook ja, maar ik heb het gevoel dat het niet fijn is dat dit altijd zo blijft, of klopt dat gevoel niet?
Maranta schreef:Nikass schreef:Ja dank je, zo dacht ik het ook ja, maar ik heb het gevoel dat het niet fijn is dat dit altijd zo blijft, of klopt dat gevoel niet?
Nee fijn is het zeker niet. Maar na 6 jaar heb ik de situatie wel geaccepteerd.
Het is wel minder geworden, sinds we gestopt zijn met ipo. Maar situaties waar veel spanning bij komt kijken, kan ze helaas slecht mee omgaan.
Terwijl Djang al gauw iets heeft van ow boeiend. Maakt zij zich veelste druk. En ze wil graag alles regelen. Zijn meer zusjes uit het nest, die hier een handje van hebben.
Enige wat helpt is bal in de bek en haar steunen, door contact te zoeken. En de situatie voor haar op te lossen.
Citaat:Hier ook anti slip. Cyr wil zodra ze spanning opbouwt, regelmatig de lijn vastpakken. Maar lijn is nog steeds niet kapot.
Na 6 jaar heb ik gedrag maar geaccepteerd, meestal zorg ik ervoor dat ik balletje bij mij heb. Kan ze die vast pakken.