Haha, ik had Mango nog niet eens gehoord in het filmpje Hij mag er niet bij komen Hij zou het inderdaad misschien onbedoeld als McNugget kunnen zien Nee hoor, ik denk dat hij daar te onschuldig voor is, maar hij zit momenteel in een jaloerse fase, dus hij mag er sowieso niet bij komen.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-20 03:10
Baby 2 is ook hard op weg om zich uit het ei te werken
Aha, nummer 2 is onderweg. Ben benieuwd wat de nacht gaan brengen!
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-20 11:25
En daar is baby 2! Ook weer een met zwarte oogjes! ZO blij mee! 2 jaar geleden hadden Sense en Sterre een nest met 3 roodoogjes en maar 1 zwartoogje, en dat was Halo. Helaas is zij dus vorig jaar plotseling overleden. Nu hoopte ik dat er misschien weer een zwartoogje bij zou zitten en tot dusver al 2! Maar goed, eerst maar eens zien dat ze allebei gezond groeien natuurlijk En dan maar stiekem hopen op een Halo look-a-like Ik krijg er Halo niet mee terug, maar een volle zus zou leuk zijn!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-02-20 11:29, in het totaal 3 keer bewerkt
Deze heeft er inderdaad harder voor moeten werken als de eerste! Ik had het eitje vanochtend heel even in mijn handen en ik voelde het echt tegen de eischaal tikken om er doorheen te breken Maar je mag het absoluut niet helpen, tenzij het echt niet anders kan.
Wat een leuke aliens Ze hebben al best wat veertjes voor zulk jonge vogeltjes. Ik vind sowieso dat de hele periode van ei leggen tot uitkomen heel snel gaat. Waarom mag je ze absoluut niet helpen?
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-20 11:46
Deze zijn echt donzig inderdaad! Dat is ook wel een beetje genetisch. Sommige koppels hebben kleintjes met wat minder dons
Je mag ze echt niet helpen omdat het ei heel erg dun is en ze aan de dooier vast moeten blijven zitten tot deze is opgedroogd en zelf los komt (soort navelstreng idee. Via de dooier krijgen ze nog 24 uur eten). Wanneer je helpt is de kans heel erg groot dat je de dooier kapot scheurt en dan gaat het kleintje dood. Ze moeten dus echt zelf uit het ei komen. Afgelopen zomer heb ik 1 keer moeten helpen omdat een kleintje tijdens een hele warme dag al bijna 72 uur bezig was om uit het ei te komen en daardoor de kracht niet meer had. In het uiterste geval kun je het ei met een druppeltje water (ook echt maar 1 druppel, anders verdrinkt het kleintje) insmeren zodat de schil iets makkelijker te doorbreken raakt. Ook daarvoor had het kleintje niet genoeg kracht meer, dus toen heb ik het ei bij de luchtkamer open gemaakt met een pincet. Aan die kant zit namelijk geen dooier. Dat kleintje is gewoon gezond groot geworden gelukkig!
Maar het is wel echt een risico om te helpen en het kan natuurlijk ook een teken zijn dat er iets mis is met het kleintje waardoor het te weinig kracht heeft om uit het ei te komen. In het geval van het kleintje dat vandaag is geboren maakte ik me nog geen zorgen. Ze mogen er ongeveer 48 uur over doen en daar zat het nog lang niet aan
chanicha
Geplaatst: 07-02-20 12:47
Gefeliciteerd Je ziet ook duidelijk de eitand zitten hè!