Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe_97 schreef:Ik snap trouwens het nut niet waarom je nu show voor alle rassen gezet hebt wat dat is totaal niet relevant. Ja bij de ruggen van de Duits is een verschil. Maar bij show borders zit er dus echt stukje minder epileptie in dan bij werk lijnen (en nee dit is geen mening. Kijk maar op grote epileptie groepen op fb van de stamboomborders zijn het 99% werk lijnen die epileptie hebben)
Van schreef:Je spreekt je zelf ook wel flink tegen LG aan de ene kant is het geen probleem dat er kelpie door de border collie zit want dat is goed voor de diversiteit en aan de andere kant ben je voor overselecteren en dus verkleinen van de diversiteit door iets simpels als een ongewenste oorstand uit te sluiten van de fok
Little_Gift schreef:Nou Kiwiwitje, dat vind ik niet.
Als je op een zo goed mogelijk type verder wil, dan gaat dat ook om uiterlijk en een SHB met foute oorstand, is nu eenmaal niet het type... Ik word vooral een beetje moe voor alle lookalikes die aangeboden worden, zoals bij de AmStaff met oren waar men schotels van kan maken... vandaar mijn vraag... Ikzelf zou ook daarmee niet fokken. Hoe gezond ook en hoe perfect anders ook, ik zou evenzeer niet met foute oorstand fokken net zomin als met ongezonde hond of niet geteste hond.
EN mijn onbegrijpelijke reactie was op Zoe haar opmerking aan mij:
Quote: Va die “oh zo zieke rashonden” moet je eens nagaan waar die gekocht zijn. Ik kan je garanderen dat minstens 8/10 stamboom loze look alikes zijn die de echte rashonden een slechte naam geven.
Dit is namelijk totaal niet relevant en ik noem nu een handje rassen:
Show/Keur Duitse Herder
Show Labrador
Show Border Collie
Berner Sennenhond
Show Cocker Spaniel
En jaaaa ik weet dat er uitvoerig getest en geselecteerd wordt maar nog steeds zijn ze ziek.
Van schreef:Dan moet je Kiwiwitje toch juist toejuichen dat zij juist wel aan de genetische diversiteit van het ras denkt en een hond met een foutje toch inzet maar nee jij zou er zelf niet mee fokken...
Net als dat je mijn teef afschildert als onvruchtbaar na 2x proberen. Een teef afschrijven als fokdier terwijl het misschien wel helemaal niet aan de teef ligt
tokedri schreef:Van schreef:Dan moet je Kiwiwitje toch juist toejuichen dat zij juist wel aan de genetische diversiteit van het ras denkt en een hond met een foutje toch inzet maar nee jij zou er zelf niet mee fokken...
Net als dat je mijn teef afschildert als onvruchtbaar na 2x proberen. Een teef afschrijven als fokdier terwijl het misschien wel helemaal niet aan de teef ligt
En zo krijgt ze toch veel aandacht
Ze vertelt niets over haar fokervaring ,roept wat vaags en heeft tegenstrijdige kritiek op van alles.
Laat gaan...
Zoe_97 schreef:Ik heb ze op mijn foei lijst gezet. Dan krijg je die irritante berichten niet meer te zien![]()
Iemand van jullie die al dna heeft getest via orivet? Ik lees er voor positief over. Ik test normaal via animal genetics (350 euro voor alle testen) of vhl genetics ( 225 voor alle testen). Nu is er orivet die voor alle testen en nog een nieuwe test in ontwikkelingsfase maar 175 euro kost.
Vind het beste een groot verschil en omdat ik niets negatiefs vind.
KimD schreef:Mi_Amore schreef:
Ik promoot zelf niksIk wil alleen maar zeggen dat als iemand ‘gewoon een leuke hond zoekt’, dat er in elk type lijn geweldige uitzonderingen zitten.
Maar wat is zeer succesvol in de agility? Daar ben ik benieuwd naar.
Want mij ervaring leert dat er wel degelijk verschil merkbaar is in show en werklijnen.