Warboel; hier indd een rompertje tijdens loopsheid. Ideaal.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Warboel schreef:Mocht ik Ot laten helpen (neig vooralsnog inmiddels wel naar ja) ga ik denk voor zo’n rompertje hoorzit sowieso te twijfelen om zo’n romper te bestellen, voor als ze straks loops wordt. Ze slaapt bij ons op bed dus dan is dat wel zo fris haha. Ze is het ook gewend om te dragen natuurlijk dus dat scheelt wel.
Grijpen doet die niet, maar tegen stribbelen en krijsen ..
Kijk ook hoe ie erbij ligt met die blik en die pootjes zo over elkaar. Koning op z'n troon
Ze wordt erna wel beloond en ze pakt de snoepjes wel, maar niet Echt van harte
Gevoelsmatig vind ik het uiteindelijk nu goed om het te doen, maar ik snap ook heel goed dat er veel mensen zijn die ook teven intact willen laten.
En hoe kundig we zelf kunnen worden daarin. Het is niet eventjes zomaar wat. Kiimm_ schreef:Cody was heel makkelijk bij de dierenarts , totdat ze bloed moesten afnemen en de nieuwe dierenarts meerdere malen in poot en hals heeft mis geprikt. Op mijn eis heeft iemand anders toen in zijn andere poot in 1x goed geprikt. Wat dat betreft heeft Cody al veel mee gemerkt in zijn nog kort leventje. Als hij het ergens niet mee eens is laat hij het heel duidelijk horenGrijpen doet die niet, maar tegen stribbelen en krijsen ..
Ik zeg altijd tegen de DA 'geen oogcontact maken, dat werkt het beste'. Verder is hij wel super makkelijk met prikjes geven en dingen onderzoeken. Alleen in zijn bek kijken kan echt niet maar dat is ook niet gek nadat daar een tand is getrokken en we daarna nog wat ellende er mee hebben gehad. 
) en laat vervolgens echt alles zonder een kik te geven toe.
Ik heb contact met best een aantal andere ODH eigenaren en bij veel teefjes van hun verloopt alles rondom de loopsheid zoooveel milder als wat we hier met ons mormeltje hebben meegemaakt. Sommigen hebben er helaas gewoon echt veel last van. Vaak wordt een loopsheid wel wat minder als ze ouder worden, maar een schijnzwangerschap die heftig is, komt vaak wel weer terug en kan ook weer verergeren nog (al kun je dan wel ondersteunen met supplementen bv. maar voor mij hoeven we dat ook niet meer te gaan afwachten en uitzoeken nu na onze ervaring met de hormonen haha)
). Toen kwam er iemand uit de behandelkamer met twee (veel te dikke) tekkels aan de flexi. Honden vliegen zo vijf meter voor haar uit, blaffend en grommend op Dexter en Dundy af (had Dundy mee want kwam rechtstreeks van mn wandeling). Nou die waarderen dat echt niet, Dundy had al stress van de gillende kinderen in de wachtkamer en Dexter had bijna natuurlijk dus die doken er bovenop. Baasje van die tekkels gillen en boos worden op mij dat ik niet met agressieve honden in de wachtkamer moet zitten
Die werd gelukkig wel erg goed op haar plek gezet door de dierenarts dat het absoluut onacceptabel was wat haar honden deden en dat dat de reactie van mijn honden erg logisch was.
. Maar als je miss alleenstaande ouder bent of weet ik wat en je Moet echt naar de DA, is er vaak ook weinig opties als je ze misschien niet ergens kunt afzetten even bv. Maar er zijn idd genoeg mensen die onnodig met de kids bv komen ja. En ook heel handig met die flexi en die teckels, omg *facepalm*

) zoals ook niet bovenop een hond te gaan liggen en de hond's plek is gewoon voor de hond en heb je niks te zoeken vind ik dan... en ook nu weer met die 2 wat we hebben, hebben we ook Milan echt wel begeleid en betrokken bij het opvoed proces enz. Maar ook als we bij een ander zijn waar dieren aanwezig zijn bv. moet Milan gewoon weten dat hij ook daar niet naar de mand gaat, een hond niet aan de oren gaat trekken of meer van dat soort geintjes. Ik kan daar ook niet tegen. Tuurlijk zijn ook kids geen robots en kun je niet Alles voorkomen, maar een beetje begrenzing hier en daar hebben sommigen echt heel hard nodig.
constant bij een hond in de bench/mand kruipen en 'kijk eens hoe lief de hond is en dat zo lief toelaat en NIKS doet'. En de hond die dan Nergens een veilig/rustig plekje heeft.. YIKES. Niet dat wij perfect zijn en alles 100% goed gedaan hebben of nog zullen gaan doen (kijk naar de snorhaar
), maar sommige dingen moeten in 't algemeen gewoon echt een NO GO zijn vind ik. Kiimm_ schreef:Och Kaus, wat een ellende... Wel fijn dat de dierenarts even liet weten wie er fout was
Cody moet maandag weer naar de dierenarts, een puppy consult. Toen hij net bij ons was hoorde ze iets aan het hart, het was geen ruis maar ook niet goed. Dierenarts zegt dit vaker te horen bij jonge honden en dat ze er meestal overheen groeien. Dus maandag wordt zijn hart weer even gehoord om te kijken of het nu goed is. Een simpel afspraakje, hopelijk weer een positieve ervaring.
Puppy consult is ook nog eens gratis. Mijn dierenarts biedt dit aan zodat puppy's wennen aan de dierenarts aangezien ze meestal bijna niet komen (Cody was een uitzondering:+ )
) gaat bijna nooit mee naar de DA inderdaad alleen als het echt niet anders kan maar hij is dan ook niet zo goed in stil zitten en overal afblijven