Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 12:38

Hier word niks geholpen zonder medische noodzaak maarja das inmiddels wel bekend haha _O-

Warboel; hier indd een rompertje tijdens loopsheid. Ideaal.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:55

Haha ja ik twijfel ook nog steeds heel erg maargoed eerst maar eens kijken hoe ze d’r eerste loopsheid doormaakt. Vooralsnog vertoont ze niet echt tekenen dat het eraan zit te komen :P
Ik zit me er ook veel te druk om te maken, dat is het meer denk ik haha.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:56

Warboel schreef:
Mocht ik Ot laten helpen (neig vooralsnog inmiddels wel naar ja) ga ik denk voor zo’n rompertje hoor := zit sowieso te twijfelen om zo’n romper te bestellen, voor als ze straks loops wordt. Ze slaapt bij ons op bed dus dan is dat wel zo fris haha. Ze is het ook gewend om te dragen natuurlijk dus dat scheelt wel.

Ik heb voor abby een zacht broekje, maar ze houd zichzelf volledig schoon en van het broekje werd ze nog zenuwachtiger dan dat ze al werd van de loopsheid zelf omdat ze zich niet schoon kon houden.

https://www.bol.com/nl/p/hondenbroekje- ... androidapp

Deze hebben we in de kast liggen, zit wel erg mooi en prettig.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:59

Hoe durf ik van mijn werkplek op te staan...
De kleine directeur zorgt wel dat ik aan het werk blijf hoor ~~}>
Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:38

Teven worden hier ook niet geholpen, is ook niet handig als je wil fokken :Y)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:48

Haha nee dat werkt niet zo goed :P

Fokken met Otje gaat niet gebeuren, ze heeft een navelbreukje (beter niet mee fokken ivm de druk die er dan bij komt) en ik heb er zelf totaal geen behoefte aan. Zéker niet als ze m’n assistentiehond kan worden.. heb d’r zelf veel te hard nodig. Wil gewoon dat extra risico van fokken niet lopen met d’r.
Daarnaast is ze MDR drager. Met een vrije reu is dat natuurlijk geen probleem maar alsnog.

D’r zus Billie is MDR vrij, die willen misschien tzt wel een nestje met haar fokken dus heb me daar vast op de lijst laten zetten :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 14:14

Oeh das ook wel heel leuk een zusje van.
Mijn meiden zijn met de loopsheid rustiger maar meer niet dus ik ga ze daarom niet laten helpen. Waren ze heel ellendig of er ziek van dan word t anders. Want ik kan wel graag willen fokken maar als de teven last hebben van de loopsheid vind ik dat ook niet eerlijk.
Djes was bij de eerste loopsheid wel echt van slag maar dat is niet raar

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:18

Fokken moet je ook alleen doen als je er zelf 100% achterstaat
En het moet inderdaad ook eerlijk zijn tegenover de teef. Als een teef hier veel last van de loopsheid heeft wordt ze ook geholpen, dan maar geen pups, de teef gaat altijd voor.
Zo heb ik ook eens een oeps nestje gehad met mijn DH. Die vond het prima tot de pups 4 weken waren toen was ze er klaar mee en heeft Ravi ze verder overgenomen. Met zo'n teef zou ik ook nooit een 2e nest fokken

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:25

Ik hou bij Yoshi de eventuele fok mogelijkheden nog open. Omdat ik met mijn schoonouders wel de kennis in huis heb van het fokken, dus misschien komt Yoshi dan daar te liggen tzt.
Maar moet 3 of 4 shows met een goede beoordeling gelopen hebben. En daarna nog testen doen... Nu zie ik al dat de show voor Groningen volgend jaar is afgelast.... Dus ben ook benieuwd hoe ze dat willen gaan doen.

Wilde al shows gaan doen met Yoshi voor het laten kennis maken met show en kijken of ze überhaupt geschikt zou zijn....

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:33

Cody was heel makkelijk bij de dierenarts , totdat ze bloed moesten afnemen en de nieuwe dierenarts meerdere malen in poot en hals heeft mis geprikt. Op mijn eis heeft iemand anders toen in zijn andere poot in 1x goed geprikt. Wat dat betreft heeft Cody al veel mee gemerkt in zijn nog kort leventje. Als hij het ergens niet mee eens is laat hij het heel duidelijk horen :') Grijpen doet die niet, maar tegen stribbelen en krijsen .. :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:35

Echt zo leuk die foto's van de pupsels met die lion king knuffel <3

Leuk Warboel dat er eventueel een pup komt van het zusje van Ot! <3

Skippy
Zo, die stoel ben je kwijt :') Kijk ook hoe ie erbij ligt met die blik en die pootjes zo over elkaar. Koning op z'n troon :')

Van
Haha, nee niet heel handig als je wilt fokken :')

Jeanine
Leuk dat jullie de deur nog even open houden!

Kiimm
Ahwww, snap wel dat ie dat niet leuk vind! Zeker als je toch al vaker bent moeten gaan. Kun je wel nog je best doen om de DA leuk te maken, maar als ze dingen moeten doen die ze niet leuk vinden onthouden ze dat gewoon echt en daar is met beloning vaak gewoon niet meer tegenop te boksen. Zo blijft Arya het ook niet leuk vinden als iemand in d'r oor moet (lichte ontsteking gehad een keer waardoor dat niet fijn is als ze dan in 't oor moeten kijken en nog een keer roesje gehad om grasaar stukjes eruit te halen dus dat vooronderzoek was natuurlijk ook niet leuk al). Ze doet niks, maar gaat wel onhandig met d'r kop proberen te ontsnappen uit m'n greep :') Ze wordt erna wel beloond en ze pakt de snoepjes wel, maar niet Echt van harte :')

Hier willen we idd ook niet fokken (al had onze fokster me serieus benaderd erover omdat ze denkt dat Arya een mooie toevoeging zou zijn binnen het ODH wereldje, als ze meer stabiel uitgegroeid zou zijn nog en natuurlijk de testen mooi door zou komen, waar ik nog wel in Kan komen want ik denk dat zelf ook wel omdat ze wel gezonde lijnen heeft er achter, zilver/grauw in d'r genen heeft wat ik zelf ook erg mooi vind en ook bv. geen inteelt in de laatste lijnen wat je nog wel voorbij ziet komen bij sommige combi's met een aantal % vaak. De fokster heeft zelf toen ook nog getwijfeld of ze Arya niet zou houden voor ze de mensen van d'r lijst benaderd heeft). Maar wil me er zelf ook niet aan wagen; ben er veel te onzeker in denk ik, met alles wat erbij komt kijken haha en ken er theoretisch ook nog veel te weinig van, maar zou me er wel wat meer in willen verdiepen in de toekomst) en Arya had echt maandenlang last van de hormonen (al kun je natuurlijk wel ondersteuning geven zoals PUUR producten, waar ik nog naar gekeken heb voor een eventueel volgende loopsheid toen ik nog niet wist wat we gingen doen). Een best heftige loopsheid gehad dus hier (oa heel veel bloeden maar ook zeker qua gedrag merkten we met momenten echt een omslag) met nog een intense schijnzwangerschap er achteraan waarin ze ook echt qua gedrag niet fijn was regelmatig en onzeker werd, als ook in huis d'r grenzen behoorlijk heeft opgezocht en dus atypisch gedrag liet zien voor haar (grommen naar de kat en een keer naar ons gegromd met een snack wat ze nooit ervoor heeft gedaan en erna ook niet meer, maar we hebben wel ook nog een jong kind in huis lopen dus als ze zo'n atypisch gedrag gaat vertonen wil ik dat gewoon uitsluiten als het hormonaal is), dus we willen daar geen vervolg van en aangezien we toch niet gaan fokken speelde dat soort dingen toch allemaal wel serieus mee in de beslissing die we gemaakt hebben. Eerst nog getwijfeld om de 2e loopsheid af te wachten, omdat ik niet zeker wist of de onzekerheid oa samen hield met de hormonen of toch echt grotendeels eigen karakter was, maar aangezien ze duidelijk positief bij trok weer toen haar hormoon levels afnamen na de schijnzwangerschap, besloten toch nu door te zetten met het oorspronkelijke plan om te laten helpen na de 1e loopsheid ipv nog af te wachten wat een volgende loopsheid doet. Dan zal ze iets ouder als 16 maanden zijn als ze geholpen wordt volgende week. Maar heb wel zeker nog serieus erover nagedacht om het eerst te laten voor wat het was, oa nog interessante dingen gelezen die ik van kiwi doorgestuurd kreeg, en ook met de DA nog uitvoerig besproken (die gelukkig ook openstaat voor te praten en je niet alles je strot wil af rammen wat ik erg fijn vind haha) alsook nog met mensen om me heen die zowel voor of tegen waren en natuurlijk in overleg met m'n man, die ook nog wel Wat inspraak heeft ;) Gevoelsmatig vind ik het uiteindelijk nu goed om het te doen, maar ik snap ook heel goed dat er veel mensen zijn die ook teven intact willen laten.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-10-20 14:45, in het totaal 3 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:43

Wat grappig om te lezen dat meer mensen het overwogen hebben om te fokken. Wij overwegen het, maar we willen eerst kijken hoe het verder uit pakt en dit moet ook in overleg gaan met de fokker. Als zij geen akkoord geven, gaan we sowieso niks doen. Maargoed, eerst maar even afwachten hoe het überhaupt met haar gaat. :j En hoe kundig we zelf kunnen worden daarin. Het is niet eventjes zomaar wat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 15:31

Kiimm_ schreef:
Cody was heel makkelijk bij de dierenarts , totdat ze bloed moesten afnemen en de nieuwe dierenarts meerdere malen in poot en hals heeft mis geprikt. Op mijn eis heeft iemand anders toen in zijn andere poot in 1x goed geprikt. Wat dat betreft heeft Cody al veel mee gemerkt in zijn nog kort leventje. Als hij het ergens niet mee eens is laat hij het heel duidelijk horen :') Grijpen doet die niet, maar tegen stribbelen en krijsen .. :+

Zo hebben ze chick verpest met prikken. Sinds dien drama bij de DA :(

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:43

Roetsj is super makkelijk bij de DA, dat is namelijk hartstikke leuk, want daar krijg je koekjes.
Roetsj is wel geholpen, want die 1e loopsheid en daarna (en eigenlijk al 2 weken ervoor), was geen pretje, Ik was mijn hele blije ei kwijt, ze werd super onzeker en sloom en dan daarna schijnzwanger. Had vooraf bedacht dat een nestje best een optie kon zijn, maar na die 1e loopsheid niet meer.
Warboel, dat is dan ook wel heel dicht bij om dan een pup van het zusje van Otje te krijgen, leuk!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:47

Dexter is héél lastig bij de DA maar dat is vooral omdat hij dan op perfecte hoogte is om de DA helemaal af te lebberen *\o/* *\o/* Ik zeg altijd tegen de DA 'geen oogcontact maken, dat werkt het beste'. Verder is hij wel super makkelijk met prikjes geven en dingen onderzoeken. Alleen in zijn bek kijken kan echt niet maar dat is ook niet gek nadat daar een tand is getrokken en we daarna nog wat ellende er mee hebben gehad.

Warboel, wat leuk! Een nichtje/neefje dan van Otje <3

Edit; en Dundy is al helemaal superduper makkelijk bij de DA. Die verstijft gewoon van angst (heel sneu voor hem natuurlijk :(:) ) en laat vervolgens echt alles zonder een kik te geven toe.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:56

Arya is verder gelukkig ook heel braaf bij de DA. Ze is soms alleen kijkerig in de wachtkamer als het druk is, maar snap ik ook wel. Blijft een jonge hond nog en dat zijn dan toch veel prikkels. Maar bij de DA is ze normaal ook gewoon vrolijk (alleen staat ze niet te springen als je idd bij d'r oren wat moet, maar kan ik d'r ook niet kwalijk nemen. Ze laat alles op zich wel prima toe) en aandacht en knuffies krijgen van de assistenes is ook altijd leuk.

Kaus, dat willen aflebberen is herkenbaar :') :') :')
Ohh Dundy, arme ziel ook :knuffel:

Rex had wel een muilkorf om, want die wilde nog wel eens grommen toen ie ouder weg. Liet zo wel alles met zich doen, maar waarschuwde dus wel. Muilkorf was ie gewoon mooi aan gewend, dus maakte voor hem ook niks uit om die om te hebben dus gewoon elk risico uitsluiten.

fannetje
Ohh klinkt herkenbaar zoals je het bij jullie ook omschrijft wat betreft loopsheid/schijnzwangerschap. Zo sneu als ze er zo naar van zijn :( Ik heb contact met best een aantal andere ODH eigenaren en bij veel teefjes van hun verloopt alles rondom de loopsheid zoooveel milder als wat we hier met ons mormeltje hebben meegemaakt. Sommigen hebben er helaas gewoon echt veel last van. Vaak wordt een loopsheid wel wat minder als ze ouder worden, maar een schijnzwangerschap die heftig is, komt vaak wel weer terug en kan ook weer verergeren nog (al kun je dan wel ondersteunen met supplementen bv. maar voor mij hoeven we dat ook niet meer te gaan afwachten en uitzoeken nu na onze ervaring met de hormonen haha)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:02

Wij zaten laatst voor een spoedje bij de DA omdat Dexter alwéér een nagel had afgebroken (ik zal jullie de foto's besparen :7 ). Toen kwam er iemand uit de behandelkamer met twee (veel te dikke) tekkels aan de flexi. Honden vliegen zo vijf meter voor haar uit, blaffend en grommend op Dexter en Dundy af (had Dundy mee want kwam rechtstreeks van mn wandeling). Nou die waarderen dat echt niet, Dundy had al stress van de gillende kinderen in de wachtkamer en Dexter had bijna natuurlijk dus die doken er bovenop. Baasje van die tekkels gillen en boos worden op mij dat ik niet met agressieve honden in de wachtkamer moet zitten :Y) :Y) Die werd gelukkig wel erg goed op haar plek gezet door de dierenarts dat het absoluut onacceptabel was wat haar honden deden en dat dat de reactie van mijn honden erg logisch was.

Ik erger me ook altijd aan kinderen in de wachtkamer bij de DA. Ik snap dat het soms niet anders kan maar leer je kind dan alsjeblieft gewoon dieren met rust te laten. De kinderen hier in de wachtkamer gingen constant geluidjes maken naar Dexter en Dexter wilde naar ze toe. Uiteindelijk had ie de hele vloer onder het bloed gesmeerd met z'n bloedende poot :roll: :roll:

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:05

Snap ik ook echt niet Kaus! Milan gaat nooit mee naar de DA. Voor veel dieren is het zoveel stress en dan ga je ook nog met onnodig meer man daar zitten en dan ook nog je kids lekker druk laten doen |(. Maar als je miss alleenstaande ouder bent of weet ik wat en je Moet echt naar de DA, is er vaak ook weinig opties als je ze misschien niet ergens kunt afzetten even bv. Maar er zijn idd genoeg mensen die onnodig met de kids bv komen ja. En ook heel handig met die flexi en die teckels, omg *facepalm*

Nu durf ik ook wel te zeggen dat als Milan Wel mee zou gaan, dat hij zich ook niet zo zou gedragen haha. Ik ben daar ook niet van gediend dus zit daar ook wel op bij m'n kind. Maar hij is in principe nog nooit bij de DA geweest met ons, en ben ik ook niet van plan tenzij ik echt met spoed zou moeten gaan en 'm echt niet ergens kan afzetten nog - waarvan ik hoop dat het ook niet gebeurd want dat zou ook voor Milan traumatisch zijn denk ik.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:08

Nee precies, als het echt niet anders kan dan snap ik het. Maar leer je kind dan gewoon stil te zitten en niet naar de andere dieren te kijken en al helemaal geen geluidjes te maken. Deze kinderen zaten tegenover ons en gingen constant voorover leunen en kusjes geluidjes maken naar Dexter (Dundy zat doodsbang verstopt onder de bank). Uiteindelijk heb ik er wat van gezegd maar de moeder deed er helemaal niks aan. 8)7 8)7

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:08

Och Kaus, wat een ellende... Wel fijn dat de dierenarts even liet weten wie er fout was :+

Cody moet maandag weer naar de dierenarts, een puppy consult. Toen hij net bij ons was hoorde ze iets aan het hart, het was geen ruis maar ook niet goed. Dierenarts zegt dit vaker te horen bij jonge honden en dat ze er meestal overheen groeien. Dus maandag wordt zijn hart weer even gehoord om te kijken of het nu goed is. Een simpel afspraakje, hopelijk weer een positieve ervaring.

Puppy consult is ook nog eens gratis. Mijn dierenarts biedt dit aan zodat puppy's wennen aan de dierenarts aangezien ze meestal bijna niet komen (Cody was een uitzondering:+ )

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:11

Kaus

Ik ben echt ZO allergisch voor dat soort ouders. Heb ook echt medelijden met huisdieren in zo'n gezinnen. Die kinderen wat niet begrensd worden in de omgang met (hun of andermans) dieren. Milan heeft ooit toen ie nog geen jaar oud was, per ongeluk een snorhaar van Rex uitgetrokken bv. toen Rex heel schattig naast 'm lag op de grond en milan aan't spelen was... dus bij ons ging en gaat 't dus ook zeker niet altijd perfect hoor hihi. Maar hij is niet gemeen en ook qua drukte hebben we altijd geprobeerd een balans te creeëren hierin en Milan zo goed mogelijk geleerd hoe om te gaan met een hond in huis bv (en hond of niet maar krijsen/gillen zeg ik sowieso wat van want kan er zelf ook heel slecht tegen :')) zoals ook niet bovenop een hond te gaan liggen en de hond's plek is gewoon voor de hond en heb je niks te zoeken vind ik dan... en ook nu weer met die 2 wat we hebben, hebben we ook Milan echt wel begeleid en betrokken bij het opvoed proces enz. Maar ook als we bij een ander zijn waar dieren aanwezig zijn bv. moet Milan gewoon weten dat hij ook daar niet naar de mand gaat, een hond niet aan de oren gaat trekken of meer van dat soort geintjes. Ik kan daar ook niet tegen. Tuurlijk zijn ook kids geen robots en kun je niet Alles voorkomen, maar een beetje begrenzing hier en daar hebben sommigen echt heel hard nodig.

Foto's van kids die OP de honden zitten enz... |o constant bij een hond in de bench/mand kruipen en 'kijk eens hoe lief de hond is en dat zo lief toelaat en NIKS doet'. En de hond die dan Nergens een veilig/rustig plekje heeft.. YIKES. Niet dat wij perfect zijn en alles 100% goed gedaan hebben of nog zullen gaan doen (kijk naar de snorhaar :')), maar sommige dingen moeten in 't algemeen gewoon echt een NO GO zijn vind ik.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-10-20 16:18, in het totaal 4 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:14

Kiimm_ schreef:
Och Kaus, wat een ellende... Wel fijn dat de dierenarts even liet weten wie er fout was :+

Cody moet maandag weer naar de dierenarts, een puppy consult. Toen hij net bij ons was hoorde ze iets aan het hart, het was geen ruis maar ook niet goed. Dierenarts zegt dit vaker te horen bij jonge honden en dat ze er meestal overheen groeien. Dus maandag wordt zijn hart weer even gehoord om te kijken of het nu goed is. Een simpel afspraakje, hopelijk weer een positieve ervaring.

Puppy consult is ook nog eens gratis. Mijn dierenarts biedt dit aan zodat puppy's wennen aan de dierenarts aangezien ze meestal bijna niet komen (Cody was een uitzondering:+ )

O jeetje wat spannend zeg met het hart! Ik hoop dat het dan echt reuze mee gaat vallen allemaal. Benieuwd wat ze gaan zeggen. Hopelijk idd een positieve ervaring dan voor Cody als er niet veel spannends hoeft te gebeuren. Bij ons zijn zo'n puppy/jonge hond check ups idd ook gratis. Geloof dat we die met ehm... 6 en 9 maanden gehad hebben.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:20

Mijn zoontje (die Cody heet trouwens _O-) gaat bijna nooit mee naar de DA inderdaad alleen als het echt niet anders kan maar hij is dan ook niet zo goed in stil zitten en overal afblijven :')
Ik ging als kind wel altijd mee als dat kon maar ik vond het dan ook ontzettend interessant altijd en ik kon me prima gedragen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:32

Van en CB, ik ben ook wel redelijk tolerant naar dat soort dingen zolang je maar ziet dat de ouder er wat aan doet. Deze beste moeder deed echt he-le-maal niks in het corrigeren van haar kinderen en Dexter bleef maar bloed over de grond smeren omdat ie naar die kinderen toe wilde trekken. En tuurlijk is Dexter dan ook niet heilig dat hij maar naar die kinderen toe wil maar je kan je kind toch wat makkelijker even vertellen dat het gewoon normaal moet doen dan een drukke hond met pijn :=

Kiimm, wat spannend zeg! Hopelijk is er niks aan de hand :(:)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:36

Morax is opzich wel braaf bij de DA. Hij vindt t alleen eng op de tafel. Zo hoog _O-