Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:16

Zo wat een leeuw! <3

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 19:20

Captain ik lig echt in een scheur om jouw topic _O-

Morrie schreef:
Lol met verpakkingsmateriaal
[ [url=m/A3rEI7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lXCl9e.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') :')

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:00

Captain jouw katten zijn prachtig <3

Wat een heerlijke foto’s weer.. zijn jullie katten ook zo blij dat jullie meer thuis zijn?

Afbeelding
Zaterdag gaan we Fido ophalen <3 *\o/*

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:04

Mooblie knappe dame. (Hoop dat het een dame is :o )
En een Griekje. :)

Captain wat een heerlijk topic. Moest echt lachen erom.

Morrie ook leuke foto's.

Hier helaas nog afwachten wanneer meneer uit griekenland kan vliegen. Anders had hij zaterdag gekomen. Baal er wel van.
Zit nu met zijn opvangmama in een messengergroep dus ontvang steeds foto's en filmpjes.

Een voordeel zijn aan de achrertuin begonnen. Volgende week komt mijn nieuwe schutting en heb gekozen om met 4 draden schrikdraad mijn tuin af te gaan zetten.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:14

Ohh wat een leuke foto's allemaal! En idd Captain jouw topic... Hilarisch!! <3 <3 <3

Hier hebben we een nieuw "speeltje" of najha Shiro vind het een speeltje.
We hebben eergisteren avond een katten luikje gemaakt in de deur tussen de keuken en gang zodat we wat beter warmte kunnen vast houden in de woonkamer/keuken.

Ik had van shiro problemen verwacht omdat hij zo gevoelig is. Echter was het origan die er eerst panisch van werd en Shiro liep er eigenlijk bijna meteen doorheen. Voor Sierra was het deurtje wel best wat zwaar en als een echte diva verwacht je natuurlijk wel hulp O:)
Sinds gisteren avond kan ze richting de keuken zelfstandig er doorheen en sinds nu net kan ze er ook de andere kant zelfstandig doorheen :D :D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 20:31

Yvanka, smelt <3 je kan vast niet wachten om hem op te halen!

Tinker_sally, wel een geluk bij een ongeluk :D kan hij veilig naar buiten

Liesje, zo’n kattenluikje is natuurlijk ook heel vreemd _O- wel handig, je brengt me op ideeën voor hier thuis

Ik ga morgen mijn katje ophalen als alles klikt <3 ben zo blij en zenuwachtig tegelijk.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:24

Dit zijn hele lange dagen ja fireheart :’)
Zo spannend of het gaat klikken en hoe hij het gaat doen!
We gaan hem wel coronaproof ophalen, tot de voordeur en gepast betalen :+

Wat leuk dat jij Cobus morgen al gaat ophalen!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:43

@Captain haha wat een leuk topic, brengt me op ideeën :')

@Morrie Zo leuk dat verpakkingsmateriaal, er wordt bij mij al sinds januari met 2 dozen gespeeld haha

@Fireheart Ik vind het zo leuk en spannend voor je, nu al zin om hem te ontmoeten *D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 22:39

Hebben we hier ook een kattenluikje tussen de keuken en de gang. Ze mogen de woonkamer, keuken, gang boven de overloop en hun eigen kamer die bijna klaar is.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 11:25

Ga over 5 minuutjes de auto in, eerst nog 1.5 uur rijden whaaa, ik heb het niet meer :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:39

Even bijlezen O:)

Morrie, amai, de jouwe lijkt echt op Tegeltje qua kleur en tekening! Ook helemaal wit met oranje vlek op de rechterhelft van zijn gezicht, twee vlekjes op de rug en een oranje pluizenstaart :P

Yvanka, wat een schatje!! <3 Tegeltje vind het wel leuk dat ik zoveel thuis ben, denk ik, maar als ik eerlijk ben vind ik het best moeilijk om hem bezig te houden soms, wat soms een beetje ontmoedigend is -O- Ga ik dan uiteindelijk toch wat werken, loopt hij nog een kwartier te klagen door het huis :(:)

Liesje, fijn dat ze er allemaal door kunnen, haha :D Ik verhuis in de zomer naar een appartement dat eigenlijk in een oude kloostergang ligt (dus internaatachtige gang met 3 deuren aan elke kant), had al gegrapt dat we ook in elke deur een luikje gingen moeten steken :P

Fireheart, spannend! :# Houd ons op de hoogte he! O:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:43

Iolanthe schreef:
Even bijlezen O:)

Morrie, amai, de jouwe lijkt echt op Tegeltje qua kleur en tekening! Ook helemaal wit met oranje vlek op de rechterhelft van zijn gezicht, twee vlekjes op de rug en een oranje pluizenstaart :P

Wat leuk! Mijn Pamuk is een Turkse Van.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:48

Tegeltje is Britse Langhaar :) Zal proberen eens een duidelijke foto van zijn tekeningen te maken!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 07:35

Iolanthe, ik herken wat jij zegt in mijn eigen kat, Spotty is heel moeilijk bezig te houden maar eist wel heel veel aandacht op. En als je die aandacht dan niet meer geeft, gaat hij miauwen. Daarom heb ik een vriendje voor hem geadopteerd, in de hoop dat hij daar lekker mee kan spelen.

Jeetje wat een dag gister := eerst 1.5 uur gereden om Coco te bekijken. Hij was extreem angstig en blies en gromde naar me (daar hadden ze me al voor gewaarschuwd aan de telefoon). En toch zei iets in me dat ik hem mee moest nemen, dus toen gingen we weer 1.5 uur terug met een bange, boze Coco.
Hij was de hele autorit doodstil, zo stil dat ik echt bang was dat hij was doodgegaan van de stress :+.
Eenmaal thuis vloog meneer direct onder het bed (na eerst nog uitvoerig naar me gegromd te hebben) en daar is hij niet meer onder vandaan gekomen tot ik ging slapen.
En ondanks dat hij me echt uit mijn slaap gehouden heeft vannacht, heb ik echt van hem genoten. Hij heeft alles ontdekt en kwam zelfs bij me op bed om aan mij te snuffelen.

Nu zit hij weer onder het bed, maar dat hij vannacht zo stoer was geeft hoop.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:08

Dat komt vanzelf goed! :) het half wilde katje heeft bij ons vannacht op bed geslapen en komt ook al naar ons toe om geaaid te worden. Ze is nog geen week hier. :) Komt goed, zeker met een andere kat, die laat het goede voorbeeld zien!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:29

Fireheart schreef:
Iolanthe, ik herken wat jij zegt in mijn eigen kat, Spotty is heel moeilijk bezig te houden maar eist wel heel veel aandacht op. En als je die aandacht dan niet meer geeft, gaat hij miauwen. Daarom heb ik een vriendje voor hem geadopteerd, in de hoop dat hij daar lekker mee kan spelen.

Dat klinkt inderdaad herkenbaar! Gelukkig, want als ik sommige katten zo enorm zie spelen, krijg ik soms het gevoel dat ik die ene rare net in huis heb gehaald :') <3
Hopelijk gaat het inderdaad goed met het tweede katje! Ben heel benieuwd hoe het loopt :)
Zo'n autorit is natuurlijk ook niet niets :(:) Komt vast wel helemaal goed, zo nieuwsgierig en stoer al :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 11:58

Misschien zijn onze katten gewoon stuk Iolanthe :')

Coco is gespot <3 ik merk dat hij heel graag onder het bed vandaan wil maar hij is zó bang. Hij miauwt ook af en toe helemaal verloren.

Afbeelding

Hij heeft wel al geneusd met mijn kat :+:

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:44

Heb dit ook in het algemene Katten topic gepost want alle tips zijn welkom := :

Hier iemand die ervaring heeft met de kont van je kat afkuisen? :#

Tegeltje was op de kattenbak gegaan, maar was wat blijven hangen dat hij probeerde aan het tapijt er af te wrijven. Heb toen wel het meeste er af kunnen krijgen met vochtige doekjes en toiletpapier, maar er blijft veel hangen door zijn lange haar :\ Ik hoop dat hij de rest nu zelf wat kan poetsen, maar heb wel schrik nu dat die vochtige doekjes geen goed idee waren daarvoor...

Tips welkom O:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:50

Iolanthe schreef:
Heb dit ook in het algemene Katten topic gepost want alle tips zijn welkom := :

Hier iemand die ervaring heeft met de kont van je kat afkuisen? :#

Tegeltje was op de kattenbak gegaan, maar was wat blijven hangen dat hij probeerde aan het tapijt er af te wrijven. Heb toen wel het meeste er af kunnen krijgen met vochtige doekjes en toiletpapier, maar er blijft veel hangen door zijn lange haar : Ik hoop dat hij de rest nu zelf wat kan poetsen, maar heb wel schrik nu dat die vochtige doekjes geen goed idee waren daarvoor...

Tips welkom O:)

Ik knipt het eruit en de restjes was ik eruit. Hup met d’r gat in bad (of een teiltje warm water als je geen bad hebt). Maar Pamuk is heel meegaand en laat het allemaal over zich heen komen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 15:56

Geen ervaring met het schoonmaken van de kat zij kont, lijkt me super vervelend :=

Afbeelding

Liefje <3

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:07

Afbeelding

Pamuk kwam net een speelgoedje uitzoeken om mee te spelen.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:33

@Fireheart hij is zo schattig! <3

Mijn kinderen hebben vandaag snoepjes gezocht in een oude handdoek. Abby snapt het nog niet zo goed, maar Luna is er erg goed in (onderste foto)

Afbeelding

Afbeelding

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:10

Oh dat ziet er wel leuk uit! Dan leg je snoepjes er op en rol je die gewoon op?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:11

Morrie schreef:
Ik knipt het eruit en de restjes was ik eruit. Hup met d’r gat in bad (of een teiltje warm water als je geen bad hebt). Maar Pamuk is heel meegaand en laat het allemaal over zich heen komen.

Alles is trouwens terug ok met Tegeltje zijn kont :+
Heb het er af gekregen met een washandje. Zag er wel heel zielig uit met een natte kont en natte pootjes :P
Daarna uitgebreide wasbeurt, lang slaapje en voor het eerst op verkenning in de boekenkast, al bij al nog een goede dag dan, hahaha

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 08:57

Echt leuk ILoveJip! Rol je de handdoek inderdaad gewoon op en moeten ze hem dan uitrollen?

Iolanthe, ik zie het helemaal voor me :') Tegeltje heeft het goed getroffen dat zijn mens dat allemaal voor ze doet

Ik kan ondertussen bijna huilen van de liefde die ik heb voor mijn jongens :+: wat doen ze het alle twee onwijs goed.
Er is bijna niks meer van de blazende, grommende Coco over <3 hij wil alleen maar spelen en knuffelen en nog meer spelen.

Spotty is er alleen nog niet zo van overtuigd, hoe lang duurde het bij jullie voordat de huidige kat vriendjes werd met de nieuwe kat?

Coco is wel mega onderdanig naar Spotty, hij doet super lieve kittenmiauwtjes naar hem en als Spotty zijn grens aangeeft gaat Coco op zijn rug liggen :')

Afbeelding