Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:18

dat de temperatuur wat schommelt is juist goed toch.
in het wild is het water ook niet altijd gelijk.
ik doe juist ook met waterwissel er veel koudernwater in, alle vissen en garnalen dol en van de corydoras een bak vol eitjes _O-

en dat pluizige is dan denk ik van dat opstartschimmel?
dat zie je vaker op hout,
ik haal dan het hout meestal uit het water en haal het er af.
maar het verdwijnt ook vanzelf wel weer.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:11

Ah, thanks ladies!
Ik ben de laatste dagen zo met dat hout aan t rommelen, ik laat t maar even zitten. Het staat nu net goed. ( het viel iedere keer naar beneden, doodvermoeiend. )

Jack is nog niet zo blij met de lagere temp, maar heb niet gekeken wat het was toen ik van huis ging, straks even kijken. Anders schroef ik t op naar de 24,5, ‘s nachts zal t dan 23.9 of zo worden denk ik.

Voor Cory’s is m’n bak vast te klein he? ( superfish home 40.. 47x25x42,5 )

Ik merkte dat idd ook na het uitknijpen van m’n filter gisteren.. :') ging opeens hard...

Hoevaak wisselen jullie zo’n filterspons?

Zertab

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:29

Ja je ziet dan de toppen van de plantjes echt heen en weer gaan als een storm ofzo :')

Ik heb het nu na 1,5 week gedaan. Ben van plan om dat bij mijn twee wekelijkse waterwissel mee te pakken.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:33

[quote="Zertab"]Ja je ziet dan de toppen van de plantjes echt heen en weer gaan als een storm ofzo :')

Ik heb het nu na 1,5 week gedaan. Ben van plan om dat bij mijn twee wekelijkse waterwissel mee te pakken.[/quotes]

Ja, en de garnaaltjes stoven opeens door de bak :')
Jack zoekt de stroming nog lekker op. Duikt af en toe in de filter.. en als ik dan hysterisch ben dat hij er niet meer uit kan, zit hij opeens voor t glas.

8-)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:34

Jack is een lastpakje :P

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:01

Zertab schreef:

Uhu.. met stemmingswisselingen. :j

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:14

Vraagje. Ik vind die rood witte
garnaaltjes die ik op sommige foto's van jullie zie echt leuk. Alleen heb ik 2 grote net botias en vrij grote zwaard dragers. Zou dat willen? Of zijn ze dan gewoon levend voer voor de vissen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:20

_Rianne_ schreef:
Zertab schreef:

Uhu.. met stemmingswisselingen. :j

Wel gezellig in huis :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:39

Mayasfrenk schreef:
garnaaltjes die ik op sommige foto's van jullie zie echt leuk. Alleen heb ik 2 grote net botias en vrij grote zwaard dragers. Zou dat willen? Of zijn ze dan gewoon levend voer voor de vissen?

als je heel veel verstopplek hebt kan het misschien wel.
maar botia en zwaarddrager eten wel kleine garnalen.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:40

Mayasfrenk schreef:

Hmmn zwaarddragers zijn ook best flinke vissen. Als je heel veel beplanting hebt, dan overleven een paar het misschien? Maar ze zullen zich heel veel verstoppen en alsnog kans dat je je vissen onbedoeld dure snacks aanbiedt :')

De rood-witte zijn trouwens Caridina garnalen, die wel vrij specifieke eisen hebben om optimaal te houden.
Zo houden ze van een vrij lage pH, dus kunnen ze het beste op een pH-verlagende bodem in combinatie met osmosewater worden gehouden.
Het moet niet, vaak lukt op bv. grindbodem en kraanwater ook goed. Maar in een specifiek ingerichte bak zullen ze wel het beste presteren qua leeftijd en voortplanting.

@Rianna - Jack heeft maar geluk dat hij in zo'n top huisje terecht is gekomen :D Ze zijn zo leuk, betta's, op gegeven moment ga je echt bepaalde eigenschappen en de persoonlijkheid herkennen.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:50

Jaaa crystal reds zijn echt leuk.
Maar ze zijn ook wat duurder en ik vind ze te leuk om visvoer te worden.
Denk dat de zwaarddragers ze wel gaan pakken.
In hun eentje zonder vissen in de bak vind ik ze het leukst... Ik ben met 20 gestart en inmiddels zijn ze overal

Afbeelding

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:53

Afbeelding
Hierbij een betere foto van onze beta.

Bedankt voor de info over mijn grond bewoners. Wist ik helemaal niet.
Als de bak groter word zal ik meer dieren plaatsen. Vind de bak nu te klein voor meer.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:03

Ufurio4e schreef:
[ [url=m/pCyUJz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hierbij een betere foto van onze beta.

Bedankt voor de info over mijn grond bewoners. Wist ik helemaal niet.
Als de bak groter word zal ik meer dieren plaatsen. Vind de bak nu te klein voor meer.

Wat een knapperd!

Veriye schreef:
Jaaa crystal reds zijn echt leuk.
Maar ze zijn ook wat duurder en ik vind ze te leuk om visvoer te worden.
Denk dat de zwaarddragers ze wel gaan pakken.
In hun eentje zonder vissen in de bak vind ik ze het leukst... Ik ben met 20 gestart eninmiddels zijn ze overal
/
[ [url=m/j0Cv2f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh, die garnaaltjes, dit wil ik ook nog eens. Ze zijn zo leuk, met hun kleine poetshandjes.

Melyoramel schreef:
Mayasfrenk schreef:

Hmmn zwaarddragers zijn ook best flinke vissen. Als je heel veel beplanting hebt, dan overleven een paar het misschien? Maar ze zullen zich heel veel verstoppen en alsnog kans dat je je vissen onbedoeld dure snacks aanbiedt :')

De rood-witte zijn trouwens Caridina garnalen, die wel vrij specifieke eisen hebben om optimaal te houden.
Zo houden ze van een vrij lage pH, dus kunnen ze het beste op een pH-verlagende bodem in combinatie met osmosewater worden gehouden.
Het moet niet, vaak lukt op bv. grindbodem en kraanwater ook goed. Maar in een specifiek ingerichte bak zullen ze wel het beste presteren qua leeftijd en voortplanting.

@Rianna - Jack heeft maar geluk dat hij in zo'n top huisje terecht is gekomen :D Ze zijn zo leuk, betta's, op gegeven moment ga je echt bepaalde eigenschappen en de persoonlijkheid herkennen.

Dankje, Jammer dat ik niet de tijd had om de bak netjes in te laten draaien, maar hij lijkt er weinig last van te hebben.

Ik heb vroeger een Betta gehad, Steve, die was echt handtam. Hij was altijd voorin in de bak als ik in de kamer was, hij kwam in mijn hand liggen met schoonmaken, at uit mijn hand.. hij was echt geweldig.
Tot ik met schoonmaken een keer niet oplette omdat de deurbel ging en ik hem in de slang zoog.. z’n halve koppie lag eraf.. ;(

Een paar weken later vond ik wel nog een baby van hem in de bak, maar die is samen met de andere visjes verhuisd, ik vond er niks meer aan zonder Steve.

Jack was ook helemaal niet gepland..maar ach.. ben wel blij met hem moet ik zeggen.. en betrapte mezelf straks toch op het stiekem heel leuk vinden toen hij uit m’n hand begon te eten <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:26

Betta's klinken echt leuk!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 08:56

Zertab schreef:
Betta's klinken echt leuk!

Dat zijn ze ook! {:}

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 09:07

Een betta is bijna een soort van huisdier ipv een vis. @garnalen, ik vind hun gedrag heel leuk om te bestuderen en vind ze het beste tot hun recht komen in een bak waar alleen vissen zitten waardoor ze zich niet bedreigd voelen en zich vrij door de bak bewegen. Maar met alleen zo'n vissenbestand is er wel wat minder keus.

Ik twijfel nog over een betta bakje erbij. Heb een heel leuk aquarium gevonden, maar als we ooit weer normaal op vaarvakantie kunnen, moet er wel iemand voor alle bakken kunnen zorgen thuis.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:20

Ik heb zelf geen aquarium maar ik lees hier met veel plezier mee om jullie bakken te zien :+: ik zou zelf ook graag een bak starten maar ik heb al aardig wat huisdieren en het houdt wel ergens op met de pret :=

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:09

Zijn er hier ervaringen met een Superfish Home (25) aquarium? Is er in de filterbox ruimte voor een heater? En is er ruimte voor een andere pomp dan een Aquaflow 100?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:37

Maar niemand heeft een idee wat dat witte rondom de zuignappen van mijn verwarming is?

Afbeelding

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:38

Ik denk een soort van opstart reactie of een reactie tussen de zuignappen/water? Misschien even weghalen en kijken of het terugkomt?
Laatst bijgewerkt door Ann op 17-01-21 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:42

Maar het kan geen kwaad?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:42

Zertab schreef:
Maar het kan geen kwaad?

Ik denk het niet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:47

Ann schreef:
Zertab schreef:
Maar het kan geen kwaad?

Ik denk het niet.

Oké, dankjewel.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:51

Je bent toch niet met schoonmaakmiddelen in de weer geweest of desinfecterende handgel gebruikt voordat je in het aquarium aan het rommelen was?
Laatst bijgewerkt door Ann op 17-01-21 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:53

Ann schreef:
Je bent toch niet met schoonmaakmiddelen in de weer geweest? Of desinfecterende handgel gebruikt voordat je in het aquarium aan het rommelen was?

Nee natuurlijk niet.