Hier zie ik soms een sperwer en die komt wel echt voor de vogels.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

pmarena schreef:Dat zijn ook wel flinke knapen toch...?
SillyB schreef:Ja hier zijn ze ook druk aan het kwetteren hoor pff haha ik dacht nog, kom je uit afrika gevlogen ben je nog steeds zo druk haha.
Hier nog meer drukte vanwege kievit jonkies in de wei
. Het nestje wat ze aan het bouwen zijn hebben ze alleen precies onder het luik gepositioneerd waar we vanuit de zolder het hooi door naar beneden gooien. Het luik is niet zo groot en ik denk dat als het nestje groter wordt dat het een hooibaal naar beneden niet gaat overleven. Ernaast zit vierkante nis in de muur waar we nu een zelfde plankje gemaakt hebben en iets verder hangt ook nog een kunstnestje, maar ze blijven uiteraard vrolijk doorbouwen aan hun andere nestje.
. 
MirandaMalik schreef:Fleur, kun je niet een plank zo plaatsen dat het nest niet geraakt kan worden?
Als dat niet kan zou ik het dichtmaken zodat de zwaluwen er niet meer bij kunnen en ergens anders gaan bouwen. Ze zijn nu nog bezig dus dan beginnen ze vast op een andere plek.
. Met een 2e nest kan ik als het goed is wel zelf weer sjouwen, nu moet ik het aan andere vragen en dat vind ik vooral vervelend. Gelukkig ziet mijn man ook wel de toegevoegde waarde van zwaluwen en de hoeveelheid vliegen die ze eten. Zal er nog eens goed naar kijken straks of er niet iets anders te bedenken is. Misschien kan ik het kant en klare nestje nog beter ophangen. 
. En weten ze ons daarna ieder jaar te vinden.

Zitten nog geen babyvogels maar paps en mams zijn er wel veel, dus ik verwacht ze ieder moment. Het is precies boven de deur en plek waar we voer klaar maken dus er gaat straks denk ik wel een plankje onder tegen de poep.