Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:16

Ah dat klinkt als een goed weekend machie!

Ja working cockers zijn echt leuk! Ben stiekem een beetje bang dat ik in de toekomst alleen nog maar working cockers wil :D

In het nest zijn twee reutjes, een zwarte en een bruine en 4 teefjes, een zwarte, een bruine en twee bruin bonte. Zelf vind ik bruin het mooist maar kleur is het minst belangrijke criteria in de keuze :o

KarinW86

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:27

Vind bruin inderdaad ook een mooie kleur!
Staat bij nu ook op het verlanglijstje maar dan in poedel vorm hihi

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:33

beauty1love schreef:
Ah dat klinkt als een goed weekend machie!

Ja working cockers zijn echt leuk! Ben stiekem een beetje bang dat ik in de toekomst alleen nog maar working cockers wil :D

In het nest zijn twee reutjes, een zwarte en een bruine en 4 teefjes, een zwarte, een bruine en twee bruin bonte. Zelf vind ik bruin het mooist maar kleur is het minst belangrijke criteria in de keuze :o

Kleur is zeker het minst belangrijke, puur interessevraag van mijn kant :D

Haha, ja, ik snap je! Spaniëls, zéker de werklijnen, zijn ook echt super leuk :)) cockers zijn dan ook nog een fijn handzaam formaat (die energie in formaat mastiff is dodelijk volgens mij :') )

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:39

Ik ken maar 1 working cocker, en ik zou absoluut niet klikken met dat hondje. Maar goed, dat kan een uitzondering zijn natuurlijk.

Dat is inderdaad een superweekend machie. Daar kun je nog mooi van nagenieten.

Wat een leuke pup pandakaas! En wat gijn dat ie het al zo goed doet

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:44

Het is wel zo dat een spaniel je past of niet, vooral de werklijnen.. ik heb dan weer niets met bijvoorbeeld de pod die Skippy heeft :D zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren en gelukkig zijn er ook minstens zoveel rassen!

En Skippy, zoveel stuiterbal in een mastiff formaat levert gegarandeerd ongelukken op :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:46

beauty1love schreef:
Het is wel zo dat een spaniel je past of niet, vooral de werklijnen.. ik heb dan weer niets met bijvoorbeeld de pod die Skippy heeft :D zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren en gelukkig zijn er ook minstens zoveel rassen!

En Skippy, zoveel stuiterbal in een mastiff formaat levert gegarandeerd ongelukken op :+

Ach... dat is niet eens spaniel afhankelijk. Een hond past bij je of niet.

Gelukkig is er veel informatie te vinden en is er voor iedereen een passende hond. Als je maar geduld hebt en goed onderzoek doet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:48

Ik heb net akte van het weekend bijgelezen.
Wat een goeie updates, prestaties en leuke nieuwe honden!

Hier eigenlijk niets bijzonders behartigd gedaan wat ik het liefste met hem doe :') gewoon een heerlijke wandeling gemaakt. Hij mag natuurlijk steeds iets langer lopen (ruim 5 maanden nu) en dat bouwen we rustig op.
We zijn bij kasteel groeneveld geweest voor wie dat kent. Bos en water! Langer tussen de buien door!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 23:22

IMJ schreef:
Ik heb net akte van het weekend bijgelezen.
Wat een goeie updates, prestaties en leuke nieuwe honden!

Hier eigenlijk niets bijzonders behartigd gedaan wat ik het liefste met hem doe :') gewoon een heerlijke wandeling gemaakt. Hij mag natuurlijk steeds iets langer lopen (ruim 5 maanden nu) en dat bouwen we rustig op.
We zijn bij kasteel groeneveld geweest voor wie dat kent. Bos en water! Langer tussen de buien door!

In baarn? Wij moeten daar ook nog eens naar toe

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 06:28

Damn autocorrect terwijl je moe bent en in bed ligt :D

Maar idd in Baarn

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:36

EmptyWords schreef:
Ik ken maar 1 working cocker, en ik zou absoluut niet klikken met dat hondje. Maar goed, dat kan een uitzondering zijn natuurlijk.

Hier net zo. Ik kan er helemaal niks mee. Die lange oren die dan 'dicht' vallen en die rare plukken pluis op kop en flanken.. Gelukkig zijn er idd super veel rassen en is er voor iedereen iets. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat er zat mensen niks kunnen met mijn oostblokkers :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:52

@emptywords ow dat hoeft niet aan die specifieke cocker te liggen hoor... Je houdt ervan of niet. Heel veel mensen houden er niet van. Britten zijn gemiddeld genomen echt Spaniel mensen, vooral WCS en ESS. Maar hier zie je ze niet heel veel, af en toe eens, en zeker bij de cockers meestal nog showlijnen ook.

@beauty1love pods liggen de meeste mensen niet denk ik. Dat zijn zulke primitieve types. Veel mensen hebben er wel een, maar daarvan zegt minstens de helft 'nooit meer'. Ze hebben oren voor de sier, de meeste haten regen, ze slapen het liefst gestapeld (vijf pods bij elkaar ik één mand is heel normaal, vijf pods bij elkaar op één bank nog normaler, want net als katten liggen ze graag hoog), ze graven in je tuin omdat ze graag tuinieren, jagen op alle vogels en knaagdieren en vangen die ook waarbij jij vaak een levende prooi geleverd krijgt. Maar ze zijn ook echt super lief. Bijtincidenten met pods zijn er niet of nauwelijks, ze gaan vaak prima met katten (het zijn soms ook net katten natuurlijk...), Zijn vaak echt goed met kinderen (niet omdat ze ze tolereren, maar omdat ze ze echt oprecht leuk vinden) en ze zijn mega sportief terwijl ze ook graag de hele middag of avond op de bank hangen, vooral als het regent. In de winter op een kleedje voor de haard vinden ze ook geweldig ;)
Het enige dat ik er zelf niet fijn aan vind, is het gebrek aan recall en het feit dat ze jagen tot ze prooi hebben. Maar heel eerlijk: dat zijn vooral problemen omdat west Europa zo dicht bevolkt is met zoveel verkeer natuurlijk. Waar ze vandaan komen is dat een pré: ga maar jagen en kom niet thuis voor je beet hebt.
Kan me dus héél goed voorstellen dat de meeste mensen er niet op zitten te wachten. Ik weet ook niet of ik het nog eens doe, maar dat neemt niet weg dat Toby mij perfect past eigenlijk. Past in het leven dat ik heb ook.

Van origine ben ik een spaniël-mens. Wij hadden een ESS. Mijn moeder is echter super allergisch voor die vacht structuur, en zij is mijn primaire oppas. Oppas die geen lucht meer krijgt is geen succes kan ik je vertellen (ze heeft 9 jaar medicatie genomen omdat mijn vader en ik onze ESS echt niet kwijt wilden). Denk dat we anders thuis allemaal in de spaniëls zouden zijn gebleven, mijn broer houdt ook echt van dat type hond.
Gelukkig gaat het met Toby's vacht wel goed en kan ze dus wel op hem passen :j
Toby Heb ik overigens dan weer niet zelf uitgezocht, dat ging andersom. Een pod stond niet op lijstje en ik kwam ook nog eens voor een andere hond naar de opvang. Maar Toby was mijn schaduw daar en zodoende heb ik nu een podengo-mix :Y)

@machie nee, jouw honden zou ik teveel vinden hoor! Alleen jouw retriever / wetter kruising zou hier prima passen. De andere mag je helemaal zelf houden }>

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 08:36

Ik vind de spaniels ook echt wel een leuk type! Ik heb echter nog nooit een jachthond gehad en weet niet of ik er daadwerkelijk blij van zou worden.

Podenco weet ik ook niet of me dat zou liggen. Al ben ik wel van mening dat het bijna niet meer leuk is om je hond los te laten lopen omdat er zoveel potentieel gevaar op de loer ligt hier in Nederland. Overal kom je mensen tegen en als je hond net iets te snel het hoekje om duikt heb je alweer kans dat hij gegrepen wordt. Heel naar! Als ik maar 1 hond zou hebben dan zou ik die ook meer aan de lijn hebben denk ik.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:41

Wat Ymor zegt klopt inderdaad wel. Een hond loslaten lopen is tegenwoordig gewoon echt een risico, ook al luistert hij zo goed.

Bij mij zou de pod alleen al afvallen omdat de oren er voor de sier aanzitten :+ veel mensen vinden het maar niks als een hond constant zit te wachten op een commando en dat ze continu met de baas bezig willen zijn. Ik vind dat juist echt heerlijk!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:45

beauty1love schreef:
Wat Ymor zegt klopt inderdaad wel. Een hond loslaten lopen is tegenwoordig gewoon echt een risico, ook al luistert hij zo goed.

Bij mij zou de pod alleen al afvallen omdat de oren er voor de sier aanzitten :+ veel mensen vinden het maar niks als een hond constant zit te wachten op een commando en dat ze continu met de baas bezig willen zijn. Ik vind dat juist echt heerlijk!

Precies om dat laatste zouden voor mij border collies of mechelaars afvallen. Ga in vredesnaam jezelf vermaken, hond! :')
Het feit dat de meeste jachthonden toch best een mate van zelfstandigheid hebben, vind ik er heerlijk aan. Nou is een pod daar vrij extreem in (hoewel sommige filmmakers er toch aardig in geslaagd zijn trainbare te vinden: Zeus&Roxanne, Soccer dog, the lake house), maar ook de meeste spaniels hebben best een vleugje eigenwijsheid natuurlijk <3

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 08:45

ik vind het ook heerlijk als de hond graag wil luisteren. Maar ik heb mijn border ook wel aangeleerd zichzelf te vermaken en niet de hele tijd iets van mij te verwachten.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 08:49

Het is gelukt! Ik kan het filmpje met jullie delen *\o/*

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:50

beauty1love schreef:

Ik ook hoor. Wil iet voor niets een mechelaar

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:52

Ymor schreef:
ik vind het ook heerlijk als de hond graag wil luisteren. Maar ik heb mijn border ook wel aangeleerd zichzelf te vermaken en niet de hele tijd iets van mij te verwachten.

Scheelt ook dat jij er meer dan één hebt natuurlijk. Ik heb één hond, die moet of zichzelf vermaken, of mij daarvoor aankijken. :Y) (ik ben zo iemand die ook enorm kan genieten van de sectie 'shelter dog agility' bij crufts, en hoe heerlijk eigenwijs die vaak zijn :') )

Yeah, gelukt met het filmpje! *\o/* echt heerlijk hoor!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 08:53

ja dat klopt hoor. Bij mij mogen ze niet heel veel met elkaar spelen want het gaat na verloop van tijd te hard en dat wil ik niet. Vik wordt dan fanatiek en dan gaat hij Pieter steeds om ver rennen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:54

EmptyWords schreef:
beauty1love schreef:

Ik ook hoor. Wil iet voor niets een mechelaar

Super tof hè, hoe verschillend mensen daar in staan! (We hebben niet voor niets zoveel rassen ook natuurlijk)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:00

Dat is het ook!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:30

Skippy01 schreef:
Precies om dat laatste zouden voor mij border collies of mechelaars afvallen. Ga in vredesnaam jezelf vermaken, hond! :')

Kunnen ze heel prima. Het is ook net hoeveel je het voedt. Mijn BC kan zichzelf uitstekend vermaken. Ik heb nog nooit zo'n makkelijk hondje gehad!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:37

Machie schreef:
Skippy01 schreef:

Kunnen ze heel prima. Het is ook net hoeveel je het voedt. Mijn BC kan zichzelf uitstekend vermaken. Ik heb nog nooit zo'n makkelijk hondje gehad!

Is ook net wat je referentiekader is natuurlijk. Ik ken bijna alleen border collies die echt continue hun eigenaar aankijken 'wat gaan we doen, wat gaan we doen?', en daar word ik nerveus van. En dat zijn er niet één of twee, maar wel tien ofzo. Dan ben ik dus wel klaar al :') Kan ze echt wel waarderen hoor, maar wel vooral bij een ander :D Als je ervaringen ermee heel anders zijn, kan ik me goed voorstellen dat je er wél voor kiest: fijn formaat, mooie honden om te zien, functioneel gebouwd.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:39

Skippy01 schreef:
Machie schreef:
Is ook net wat je referentiekader is natuurlijk. Ik ken bijna alleen border collies die echt continue hun eigenaar aankijken 'wat gaan we doen, wat gaan we doen?', en daar word ik nerveus van. En dat zijn er niet één of twee, maar wel tien ofzo. Dan ben ik dus wel klaar al :') Kan ze echt wel waarderen hoor, maar wel vooral bij een ander :D Als je ervaringen ermee heel anders zijn, kan ik me goed voorstellen dat je er wél voor kiest: fijn formaat, mooie honden om te zien, functioneel gebouwd.

En heel goede sporthonden. Ze doen ongeveer alles :)
Blekz wil heel graag met mij samen dingen doen. Zo ook veel spelen. Soms spelen we samen, meestal moet ie zichzelf vermaken. Ach, ik ben misschien ook wel te verliefd om zijn 'tekortkomingen' te zien :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 09:44

hahaha dat zou goed kunnen! Ik denk dat het voor een groot deel opvoeding is maar dat genen ook mee helpen. Bij Vik vond ik het niet moeilijk om hem zelf dingen te laten ondernemen,