Ufurio4e schreef:[ [url=m/pCyUJz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hierbij een betere foto van onze beta.
Bedankt voor de info over mijn grond bewoners. Wist ik helemaal niet.
Als de bak groter word zal ik meer dieren plaatsen. Vind de bak nu te klein voor meer.
Wat een knapperd!
Veriye schreef:Jaaa crystal reds zijn echt leuk.
Maar ze zijn ook wat duurder en ik vind ze te leuk om visvoer te worden.
Denk dat de zwaarddragers ze wel gaan pakken.
In hun eentje zonder vissen in de bak vind ik ze het leukst... Ik ben met 20 gestart eninmiddels zijn ze overal
/
[ [url=m/j0Cv2f.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ooh, die garnaaltjes, dit wil ik ook nog eens. Ze zijn zo leuk, met hun kleine poetshandjes.
Melyoramel schreef:Mayasfrenk schreef:Vraagje. Ik vind die rood witte
garnaaltjes die ik op sommige foto's van jullie zie echt leuk. Alleen heb ik 2 grote net botias en vrij grote zwaard dragers. Zou dat willen? Of zijn ze dan gewoon levend voer voor de vissen?
Hmmn zwaarddragers zijn ook best flinke vissen. Als je heel veel beplanting hebt, dan overleven een paar het misschien? Maar ze zullen zich heel veel verstoppen en alsnog kans dat je je vissen onbedoeld dure snacks aanbiedt

De rood-witte zijn trouwens Caridina garnalen, die wel vrij specifieke eisen hebben om optimaal te houden.
Zo houden ze van een vrij lage pH, dus kunnen ze het beste op een pH-verlagende bodem in combinatie met osmosewater worden gehouden.
Het
moet niet, vaak lukt op bv. grindbodem en kraanwater ook goed. Maar in een specifiek ingerichte bak zullen ze wel het beste presteren qua leeftijd en voortplanting.
@Rianna - Jack heeft maar geluk dat hij in zo'n top huisje terecht is gekomen

Ze zijn zo leuk, betta's, op gegeven moment ga je echt bepaalde eigenschappen en de persoonlijkheid herkennen.
Dankje, Jammer dat ik niet de tijd had om de bak netjes in te laten draaien, maar hij lijkt er weinig last van te hebben.
Ik heb vroeger een Betta gehad, Steve, die was echt handtam. Hij was altijd voorin in de bak als ik in de kamer was, hij kwam in mijn hand liggen met schoonmaken, at uit mijn hand.. hij was echt geweldig.
Tot ik met schoonmaken een keer niet oplette omdat de deurbel ging en ik hem in de slang zoog.. z’n halve koppie lag eraf..
Een paar weken later vond ik wel nog een baby van hem in de bak, maar die is samen met de andere visjes verhuisd, ik vond er niks meer aan zonder Steve.
Jack was ook helemaal niet gepland..maar ach.. ben wel blij met hem moet ik zeggen.. en betrapte mezelf straks toch op het stiekem heel leuk vinden toen hij uit m’n hand begon te eten